- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #18 üzenetére
"A színkezelése viszont eltért az akkori konkurenciáétól, mert 8x8 pixelenként tudtál egy háttér és egy előtér színt megadni, nem pixelenként."
Pixeleként színmegadás otthoni gépben konkurenciánál sem volt (eleinte, később a Amstard CPC tudott már ilyet), mert az nem csak sok memóriát, hanem nagy memóriasávszélességet is igényelne. Pl. C64-en is 320x200 felbontásnál (1 bit pixelenként) 2 szín lehetett egy 8x8 blokkon belül (Spektrum az 256x192 volt azt hiszem). 160x200-ban (2 bit pixelenként) már 4 szín lehetett 8x8 blokkonként (bizonyos megkötésekkel), ami ugyanannyi memória és sávszélesség. De Spektrumon jóval egyszerűbb videó vezérlő volt, ezért nem tudtak hasonlót (és persze sprite-okat sem).
-
ddekany
veterán
Ezen pontosítanák néhányat... 40x25 (ami Spectrumnál 32x24). És C64-en volt külön grafikus és karakteres mód, csak a színezésre használt réteg maradt 40x25-ös. Spektrumon csak grafikus mód van. Játékok C64-en általában karaktereset használtak, mert úgy gyorsabban tudod változtatni a képernyő tartalmát (mert akkor 8x8 pixel lecserélse egyetlen byte írás), de spektrumon erre nem volt lehetőség, szóval ez is nehézség ott (nagyobb felületet scrollozni pl.). Egyetlen gyárilag beégetett színpaletta van C64 és Spektrum esetén is. Szóval te arra gondolsz, hogy raszter szinten kicselezed a 8x8-ra vonatkozó ill. egységes háttér szín megkötést. Igen, pl. a háttér szín váltást az rendszeresen meglépték, ég csíkozásra pl. Illetve karakteres módban csak 2 színt válaszhattál 8x8-anélnt, és az egyik előtér szín is globális lett, és azzal is lehett a raszer cselt nyomni. A maradék 2 színt viszont már húzós időben megváltoztatni, versenyt futva az elektron sugárral, szóval az már inkább demo kunszt kategóra.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Linux - haladóknak
- Melyik tápegységet vegyem?
- BestBuy ruhás topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Wise (ex-TransferWise)
- További aktív témák...