Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz hcl #205 üzenetére

    Ezek miért is kötelező paraméterek?
    Azt nem vitatja senki, hogy a kisvállalkozások számára az FB rendkívül előnyös szolgáltatásokat nyújt (ennek köszönheti a kvázi monopol helyzetét), de ezek közül melyek azok, amelyek hiányában a kisvállalkozások ellehetetlenülnének?
    Egyik sem.

    Kb. úgy kell elképzelni az egészet, mint amikor a belvárosból kitiltják az autókat.
    Sokaknak kényelmetlenséget okoz? Bizonyára.
    Bárkinek is ellehetetlenül tőle az élete? Nem, mert léteznek a világon más közlekedési formák is.
    Nyilván okkal ül kocsiba az ember, mert számtalan előnye van a gyalogláshoz, biciklizéshez, tömegközlekedéshez képest, de ha egyszer nem lehet, akkor megoldja máshogy.
    És ilyenkor hiába jössz azzal, hogy jó, de mondj még egy olyan alternatív közlekedési eszközt, ami -> és akkor itt jön az autó részletes definíciója, mert ezzel úgy állítod be az autó által nyújtott szolgáltatásokat, mintha elemi feltétele lenne a helyváltoztatásnak, ami viszont nem igaz.

    Nos a Facebook-al is ez a helyzet: sok kisvállalkozásnak hasznos, de ha valamelyiknek a léte múlik rajta, akkor a vállalkozásban van a hiba, kb. mint amikor valaki ki sem mozdul otthonról, ha nem ülhet kocsiba: az ő döntése és nem az autóé vagy a hatóságoké.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz dabadab #187 üzenetére

    "Igen, ez eddig a bullshit. Viszont egészen pontosan melyek ezek a "más kereskedelmi csatornák", amik léteznek, van elérésük és racionálisan megmagyarázható efforttal lehet őket fejleszteni?"

    Általában a kisvállalkozások érdekeiről beszélni is bullshit, mivel egy home office-ban dolgozó szoftver fejlesztőt, egy csavaralátéteket gyártó kisiparost vagy egy kutyakozmetikust egy kalap alá veszel.
    Ha viszont azt kérdezed, hogy a gluténmentes sütiket facebook-on forgalmazó Ágika számára a facebook-on kívül milyen egyéb kereskedelmi csatornák létezhetnek, akkor gyanítom akár az itteni fórumozók is n+1 ötlettel tudnának előállni.
    Ha konkrét válaszokat vársz, akkor konkrét kérdéseket tegyél fel.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz dabadab #185 üzenetére

    "És ezzel egészen konkrétan mit tudnak kezdeni? Semmit, adottság."

    Akkor az is adottság, hogy egyszer mindennek vége van és a mindenbe a facebook is bele tartozik, tehát ha a vállalkozása 100%-ban a facebooktól függ, akkor vele együtt az is megy a levesbe.
    Innentől mindenki el tudja dönteni, hogy tesz-e valamit a saját érdekében, vagy a sikertelenségét külső okokkal magyarázza ... a kinek is?

    "Miért? Ha a facebook-kal eléred a potenciális vevőid 80-90%-át gyakorlatlag ingyen, akkor hogyan adja ki a matek azt, hogy meg fog térülni az, hogy másba pénzt és energiát fektess?"

    A kockázat csökkentésével. Aki jég kereskedelemre alapította a vállalkozását a XIX. században, majd kiszorították a piacról a hűtőgépek, az nem a hűtőgépek miatt ment tönkre, hanem mert nem számolt a piaci környezet változásával. Pl. amikor ezerrel pörgött a jég biznisz, akkor kellett volna hűtőgép fejlesztésbe invesztálnia, vagy valami teljesen más dologba, ami nem függ a jégtől.
    Ha valaki a facebook-on jól keres, akkor annak egy részét visszaforgathatja más kereskedelmi csatornák kiépítésébe, hogy csökkentse a facebook-tól való függését.
    Vagy ne, de akkor el kell fogadnia, hogy a pillanatnyi megtakarításnak később az lehet az ára, hogy általa kontrollálhatatlan folyamatok csődbe viszik a vállalkozását.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz dabadab #150 üzenetére

    "Mert amúgy a valóság az, hogy nem azért támaszkodnak ennyire a facebookra, mert hülyék, hanem azért, mert a facebook kb. egyedüliként létezik ezen a téren."

    Már maga a tény önmagában, hogy egy szolgáltatás egyedüliként létezik, hatalmas vörös felkiáltójelként kellene minden vállalkozó szeme előtt lebegnie.
    Mert hogy ez az ő üzleti modelljükben rejlő kockázat, amit - ha nem hülyék - előre felmérnek és ennek tudatában alakítják ki az üzleti stratégiájukat.

    "Tök jó, hogy így ezt elmondod, csak az a rész hiányzik ebből, hogy akkor mégis konkrétan hogyan kellene, ha nem így "

    Miért is kellene kisvállalkozások alternatív üzleti modelljeit levezetni annak belátásához, hogy teljes egészében egy külföldön üzemelő magáncég szolgáltatására alapozni egy komplett vállalkozást kockázatokkal jár? Ez józan ész kérdése.

    Lehet facebook-on árulni a kézműves sajtodat, meg ki lehet menni vele a piacra, meg lehet hűtőkocsikkal járni a falvakat, stb. stb. Persze MOST a facebook az összes közül a leghatékonyabb, de ha komolyan gondolod, akkor invesztálsz más kereskedelmi megoldásokba is. Ha nem, azt is lehet, de azzal kockázatoknak teszed ki a vállalkozásodat a pillanatnyi magasabb hozam érdekében.

    A teljes egészében a facebookra épülő kisvállalkozások esetében most ez a kockázat érvényesül, és semmiképpen se lehet ellenérv a facebook szabályozása ellen az, hogy hát fenn kell tartani a facebook monopol helyzetét, különben a monopol helyzetének kiszolgáltatott kisvállalkozások nehéz helyzetbe kerülhetnek.
    Akármi lesz is a döntés facebook ügyben, a kisvállalkozások nem nehéz helyzetbe kerülnek, hanem már nehéz, kiszolgáltatott helyzetben vannak (amit részben saját maguknak köszönhetnek), csak a facebook mindenhatóságába vetett hit ez sokakkal elfelejteti.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz dabadab #117 üzenetére

    "Nem versenyhátrányról van itt szó, hanem az érintett kisvállalkozások napi működéséről."

    Az érintett kisvállalkozásoknak meg kellene tanulniuk több lábon állni és nem egy másik magánvállalkozásra alapozni a teljes megélhetésüket.
    Az, hogy a Facebook-tól kisvállalkozások sorsa függhet inkább érv a Facebook kiebrudalása mellett, mert azzal egy rendkívül egészségtelen gazdasági szituációt számolnának fel.
    A politika ott követte el a hibát, hogy hagyta a Facebook gazdasági befolyását "állam az államban" mintára "infrastruktúra az infrastruktúrában" szintre növekedni.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés