Hirdetés
- A Samsung bemutatta a világ első 2 nanométeres mobilchipjét
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Google Pixel topik
- Apple Watch
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Magisk
- Macrodroid
- Huawei Watch D2 - nyomás utána!
- Ez lehet az Apple hajlítható telefonjának formája, mérete
Új hozzászólás Aktív témák
-
"Sajnálom, de nem érzem feladatomnak, hogy megmagyarázzam mi értelme verseket tanulni.": apró probléma, hogy nem is ezt kértem tőled. Te, mint tanár, nem érted a kérdést? A diákjaid kérdéseit se?
Én azt kérdeztem: minek megtanulni kívülről ilyen józan észt, oktatási szükségletet és pedagógiai igényt ennyire túlhaladó mértéktelen mennyiségű verset. Nem könyvtár a fejem. Pláne érdekelne a válaszod, ha hozzáteszem, hogy ez messze nem humán szakos osztály volt, sőt.
A disznófejű nagyurat akkor is érteném, ha csak néhány verset kellett volna tudni kívülről, a többit, értelmes mennyiségben, pedig csak elemeztük volna órán. De a verstanulás ebben a mennyiségben sima mezei tanári túlkapás volt.
"Énekből buktatni. Nem szoktak, de miért ne lehetne?": errefelé szoktak és azért, mert készségtárgy. ráadásul ez az osztály sem humán szakos, viszont itt is van pár dacos csakazértis tanár, aki megmutatja, hogy egy matek-infó szakos osztály csakazértis az ő tárgyát fogja tanulni matek meg infó helyett.
"Híres hazai és külföldi zeneszerzők műveinek ismerete.": ennek kb. annyi értelme van, mint hogy Jókaiból még mindig az Egy magyar nábob meg más, hasonlóan olvashatatlan és emészthetetlen szemetet követelnek meg, nem olyat, amit a gyerek el is olvas. Ha már Jókai, akkor legalább És mégis mozog a föld. A mostani humán jellegű tananyagokat pár sznob tanár találhatta ki úgy 500 éve, akik már akkor is régebbiek voltak, mint az egyiptomi piramisok. Utána meg jön a nagy kerek bamba szemekkel nézés, hogy dehát nem olvasnak a gyerekek... Nem hát, ennyi szemetet, minek is olvasna.
"A tantárgyak közötti összefüggéseket tanítani kell?": sőt, gyakran a tantárgyon belüli összefüggéseket se ártana tanítani, pl. a történelmet se úgy kéne tanítani, hogy bemagoltatnak egy halom, önmagukban hasznavehetetlen évszámot csatákról meg egyebekről, hanem pl. el lehetne kezdeni a magyarázást ott, hogy ki mikor hova házasodott, emiatt ki kivel került szövetségbe vagy ellenségbe és ennek a vége hol lett háború és hol nem. A nagy októberi szocialista forradalmat is lehetne úgy tanítani, hogy Ványadt Ványatovics Vinov lop egy szamovárt a putyilov gyárból...
"Van jó autószerelő, villanyszerelő, víz- gáz- központi fűtés szerelő, stb... szerinted?)": van jó autószerelő, évekig kerestem, de most már van. a vízvezetékszerelőmet azóta is keresem, mióta kicserélte a csapot, ahogy mondani szoktam: nem a katolikus liturgiának megfelelő jelzőkkel illetve. jó villanyszerelőt ismerek, magam is tudok villanyt szerelni, haveri körben is van kettő. Ja, rokonság tele van pedagógussal...
Azért az egy érdekes pillanat lesz, amikor engem akar valaki meggyőzni a tisztaszoftver akció balfékségéről... de próbáld meg, legyen egy jó napja a topictársaknak...
" Ez gépenként 3000 Ft évi bérleti díjat jelent, operációs rendszer és irodai programcsomagra.": ez egy igen fals és rossz adat, a költségek érdemi részét kifelejtetted a számításból.
-
cucka
addikt
Sajnálom, de nem érzem feladatomnak, hogy megmagyarázzam mi értelme verseket tanulni. De pont aktuális, azért jó tudni mit értenek azon az aktuálpolitikai beszédekben, hogy "disznófejű nagyúr".
Pedig engem is érdekelne, hogy mi értelme verseket tanulni. Vagy hogy mi szükség a teljes verset megtanulni kívülről ahhoz, hogy értsd azt, hogy "disznófejű nagyúr". Felvilágosíthatnál minket.A tantárgyak közötti összefüggéseket tanítani kell? Rávilágítani, megemlíteni szokták a tanárok. Hiszen a (keret)tanterv is úgy van általában összeállítva, hogy erősítsék egymást a tárgyak. Ugyanannak a korszaknak történelmét, irodalmát, művészetét tanítják.
Nem. Történelemórán az adott kor csatáit tanítják, meg hogy a király mit csinált és mit nem csinált. Irodalomból 1-1 művet tanítanak. Zenéből végigveszik a zeneszerzőket. Mindent megtanítanak, kivéve az összefüggéseket. Hogy egy korszakot egészében láss, hogy milyen volt akkor az élet és mit gondoltak akkor az emberek a világról. Ezek a fontos dolgok, ezektől fogod jobban megérteni a világot, nem pedig csaták évszámainak visszaböfögésétől, mert attól, hogy kívülről megtanulsz 1-2 verset.
2012 van, itt van a zsebemben egy telefon, amire ráfér egy iskolai könyvtár teljes anyaga. Tényleg arra kell trenírozni a gyereket, hogy a lehető legtöbb szenvedés árán tanulja meg kívülről azokat a dolgokat, amelyek a lehető legkönnyebben rendelkezésre állnak bárki számára?
Új hozzászólás Aktív témák
- Zeneszerkesztő és DJ topic
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Napelem
- Milyen videókártyát?
- Így építsd a billentyűzeted!
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Háztartási gépek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- Eladó Gamer PC ASRock B450M Pro4 / Ryzen 7 2700 / Gigabyte RTX 3070 Eagle
- Eladó Gamer PC ASUS ROG STRIX B450 / Ryzen 7 5700G / MSI RTX 3080 Suprim
- LENOVO ThinkPad T460,14",FHD,i5-6200U,8GB DDR3,512GB SSD,WIN11
- SilentiumPC Regnum RG6V TG MSI MAG Vampiric 010 Zalman Z1 Plus Zalman Z8 MS
- LENOVO ThinkPad T470s,14",FHD,i7-7500U,16GB DDR4,512GB SSD,WIN11
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650M R5 7600X 32GB DDR5 512GB SSD RX 6900XT 16GB Zalman Z1 PLUS NZXT 850W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i5 11500 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 8GB Zalman T4 Plus be quiet! 600W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B650M R7 8700F 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4070 Super 12GB NZXT H510 Cougar 700W
- 174 - Lenovo Legion Pro 7 (16IAX10H) - Intel Core U9 275HX, RTX 5070Ti (ELKELT)
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B650M R7 7700 16GB DDR5 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB ASUS TUF GT301 GIGABYTE 750W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


