- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Leépíti a Sony az európai piacot?
- Realme GT 2 - aláírjuk
- A kínai gyártók 3D arcazonosítással kísérleteznek
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Körvonalazódnak az S26 Edge kamerarészletei
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #137 üzenetére
Elég sok dolgot lehet kombinálni. A limiter és a szinkronizáció például nincs egymással szoros kapcsolatban. Ezek simán mehetnek együtt.
(#145) janos666: Minden GPU-t ki lehet szakítani az ideális tartományból és akkor az energiahatékonyság látványosan romlik. Az asztali GPU-k jó része eleve nem a hatékonysági maximumon van járatva, mert asztali nem számít igazán a fogyasztás.
Ugyanakkor van az architektúrának is egy hatékonysága. Például a Pascal azért fogyaszt már az architektúra szintjén is kevesebbet, mert slotalapú rendszer fixfunkciós bekötéssel. A GCN azért fogyaszt többet, mert memóriaalapú rendszer programozható bekötéssel. A programozhatóság fogyasztástöbblettel jár, viszont bármilyen API bekötési modellje rámappelhető emulálás nélkül. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem vagyunk eltérő véleményen. A versenyzőknek az a legjobb, ha az egérkattintás eredményét a lehető leghamarabb látják a kijelzőn, ha egyszerűen akarunk fogalmazni. Ehhez pedig PC-n egyedül a Chill biztosít scene pacinget, mert ha túl nagy a RAQ mérete, akkor a hardver a beérkező parancsokra nem tud azonnal reagálni, viszont a Chill pont egy azonnali reakciót valósít meg, ezért tud a 99th percentile frame-ek számítási ideje a felére csökkenni a Chill nélküli állapothoz képest. Manapság emiatt igen tipikus, hogy a Chill az eSport területén terjed.
Konzolon is van scene pacing az egyes, főleg exkluzív játékokban. A PC-n a nehézség abból adódik, hogy a grafikus meghajtó fejlesztőjének is kell hozzá az úgymond támogatása. Nem feltétlenül muszáj direkten, de ha egy program beállítja a scene pacinget egy nullás RAQ mérettel, akkor azt ne bírálja a meghajtó felül. Tipikus azonban, hogy felül fogják bírálni az érintett cégek, szóval PC-n ilyen optimalizálásba bele se fognak a fejlesztők.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A majdnem ugyanaz, nem egyenlő az ugyanazzal. Azért van úgy írva, mert az Enhanced Sync nem kap V-Sync szintű késleltetést és nem limitálja az fps-t. Le is van írva az idézett rész mögött.
Miért ne használnák? Konkrétan lefelezi a 99th percentile frame-ek elkészültének idejét. Átlagosan 30%-kal javítja a késleltetést a Chill. Ráadásul az AMD driveréhez képest van mérve, ami eleve csökkentett flip queue mérettel dolgozik a többi driverhez képest. Ez nem mindegy.
Az Enhanced Sync a V-Sync-hez képest biztosít kedvezőbb késleltetés.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából sokkal többet vesztesz már magán a RAQ méretén, mint a kijelző válaszidején, vagy bármilyen apróságon, amit felsoroltál. A késleltetés 60-70%-a itt megy el. A maradék 30-40%-ot befolyásolja csak az a pár tényező, amit említesz.
Nem véletlenül tudott összehozni átlagban 40%-os javulást a késleltetésben az AMD a Crimson bevezetésével és azóta egy rakás különböző optimalizálással. Persze ehhez kellett a VR-piac is, hogy ezeket a kutatásokat egyáltalán elindítsa, de a megszületett technikákat vissza lehet építeni a normál meghajtóba is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Az Adaptive V-Sync egy vertikális szinkron, a nevében is benne van. Azt csinálja, hogy ha az fps a monitor frissítése felett van, akkor aktiválja a vertikális szinkron, míg ha alatta, akkor kikapcsolja. Ez azzal is jár, hogy a vertikális szinkron hátrányait, vagyis a magas késleltetést, illetve az fps lockot az Adaptive V-Sync benyeli.
Az Enhanced Sync annyiban különbözik ettől, hogy a Adaptive V-Sync hátrányait, vagyis a magas késleltetést és az fps lockot nem nyeli be, csak az előnyeit biztosítja. Persze a képtörés a kijelző frissítési frekvenciája alatt mindkét megoldásnál megmarad.Mint írtam, aki profi, elmegy Chillre. Nem véletlenül van a népszerű eSport játékokhoz Chill támogatás. Azzal sokkal kedvezőbb a lag, mint a parancslisták túletetésével működő, scene pacing nélküli általános megoldásokkal.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tudom, hogy hol írják ezt, de nem lockol semmit.
Ha bekapcsolod az Enhanced Sync-et, akkor az fps-ed ugyanannyi marad, mint szinkronizáció nélkül. Direkt így fejlesztették ki, mert rengeteg profi játékosnak volt az a visszajelzése, hogy nekik az fps lockos szinkronizáció nem jó.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Enhanced Sync egyáltalán nem korlátozza ezt. Teljesen működőképes akármilyen max_fps beállítással, amit a motorban megadsz. Csak a képtörést szünteti meg, ha az fps magasabb a kijelző frissítésénél.
Egyébként egy profi játékos eleve Chillel játszik, ha lehetősége van rá, méghozzá tartomány nélkül, mert jelentősen csökkenti a késleltetést a scene pacing. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem egy megoldhatatlan probléma, amit felvázoltál. Chill bekapcs 128-144-es tartományra, majd Enhanced Sync on, és utána százalékosan mínusz szinten oda kell állítani a TDP limitet, ahol még nem megy az fps 128 alá.
Ezzel a konfiggal lesz scene pacinged, nem lesz képtörésed, és még a késleltetés is javult, valamint jobb lett a fogyasztás is.(#23) b. : Akkor FRTC-t kell használni, arra a limitre, ahol jó.
Miért ne használnának Enhanced Sync-et? A V-Sync-et még megértem, mert jelentősen növeli a késleltetést, de az Enhanced Sync pont egy olyan megoldás, ami ettől a kellemetlen tényezőtől mentes, és nem is lockolja le az fps-t.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AI-séf főz a dubaji étteremben
- Xbox Series X|S
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Home server / házi szerver építése
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Az ASUS legfrissebb analóg billentyűzete az ízületeinket is kímélni szeretné
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- PNY EPIC-X RGB RTX 5060Ti 16GB / Gigabyte EAGLE OC RTX 5070 12GB videokárty 3 év garancia 27% áfa
- ROG Astral GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition - 32 HÓNAP IPON GARANCIA
- MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC 6GB
- ZOTAC GAMING GeForce RTX 4090 AMP Extreme AIRO videókártya, garanciával eladó
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- 0% THM részletfizetés, beszámítás! Gamer PC, notebook, konzol, Apple termék, hardver KAMATMENTESEN!
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- Akciós dokkolók, Lenovo Legion Pro 7 RTX 4080/4090 laptopok, licencek, antivírusok
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest