Keresés

Aktív témák

  • Gregorius

    őstag

    válasz nygma #26 üzenetére

    OFF
    '' és nem csak azért, mert az MS ezt szándékosan megnehezíti''
    hol a bizonyíték?

    Melyik a problémás?
    1. Nem könnyű API-kompatibilis cuccot írni?
    Az API-nak vannak nem dokumentált részei és mellékhatásai, amit egy program lehet, hogy kihasznál. Például a win9x-ekben volt egy olyan api hívás (ha jól emlékszem, a MapLS()), amit hivatalosan nem támogattak, és mellesleg nem volt dokumentálva is. Ezen van a hangsúly eredeti hozzászólásomban.
    2. Az MS ezt szándékosan megnehezíti?
    Csak ''hallottam róla'' típusú bizonyíték, úgyhogy ha nem baj, akkor nem adok MS által lepecsételt, aláírt, hologramos papírt róla, de a forrásban megbízom. A szerencsétlen Office klón íróknak komolyan fel lett adva a lecke a word doc formátummal. Itt az egyetemen (BME) szétcincálták (disassembly rulez), és van pár feleslegesen nyakatekert mező, amiből pl. úgy kell előállítani értéket, hogy az egész fájlban található 0x2F karakterek számának kétszeresét levonod belőle, és még hozzáadod egy másik mező paddingjának hosszát.
    Módszer van. Előny van (konkurencia ellehetetlenítése). Hátrány nincs (ez gyakrolatilag 0 overhead). Piacgazdaság van. A következmény nyilvánvaló.

  • Gregorius

    őstag

    válasz burgatshow #29 üzenetére

    Hogy mi köti össze a wint a linuxxal???
    A felhasználók!

    No igen, csak a felhasználók többsége csak az egyik rendszerrel kompatibilis, akkor meg nincs olyan komoly versenyhelyzet. Ellenben a kedvenc GefFX-edet tíz perc alatt problémamentesen lecserélheted ATi-ra (akinek nem tetszik, az csinálhatja fordítva is).
    Hogy ne legyek teljesen off: itt egy picit más a helyzet, mert a telefonos szabványok le vannak fektetve, azzal kell kompatibilisnek lenni. Főleg nem kiforrott rendszer esetén.

  • Gregorius

    őstag

    válasz burgatshow #14 üzenetére

    Az kéne mint ami az ati meg az nvidia közt van
    Ezzel csak az a baj, hogy az ATi-t meg az nVidiát összeköti pár dolog, mint például a DirectX meg az OpenGL. Ha például a Linux-alapú rendszereket képzeljük el a Windows mellé, akkor az máris problémás. Elég, ha a böngészőpiacra gondolsz, ami még viszonylag egységes, itt is komoly különbségek illetve problémák vannak a kompatibilitással.
    Úgyhogy vagy az van, hogy valaki ír egy a Windows-zal 100%-ban kompatibilis cuccot (ami meglehetősen nehéz és nem csak azért, mert az MS ezt szándékosan megnehezíti), vagy perelgetjük az MS-t, hogy csináljon már rendes szoftvert.

Aktív témák