- Prohardver app (nem hivatalos)
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okosórát gyermekeknek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Google Pixel 6/7/8 topik
Hirdetés
-
20 ezer új munkást visz Eindhovenbe az ASML
it Hatalmas politikai feszültséget okozott az ASML és a holland kormány nézeteltérése, de most úgy néz ki, hogy jelentős bővítésbe kezdenek Eindhovenben.
-
Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
ma Online termékbemutatót tart az Apple május 7-én, a közvetítésen iPadek és hozzájuk tartozó kiegészítők lesznek a téma.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
CP2077-ben a ghosting nekem csak élesítéssel volt probléma. Meg is lepődtem, mert fogalmam sem volt, hogy igazából az okozza. Ha kikapcsoltam az élesítést, egyből eltűnt a legjobban észrevehető, autó mögötti utánhúzás, de a többi eddig észlelt helyen se látom már A furcsa, hogy neten erről sose olvastam.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Látom. Ezt igazából azért tapasztalod, mert a képek felbontása nagy, de a böngészőmotor átméretezi a képernyődhöz, mert a webkód erre kéri. Na most ilyenkor azért változhatnak a részletek. Meg tudod nézni az eredeti képet natív megjelenítéssel, ha jobb klikkel kiválasztod a kép megnyitását egy új lapra. Vagy szimplán lemented az adattárolódra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezzel már nem tudunk mit tenni. Ilyen a működése. Ha megnézed az élesítés nélküli képeket vagy a DLSS-t, akkor ott látszik, hogy ez nem működik. Tehát maga az élesítés megtörténik, csak valószínű, hogy függ a mintavételtől az eredmény, és nem feltétlenül az a jó az RCAS-nál, ha finomabb mintáid vannak. Ez okozhat eltérést, de ez már magának az algoritmusnak az eredménye. Ez az a tényező dolog, amiért 0-100-as csúszka van rá. Visszább lehet venni a túlélesítési tartományból, ha nem jó.
#10 Yany : 3%-on belül mértünk oda-vissza eltérést. Gyakorlatilag mérési hibahatár.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
podtibi
senior tag
"Élesítést a DLSS hez bármilyen szintet be lehet aktiválni külön már 2 szinten élesítés és + hagyományos sharpening filter van a szűrőknél, érdemes aktiválni őket, nagyon jó eredményt adhat DLSS performance mellett meg főleg.
Folyamatosan fejlesztik a szürő rétegeket a zöldek."De ezt hol kell beállítani pontosan? Az nvidia vezérlőpultnál?
[ Szerkesztve ]
Ezt inkább rád bízom.
-
SindaNarmo
tag
Mivel nem ezen a területen mozgok, így fogalmam sincs. De egész jól hangzik ez hogy csak berakom mind a 3at és aztán nem kell foglalkoznom vele és mind a 3 is bármi erőforrás ráfordítás nélkül jól is fog működni. Csak a valóság más szokott lenni.
Akkor viszont azt 3* annyi erőforrás karbantartani.Szóval igen, ha én manager lennék, magasról tennék rá hogy melyik gyártó vagy gyártó független cég adja, de amelyik biztosít egy általános (gyártó független) jó minőségű megoldást, akkor a többit raknám a kukába és már kevesebb erőforrás szükséges.
Pl ha az unreal5 megoldása jó minőséget biztosít eszem ágába sem lenne bármelyik gyártóét használni. Már ha jól rémlik hogy abban gyárilag lesz felskálázás. Mert minek.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Alapvetően az NVIDIA is belerakathatja a GDK-ba a DLSS 2-t. Ahogy az Intel is bele akarja rakatni az XeSS-t. A Microsoft ezektől nem zárkózik el. Vannak és voltak korábban is NV által tervezett kódok a GDK-ban. Az egyetlen igény, hogy legyen a teljes kód nyílt forráskódú, illetve támogassa az Xbox konzolok képességeit.
Szóval az AMD mellett az NV is megcsinálhatja ugyanazt, meg kell nyitniuk a DLSS 2-t, és ki kell dobniuk belőle a neuronhálót, amire egyébként úgy sincs szüksége, mert alakzatfelismerésre nem használják. Meg lehet oldani az előzményminták kezelését egy kézileg írt algoritmussal is, és ugyanaz lesz az eredmény.
Kérdés, hogy látja-e valaki, hogy az FSR 2 szarabb, mint a DLSS 2. Elég megnézni a képeket, amiket készítettünk. Nekem alig látható különbségek vannak. Ha csak úgy elémraknának két képet, meg nem tudnám mondani, hogy melyik a DLSS 2 és melyik az FSR 2. És ilyen formában kijelenteni, hogy az egyik egyértelműen szarabb, hát ... Ja és persze én vagyok az elfogult.
Nem én gondolom így. Kérdeztem több fejlesztőt is, hogy most akkor három megoldás lesz felskálázásra? És igazából a többség azt mondta, hogy nem. Még olyanok is, akik beépítették mindhármat, úgy vannak vele, hogy olyan kicsik a különbségek, hogy csak a legtöbb hardveren futó kódot érdemes meghagyni és karbantartani. Egyszerűen a többi karbantartása kidobott pénz. Nem ad semmi extrát a felhasználónak, és eközben pénzbe kerül, hogy ott van a programban.
Ha van neuronháló nélküli eljárás, akkor tök felesleges a neuronhálós. Ennek csak az a haszna, hogy hamarabb kiadható a kód, de ha neuronháló nélkül is működik, akkor már nincs haszna a neuronhálónak, mert működik egy analitikai megvalósítással is az adott lépcső.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Rendben, ha ez ennyire egyértelmű, akkor itt van két kép. Mond meg, hogy melyik a DLSS 2 Qual és melyik az FSR 2 Qual. (kis tipp: füstnél lévő antenna, illetve a tetőn végigfutó korlát árulkodó )
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem nyert, mert az 1. kép a DLSS 2 qual, mag a 2. az FSR 2 qual no sharpening. Szóval akkor mégse olyan egyértelműen a helyzet.
Van nekünk is összehasonlító tesztünk, a fórumában vagy. Arra voltam kíváncsi, hogy felismered-e az állításod szerint egyértelműen szarabbat.
A 20% eltérés azért van, mert az FSR 2-es kép egy gyorsabb Radeonnal készült, míg az 1. kép egy lassabb kategóriás GeForce-szal. Ezért sem ugyanonnan van fényképezve.
Abból a lámpaoszlopból pont kideríthetted volna, hogy az a DLSS, mert az 1-2 fokos éleket nagyon szarul kezeli a rekonstrukciója az NV-nek. Az AMD-nél ez a probléma ugyanúgy létezik, csak náluk a 88-89 fokos élekkel van gond.
Ez egyébként egy műhelytitok: A függőleges és vízszintes mindenhol oké. 1-2 fok DLSS 2-nél nagyon szar, de FSR 2-nél oké. 2-10 fog DLSS-nél jobb valamivel. 10-80 fok FSR 2-nél jobb valamivel. 80-88 fok DLSS 2-nél jobb valamivel. 88-89 fog FSR 2-nél nagyon szar, de DLSS 2-nél oké.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A cikkben más a szög. Fentebb írtam, hogy a DLSS 2-nek és az FSR 2-nek egy szűk tartományban van gondja a rekonstrukcióval. Ha egyik vékony él sem esik bele ebbe a szűk tartományba, akkor jól működik a rekonstrukció. Ezt kb. egy napig nézegettem, 400-500%-os nagyításban, és 10 centire a kijelzőtől, hogy lássam a különbségeket. Ezért mondom, hogy alapvetően nüansznyi eltérések vannak, és írtam is a cikkben, hogy vakteszten lehetetlen megmondani melyik-melyik. De te erősködtél, hogy az FSR 2 szarabb, így gondoltam, hogy meg tudod mondani, de nem, nem tudtad. Máskor majd nem erősködsz ennyire.
#91 b. : Most láttad DLSS 2 képen is. Örültem, hogy hozzájárulhattam a felfedezéshez.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze lehet, csak ne menjen szembe a tényekkel.
#104 b.: Biztosan. Délután és én tévesztettem össze az FSR 2-t a DLSS 2-vel vakteszten, miközben szarabbnak tituláltam az előbbit.
Ugyanazt a 2.3-as kódot használja a CP2077, mint a Deathloop. És mivel zárt a forráskód, így a fejlesztő nem írhatja át.
#105 b. : [link] - itt jelölted meg, hogy szerinted melyik-melyik. Én pedig leírtam, hogy fordítva. De persze megmagyarázhatod, csak ettől még nem nyert.
A helyes válasz amúgy az lett volna, hogy nem megállapítható, mert a valóságban egyébként nem az.Ha a DLSS 2 jobb, akkor miért nem találtad el, hogy melyik képen van DLSS 2?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Blu-ray lejátszók
- Autós topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- NBA és kosárlabda topic
- Path of Exile (ARPG)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...