Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gliskard

    senior tag

    Az én nézőpontomból a Snapdragon W5 Gen 1 és W5+ Gen 1 látszólag csak egy kötelező marketing hajtotta lépés egy hw gyártótól.

    Lehet szidni (okkal) az Apple-t sok minden miatt, de közép-hosszú távon a vertikális vállalati model és ezzel együtt egy kézben tartott HW-OS-SW valószínűleg jobb eredményt fog hozni mint amit a sok horizontális szereplős android platform (ráadásul a google nem is igazán érdekelt üzletileg a wear-ben, mert minimális bevétele van ebből és nincs közvetlen hatása egyik működési területére sem – max a google analytics-hez szolgáltat extra adatokat)

    A másik kérdés a felhasználói attitűd, kutatások alapján az átlag felhasználó az okosóra megvásárlása után 6 hónappal már csak az alap – nem kifejezetten smart watch – funkciókat használja (ébresztés, notifikáció, mozgás és alvás követés) illetve a kihangosítót és hívás fogadást (pl. apple watch). Az alkalmazás letöltés és használat csak kis részre jellemző fél év után.
    Az elvárt funkcionalitásban pedig a hosszabb üzemidő a leginkább preferált.

    Ennek függvényében a Qualcomm fejlesztése előre menekülésnek tűnik (mint független HW gyártó részéről ez érthető).

    Persze a haladás miatt szükséges az innováció, de jelenleg az látszik, hogy SW és funkcionalitás oldalról stagnál az okosóra piac. Apple a tablet-ekhez hasonlóan az okosóra piacból is kikanyarított egy szép nagy szeletet, Garmin szépen megél a sport szegmensből a többiek pedig osztoznak a maradékon és próbálják a 'fitness karpánt/óra' vásárlókat átcsábítani (akik általában csalódottak a magasabb ár és ezzel együtt lényegesen gyengébb üzemidő miatt).

    Innen nézve a Snapdragon W5 Gen 1 és W5+ Gen 1 látszólag csak egy kötelező marketing hajtotta lépés egy hw gyártótól.

    [ Szerkesztve ]

  • gliskard

    senior tag

    válasz moleculez #5 üzenetére

    Android phone/tablet szegmensnek van közvetett haszna a google ads esetén és közvetlen a store esetén. Google-nek ha nem is top prioritás, de fontos az Android-nak ez a része. Sajnos a wear esetében nincs semmel látható közvetlen vagy közvetett haszna. Ezért is sz@rik bele hanyagolja a google.

    Qualcomm-mal lehetne direkt kooperációt indítani hw+os szinten, csak ez kiverné a biztosítékot a többieknél...

  • gliskard

    senior tag

    válasz prolad #2 üzenetére

    transzflektiv kijelzővel most is ki lehetne tólni az üzemidőt pár napra, de a fakó színei miatt a vásárlók nem preferálják.

  • gliskard

    senior tag

    válasz moleculez #8 üzenetére

    Android mobile platform a google számára komoly bevételi forrás, itt nem csak az adatokra gondolj (azok a targetálás miatt fontosak), hanem arra, hogy itt is rengeted hirdetés jelenik meg – arányaiban a mobilra már annyit költenek mint a desktop-ra. USA-ban a mobil hirdetési piac rendesen ráver a többire. Továbbá Google-nek ott van a youtube is ahol a tartalom fogyasztásban szintén jelentős a mobil platform. De a Google Maps is generál hirdetési bevételt – usa-ban a GMB elég elterjed és sokan használják.

    Play store is szemmel is látható bevételt produkál (47.9 milliárd usd 2021-ben, amiből átlagosan 20-30% marad a Google-nél) – nem véletlen, hogy mind a Google, mind az Apple küzdött-küzd a 3rd party fizetési megoldások store-on kívül tartása ellen.

    Próbálj úgy tekinteni az Android mobil platformra mint egy komplex ökoszisztémára.


    Android Ware azért lóg ki ebből, mert közvetlenül nem generál bevételt és valószínűleg a targetálást sem tudja lényegesen szofisztikálni.

    Az egész HW gyártás pedig inkább kísérletezés és játszótér mintsem profitábilis tevékenység – az elején (nexus széria) eleve a kiemelt partnerek 'megsegítésére' fókuszált, most a saját hw vonal esetében pedig láthatóan nem törekszenek a partnerek piaci penetrációját még kicsit sem veszélyeztetni. Ezért is limitált az elérhetőség mind lokáció mind pedig mennyiség szempontjából.

  • gliskard

    senior tag

    válasz prolad #12 üzenetére

    Tichwatch dual screen-jén még dolgozni kellene - a traszfelktív kijelző megjelenítése fix, nem cserélhető (sima quartz óra). Ráadásul nem olyan jól látható kint mint az amazfit stratos vagy a garmin (szubjektív vélemény).

    Mainstream vásárlók jelenelg az élénk színű, lehetőleg nem pixeles megoldásokat keresik, erre van igény. Plusz az óra legyen lapos és viszonylag kicsi ami alvás közben nem zavaró. Ez pont szembe megy azzal amit a méretről írtál...

    Aki mást keres mint az apple watch vagy a mainstream és még transzflektív kijelzőt is szeretne annak nincs sok opciója 😕
    Én garmint használok (elötte stratos 3 volt) és a touch screen helyett a gombokat preferálom, viszonylag nagy a csuklóm amin elférnek a nagyobb órák de alváshoz már nekem sem kényelmesek.

Új hozzászólás Aktív témák