- Yettel topik
- Külföldi SIM-ek itthon
- Milyen okostelefont vegyek?
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- CMF Buds Pro 2 - feltekerheted a hangerőt
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Motorola Moto Tag - nyomom, követ
- One mobilszolgáltatások
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Semmi köze a G-Sync kijelzők árának az FPGA-hoz. Egyrészt az NV rég csinálhatott volna rá ASIC-ot, de nem tették, mert a 200 dolláros licencnek a 10%-át nem teszi ki az FPGA ára. De nem a licenc a gond, mert az évek óta nem változott. A monitorgyártók rakják a termékekre az extra hasznot, mert ha esetleg bebukna az egész G-Sync, mint a 3D Vision, akkor annyi történik csak, hogy kivonják a rá épülő termékeket és kész. Az egész G-Sync termékflotta külön viseli a kockázatot, vagyis az összes terméket jelentősen túlárazzák, hogy hamar összehozza mindegyik kijelző a befektetés költségeit. Így a monitorgyártók minimalizálják a kockázati tényezőt. Ha holnap esetleg összeomlik, akkor sem baj, annyira magas haszonkulccsal ment el mindegyik monitor, hogy az üzletág valós és nem mesterségesen fenntartott lehetőségeit nem befolyásolják. Az NV sem tud ezzel mit tenni, mert hiába viszik le mondjuk a licenc árát 100 dollárra, vagy akár 50-re, azt a kijelzők árai nem fogják követni. A monitorgyártók a saját érdekükben áraznak, és nem érdekli őket, hogy az NV-nek mi lenne jó. Ha mondjuk az történne, hogy az NV átvállal minden fejlesztési költséget, akkor az levinné az árakat, de az NV-nek őszintén szóval annyit nem ér meg az egész, hogy a monitorgyártók kockázatait a saját vállára vegye. Gyakorlatilag belevezették magukat egy csapdába, de minimum azt gondolták, hogy a monitorgyártók a G-Sync-re olyan technológiaként fognak tekinteni, ami életképes, ehhez képest mindenki csak mesterségesen életben tartott rendszerként kezeli, és eszerint áraznak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kisebb kijelzőn tényleg csak annyiban van értelme a HDR-nek, ha tényleg azt a képet akarod látni a monitoron, amit a fejlesztő megálmodott, és persze alacsonyabb késleltetést akarsz. A FreeSync 2 képes ezt biztosítani, még akkor is, ha a kijelző HDR képessége nem éppen erős a specifikált fénysűrűség és kontrasztarány viszonylatában. De ehhez játék oldali támogatás is szükséges. Ha ez nem kell, akkor igazából a legtöbb mai kijelző megfelelő átmeneteket tud biztosítani HDR nélkül is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#72042496 #17 üzenetére
Na most a FreeSync 2-nél a tone mapping a lényeg. A kijelzőnek is van egy beépített tone mappingja, és nyilván a játék motorja is végez ilyen kalkulációt. A FreeSync 2 azt csinálja, hogy a kijelző tone mappingját kikapcsolja, így azt a képet tudja a monitor megjeleníteni, amit ténylegesen készített a játék. Ehhez viszont direkt támogatás kell a játék oldalán, ugyanis a kijelzőnek meg kell felelnie bizonyos specifikációknak, hogy az így megjelenő kép jó is legyen. Viszont ha a játék kifelé azt mondja, hogy ismeri a kijelző specifikációt, akkor a meghajtó el fogja küldeni a jelet a monitornak, hogy arra a képre ne alkalmazza a beépített tone mappingot, amit kapni fog. Ezzel alacsonyabb késleltetésű lesz a megjelenítés, és nyilván a beépített tone mapping nem rontja el a játék által számolt eredményt.
Ha a program támogatja a FreeSync 2-t (például Far Cry 5), és maga a hardverkörnyezeted is (GPU+monitor), akkor bepipálod és megy. Ha a hardver oldalán ez nem valósul meg, akkor a program még mindig képes HDR képet adni, de akkor nem tudja megmondani a kijelzőnek, hogy a beépített tone mappingot ne futtassa le. Ez növeli a késleltetést és belebabrál a végeredménybe is, vagyis nem azt fogod látni a képernyőn, amit a fejlesztő szeretett volna, hogy láss. Tehát a Far Cry 5 a te kijelződön is tudja majd a HDR-t, csak az irányított tone mapping képesség veszik el.
A Windows HDR módja valójában egy API, amire szintén meg lehet írni a programot, és például a Far Cry 5 úgy van megírva, hogy van a szabványos támogatás a Windows API-jára, és van az irányított tone mapping támogatása az AGS-re, utóbbi természetesen megkerüli a Windows API-ját, mert nem szabványos környezet. A beállítások oldalán ezt nem fogod érezni, ugyanúgy on-off dolog az egész, csak a program az elérhető hardverkörnyezet alapján kiválasztja, hogy melyik kódutat futtatja. A Shadow Warrior 2 egy régebbi cím, annak csak speciális kódútjai vannak, egy az AMD-re és egy az NV-re. Irányított tone mappingot viszont nem támogat egyik sem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Cyberboy42 #8 üzenetére
Már rég elérhetők. FreeSync 2 néven fut.
(#10) Duddi: A FreeSync 2 a HDR-es. Már rég vannak FreeSync 2 monitorok. A Far Cry 5, ami natívan támogatja is.
(#9) X Factor: Nehéz elképzelni, mert kell hozzá a panel is. Az rendben van, hogy valakinek megfordul a fejében, de legalább két gyártó kell, hogy a panel költségeit optimálisan meg lehessen osztani.
(#11) b. : Felesleges ebben reménykedni. Amíg prémium szintként tekintenek a G-Syncre, addig ez nem lesz olcsóbb. Már évek óta várunk egy olcsó G-Sync kijelzőre, de hiába. Az olcsó megoldásokat úgy hívják, hogy VESA Adaptive-Sync vagy HDMI VRR.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung SyncMaster 205BW Monitor
- Új Bontatlan Apple Studio Display 27 5K Retina Thunderbolt Azonnal Átvehető Deák Térnél.
- FÓLIÁS! LG UltraWide 35WN75C-B Ívelt Monitor! 3440x1440 VA / 100Hz / 5ms / FreeSync
- SAMSUNG (LS34C500GAUXEN) 34 " GAMER WIDE MONITOR ! AKCIÓ
- 27" AOC C27G4ZXE Gaming 280Hz 0.3ms válaszidő
- Telefon felváráslás!! Xiaomi 13T, Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro
- Apple iPhone 14 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- ÖRÖK GARANCIÁVAL - OLCSÓ, LEGÁLIS SZOFTVEREK 0-24 KÉZBESÍTÉSSEL - Windows - Office - LicencAruhaz.hu
- 1-12 részletre.Új noblechairs EPIC műbőr FEKETE - FEKETE. 2 év garancia!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest