- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
- Gyűjtögeti a Xiaomi 16 az engedélyeket
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- A holnap határán: itt van minden új Galaxy promóképe
- Mobil flották
- Google Pixel 7a - venni vagy nem venni?
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
TudorVigyor
aktív tag
1) Természetesen kell osztozni a sávszélességen.
2) ''Elvileg megoldható az, hogy 128 bites busz esetén (DC) mondjuk az egy órajel alatt a memóriától jött 256 bit (ugyebár DDR) egyik része a procihoz megy, a másik a VGA-hoz. ''
Elvileg lehetnék miniszterelnök is, de ennek annyi az esélye, minthogy valaki olyan memvezérlőt tervez, amit írtál, azaz ami az egyik csatornán rendszerbusz+címbuszvezérelt CPU fetch-t csinál, a másik csatornán meg közvetlen memóriaelérést bonyolít. A harmadik kezével meg elmosogat. -
Raymond
titán
Lasd #2, #5, #22 - ebben megegyezunk...
Csak annyit meg hozza, hogy a kozepkategoria az $150 - $250, amire te meg en gondolunk az a Low-End es amivel ez a kartya versenybeszallhat, azt a marketingesek ugy hivjak hogy Entry Level, es meg valamivel a Low-End alatt van.
[Szerkesztve] -
Raymond
titán
A Crossbar ugy mukodik, ahogy leirtad es pontosan az a lenyege hogy ha kevesebb adatra van szukseg, akkor nem az egesz 256bit-es bus van leterhelve, hanem csak egy resze. A felosztas lehet ketto (pl. GF4MX) vagy negy (GF4, GF FX stb...).
Trukkozesek vannak egyes chipset-eknel, de oszinten szolva a tobbi gyarto mar nagyon ott van az Intel nyakan, messze nincsenek olyan kulonbsegek mint annak idejen, manapsag mar majdnem csak hibaszazaleknyi elteresek vannak mindket iranyba.
TurboCache es a foglalas/helyezes - a tenyleges felosztast a rendszermemoria vezerloje vegzi a rendelkezesre allo hely alapjan, a kartya csak ker XY mennyiseget ahogy en ertem a dolgok mukodeset.
4GB/s PCIe vs. 4GB/s a kartyan, DDR400 = 3,2GB/s, proci szuksegletei stb...:
Ez aranylag lenyegtelen hogy nem ugyanaz ebben az esetben, mivel a rendszermemoriaban a nem latency/bandwith szuksegletu anyagok vannak tarolva. A komoly munka amennyiben lehetseges az onboard RAM-ban tortenik - olyan ez mint a cache randszer a CPU-nak - nem baj ha csak 3.2GB a RAM savszelesseg, az L1 es L2 cache sikeresen alcazza az alacsony elerei ido es komoly savszelesseg hianyat.
A kozepkategorias kartyan hiaba van 10GB/s onboard RAM, azok a kartyak nem ennek a kartyanak az ellenfelei, igy ez nem jatszik szerepet. -
Raymond
titán
Hello,
Azert valaszoltam a #31-re mert akkor az volt az utolso hozzaszolasod, nem konkretan arrol az egyrol van szo. Inkabb az a helyzet, hogy a GPU-ban talahato memoria vezerlot (Crossbar controller) egy szintre van helyezve a chipset-ekben talahato kontrollerrel vagy egy kicsit afole - legalabbis ugy tunik a hozzaszolasokbol, ha nem, akkor csak az en olvastam ugy ki.
A memoria kontroller a chipset-ben tobb modszert is alkalmaz az effektiv savszelesseg novelesere es a kesleltetes csokkentesere. Ezek egyike az Interleave, ami eleg latvanyosan pl. a VIA KT133-nal mutatkozott meg eloszor. Ennek 4-re allitasa dramatikus novekedest hozott a memoria atvitelben.
Az apro javitasok es regi modszerek tovabbfejlesztett valtozatai (kulonbozo meretu belso bufferek, advanced caching, prefetch) meg mindig segit valamit single channel modban is, tobbnyire a kesleltetest (latency) csokkenti. A nagy ugrast a savszelesseg noveleseben a Dual Channel hozta, amely amikor eljutott a ''halandok'' piacara, akkor mar evek ota alkalmazva volt szerverekben SDRAM es DDR RAM megoldasoknal egyarant. A PC piacon fellelheto megoldasok szinten az ott ''standard'' frekvenciakon uzemeltek a PCI es AGP csatolok miatt - ezek nem voltak onalloak igy a 66, 100, 133, 166 stb. FSB es megfelelo szorzo-kombinaciok voltak a divat. Ez peldaul nem akadalyozta meg a nem-PC-s megoldasoknal (PC-s szemmel) orultnek tuno kombok hasznalatat, mint pl. a 83Mhz Dual Channel SDRAM.
A ''i430VX/TX vs. i845''-nel a CPU es az uj memoriamodulok technikai ujitasai is kozrejatszanak a teljesitmeny novekedeseben.
''...de pl a TurboCache-nél megoldható, hogy a megfelelő helyekről foglaljon magának memóriát''
A rendszermemoria a kartyanak egy homogen terulet - nincs jobban vagy kevesbe megfelelo resz. A terulet alokacioja kozben csak a szukseges meret a fontos, az hogy hol helyezkedik el mindegy. Anyi van megoldva, hogy a caching algoritmusok ugy kezelik az onboard memoriat mint egy tenyleges cache-t, ezert a ''megfelelő helyekről'' a fenti mondatban annyit jelent, hogy a frame buffer maga pl. soha nem kerul a rendszermemoriaba - a kartya ''tudja'' hogy annal a lokalis memoriaban a helye. Az egesz TurboCache es Hypermemory a PCI Express nyujtotta lehetosegek marketing elnevezese, a filozofia az osregi AGP texturing tuningos valtozata - most ez jobban mukodik mint az elso AGP csatolok megjelenesekor peldaul a vetkezo okok miatt:
- a rendelkezesre allo savszelesseg - AGP1x 266MB/s vs. PCIe 4GB/s
- az implementacio - AGP-nel a rendszermem->kartya sebesseg a megadott max, de a kartya->rendszermem alacson. PCIe-nel mindketto a megadott 4GB es egyszerre irhat es olvashat is, igy jon a 8GB osszesitett
- egy 400Mhz (200DDR) 64bit memoriaval ellatott kartya (pl. GF5200 64bit, Radeon 9200SE, Radeon X300SE) memoriasavszelessege 3.2GB/s - a PCIe 4GB-je mar ennel is tobb.
Lehet hogy az elozo hozzaszolasom kicsit durvanak tunt - elnezest, nem volt szandekos. Csak ahogy vegigolvastam az esmecsereteket valahogy olyan kodosnek tunt a dolog, nem feltetlenul az egyes infokkal volt gondom. -
ha kétértelműen fogalmaztam, akkor bocsánat, az alaplapi részével kapcsolatban voltak kételyeim. hogy a vga-t úgy alakították ki, hogy ez a dolog működőképes legyen, az számomra világos, egyedül csak az nem tiszta, hogy az alaplapokban ehhez szükséges feltételek milyen körülmények között valósulnak meg.
-
ha egy tortát két részre vágsz, akkor a fél torta nem lesz egész torta
vagy duplex módon felesben beszélgetnek, vagy egyszerre csak az egyik. ez mondjuk megkerülhető, ha kétcsatornás memvezérlő, és két modul van a gépben, plusz még az is kell hozzá, hogy a két hozzáférési terület (mondjuk egy programrész, meg a vga-karinak lefoglalt terület) különböző modulon legyen, plusz még a memóriavezérlőnek ezt le is kéne tudnia kezelni. túl sok a ha...
szerintem. aztán szóljatok, ha hülyeséget beszélek...
[Szerkesztve] -
TudorVigyor
aktív tag
''a memvezérlő megoldja''
Ha megoldja, akkor nem kellene osztozniuk a sávszélességen sem. Meg szerintem sima DRAM-nal (SDR vagy DDR mindegy) nem lehet dual-ported hozzáférést csinálni, szóval nem a memvezérlőn múlik.
Az anandos cikk alapján viszont 2d-ben a helyi memória (ami a framebuffer látható részét tárolja csak) elég, tehát a tuneres probéma ugrott. Persze ettől még a CPU meg a perifériák várhatnak a memóriaciklusukra meg a DMAjukra.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Új és régi konzolok Okosítása/Softmodoloása, és Szoftveres szintű javítása - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP ProBook 450 G6 - i7-8GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest