Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rudi

    nagyúr

    válasz cousin333 #283 üzenetére

    A GPU és CPU kiterhelése megint sok kérdést vet fel. Ha már két magos a CPU is, akkor biztosan sokkal több mindent rá lehet majd lőcsölni, komolyabb AI-t lehet írni. A játékok nem voltak feltétlenül procilimitesek, igazából magunk sem tudjuk megmondani, mi limitálta őket, de két sejtésünk van:

    Az egyik lassító tényező a CPU és GPU közötti átviltel szűkössége. Ha a CPU számolja a dinamikus fizikát, az akkora adatforgalmat igényel a VGA-felé, hogy valahol korlátba ütközik. Nagyon az az érzésünk, hogy ez a korlát nem is a PCI Express szélességi határa, hanem a rendszermemória környékén kereshető.

    A másik sejtés valamiféle quad határ lehet (de a renderelő folyamat más pontján is lehet elakadás, fenetudja), amire abból következtetünk, hogy gyakran a 3 quados GF 7600 GS és a 6 quados GF 7900 GT is ugyanolyan szebességet mutatott, ráadásul a CPU gyorsításával sem változott a helyzet. Könnyen lehet, hogy volt valami olyan komplex shaderkódba futottunk bele, ami miatt egy quad annyira lelassul (olyan sokáig csinálja az adott kódot) hogy a többieknek várniuk kell. Persze ez még csak egy feltevés, még sokat kell gondolkodni és kísérletezni rajta. Ebből is jó a DX10, mert seregnyi ellenőrzőeszközt is beleépítettek, ami mutatja, hogy az egyes fázisok meddig tartottak, milyen erőforrásokat igényelte.

Új hozzászólás Aktív témák