Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Thome #105 üzenetére

    Ahhoz egy multiplexer kell a notebookba, ami nem csak az IGP-t, hanem a dedikált GPU-t is hozzáköti a kijelzőhöz. Ilyen van minden Alienware gépben, de a többiben már nem általános. Mindenesetre pár gépbe szokás beszerelni, de csak a nagyon drágákba.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gabber01 #103 üzenetére

    Gondolom régi VGA-t használsz. Arra figyel az NV, hogy az extra teljesítményt csak az új VGA-knak adják oda, míg a régire inkább meghagyják a régi rutint még ha az nem is tud magas teljesítményt, de legalább működik. Ők már csak a Keplerre frissítik az Optimust, míg a Fermi másfél éves rutinokkal dolgozik, hogy az Intel támogatása ne legyen hátrány. Ezért van az, hogy ha az Alienware notiban kikapcsolod az Optimust és áttérnél direkten a dedikált GPU-ra, akkor Fermivel úgy jó +10-20%-ot nyernél sebességben. Páran manapság csinálják meg.
    Az AMD más terméktámogatást csinál. Mindig odaadják a teljesítményt, mert az AMD APU-k mellé csatolt Radeonra tudnak megfelelő támogatást csinálni, számukra az az első, és utána az inteles gépek.

    Ez nagyon lényeges stratégia. Az AMD is csinálhatja azt, hogy az utolsó mainline Intel driverre befagyasztja az Endurót az egyes termékekhez, de ez nekik nem kifizetődő, mert akkor be kell fagyasztani az AMD APU-khoz is. Az NV-nek kifizetődő, mert nekik csak az Intel támogatására kell figyelni, mert AMD-vel egy-két gyártó, ha opcionálisan enged párosítani GeForce-ot. Ezzel a befagyasztás után nincs tovább előrelépés, de legalább megy és az új játékprofilokat oda tudják adni.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Zso2 #101 üzenetére

    Bármilyen muxless átkapcsolásnál lehet ilyen gond. Itt ez attól függ, hogy az IGP-hez kínált driver támogatja-e a dGPU driverének átkapcsoló rutinjait. Ha támogatja, akkor jó lesz, ha nem támogatja, akkor nem lesz jó. Az a lényeg, hogy ha frissül a dGPU driverének muxless rutinja, akkor új IGP driver is kell, ami már ehhez a frissített rendszerhez igazodik. Az AMD-vel annyival előnyösebb az NV is, hogy az APU-k mainline terméktámogatása nem csak egy év, mint az Intelnél. Tehát, ha frissül az Optimus, akkor arra lesz támogatás, míg az Intel esetében csak akkor, ha aktuális generációs processzorról van szó. Jelen esetben a Haswellhez jár teljes frissítési procedúra, de a következő év közepétől már csak a Broadwellhez, és így tovább. Ezzel nem tud mit kezdeni az NV és az AMD. Maximum annyit, hogy ritkán frissítik az Optimus és az Enduro működését, hogy a régi driverek jók maradjanak. De sajnos valamikor muszáj frissíteni.

    Ami a muxlessnek kell az egy szabványos felület. Mondhatni egy virtualizáló. Arra írna mindenki mindig drivert és a virtualizáló függetlenül frissülne mindentől. Ilyen viszont egyelőre nem lesz. Esetleg az érkező WDDM 2.0 jó lehet, mert az már virtualizálja a driver modellt is. Az tipikusan illik az átkapcsolós dolgokhoz, mert minden driver különállóan működik, vagyis többet nem függnek majd egymástól.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gabber01 #85 üzenetére

    A Batman AC-t ablak módban képesek meghackelni a driverek, így a játék abban fut. Jellemzően kirakják teljes képernyős ablakba. De ez nem az igazi azért. Persze normál módban nem lehet rávenni a játékot, hogy ne az IGP-n fusson, tehát az ablak mód még így is jobb, mint a semmi.
    A Skyrimhez hónapokkal később jött patch. Az jó, hogy javították, de azért veszel PC-t, hogy már aznap, vagy legalább egy hétre rá játssz a játékkal. Ezt pedig az első hónapokban csak az IGP-vel tehetted meg. Ez így nem jó technológia. Honnan tudjuk, hogy melyik lesz a következő játék, amivel nem tud a driver átkapcsolni...

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cray Tyler #76 üzenetére

    Én inkább úgy fogalmaznék, hogy ez az egész szoftveres átkapcsolás egy kalap barnaság. Nincs kidolgozott szabványosítás rá. A gyártók nem tartják egymással a lépést. A program oldaláról gyenge a támogatása, mert sok alkalmazás még mindig kényszerítve az első erőforrást használja, amit talál.
    A Windows 8.1 megpróbál annak érdekében tenni, hogy ez az Optimus, Enduro és Virtu egyáltalán reális alternatíva legyen, de ez az OS csak két hónapos, tehát sok esélye még nem volt bizonyítani, de a DirectX 11.2 az első olyan rendszer, ami direkten kínál egy interfészt a fejlesztőknek, hogy a szoftveres átkapcsolást lekezeljék az alkalmazás szintjén. Ennek bizonyos, hogy lesz hatása, de csak az új játékoknál, amelyek kb. mostantól érkeznek.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Thome #73 üzenetére

    Az teljesen mindegy, hogy ki mennyit frissíti a Legacy meghajtókat. Nagyon leegyszerűsítve minden cégnek van egy protokollja, hogy a támogatás egyes szakaszairól, amit a gyártók meg is kapnak. A legfrissebb doksik alapján ezek a gyártók támogatási profiljai:

    AMD: mainline támogatás 4-6 év. A legacy +1-2 év. Ilyenkor a driver nem kap új funkciókat, de folyamatosan frissülnek a rendszerrutinok az új operációs rendszerek támogatására, illetve az új játékok futtatásnak biztosítására. Long legacy amíg szükség van rá, és ez már csak a rendszer stabilitásával kapcsolatos hibajavításokra vonatkozik, tehát a programok futtatása nem prioritás már.
    NVIDIA: mainline támogatás 4-8 év. A legacy +1-3 év. Ilyenkor a driver nem kap új funkciókat, de folyamatosan frissülnek a rendszerrutinok az új operációs rendszerek támogatására, illetve az új játékok futtatásnak biztosítására. Long legacy amíg szükség van rá, és ez már csak a rendszer stabilitásával kapcsolatos hibajavításokra vonatkozik, tehát a programok futtatása nem prioritás már.
    Ezeket tartja az iparág normának. És szerintem is ez a realitás.

    Az Intel támogatása nagyon speciális a mainline támogatás nincs időhöz kötve. Amikor jön az új generáció, akkor az előző átkerül legacy-ba, míg az azt megelőző sorozat long legacy-ba. A legacy is olyan, hogy biztosítja az új operációs rendszerekhez a hibajavításokat, de ha egy program a driver miatt nem indul el, akkor az az Intelnél már legacy fázisban sem kritikus hiba, hanem így alakult és kész. Emellett tipikus probléma, hogy sokszor az egyes új funkciókhoz az Intel egy évvel később ír szoftvert. Ami persze jó eséllyel kicsúszik a mainline támogatási fázisból. Például az Ivy Bridge IGP-jének hárommonitoros támogatása. Ez a hardverben be van ígérve, de szoftver csak Haswellhez jött, az Ivy Bridge meg így járt. A long legacy fázis lényegében annyiban különbözik a legacy-tól, hogy ilyenkor már az egyes API-hoz is kikerül a támogatás, például az OpenGL driver jellemzően eltűnik. Ez például az első HD Graphics IGP-khez sem volt Windows 8 után.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    A Lenovo meg nem teljesen igazat. Az VGA-khoz tartozó gyári driverek tartalmazzák a muxless átkapcsoló rutint. Ezek a rendszerek itt a szolgák. Ezek a rutinok, viszont csak akkor működnek, ha az Intel driverben is megtalálhatók a hozzájuk kapcsolódó optimalizálás. Ezért ajánlom mindig, hogy az átkapcsolós rendszereknél a gyártói Intel driver legyen, és utána lehet frissíteni a gyári GeForce és Catalyst drivereket. Ezt mindaddig meg lehet tenni, amíg az Enduro és az Optimus nem frissül új verzióra. Ha ez megtörténik, akkor az Intel driverből is új verzió kell. Ez a Lenovo G500 esetében lényegében lehetetlen, mert már ma is legacy a HD4000. Az Intel erre már nem írja meg a frissített Enduro és Optimus rutinokat, mert piacon van a Haswell. Gyengéd utalás arra, hogy ideje új gépet venni. Ami persze szürreális, mert ez is új, de ma sajnos itt tart a PC.

    Alternatív lehetőség, hogy vannak olyan hackelt driverek, amelyek szándékosan vissza vannak kalibrálva olyan Enduro és Optimus rutinokkal, amelyek például működnek a régebbi Intel driverekkel is. Itt figyelni kell arra, hogy a driver Intelhez, vagy AMD APU-hoz készült, mert mindkettő felmegy mindkettőhöz, de az APU-s mindig a legfrissebb rutint tartalmazza, míg az inteles egy jóval régebbit. Itt maga az átkapcsolás megtörténik, de bizonyos muxless profilok egyes beállításai elvesznek. Ez potenciálisan rosszabb sebességet eredményez.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    Van ezekre egy egyszerű megoldás. Néhány notebookgyártó felérte ésszel, hogy a muxless átkapcsolás nem az igazi. Ilyen ugye az Optimus és az Enduro. Még ha működnek is, akkor is ezernyi hibája van. Például a Max Payne 3, Total War: Rome II nem fog működni sosem. A Shogun 2 csak az IGP memóriáját detektálja, így korlátozza a beállításokat, vagy a Batman AC csak ablakban fut GPU-n. Ez egyaránt jellemző az AMD és az NV technológiájára is, hiszen ugyanúgy működnek.
    A megoldás a muxed. Ilyenkor nem csak az IGP-ből, hanem a dGPU-ból is megy vezeték a noti kijelzőjébe. Ettől még a termék lehet muxless is, de van benne egy multiplexer, amit esetleg a felhasználó bekapcsolhat, ha az Intel terméktámogatása lejár. Ilyen szinte mindegyik Alienware noti.
    Alternatív lehetőség a Dual Graphics. Az is üzemképes mindennel, mert hardveres átkapcsolást használ.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés