Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szacsee

    nagyúr

    válasz belinho #173 üzenetére

    Szerintem csak a felfogással van baj.
    Kicsit igaz több volt a füstje mint a lángja eddig, de AMD nem a hátrafelé nézelődéséről volt híres már ami a grafikus vezérlőket illeti. Laikusként annyit szűrtem le az egészből, hogy adott egy API (dx), ami nem nyújt semmivel többet hiába fejlődnek a hardverek. Pl 2 generációnként kb 2x-esére gyorsul a legerősebb VGA. (kis túlzással)
    Hiába az újabb DX (anno dx10, majd 11 és 11.2 látványban sokkal nagyobb különbséget az előző verzióhoz képest nem venni észre (értsd jól áll leejtős effekt stb.) ahhoz képest, hogy a hardverek kétszer annyi fps-t pumpálnak ki magukból. PC játék eladások kevés száma ezt még tetőzi, így kevésbé optimalizálják a játékokat, hiába vannak a next gen konzolok számítási kapacitásával egyező hardverek pc-n, de látványban a majdan optimalizált next gen konzolokhoz képest sehol sincsenek és ha nem lenne változás nem is lennének a visszahúzó tényező miatt @ MS API. A hardvergyártó sokkal fejlettebb hardvert csinál mint amit az OS képes kezelni @ teljes kihasználtság és így csak toporognak egy helyben.
    Erre lépett az AMD, hogy ne így legyen és egy megírt motorú játékhoz adott egy patch-et, amivel a saját API-jával pár új funkciót teszteltet a felhasználókkal... mit hittetek ingyen adja? :DDD
    Egy teljesen új játék motorral 10K rajzolás többszörösét is segíteni fogja kiadásnál ha más nem portolással, hogy tesztelje az API-t. Egyrészt a játékfejlesztők rugalmasságát... gondolom én, másrészt a különböző hardvereken való futást tesztelve.
    Sokáig NVIDIA: The Way It's Meant to be Played™ felirat díszelgett nagyon sok játék intrójában, ezt elfelejtette a nagy érdemű. ATI/AMD a háttérben fejlesztett... valahol a 2xxx szériától volt tapasztalható a változás, ahol a játékfejlesztőket is próbálta más irányba terelni. Sokszor lehetett is olvasni NV és ATI /AMD topikban, hogy miért a jövő játékaira fejleszt, hisz most akarnak a népek a játékkal játszani. A változást talán az 5-ös szériánál lehetett már tapasztalni, de mostanára érett be a dolog. NV-n is szép a játék és smooth, no meg FPS-ben sincs szégyenkezni valója, viszont AMD-nek van egy adu kártyája, ami a konzolokban rejlő APU-k jelentik.
    Ha gyakorlatilag GCN radeonnal rendelkezők teljes pompájában viszontláthatnak egy next gen konzolos játékot 70-80K rajzolási ciklussal normális framerate mellett, akkor beérett a gyümölcs. A mantle csak irány mutatás volt AMD részéről, amivel a fejlesztők segítségével egy saját API-t dolgozott ki.
    MS felé is egy jelzés, valamint a játékfejlesztők felé is. MS már lépett dx12 kiadásával, így NV tulajok is örülhetnek hogy közvetlen hozzáférést biztosítanak a fejlesztőknek a hardver felé.
    VR megoldások is meglendülhetnek a kis késleltetési idővel... az a lényeg megmozdult valami, ennek örülök és remélem mihamarabb mindenki saját gépén élvezheti ennek áldásos hatását.
    A next gen konzolok csak most jöttek ki, így a fejlesztőknek még tanulniuk kell programozást, ha viszont beér a gyümi, akár mantle, akár dx12 segítségével, de nem butított konzol portot kapunk remélhetőleg, hanem normális játékot.
    Uh bocs, belinho nem Neked szántam az egészet, csak a sok hsz-t látva ez lett a reakcióm. :DDD

Új hozzászólás Aktív témák