Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • julius666

    addikt

    válasz MaCS_70 #129 üzenetére

    Bambano nyilván arra gondol, hogy a szerencsés workflow az lenne, ha neked, akinek a tartalmat kell előállítania, csak a tartalommal kéne foglalkoznia, a "markupot" megírni. A formázást meg hozzáértők által előre elkészített sablonok alapján vagy generálja utólag a környezet (pl. LaTeX), vagy szerencsésebb esetben szerkesztés közben már "élesben" látod (pl. a stíluslapok az elterjedt irodai csomagokban).

    Az tök jó, hogy te igényesen formázott, jól olvasható anyagokat adsz ki a kezeid közül (de tényleg), viszont ha valaki másnak meg utólag bele kell nyúlni, az ugyanúgy fog anyázni, mint te a "profi okiratszerkeztőkre", akár rögtön jó helyre ugrott a csúszka, akár nem.

    Aztán persze ha csak valami statikus dolgot állítasz elő, amibe utólag nem kell belenyúlni (mondjuk PDF), ott ez kevésbé fontos, ott max időt spórolnál vele.

  • julius666

    addikt

    válasz MaCS_70 #99 üzenetére

    Hát akkor íme egy ribbon-kedvelő véleménye. :)

    Hogyha te ilyen MSO-huszár vagy (no offense) és ebben éled a mindennapjaidat már lassan 20 éve, akkor a régi felület testre szabásába anno nyilván megérte energiát fektetned, illetve nem éri meg most kidobni azt a rengeteg munkát, tapasztalatot és megszokást az ablakon a ribbon miatt.

    Viszont cserébe remélem te ugyanúgy megértő leszel azzal kapcsolatban, hogy a hozzám hasonlóknak, akik csak akkor nyúlnak ezekhez a szoftverekhez ha nagyon muszáj (szerintem az emberek nagyon nagy többsége így van vele), a ribbon sokkal könnyebb eligazodást nyújt az ügyesen kategorizált, ikonos, gusztusos gombok között, mint a lenyíló szalagmenü lenyíló szalagmenüjéből induló akármilyen párbeszédablakon.

    Ennél semmilyen automatikus, gondolatfelismerő ribbon nem lehet jobb.

    Ez a "gondolatfelismerés" érdekes kérdés, mivel a ribbon semmi ilyet nem csinál, míg a régi felület az igen, a megfigyelt szokásaid alapján heurisztikusan változtatja a menükön belül az elemek sorrendjét :) . A ribbon egyik alapvető design döntése volt, hogy ezt a automata marhaságot kidobják és statikus szerkezetű menüket alakítanak ki, a felhasználók nagy többségének szokásaira, illetve hozzád hasonló MSO guruk best practiceire alapozva.

    Csak a miheztartás végett, hogy nem MS-hívő vagyok: az egyetlen irodai szoftvercsomag a gépemen az LO, az is linuxon. De ha tehetem, inkább markupban írom meg a doksikat és abból generáltatom a pdf-et, LaTeX közbülső lépcsőfokkal. Ennek ellenére a ribbont mint UI design elvet roppant hasznosnak és hatékonynak tartom.

  • julius666

    addikt

    válasz orbano #36 üzenetére

    hordozható eszközökön számít, mert kevesebb enerdzsiből megvannak a műveletek
    Ez érdekes kérdés, mivel simán lehet, hogy ha emiatt felpörög a GPU, az úgy többet fogyaszt, mint a processzor fogyasztana az x (töredék) másodperc extra számítás alatt.

    Nagyobb, számításigényesebb táblázatoknál persze biztos érezhetően gyorsít, az megint más lapra tartozik, hogy ha valahol üzemszerűen ilyenekkel dolgoznak, oda lehet valami normálisabb megoldás kéne az excelben bohóckodásnál.

Új hozzászólás Aktív témák