Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hugo85

    aktív tag

    válasz #06658560 #199 üzenetére

    Egyrészt én leginkább azt tudom, amit ők mondtak magukról. Semmiképp nem olyan nagyok, mint lehetnének, mert ha mondjuk legkésőbb 2002-ben újragondolják a PC-s piacot, minimum notebook részlegük még lehetne, és azért annak volt egy presztizse. Persze a profit az első, a hírnév is csak azért kell, hogy nagyobb legyen a profit. Azt nem mondtam hogy összcéges szinten nem nyereségesek, be is tenné az ajtót, ha nem lennének.

    Nem a PC-s piac feladása volt szerintem a hiba, hanem az csak a PC-s szektorban elkövetett késlekedés, változásra képtelenség eredménye volt. Én nagyon sajnálom, hogy nincs már IBM PC, de ők nyilván átgondolták, hogy miért lépik ezt meg, biztos nekik volt igazuk, elvégre nem lehetett könnyű döntés megválni kvázi a gyökerektől.

    Azért nem magasztalnám az egekbe például a cég marketingjét (legalább is Magyarországon semmiképp), tekintve, hogy 2008-ban is az volt még a fő prioritásuk, hogy (a még mindig burtálisan magas spontán, és szinte 100%-os támogatott márkaismertséggel rendelkező) brandjükről új képet alakítsanak ki, és végre tudasítsák a szélesebb néptömegekben is (nyilván a partnerek és a konkurencia ezzel tisztában van), hogy mit csinálnak, és túljussanak az IBM=PC (vagy az IBM=hardver gyártó képen), holott 2005 óta nem sok közük van a PC-khez. Persze lehet, hogy ez csak a magyar piac betegsége volt, de őszintén szólva nem hiszem, és ha így is van, a magyar cég azért szintén igen jelentős.

    Szóval lehet akármilyen nagy a "nagy kék", azért vannak gondjaik a céges struktúra változása kapcsán, bár ez nyilván következik a mamutcég jellegből is.

    Just for the record: Nem vagyok IBM ellenes, sőt régebben még az is felmerült, hogy esetleg dolgozhatnék náluk, bár nem IT részlegen, de sajnos ebből (részben a pénzügyi válság miatt) nem lett semmi, pedig örültem volna neki. Sokra tartom a céges kultúrát, és a cég multját, de ettől még lehet és van is negatív véleményem bizonyos tevékenységükről, lépéseikről.
    Arra pedig megkérnélek, hogy mellőzd a párosujju patások jelzőként való használatát, és próbálj kicsit finomabban nyomtékosítani, ha szükségesnek érzed.

  • Hugo85

    aktív tag

    válasz #06658560 #197 üzenetére

    "Az miért rossz döntés, hogy egy cég nem akarja apiac minden szegmensét lefedni,s csak gyes területekre fókuszál? Miért szórja szanaszét a pénzét, erőforrásait, ha egyes területeken sokkal hatékonyabb tud lenni?" - Hol írtam, hogy nem jó döntés. Azt írtam a PC-s szegmensét bukta a cég, mert az nem követte teljes mértékben a piac elvárásait, késlekedtek, azt hitték tudnak szembepisilni pl a notebook piac változásaival, de a jelek szerint nem tudtak. Pont, hogy nagyon sokfelé tejeszkedtek az évtizedek folyamán, bejöttek a szolgáltatások, szoftver a hardver mellé, meg üzleti tanácsadás, sőt ha jól értem még különböző finanszírozás is (pénzből pénzt csinálni valahogy mindenkinek jobban megy). Aztán pont az egyik legrégebbi üzletágtól váltak meg, nyilván ez volt a racionális döntés, nem vitattam egy percig sem (ők látták a számokat), ám lehet, ha korábban megreformálják azt, akkor nem kell így tenniük. Persze, mivel - ahogy azt hiszem ezt már le is írtam - a piac maga is drasztikusan megváltozott, és az anno még csak OEM tajvani, sőt kínai cégek jó ideje saját márkákat hoztak létre, elkezdték kinőni magukat, és mára utolérték a "nyugatot" (sőt) nagyon nehéz a helyzete egy amerikai (és így jóval magasabb költésgekkel dolgozó) cégnek. A Dell és a HP ennek ellenére még eléggé jelen van a laptop piacon, a desktop az meg még nehezebb kérdés (anno a Tulip is egy név volt, ma már csak emlék). Ennyi.

    "Az OS-es részt akkor kezelhetjük egyszerűen baromságnak, amit korábban írtál?" - Nem néztem utána elég behatóan a témának, ez tény. Amúgy azt csinálsz amit szeretnél, azt hiszem felnőtt ember vagy és én nem vagyok az apukád :U

Új hozzászólás Aktív témák