- Milyen okostelefont vegyek?
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Google Pixel topik
- Nem nyílnak a Foldok?
- iPhone topik
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Új hozzászólás Aktív témák
-
decibel
aktív tag
Kis kötelező olvasmány: [link]
-
rudi
nagyúr
A tessalator majd egyszer, amikor a DX része lesz akkor valami hasonlót fog megvalósítani mint amit a Parthenon demóban láttunk. Lesz (vagyis már van ugye az R600-ban) egy ''DoF'' (depth of field) változója, ami meghatározza milyen részletességgel kell az adott 3D részletet megjeleníteni.
-
sviba
tag
Anno még volt azthiszem az x1800 bemutatásánál, a parthenon demónál, hogy a távolabb lévő részeket kevesebb poligonból rajzolja meg a GPU. Ha jól emlékszem az volt írva hogy 2 ször rajzolja meg a geometriát (vertex csomópontokat), egy részletesebb és egy kevésbé, majd a nézőponthoz képest (távolabb a kevésbé részletes) változtatja a részletességi szinteket. Na most az R600-ban vertexre van erő, de vajon a tesselatorral majdan ez a fajta kétszer számolás feleslegessé válik, merthogy a tesselator a távolabbit kisebb a közelebbit nagyobb részletességű modellé alakítja? Vagy akkor kezdik el majd éppen ezt a módit bevezetni amikor a tesselatort is?
-
Raymond
titán
''DX10 fronton konkrétan a Crysis-ben meg 1-2 UT3 motoros bármiben bízom, a többi tényleg sci-fi. Carmackről meg jár mindenféle pletyka, de egyelőre nem látszik bizonyíték, hogy szakítana az OpenGL-lel.''
Lenyegtelen hogy DX vagy eppen OGL API-t hasznalsz. A hardvertol fugg milyen szintet ersz el egy programmal. Foleg a ket uj nyari OGL release utana amikor mar a vendor specifi extensions is a multe lesz a legujabb vasak szamara. -
Jakuu
őstag
válasz
VaniliásRönk #64 üzenetére
Biztos USA dollarban szamoltal.
Amugy en a www.memoryexpress.com oldalt szoktam nezni. -
Aha, ismerős gondolatok
DX10 fronton konkrétan a Crysis-ben meg 1-2 UT3 motoros bármiben bízom, a többi tényleg sci-fi. Carmackről meg jár mindenféle pletyka, de egyelőre nem látszik bizonyíték, hogy szakítana az OpenGL-lel.
A CPU/GPU mergerhez le is írtad az összes indokot. ''Komoly'' alkalmazásokban a több Tflops teljesítmény more than welcome lesz, a magánszférában meg a ''nekem nagyobb van'' el fogja adni ezt is, csak rá kell költeni pár 10M USD-t a kampányokra. Az end user ár meg úgyis hozzáidomul a piachoz.
Az interakció teljesen igaz, de nekem az immerzióval sem lenne bajom - eredetileg ugye atmoszféra-teremtésre szolgálna a grafika is (Doom3 rulez), csak az utóbbi pár évben kissé elszaladtak a lovak, és minőség helyett csúnyán átcsaptunk mennyiségbe. 4xAA VS 16xAA? Állóképen sem igen tudom megmondani a különbséget
Az előfizetős vonulat érdekes - első körben a játéklicencekre várok vmi usage base alapút, onnantól meg határ a csillagos... -
rudi
nagyúr
Jaja, tessalator. Az még egy jó kör lesz. Nagy a gyanúm, hogy mire kiteljesedik, az R600 már régen a múlté lehet. Szerintem az év végére beérő játékok között még nem lesz igazi DX10-es mert azokat, amik igazán jók lehetnek legalább egy éve fejlesztik, és DX9-re alapozták meg. Az is komoly kérdés, hogy ki van technikailag és anyagilag azon a szinten, hogy képes igényes DX10-es kódot és grafikát csinálni ami még fut is rendesen. Szerintem Carmackék, a Crytek és az UT-s fejlesztőcsapat meg tud birkózni a feladattal, valószínűleg az MS-nek is van egy komly gárdája (Alan Wake-esek), de nem vagyok benne biztos, hogy a kicsik vagy azok, akik alapból konzolra dolgoznak és PC-re csak portolnak egy éven belül nagyon belemélyednek a DX10-be (persze az xbox azért valami szinten DX10 jellegű).
Ami a GPU és CPU összeolvasztását illeti, ott szerintem az egész dolog filozófiáját kell átgondolni. A kérdés, hogy melyik csoportnak kell a teljesítmény és mennyit hajlandóak fizetni érte (vagy mennyiről lehet őket meggyőzni). Az tuti, hogy szerveres és tudományos szinten bármekkora számítási kapacitást fel lehet használni, egy csomó dolgot (mondjuk kereséseket, AI és hangfelismerő kódokat) azért nem valósítanak meg PC-n mert egyszerűen nagyságrendekkel lassú hozzá. Az is tuti, hogy az átlagember már régóta fölöslegesen erős hardvert használ. Meg merem kockáztatni, hogy játékra is, ahol nem a grafikára mint immerziós (belemerítő) tényezőre kellene helyezni az elsődleges hangsúlyt, hanem az interakcióra. (nem GF csillió kellene, hanem force feedback sámli a seggünk aká és akkor sz@rnánk be az autóstól). Aztán hogy ezt milyen módon valósítják meg, az érdekes lesz. Lehet, hogy egy évtezed múlva az CPU/GPU erőforrásokra ugyanúgy lehet majd előfizetni mint most internetes sávszélességre -
na, több dologra egyben...
rudi, 135
''Vajon milyen komplexitású VS, GS és PS kódot lehet és nem utolsó sorban érdemes létrehozni''
igen, ez a nagy kérdés, ill. ezt fogja még az R600-ban már megtalálható tesselator tovább bonyolítani.
''A valódi GS-es DX10 ideje talán majd 2-3 év múlva jön el, addig örüljünk a kisebb overheadnek.''
Én ebben kicsit optimistább vagyok, az igaz, hogy a jelen DX10 patch-ekben csak parasztvakítás jelleggel van GS, de az oszre / karácsonyra várható irdatlan DX10 logos game-ektol már várok némi valódi geometry magic-et
A kisebb overheadnek meg örülnék, ha látnám nyomát
dare2live, 136
''melyik inkább a fontos neki, melyik az elterjedtebba piacon, melyiken muszály mindenképp tökéletesen futnia a gammának?''
ez egy érdekes játék. szerintem a játékgyártók a piacon lévő (értsd: megvehető, vagy sok ember által aktuálisan használt) 5-6 tucat kártya tükrében örülnek, ha mindegyiken elindul, és egyiken sem katasztrofálisan lassú. komolyabban optimalizálni meg ugye nem divat az utóbbi években - majd a grafikus kártya gyártója eloáll egy újabb driverrel, amitol a game elkezd száguldani. vagy nem, és akkor vehetünk egy 2 generációval újabb kártyát.
rudi, 139
''A következo lépés a fizika GPU-ra küldése lehet, ami felveti azt a kérdést, hogy mennyit lehet és mennyit érdemes.''
A fizika egy necces kérdést feszeget - annak elvi síkon köze nincs a GPU-hoz. Ha ez átkerül, akkor onnantól a grafikus kártya alig más, mint egy PCI-Express buszra csatlakozó játékkonzol. Az alábbi cikk (az AMD hosszabb távú (3-5 éves) terveirõl) mondjuk egy megnyugtatóbb irányt mutat, kérdés, hogy ténylegesen mikorra lesz belõle valami.
[link]
'' Az tuti, hogy mindkét architektúra sokkal jobb mint a CPU-n számolás (az R600 emellett sokkal jobb mint a G80)''
Ezt csak a fizikára érted, vagy általánosan is?
[Szerkesztve] -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dare2Live #136 üzenetére
Általában az elmúlt évek során megtanulhattuk, hogy mindig a ''gyengébb'' hardver képességei a mérvadóak a fejlesztők körében. Én inkább arra az időszakra gondolok amikor már lesz G9x. Nyilván oda kell egy kis erődemonstráció, hogy a GF8 tulajokat meggyőzzük a váltás előnyeiről.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem hiszem. Én is néztem HD2900-at. A texturák és a képminőség megfelelő volt szűrők nélkül. Anizoval, viszon már a GF8 képét tartottam szebnek. Néhány játékban pedig bekavar az AA, és tényleg eléggé elhalványulnak a tertúrák. Szvsz talán driver, lényegében egy hivatalos meghajtón van túl az AMD, az nv-nek is hónapokig tartott a GF8 problémáit kezelnie.
Persze neki volt ideje.
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
Cloth animációkhoz lehet displacement mappinget használni [link], ami már néhány architektúra generáció óta létezik ATI és NV oldalon is, de talán most lesznek hozzá elég erősek a GPU-k hogy ténylegesen is használják. Technikailag a cloth animáció talán inkább az R600-nak fekszik (vektorokkal számol), viszont displacement mappingben, ami vertex shaderrel textúraolvasásra alapoz a G80 jobb lehet, és megintcsak itt a kérdés, hogy mennyi erőforrást szabad rá ''pazarolni''.
-
venember83
nagyúr
rudi beindult
-
rudi
nagyúr
válasz
Dare2Live #136 üzenetére
Szerintem erről még borzasztóan korai gondolkodni. Ma egy ''DX10-es'' játék úgy néz ki, hogy megcsinálják DX9-ben és utána elkezdik kicsit turbózni a látványt, hozzácsapnak kicsivel komplexebb fényhatásokat (pixel shaderes, elvileg G80-nak fekszik), egy kis részecskerendszeres dolgot (ebben R600 szerintem jobb) és kész. A lényeg, hogy így máris lehet mutogatni az ''ilyen sz@r volt DX9-ben és ilyen csodás lett DX10-ben'' jellegű shotokat a'la Supreme Commander.
A következő lépés a fizika GPU-ra küldése lehet, ami felveti azt a kérdést, hogy mennyit lehet és mennyit érdemes. Az tuti, hogy mindkét architektúra sokkal jobb mint a CPU-n számolás (az R600 emellett sokkal jobb mint a G80), de szerintem mi nem tudjuk megmondani, hogy egészen pontosan mennyivel, és hogy ebből a többletből mi hasznosítható (lásd példa a következő hozzászólásban). -
Dare2Live
félisten
Érdekes mellékvágány egy kérdés:
Egy játékfejlesztő aki fejleszti a gammajat minimum oktober óta az eddig milyen DX10 felépítésű karira optimalizált? ATI vagy NVre?
melyik inkább a fontos neki, melyik az elterjedtebba piacon, melyiken muszály mindenképp tökéletesen futnia a gammának?
érdekes dolog ez. -
rudi
nagyúr
Szerintem most a DX10-zel újra kell gondolni egy alapvető fejlesztői kérdést: Vajon milyen komplexitású VS, GS és PS kódot lehet és nem utolsó sorban érdemes létrehozni? Vajon mekkora textúrákat bír el a hardver? Az tuti, hogy akár a G80, akár az R600 teljesítménye agyoncsapható, de nem az a cél hogy 1 fps-sel futó játékot gyártsanak
Aztán ugye ott van az a nem éppen elhanyagolható tény, hogy ma még a DX9 a meghatározó API nem a DX10. A valódi GS-es DX10 ideje talán majd 2-3 év múlva jön el, addig örüljünk a kisebb overheadnek. -
... és ha több a geometry shader, akkor egyértelműen beelőz a 2900XT.
... és ha még több a geometry shader, akkor beelőzi a 8800 Ultra-t is.
... és ha még ennél is több, akkor össznépileg elhasalnak, mert a geometria elzabálja a kapacitást a pixel kód elől
Viccesen hangzik, de az eddig látottak tükrében nagyon kevés mindkét kártya számítási kapacitása komolyabb geometriai varázsláshoz. Nagyon kényes lesz az egyensúly a geometria meg a ''színezés'' között.
Jó lenne már látni az első valódi DX10-es játékot...
szerk. Abu (130): nem lehet, hogy tényleg kisebb felbontásúak a textúrák? lehet, hogy hiányzik a 2900XT-nek a 256M memória.
[Szerkesztve] -
zombikiller
tag
Na ez nagyon király lesz ha 8800 GTS nek megközelíti majd az ára az 50 K t akkor mejd lehet, hogy veszek egyet
-
Vassili
tag
Oda**sz az AMD, azt gyün a z ócsóság!!!
Remélem -
7600GT
senior tag
-
Az egyébként tényleg elég gyászos G80 vertex teszteken kívül van valami, ami alátámasztja azt a mondást, hogy ''nem teljesen unified shader''? Én az architektúrájában nem látok semmi erre utalót, ha pedig vezérlési / szervezési probléma, azt egy következő ráncfelvarrásban korrigálni lehet. Láttál ilyen teszteket a 8800 Ultra-ra? És (főleg) a G84 alapú kártyákra?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Fogalmam sincs. Amíg a GF8 piacon van addig biztos dominálnak a float és float2-es Pixel Shaderek. A valószínűleg egy picit több VS-t használnak majd mint eddig, de nem viszik túlzásba. Geometry Shaderre pedig szinte használhatatlan a GF8 így az nagyon elvétve lesz megtalálható. Főleg részecske effektekre használják majd, például vízesés szimulálására elég jó lehet, és az még nem megterhelő a G80-nak sem.
A Unified Shader elméletileg azért jött létre, hogy kötetlenül lehessen használni a shader kódokat különbőző adatokon. Ennek megfelelően a karik is hasonló gyorsan bánnának a kódokkal. Ez az elmélet egyelőre csak az R600 esetében helytálló. Talán mégis igazak voltak azok a pletyik amik azt mondták annó, hogy a G80 nem teljesen unified shader.
[Szerkesztve] -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem teljesen van így. Például a GF7 7900GTX-nek 6 darab pixel futószalagja van. Egy ilyen szalag tartalmaz 4 darab Pixel Shader egységet. Ezek az egységek számítják a Fragment-eket, vagyis a Pixel opciókat. Később ezekből lesz a valós Pixel. A 7900GTX-nél 16 ROP egység van és mindegyik ROP egység tartalmaz egy Blending egységet. Tehát 650MHz*16blending=10400MPixels/sec.
De van egy táblázatom ahol kiszámoltam a karik teljesítményét:
VGA táblázat reloaded:
1. generáció - Direct3D 6.1-ig - [link]
2. generáció - Direct3D 8.1-ig - [link]
3. generáció - Direct3D 9 - [link]
4. generáció - Direct3D 10 - [link] -
Abu85
HÁZIGAZDA
A 3Dfx ott hibázott amikor elhitte, hogy a saját Glide API-ja képes felvenni hosszútávon a versenyt a Direct3D-vel és az OpenGL-lel. A Voodoo első szériája nagyott durrantott, de a Voodoo2-től lemaradásban voltak. Az első valódi 2D/3D gyorsító a Banshee pedig egy nulla volt a konkurencia TnT-jeihez képpest. A VSA-100 volt az a pont amikor rájöttek, hogy a fennmaradáshoz maximálisan támogatni kell a szabványokat. A Rampage-et már ennek a szemléletnek megfelelően fejlesztették, csak folyamatosan áttervezték. Ez volt a legnagyobb hiba. Ha kiadják D3D7 gyorsítóként akkor még talán fent is maradt volna a cég, de ők áttervezték D3D8-nak, hogy hátha akkor ... ez már sajnos nem történt meg. Tény, hogy a technológiai lemaradásuk miatt nem szerettem őket, de sosem kívántam nekik a csődöt, mert színesítették a piaci palettát.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Többféle Fill-Rate van. Mindig azt jelentik, hogy a VGA az adott dolgot milyen mennyiségben képes feldolgozni egy másodperc alatt. Például 1000MPixels/sec-es Pixel Fill-Rate esetén a GPU 1000millió pixelt tud kirajzolni a képernyőre egy másodperc alatt. A Texel pedig ugye a textúra Pixel-je.
[Szerkesztve] -
VaniliásRönk
nagyúr
Azért a 3Dfx épp nagyon csúnyán készült odapörkölni a piacnak mielőtt csődbe ment, 2000 végén DX8-as VGA, GeForce 4-es fill-rate-tel meg egy bitang erős T&L egységgel, T-Bufferrel (Motion Blur, Depth of Field Blur, Soft Shadows, Soft Reflections, gondolom ismerősek későbbről)... ha maradt volna pénzük a gyártásra akkor csomagolhattak volna az nVidia-nál is meg az ATi-nál is.
-
kb olyan most an nvidia, mint anno a 3dfx volt: elavult szar, de a piaci erő velük van ... ''szerencsére'' a 3dfx bebukott, sajnos viszont az nvidia erősebb az akkori 3dfxnél
nálam nem nagyon volt elvakultabb 3dfx fan anno, de utolag igy látom a dolgot. remélem az idő az ATI-t igazolja és rendeződnek az erőviszonyok
a gef8 = majdnem FX, csak most nincs erős konkurrencia -
Abu85
HÁZIGAZDA
És melyik részen erősebb, számítási teljesítmény? Ez akkor számít majd, ha nem lesznek GeForce 8-ak. De mondhatnám azt is, hogy senki nem fog addig Geometry Shadert használni amíg az nv-nek nem lesz R600-hoz hasonló képességű karija. A Fill-Rate esetén pedig jobb jelenleg a 8600GT illetve float és float2 típusú Pixel feldolgozás esetén is előnye van. Amíg a játékok ilyen követelményekre épülnek addig jobb lesz a 8600GT.
Majd eljön az a pont is, amikor az egyik fejlesztőcsoport bemutat a GF8-nak, mint anno a Valve a Geforce FX-nek a Half-Life 2 idején. -
rocket
nagyúr
Papiron erosebb de a jelenlegi jatekok nem nagyon fekszenek az architekturanak, mint a nagytesojanak se, raadasul kezdenek OEM-esedni low/kozepkategorias AMD kartyak, 390millio tranzisztorbol all a chip, de olyan a desktop felhasznalok kis reszet erdeklo dolgokra mint UVD meg HD Sound kellett pazarolni a tranzisztorokat, ahelyett, hogy inkabb lenne benne meg +4 ROP.
-
erikthekippa
tag
[link]
azért ez se gáz -
arpi6k
addikt
[link] Nessze.
-
gfefe
őstag
A fene tudja... Lehet benne vmi...
Azt sajnálom, hogy a régi rendszer etünt
Miszerint ami 1x csúcskategória utána leviszik az árát és a következő generációnál már csak közép kategória lesz...
Pedig milyen jó lenne 1 év múlva mostani 8800 vagy 2900 as kareszt venni 30-40 K ba -
Vistaboy
veterán
Erre lehetett is számítani. Az NV így tudja még jobban megszorongatni az AMD-t. Bár kétlem, hogy ilyen nagy mértékű csökkenésre kell majd számítani (''699 dollárról (azaz Európában ugyanennyi euróról) 599 dollárra csökken majd''), pláne a csúcskategóriában.
Szerintem a 8600GTS-ek árát viszik le jobban, az irreálisan túl van árazva jelenleg (Pláne ha jönnek az AMD új középkategóriás kártyái). A 8800GTS (Pláne a 320-as) már most is kedvező ár/érték-aránnyal rendelkezik, azt nem nagyon fogják már lejjebb vinni szerintem. A 8800GTX és Ultra árából pedig azért nem fognak sokat engedni, mert jelenleg nincsen kihívója, majd ha az AMD kiadja a HD Radeon X2900 XTX-et, akkor elképzelhető egy komolyabb áresés (Csak azért, hogy aki esetleg hezitál, azt meggyőzze az ár). De akkor sem kell bízni benne, hogy eléri a középkategória szintjét. Addigra itt a 9800 GTX... -
janpotocki
senior tag
válasz
VaniliásRönk #60 üzenetére
Örülök, hogy pozitív és negatív visszajelzéseket is kapunk, hiszen ez is hozzájárul ahhoz, hogy felismerjük, ha hibázunk vagy rossz útra tévedtünk. Annak már kevésbé tudok örülni, hogy vannak, akik szinte mindegyik hír topikják telesírják, ahol úgy vélik, valami bántódás érte kedvenc márkájukat. Ezzel kapcsolatban szeretnék néhány félreértést eloszlatni. Sem ezelőtt nem voltunk, sem ezután nem leszünk Intel-, AMD- vagy NVIDIA-pártiak. A tesztekben mérni szoktunk, és a teljesítmény és az ár függvényében ajánlunk vagy nem ajánlunk termékeket. Ha a helyzet egy új hardver kiadása után megfordul, vagy a piac átrendeződik, garantált, hogy nem ragadunk le a régi idők dicséreténél. Ha pedig mostanában több olyan hír lenne, amelyik nem ideális képet rajzol az AMD-ről, azt az AMD köszönje elsősorban önmagának. Mi a magunk részéről jobbulást kívánunk neki!
A Pumáról ez a - szerintem kellően tárgyilagos - hír jelent meg a Prohardveren: [link]
Amit te ''cikként'' emlegetsz, és megpróbálsz úgy beállítani, mint a szerkesztőség álláspontját, az valójában egy blogbejegyzés, egy glossza, melyet már műfajából eredően is jellemez némi rosszmájúság, nem mellesleg magánvéleményt fogalmaz meg. Arra gondosan ügyeltünk, hogy ne a Prohardveren, a hírek és tesztek kontextusában jelenjen meg, a Logout meg amúgy is a lazább odamondogatások helye (is). -
keIdor
titán
-
rocket
nagyúr
Ugye hardver nelkul nincs szoftver es forditva, ha meg ennyire elterok az architekturak akkor fejlodes sincs mert meg kell talalni valami egyensulyt, az nv piaci reszesedes nagyobb igy nem lehet olyan jatekot irni ami kihasznalna az r600 architekturat (forditott esetben nem lenne (volt) ilyen egyertelmu a helyzet de ez mar egy masik tortenet
).
Most elkezdik majd a jatekokat az r600 architektujara alapozni (persze csak ha az nv erre fele gondolkodik a jovoben, ha nem akkor egyhelyben jarnak addig) mire megjelennek learatja az nv a baberokat, felkellene hagynia az ati-nak a ''mi diktaljuk a fejlodest'' gondolkodasaval, mert eddig sose sult el ugy ahogy kellett volna, es kapcsolatok hijan a jovoben se fog, eszre vehetnek mar nincsenek abban a helyzetben, hogy ok diktaljak a torteneseket, csak a nyul szerepet jatszak ebben az iparagban ezzel a mentalitassal. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az vicces lenne. Az nv is tudja hol van homok a gépezetben, csak javítják majd. Ha neked lesz igazad akkor Radeonom lesz. Szóval tessék összekapni a tökvakargató mérnököket kedves nv.
A CrossBar az annyira nem gáz, az tény, hogy bonyolultabb és költségesebb a Ring-nél, de teljesítményben azonos sávszélesség mellett nem szenved egy deka hátrányt sem. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
venember83 #82 üzenetére
Tévedsz, a VGA-nál a Linux támogatás miatt sokkal jobban szeretem az nVidia-t.
Egyszerűen csípkedem őket, hogy csináljanak R600-hoz méltó jövőbiztos chipet.
[Szerkesztve] -
keIdor
titán
válasz
VaniliásRönk #83 üzenetére
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha lehet így mondani a D3D10 legnagyobb újítása a Unified Shader. Ha megnézed a fejlődést akkor a Pixel Shadert használják orba-szájba. A Vertex Shader kihasználatlan terület. Ezt egyrészt annak köszönheti, hogy eddig kevés volt a karik Vertex feldolgozó képessége. A Unified kialakítással, már lehet nyomatni a VS kódokat, mert egy valódi Unified Shader rendszer ugyanolyan gyorsan végez bármilyen Shader kóddal. Tulajdonképpen ez lenne a D3D10 áttörése. Ez addig nem fog bekövetkezni amíg a GF8 piacon van. A fejlesztők nem fogják addig az újításokat kihasználni amíg mindkét gyártó terméke nincs felkészítve rá. Ez teljesen logikus a G80 Vertex Shader teljesítmény alig negyede-ötöde az R600-nak. A Geometry Shaderről pedig jobb nem beszélni.
A G9x-et már gondolom float4 típushoz tervezik és a vezérlést is javítják. Az 1 Teraflops elég inpozánsnak hangzik kérdés, hogy ebből gyakorlatban mennyi marad.
Javaslat: Aki hosszabb távra tervez az a MAD utasítás melletti számítási teljesítmény szerint döntsön, az lesz a mérvadó.
[Szerkesztve] -
keIdor
titán
válasz
VaniliásRönk #79 üzenetére
[link]
settings.cfg-ben kell átírni a ''ScreenHeight'' ''960''-at ''ScreenHeight'' ''1024''-re!
mod off
[Szerkesztve] -
keIdor
titán
válasz
VaniliásRönk #71 üzenetére
Tud olyat a F.E.A.R. csak nem hivatalosan, mindössze át kell írni egy fájlt...
[Szerkesztve] -
SzlobiG
félisten
válasz
Yushchenko #76 üzenetére
Hát ez az.D Nyáron nemhisezm, hogy olyan sok DX10-es gém lesz, őszig meg kibírom X1800xt-vel.
-
X@b3e
addikt
Mindenesetre szarban az ATi, mostmár villantani kellene..
-
Yushchenko
őstag
válasz
VaniliásRönk #71 üzenetére
Nem érdekel a FEAR, ha nem lesz tft felbontás lost planetbe kicsit vicces lenne
Ammm én állíthattam akárhova úgy akadt mint a szar. Tom hogy csak egy kis fos 79gs, de akkor is, 15fps-nél többet várnék. Szal várjunk csak, hagy fejlesszék.
[Szerkesztve] -
VaniliásRönk
nagyúr
válasz
Yushchenko #70 üzenetére
A Fear sem ismer 5:4-es felbontást, pedig az nem egy fos prealfa demo, amit csak azért nyomtak ki a netre hogy az nVidiának legyen mire verni a nyálát.
A teljes sem lesz jobb, gondolod ha most szándékosan úgy írták meg, hogy véletlenül se legyen se gyors se bugmentes ATi-n, akkor majd később foglalkoznak ezzel? -
Yushchenko
őstag
válasz
VaniliásRönk #66 üzenetére
lost planet egy béta verziós szar. amibe a tft felbontást se találom meg az nc. a teljes talán jobb lesz. nagyon gyors uninstall lett belőle nálam, sokszor el se indult, pedig NV karim van(most valahol a nagyker garijába
)
mod: jó ez a cikk
[Szerkesztve] -
(Kolombusz)
veterán
Ez megnyugtató.
Legalább tudom, hogy olcsóbban sem fogok ilyeneket venni. -
Mozso26
senior tag
Szerintem az nv-nek semmi szüksége nem volt az árcsökkentés bejelentésére.A célja az lehet hogy véglegesen eltörölje az ati-t és az hosszu távon nekünk usereknek nem jo.
-
VaniliásRönk
nagyúr
válasz
Yushchenko #63 üzenetére
Olvasd el ezt [link], a cikkeket nem fogom mégegyszer átolvasni azért hogy megtaláljak 1-2 megjegyzést.
A 8800GTX egyébként kb. ugyanannyit fogyaszt mint a 2900XT. És megfelelően megírt kóddal valóban sokkal gyorsabb lehetne mint a 8800GTX, más kérdés hogy szinte az összes programot nVidiára írják, a Lost Planet pl. ékes példája ennek.
Keldor papa: Minek csinálnák meg 65nm-re? Hogy kukázzák és elkezdhessék átalakítani 55-re? A kisebb Radeonok vígan működnek 65nm-en, tehát a technológia már működik, az 55nm gondolom ugyanolyan megoldás lesz mint a 90-80nm volt.
[Szerkesztve] -
keIdor
titán
válasz
Komplikato #23 üzenetére
Sajnos Fuad bácsi mást mond!
- [link]
Megj.: A VR-Zone is szeret találgatni... egyetértek rudival, hogyha 65nm-en sincs még kész/elkezdve a cucc, mit akarnak fél év múlva 55nm-en? -
Yushchenko
őstag
válasz
VaniliásRönk #54 üzenetére
Szerintem te ezt már befelasheled, úgy mint az intel vagy áemdé topicba. Senki nincs az áemdé ellen mert szeret mindenki kevesebbet költeni. Én ammm atit vennék, ha jó lenne a középkaptja, mivel a lapom is CF-es.
Az van, hogy a r600 kicsit késett és kicsit nem azt hozza amit vártak tőle, és kicsit sokat is fogyaszt. Ezek után gyárthatnak jobb drivereket stb, de ezek a kijelentések, hogy dual 88gtx-et verni fogja, eléggé megbuktak... többek között. -
Jakuu
őstag
Mar most olcsobb kint Kanadaban, ahol a batyam el, a 8600GTS. (XFX)
Atszamitva 36000 ft.
eVGA 8800GTS 320MB pedig 55500Ft.
[Szerkesztve] -
Dare2Live
félisten
egyébként ha visszagyengül a FT akkor nemsokat fogunk az áresésböl látni.
és már mostsem 248az euro -
VaniliásRönk
nagyúr
válasz
Tuco Ramirez #57 üzenetére
Szerintem épp elég tétje van számukra annak, hogy sikerül-e megcsinálni amit ígérnek vagy sem, szóval azért elmondani mindennek őket, mert igyekezetük ellenére nem jön össze, az számomra elég érthetetlen. Van egy olyan sejtésem hogy picit keményebben dolgoznak, mint azok akik csalódottságukban újra és újra gyászhuszárkodnak.
Loha: Én ezt nem vitatom, csak azt nem értem mi a mozgatórugója a cikkekben olvasható kiszólásoknak, vagy pl. a rendkívűl magas színvonalat megütő ''Álmodtam egy Pumát'' cimű logoutos ''cikknek''. -
Dare2Live
félisten
várható lépés volt NVtöl.
oktober környékén meg ha jól sejtem jön egy csikszélcsökkentett 8800 aztán arra rá februármárciusban az új mindent agyonver 9800.
Annyira kiszámítható.... -
Bagira01
veterán
Már most ilyen ára van akkor mi lesz itt(valószínüleg semmi
) De azért reménykedek.
MSI GF 8800 GTS 320 DDR3 1.1 ns OC Edition 3 év garancia: 63.900, -
Tuco Ramirez
őstag
válasz
VaniliásRönk #54 üzenetére
Nem hiszem, hogy AMD-ellenes hangulat lenne. Egyszerűen arról van szó, hogy azok után, hogy hónapokat késett az AMD/ATI az R600-al (számtalan, igérgetés, halasztgatás közepette), kissé hitelét vesztette sokak szemében a cég. Azt hiszem, ez valahol érthető is.
-
Loha
veterán
válasz
VaniliásRönk #54 üzenetére
Sztem aki egy kicsit is nyitott szemmel jár, az látja, hogy marha nagy szarban van az AMD/ATi. C2D-k tarolnak, szintúgy a GF8-as széria ami már jóideje piacon van, és csak most jön az ATi válasza rá...
-
VaniliásRönk
nagyúr
Mivel csak gyártástechnológiai váltásról van szó, nem értem mi ez a kételkedés, nem teljesíthetetlen, főleg nem fél év alatt, azt sem értem miért baj ha közlik mire készülnek?
De amit egyáltalán nem értek, mi ez nagy AMD/ATi ellenes hangulat nálatok? Mit ártott nektek? Fáj hogy az árversenyben filléres mainstream procivá értéktelenedett a méregdrágán vásárolt highend X2-tök vagy mi a szösz?
[Szerkesztve] -
kétlem, hogy a jövő héten bármit is érezni lehet ebből a hírből. szerintem legkorábban hazánkban egy hónap múlva lesz valami.mire a gyártóktól eljut a nagykerekbe és onnan az üzletekbe.. és mindegyik láncon illik lefogyni egy kicsit a drágább sorozatnak (persze ez a gyártóra nem vonatkozik).
-
Csapoati
nagyúr
Ezért jó, hogy két nagy gyártónk van, akik egymást licitlálják alul.
Kiváncsi vagyok a 8800GTS 320-ak ára hol fog megállapodni.
-
Lamair
aktív tag
válasz
erikthekippa #47 üzenetére
attól függ mennyiért vennéd én a helyedbe 8800ra gyűjtenék (értsd holnap nem veszel, de jövő7en már lehet hogy a 8800nak olyan ára lesz ami megér mégegykis spórolást)
-
Raymond
titán
válasz
erikthekippa #47 üzenetére
Azt a kartyat eleve nem kene megvenned
-
erikthekippa
tag
na most akkor mit csináljak holnap akartam megvenni egy 8600gts -t akkor várjak vagy mi lesz?
-
SzlobiG
félisten
Na ezt vártam én.
Lehet egy 8800GTS 320 lesz a kiszemelt áldozat ami oolyan 60K körül lesz kiskerbe várhatóan. -
slayer006
addikt
válasz
ez_meg_emaz #43 üzenetére
nem csak a bazárokban: [link]
-
Yushchenko
őstag
válasz
ez_meg_emaz #43 üzenetére
65k újonnan több boltba is a giga 88gts 320
-
yoogie
aktív tag
''A jelenlegi nagyágyúnak számító GeForce 8800 Ultra ára például meg nem erősített hírek szerint 699 dollárról (azaz Európában ugyanennyi euróról) 599 dollárra csökken majd, de alacsonyabb végösszeg kerül a GTX és GTS variánsok árcímkéjére is''
A 8800 Gts tehát kb. 10-15e pénzzel lesznek kevesebbek ha jól látom?
A 25e pénz az sok lenne felső közép kategóriában szvsz marad a 10-15e. -
-
venember83
nagyúr
Nem lennel vele tul boldog, ddr1, s939, sima pci-e, no cf/sli s legfajobb pont, h cpu-feszt nem lehet emelni. Bar ugy nezem te is lassan platformcsere elott allsz, barati jotanacs: (d)s3 + e4300 + csomo ddr2 RAM (2gb minimum) meg atmenetnek 1 7900gs/1950pro, mig lesznek dx10-es jatekok
Procit lesz aztan draga mulatsag beletenni a lapomba s sima ddr-arak sem mennek lejjebbDe nem panaszkodok, nekem jo, vénembernek minek csucskonfig?
[Szerkesztve] -
Bagira01
veterán
Remélem ez valami életképes árcsökkentés lesz nem csak parasztvakítás. És ha folytatódna is tarós csökkenéssel.
(vagy túl optimista vagyok)
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
válasz
Komplikato #23 üzenetére
Azt szólom, hogy nagypofájúságversenyben továbbra is az ATI a király. Gondolj csak bele, hogy a rákba mernek 55 nm-ről beszélni fél éven belül, ha pillanatnyilag még a 65 nm-t sem csinálták meg. Én nem kívánom nekik, hogy ne tudják összehozni, sőt, csak kicsit illene visszavenni az arcból, mert aki nagyon ígérget utána meg nagyon nehezen hoz ki bármit is, annak előbb-utóbb elveszik a hitelessége.
Mindenesetre én elzárkózom a majd meg a ha jellegű szavakkal kapcsolatos kijelentésektől hardverrel és driverrel kapcsolatban is. Amikor megjelenik, idetesztik az asztalra az aktuális VGA-t, megmérjük, összevetjük a konkurenssel és mondunk valamit, addig fölösleges szót csépelni. -
Thomas1
addikt
Ezeknek az új Ati kártyáknak az áraira és teljesítményére már nagyon kíváncsi vagyok, de valami azt súgja, hogy nem lesz túl nagy különbség az Nvidia középkategóriás cuccaihoz viszonyítva.
+-5-10%-os eltérést saccolok, de ne legyen igazam.
Ha 30k körüli árral teljesítményben megverné a 8600GT-t, akkor életképes lenne, ha e fölött lesz, és az Nvidia még csökkenti is a 8600-asok árát, akkor nehéz helyzet lesz. -
Ste
addikt
''már fel is hívta parterei figyelmét arra, hogy ne raktározzanak túl a GeForce 8-as sorozatú videokártyákból – állítólag ugyanis ezeket érinti majd az árváltozás''
akkor megint nem megy lejjebb a kedvenc 7100Gs-em ára
ha így folytatják, kikészítik az Ati-t -
N1
tag
..a nép pedig csak tejel szorgosan
-
Tök vicces lenne ha pl 8800GTS 320 30kért osztogatnának - miért ne
végülis a csúcskategória a 8800ultra, a 320-as GTS ezután sorban a 3.
Éljen az árháború.
Még ha nem is a 320-as GTS, de remélem, hogy a HD2600-asok belépő ára nem lesz sokkal 30k felett... legyen 80-90k: felsőkat (8800 ultra, 1 gigás 2900XT), 40-60k felső közép, 30-40k közép... -
Fáraó
őstag
válasz
venember83 #28 üzenetére
Megörökölhetem a konfigod?
-
Yushchenko
őstag
most akkor mennyit kell várjak a vásárlással?
-
válasz
Komplikato #23 üzenetére
elég nagy ''malőr'' lenne nem december elején piacra dobni a cuccot. karácsony nagyon fúzó egy időszak (szerintem)
[Szerkesztve] -
Ősember
őstag
na, végre elkezdödött
-
MZsoltee
veterán
Hát én se hiszek a nagyon nagy árzuhanásban, mert kevesen vannak a piacon, jobban örülnék ha valami olyasmi történne a mint a rampiacon!
Tök vicces lenne ha pl 8800GTS 320 30kért osztogatnának -
Stalker-2572
veterán
699 dollárról (azaz Európában ugyanennyi euróról)
jellemző
-
gfefe
őstag
Éljen az Árverseny
Ezek szerinte csak lesz 1x cf a gépemben
Én már csak abban reménykedek, hogy ütni fog az AMD/ATI és a pincéig mennek az árak
Éljenek boldogan az Userek -
LordVader80
őstag
válasz
venember83 #17 üzenetére
Ott van: fél éve kijött
-
rudi
nagyúr
válasz
LordVader80 #12 üzenetére
Tök fölösleges a GF 8-ak árcsökkentése kapcsán újra elővenni a DX10-et, semmi höze hozzá
Jönnek a közepes HD-k, állítólag javul az ATI driver, szóval lépni kell. Ha mehnéziktek a 8600 GT egy az egyben a 7600 GT nyákját kapta és egy procit, ami alig drágább mint a G73, tehát a 8600 GT a 7600 GT árában állítható elő, tehát akár 30 000 Ft alá is vihetnék az árát. Felteszem, a 8600 GTS vagy elsorvad, vagy lemegy 40 000 Ft környékére prsze minden az ATI kártyáinak az árától és sebességétől függ. Az NV lépéselőnyben van, tehát kivárhatja mit mutat az ATI, aztán alá mehet ár/teljesítményben. Ami a felső kategóriát illeti, ott szerintem ne nagyon reménykedjetek. Az Expertes dílernapon az NV képviselője azt mondta, már így is nagyon ki van hegyezve a 320 MB-os GTS ára és különben sincs ellenfele, ami miatt tovább kellene csökkenteni az árát. Talán a 640-es GTS és a GTX meg az Ultra ára valamivel lejjebb megy.
-
venember83
nagyúr
válasz
LordVader80 #12 üzenetére
Megis, szerinted hogyan lehetne maskepp programot irni? Tudni kell, h mire irod, foleg, ha olyan eltero felepitesu hw-ekrol van szo mint ami manapsag az r600 es g80. Szerintem. Megjelenik a kari s a programozobrigad (jo esetben ok s nem a marketingesek/cegvezetes anyagi indokok alapjan) eldonti, h hogyan irjak meg a programot, h minden gepen elfusson, persze vmelyik gyarto javara ugyis lesz teljesitmenybeli elteres, de ez elkerulhetetlen... Szvsz.
LordVader80: s hidd el, h aki dx10 jatekot akar az is legalabb fele eve irja.
Hun'reeth: kisebb csikszelesseggel keszul, igy magasabb lesz az orajel, kb ezt akarta volna az ATi az elejetol fogva, csak nem jott ossze, igy lett ez a boszme ''lassu'' r600. Mennyivel masabb lett volna a helyzet, ha nem ilyen problemas a csikszelessegcsokkentes... Csak ugye ott a felteteles mod.
[Szerkesztve] -
Hun'reeth
őstag
Ez nekünk mindenképp jó csak még várjuk mit tudnak valóban az ATI-k.
orbano: de miben lesz jobb végülis az xtx? only órajel?
[Szerkesztve] -
orbano
félisten
ez az 1 gigás XT nagyon izzadságszagúnak tűnik. gondolom ezzel bekkelik ki az XTX-ig
-
Drizzt
nagyúr
válasz
LordVader80 #12 üzenetére
S addig szerinted hogy fejlesztettek volna, amíg nincs min futtatni?
Ilyen erővel most azt kéne követelned, hogy mindenki kezdjen el dx12-re fejleszteni.
-
robekri
addikt
válasz
LordVader80 #7 üzenetére
Demok már vannak, szerintem gammák ''pelusban'' járnak!
-
venember83
nagyúr
legalabb vartak volna meg a hetfot a hir publikalasaval a PH!-sok, akkor azzal vigasztalnam magam, h mar megvan a 7950GT, de igy... Azert sem banom meg
Kozepkategoria szvsz nincs tularazva, mert nem letezik. 8600GT/GTS es 2600XT vicc, nem kozepkategoria, dx10es jatekoknak edeskeves, kozepkategorias karival meg elvarom h minden friss jatek fusson, nem 1920*1200-ban minden high-on, de azert pl 1280*1024 legalabb kozep szint folotti reszletesseggel. S eddigi techdemokat csak a 8800GTX/GTS kepes futtatni viszonylag normalisan, szoval eddig dx10+Vista nagy leterdeles utani akcio... -
Retekegér
MODERÁTOR
Mekkora csökkenésre lehet számítani középkategóriában?
-
Fáraó
őstag
... Ez lesz az 1 gigabájtnyi GDDR4 memóriával felszerelt HD 2900 XT, ...
Azt hittem a HD2900 XTX lesz az új zászlóshajó...
Éljen az árháború! -és a driverek fejlesztése... -
robekri
addikt
Na ez faxa! Igaz a gammák még sehol!
-
Nagyon helyes, hogy csökkennek a közepes 8-asok, mert kicsit túl vannak árazva a tudásukhoz képest...
-
Superman
nagyúr
De könyörgöm! DX10-es játékok még nincsenek is. Amit eddig kibocsátottak megnézésre, azok max. techdemo jellegűek voltak, erősen optimalizálatlanok. A Vista sem kiforrott még, idő kell hozzá. És amikor mindez megtörténik és mindenki betáraz 8800-asokból (mert eléggé lement az áruk), akkor az NVidia közli, hogy kibocsájtja a GeForce 10001-es család tagjait és 8800-asokkal ne is próbálkozzunk, mert 1 fps-t fognak produkálni a fejlesztők által a játékokhoz kiadott patch után, de a DX9-es játékokat futtathatjuk velük.
[Szerkesztve] -
Hát nagyon itt volt az ideje, hogy a VGA árak még jobban megzuhanjanak a csúcs szegmensben. Hajrá árháború!
Csak birja majd az AMD (ATi) szusszal... -
LordVader80
őstag
Ejj de jó
ELső
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AliExpress tapasztalatok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Gumi és felni topik
- Le Mans Ultimate
- Lassan tálalható a hardverpecsenye
- Milyen okostelefont vegyek?
- Cyberpunk 2077
- Destiny 2 (Xbox One, PS4, PC)
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Eszpresszóképes kávéfőző 15 bar nyomással
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- AKCIÓ! Asus TUF F15 FX506HM Gamer notebook - i5 11400H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD RTX 3060 6GB W10
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest