Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gliskard

    senior tag

    válasz moleculez #8 üzenetére

    Android mobile platform a google számára komoly bevételi forrás, itt nem csak az adatokra gondolj (azok a targetálás miatt fontosak), hanem arra, hogy itt is rengeted hirdetés jelenik meg – arányaiban a mobilra már annyit költenek mint a desktop-ra. USA-ban a mobil hirdetési piac rendesen ráver a többire. Továbbá Google-nek ott van a youtube is ahol a tartalom fogyasztásban szintén jelentős a mobil platform. De a Google Maps is generál hirdetési bevételt – usa-ban a GMB elég elterjed és sokan használják.

    Play store is szemmel is látható bevételt produkál (47.9 milliárd usd 2021-ben, amiből átlagosan 20-30% marad a Google-nél) – nem véletlen, hogy mind a Google, mind az Apple küzdött-küzd a 3rd party fizetési megoldások store-on kívül tartása ellen.

    Próbálj úgy tekinteni az Android mobil platformra mint egy komplex ökoszisztémára.


    Android Ware azért lóg ki ebből, mert közvetlenül nem generál bevételt és valószínűleg a targetálást sem tudja lényegesen szofisztikálni.

    Az egész HW gyártás pedig inkább kísérletezés és játszótér mintsem profitábilis tevékenység – az elején (nexus széria) eleve a kiemelt partnerek 'megsegítésére' fókuszált, most a saját hw vonal esetében pedig láthatóan nem törekszenek a partnerek piaci penetrációját még kicsit sem veszélyeztetni. Ezért is limitált az elérhetőség mind lokáció mind pedig mennyiség szempontjából.

Új hozzászólás Aktív témák