- A kínai gyártók 3D arcazonosítással kísérleteznek
- Itt az igazság a Samsung állítólagos Android Auto alternatívájáról
- Egyesíti a Google az Android és a ChromeOS rendszereket
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Google Pixel topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Mobil flották
- Honor 200 Pro - mobilportré
Új hozzászólás Aktív témák
-
#45185024
törölt tag
Nekem az lenne a kérdésem van e különbség a Crossfire 290x és a 290x2 között, tehát máshogy látja e a direct x 12 őket?
-
SadAsid
csendes tag
Ez esetben nem nézted hogy az egy reakció volt a "miért kell a nyamvadt igp-t erőltetni" hsz-re, oda írtam (neki, az ő gépében) nehogy az az 5-10% hiányozzon. Egyáltalán nem azt írtam hogy "kell", de mivel ahogy fejlődik a GCN majd jön magától.
Mármint a multiadpterre gondolsz..? "Ezzel az IGP és a dedikált GPU teljesítménye gyakorlatilag összeadódik." S mivel már szinte minden gépben van IGP, hülyeség lenne nem kihasználni azt az ott lapuló teljesítményt.
Remélem így már tiszta...
-
#90933760
törölt tag
De nem lépik meg, mert ha megtennék még lassabban akarna elterjedni a szoftveres megvalósítás amit annyira akarnak, nem fognak maguknak keresztbe tenni. Ha ezt akarták volna akkor ott lenne a GDDR5 az alaplapon anno ahogy akarták is aztán visszavonták. Persze azt több okból is.
Eltűnne a sávszéllimit és jövőre mit adnának el? Mert nagyobb GPU nem fér el, csíkszél nem hoz akkor előnyt már, nem tudnának gyorsabb terméket eladni. Más megvalósítás kell, nem külön memória az IGPnek. Az úgy még mindig egy proci és vga lenne egymás mellett és marhára nem a heterogén éra. -
sb
veterán
Az a baj, hogy kétféle dolgot írsz. Most akkor melyik a fontosabb?
Fentebb azt írtad, hogy kell az a +10-15% sebességben, hogy az igp-t a dvga mellé befogják. De ehhez a multigpu-s programozást kell erőltetni.
Én (és morgyi) meg azt írtuk, hogy a multigpu-ra szarjanak APU esetében. Inkább azzal töltsék a drága fejlesztői időt, hogy egy sima gpu-s render - ami alap - mellé mondjuk AI-t, fizikát kalapáljanak össze gpu/igp-re.
És akkor lesz dvga render + igp AI, fizika... vagy APU-s gépben mindkettő az igp-n.
Nyilván dvga+igp-s gépben igp-s fizika, AI + még a renderben is besegíteni a dvga-nak az kissé sok és/vagy nem is járható út. -
#90933760
törölt tag
FM2+ nem kap már semmit, az Excavator mobil részlegen fog megjelenni illetve állítólag FM3 foglalaton majd a Zennel együtt. A Zenig nem fog megjelenni más procijuk.
Az a 4 Giga HBM is édeskevés lenne APUba. Majd 8 Gigás verzióban lehet gondolkozni, a következő generáció úgy is tudni fogja. Kelleni is fog. A mostani HBM csak bejáratás a 390X-en, ezek még a VGAn kívül nem jók semmire a 4 Giga miatt, még oda is kevesek lesznek bizonyos esetben.
-
#45185024
törölt tag
))))))
-
jedis
senior tag
válasz
#45185024 #84 üzenetére
Hát jahh !
Dereng valami abból a leírásból, hogy ha DX12 alatt csak Teir2-es kártya van, akkor is tud Teir3-as effekteket futtatni, csak azt szoftveresen kell neki emulálni CPU-ból ! Szóval lehet, hogy a videóban lévő gépben, a sok TitanX alatt, egy szénné húzott I7-5960X volt pont ezért ! Lehet ha Teir3-as kártyák lettek volna quad-ba, mondjuk 4db R9 290, akkor elég lett volna ehhez a grafikához, egy "magfeloldott" egymagos Sempron is !!!
.
.
.
.
.
.
troll off -
#45185024
törölt tag
Neki kellett, mivel ő a TIER 2, egyszerűen el kellett oszlatnia azt hogy az Nvidia gyenge lesz Directx 12-n.
Miután láttad hogy amit mutattak szép nincs hezitálás. Tulajdonképpen alig van valaki aki érti mi a Tier 2 3 között a különbség és most itt nem a táblázatba foglalt számokról beszélek, hanem valósan , milyen effekteket érint milyen szintig...Teljesen érthető Egy TIER 3 kártya miért akarna bizonygatni ? -
Pekkk
aktív tag
Sokaknak észre kellene már venni, hogy haladunk előre. Nem csak hardver terén, hanem szoftver terén is. Az NV egyebet sem csinált eddig, minthogy próbálta zárttá tenni a dolgokat, ellenben az AMD-vel. Ez nekünk felhasználóknak egyáltalán nem jó, de sokajat ez hidegen hagy. Figyeljétek meg mekkora előrelépések lesznek a közeljövőben. Egyáltalán nem vagyok egyik oldalnak sem a pártolója (NV, AMD) [link], de azon érdemes elgondolkozni, hogy ki kaparta ki a gesztenyét (DX12). Mondja is az előadáson, hogy akár két ilyen kártyával is képesek lennének ez demonstrálni. Na most megkérdezem. Kinek is az ötlete volt az alacsony szintű API PC-n? Erre az NV demonstrál egy brutális DX12 demót...
-
Tigerclaw
nagyúr
Az a "baj", hogy ezek az új DX verziók még az új játékok esetén is nagyon lassan terjednek, a régiek esetén pedig jellemzően sehogy. Én eddig bármilyen játékkal játszottam sosem profitáltam abból hogy kijött egy új DX verzió, csak mikor az is "elavult" lett. MMO-k esetén ez külön probléma, mert hosszú évekig játszanak azokkal, a tartalom még úgy ahogy frissítésre kerül, de a motorhoz alig nyúlnak hozzá. Én ha legközelebb veszek új GPU-t, csak az "extra" teljesítményből fogok profitálni, de abból nem hogy már DX12 kompatibilis, vagy épp Mantle, vagy Vulcan kompatibilis. Persze ettől még jó dolog ez a fejlesztés, csak ha a fejlesztők, meg a kiadók nem mozdulnak rá, akkor sok haszna nem lesz. Még ma is rengeteg játék van DX9-en épp ezért.
-
#45185024
törölt tag
Na és mi a helyzet ha van valakinek most egy 8 Gigás 290x e és akar egy HBM es 4 gigásat?
ott már nem egységes a sebessége sem a két memóriának ott hogy dolgozna össze ? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#32839680 #76 üzenetére
Mire gondolsz amúgy? Mi másra fogjak használni multiadapterként az IGP-t a grafikában, ha nem fogadjuk el a kitömörítési, szimulálási és a post-process munkát? Ez lesz a dolga. Vannak a grafikai feldolgozás során jól elkülöníthető futószalagok, amelyek még sávszél- és memóriakímélők is.
-
SadAsid
csendes tag
válasz
#32839680 #76 üzenetére
Csak nehogy az az 5-10% hiányozzon a fix 60fpshez
Nem mindenki akar/tud venni minden évben csúcs vga-t. Valakinek nem a grafika számít hanem az élmény... amit egy egyszerű kis "nyamvad" igp ki tud szolgálni
Illetve máshol is jól jöhet az a kis "nyamvadt" teljesítményplusz ha már úgy is a gépben van. -
Loha
veterán
Természetesen a mérnökök körbejárták a témát és nagyon jól tudják, hogy a 2 dVGA saját memóriájában ugyan úgy duplikálva kell lennie minden olyan adatnak aminek azonnal rendelkezésre kell állnia, mert a másik dVGA memóriája kb. ugyan olyan messze van mint a rendszermemória, PCIe 3.0 x16 esetén 16GB/s-re, miközben az AMD új csúcskártyája esetében ~640 GB/s körüli sávszélességet emlegetnek, ami pontosan 40x olyan gyors mint a PCIe busz.
-
Nem gondolnám hogy hozza az i7 erejét. Leküzd majd valamennyit a hátrányából, de azért az túl szép lenne ha hirtelen hozná (bár persze kérdés milyen régi i7-esét
).
Én inkább most azon agyalok, hogy a 290X+8320-as kombómnál cseréljek-e majd fiji-re eladva a 290X-et (első körben, aztán majd talán később procit is, de mantle és majd dx12 és vulkan alatt elvileg nem lenne gond a mostanival sem), vagy annyira drága lesz a fiji, hogy inkább még egy 290X-et és egy 4790k+alaplapot veszek az árából (igen, kb kijön mindhárom a fiji feltehető árából
). A dual kártya viszont aggaszt, mégha papíron a jövőben jobb is lesz a támogatása.
a gép amúgy vr-ra kell majd.
de igazából üresben pörgök amíg be nem jelentik a hivatalos árat.
-
wednesday
őstag
Én is remélem, hogy a Zen felzárkózik. Bár nem feltétlen baj, ha nem éri el az i7 teljesítményt. Úgyis drága az a vonal. A legtöbbünk nem menne sokra vele, ha a prémium kategóriába megy a verseny.
Az i5-öket fogja be, hatékony teljesítmény/fogyasztás/ár kategóriában. A köznépnek, a gépépítésre az bőven jó lenne. Mindjárt nem 50-60 ropiról indulna a "középkategória".
-
jedis
senior tag
válasz
Menthirist #68 üzenetére
Hát én is "morfondírozok" azon, hogy mi legyen a fejlesztés(em) útja a közeljövőben ! Ha jövőre jön is a Zen, és tényleg hozza netán ( adj isten, hogy úgy legyen ), az I7-ek teljesítményét, akkor érzésem szerint az "ÁRÁT" is fogja hozni, ha nem is 100%-ban, de 80-90 -ben biztos ! Természetesen a DDR4-es ram, se lesz két marék "sportszelet" árával egyenlő , és mivel abban sem vagyok biztos, hogy az Asrock 990FX Extreme4-esembe "roncsolásmentesen" bele tudom erőltetni a Zent, és a DDR4-et, így logikus, hogy az is cserés lesz !
Szóval ha még a régi cuccokat el tudom adni jó áron, akkor is sok-sok 10.000-ret hozzá kéne tolnom az új alkatrészekhez ! Megvárom a Win10-et, meg a DX12-őt, és megnézzük, hogy az új oprendszer, és az új API(k) mennyivel "hatékonyabban" használják ki a jelenlegi konfigomat ! Lehet hogy ha ez a Multi GPU-s dolog jobban fog működni az új oprendszerekkel, és API-kkal, mint a SLI, és CF a régiekkel, okosabb lesz egy második 290-es beszerzése, ha még a tápot cserélnem is kell hozzá !
-
dgabor80
tag
Azért szerintem sokak álma, hogy egy kisebb kallódó VGA is bedobható legyen a multi GPU-s közösbe...
főleg ha speckó lap sem kell hozzá...
Illetve ha kidől egy -egy dedikált...még mindig valamennyire képes a többi + IGP.Bár ez tuti évek..vagy több?
-
sagem
addikt
válasz
wednesday #53 üzenetére
Dehogy olvasta el, próbál pro troll/ABu hater lenni, csak valamin mindig elcsúszik szegény
BTW: ez is csak egy sima hír, egy n+1-ik AMD fejlesztésről. Aztán, hogy jó/rossz/milyen utat jár be az úgysem azon fog múlni, hogy a PH -is- lehozza a hírt vagy hogy Abu mit gondol róla.
Páran nem képesek felfogni, hogy többek közt ez is az oldal profilja: lehozni az Nvidia/Amd/stb híreket (éppen azt, amelyik aktuális). Ha ezeket nem írnák meg, akkor azért menne a sírás, hogy miért nincsenek friss hírek/miért az a hír, hogy Berki Krisztián szerint a Tesla autók nem elég macsósak.
-
Én is azt tartom a legreálisabbnak perpill (legalábbis még évekig) hogy két-három-négy ugyanolyan kártyák között + integrált ha van. Integráltra küldenek amit küldenek (előfeldolgozás, fizika, AI vagy post-process effektek), de a konkrét rendert (most hogy SFR vagy AFR, mindegy) a dvga-k végzik, ahol kompatibilitás-maximalizálás miatt azonos a preferált.
nem hinném hogy sikerült annyira általánosra megírni a dx12-t (meg majd a programokat), hogy minden olyan kompatibilis elemekből áll, amiből mondjuk egy 290X-nek vagy 24, egy 280-nak csak 18, aztán a feladatot rugalmasan ilyen arányban szét lehet majd dobni. Elvileg a tile alapú renderrel még meg is lehetne oldani, de valahogy kétlem hogy ez ilyen egyszerű lesz
Sőt szerintem ez a dupla vga-s felállás is max javulni fog kompatibilitásilag, de hibátlan nem lesz
De már az is nagy eredmény lenne ha javulna.
Vagy csak én vagyok túl óvatos
De cáfoljanak meg, én nem fogok ellenkezni
-
jedis
senior tag
válasz
Menthirist #66 üzenetére
Én reálisnak azt tartom, hogy a dVGA, az IGP-vel fog együtt dolgozni, és max. két ugyan olyan VGA ( 2db 290-es, 2db 970es stb. stb. ) fog Multi GPU módban menni együtt ! Talán még az egy családon belülieket megoldják, pl. 290+290X páros, vagy 970+980 páros, de akkor a nagyok "lebutulnak" a kicsik szintjére ! Ezen kívül más alternatíva nem nagyon lesz, nem éri meg "molyolni" vele a programozóknak , ha még papíron lehetséges is lenne más párosítás !
-
Azért különböző kártyák, pláne gyártók összedolgozásáról még csak elméletileg beszéltek, hogy elvileg megoldható lenne egy csökkentett módban, de semmiképp sem szabad készpénznek venni. Az hogy mik az elméleti lehetőségek és mi lesz ebből hatékonyan kihasználva, két külön dolog.
-
Levwi
aktív tag
A végén még lesz értelme majd vennem egy jóval erősebb vga-t a gyenge procim mellé
-
Abu, DX12 alatt teljesen különböző kártyák is össze tudnak majd dolgozni?
Pl. egy R9 290X egy HD 7950-nel? (Új és a régi kártyám) -
MASSlag
tag
Ezeket a amúgy tudja a Vulcan is, nem?
A körül most messze nincs ekkora hype. Nem tudom a fejlesztők hogy működnek, nekik ez mennyire számít. (a Vulcan viszont multiplatform, nem win 10 only)
Remélem azért nem morzsolódik fel mint az OGL, jó lenne, ha nem ülne le az egész, ahogy DX11-nél.
Kíváncsi leszek vajon az MS szabotálja-e úgy, mint eddig az OGL-el tette (nem lehet benne a az MS update driverekben) -
Eclips21
őstag
válasz
Menthirist #38 üzenetére
En az amd-s alaplapbol indultam ki. Sabertooth 990fx gen3, mert ez PCIe 3.0-s, de az inteles x99 is tudja szerintem
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Értelmezni is kell a híreket. A PCI Express késleltetése akkor jelent problémát, ha visszaírás történik. Például a mostani pipeline lényegében ez:
CPU->GPU
Ezt kiegészítheted úgy, hogy CPU->GPU->IGP vagy CPU->GPU1/GPU2/IGP/akármi. Ellenben úgy még mindig nem, hogy CPU->GPU->CPU->GPU.
Erre egyébként szintén kínál megoldást a WDDM 2.0 az IOMMU-val, így a fejlesztők képesek lesznek ilyen pipeline-t létrehozni: CPU->IGP->CPU->GPU(akármennyi).(#57) Jack@l: Visszaírás nem kell. Az adatmozgatás opcionális. Lehetséges, de a Microsoft nem ajánlja.
A Nitrous alatt nincs vele gyakorlati probléma, tehát működőképes. Aztán, hogy el lehet-e rontani? Persze, a fejlesztőé a teljes kontroll. -
Jack@l
veterán
válasz
v_peter2012 #50 üzenetére
Fél éve még volt itt olyan cikk is, hogy dx12 alatt nem működik majd a többgpu-s rendszer Azelőtt azért ment a sírás hogy milyen nagy a késleltetéser a pci expressnek és hogy ezért lealáz majd mindent az APU.
Kicsi zavart érzek az erőben... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem a felhasználókat célozza. A kulcstényező, hogy régen is és ma is sok fejlesztői ötlet születik. Elviszik azokat a GAB-ba és az ARB-be, de évekig nem történt semmi. Nagyon jó példa erre a D3D11_MAP_WRITE_NO_OVERWRITE. Johan Andersson ezt 2007-ben vetette fel és 2013-ban épült be a DX11.1-be. Nagyjából 20-50%-kal képes gyorsítani a feldolgozást erős CPU-limit esetén és full szoftveres funkció.
Ennek a folyamatnak a felgyorsítása a cél azzal, hogy a fejlesztők nem ötlettel mennek oda a szabványalkotókhoz, hanem működő programmal és hozzá a forráskóddal. Rá lesz kényszerítve mindenki, hogy átvegye a szabvány nagyon gyorsan, mert az AMD-n már működik. Ez egy nagyon hatékony módja annak, hogy a fejlesztők dirigáljanak a szabványalkotóknak. -
wednesday
őstag
válasz
v_peter2012 #50 üzenetére
De el is olvastad?
" A probléma gyökere sokkal mélyebb, és el kell kezdeni kigyomlálni azt, különben több GPU-s PC-k elvesztik a létjogosultságukat."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
v_peter2012 #50 üzenetére
Az SLI és a CF konkrétan kuka. Ennyi volt. Ez a modell a DX12-ben olyannyira nem SLI és CF, hogy hidat sem kell használnod, mert PCI Expressen keresztül működik. Még SLI licences alaplap sem kell, hogy belerakj két GeForce-ot. Sőt, gyártót is keverhetsz, bár a DX12 nem kínál lehetőséget a szűrés kiegyenlítésére, tehát ez egy korlátozott mód lesz, de megoldható, a rendszer nem fogja ellenőrizni, hogy a GPU-id ugyanattól a gyártótól vannak-e.
Ez már nem SLI vagy CF. Ennek a neve Multiadapter. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #9 üzenetére
Ezt nagyon nehéz leírni, mert annyi működés ahány implementáció. Az is nagyon számít majd, hogy Windows 10 only a játék vagy sem. A WDDM 2.0-val nagyon sokat lehet spórolni, mert bevezeti a valós virtuális címzést a GPU-kra.
A Nitrous esetében mozaikokra osztják a képek és ahány GPU-d van annyi mozaikot számolnak. Tulajdonképpen egy szteroidozott SFR, annak alapvető hátrányai nélkül. A memóriahasználat a jelenettől függ. 4 GPU esetében nagyjából 700-900 MB közötti a memóriahasználatuk. Ezt nem is fogják optimalizálni, mert ma nem lehet 1 GB-nál kevesebb memóriával rendelkező GPU-t venni. Ez az SFR egyébként alapvetően csökkenti a VRAM terhelést, tehát 1 GPU-val már ugyanaz a képkocka 1,5 GB VRAM-ot használ. Ezt sem valószínű, hogy optimalizálják. -
v_peter2012
csendes tag
Azért még remélem sokan emlékeznek Abu cikkére, amiben a több gpu-s rendszerek létjogosultságát firtatta:
Nem értem, akkor ugye probléma volt amd oldalról sorozatosan, az új címek CF támogatottságával (konkrétan hogy nincs), miközben az SLI virult, és írt egy cikket, hogy konkrétan SLI/CF kuka az egész.
Mostmeg már megint jó???
-
wednesday
őstag
válasz
Menthirist #47 üzenetére
"Tehát nem lesz az hogy hirtelen kiadnak egy dx12 patch-et mondjuk egy régi játékhoz és hirtelen szárnyakat kap"
Max marketingből, ami lehet többet árthat a végén.
-
Én egyik régebbi játéknál sem feltételezem hogy jön valami patch vagy upgrade amivel dx12-es támogatást kap a motor. Max 1-2 cég meglep, de kétlem. Ez nem csak egy gyorsan beépíthető patch, itt a motort is eleve már úgy kell tervezni hogy a "gondolkodásmódja" inkább a low level megközelítéshez illeszkedjen. Tehát nem lesz az hogy hirtelen kiadnak egy dx12 patch-et mondjuk egy régi játékhoz és hirtelen szárnyakat kap. A kiadott játékok fejlesztői jó eséllyel csesznek már a játék ezen aspektusára, már csak max bugjavítás megy.
inkább a jövőben megjelent játékok esetében lesz normálisabb dx12 támogatás.
-
Duck663
őstag
Akkor igen, de az alapelgondolást tovább kellett volna vinni, és továbbfejleszteni, de teljesen kikukázták, a mai GPU-kban nyomuk sincs. Az nv GPU-iban hamarabb lehet hasonló elgondolásra utaló jeleket találni, mint az AMD-nél. Ez lesz akkor ha van egy halom jó, kreatív mérnököd, meghatározó elgondolásokkal, de a vállalatot egy csorda birka irányítja.
-
Hegasus
senior tag
válasz
Malibutomi #35 üzenetére
hát igazából egy 970 vagy egy hasonló árértékű új radeonra gondoltam majd, mert valóban tervben van a váltás, de arra leszek kíváncsi,h mi lesz a win10re váltás után a jelenlegi konfigom teljesítménye. jelentős mértékben javulni fog ennek a több gpus megoldásnak hála, vagy minden marad a régiben...
de a mostani játékok: witcher 3 vagy gta5 támogatni fogja ezt? vagy ki kell majd dobni a fejlesztőknek egy patch-et minden korábbi játékhoz, h legyen valami változás? -
-
dergander
addikt
Én még mindig azt mondom,egy GPU-d legyen de az erős,minek a sok AMD wattzabáló kártya. Annak örülnék ha végre eltünne az AMD nagy CPU gyengesége DX12 alatt és egy kis Zenel nagyon is jól muzsikálni a Fiji.
-
Duck663
őstag
Na hát tudok gratulálni az AMD-nek! Korábban több olyan dolgot is eldobtak, ami most hasznos lenne, a "kimagasló" jövőbelátásuk miatt, lásd SFR vagy épp a több GPU több memória egy kártyán, ilyen koncepció még a x1xxx idejében volt... pedig most de jól is jönne, a fejlesztőknek lenne egy halom tapasztalatuk, most meg kezdhetnek mindent elölről felépíteni, és 1-2 troll vállalat mellett elég nehéz dolguk lesz. Arról nem is szólva, hogy egy kisebb GPU olcsóbban gyártható, mindegyik mellé mehet egy kis HBM memória és egy lapkára mindet, oszt csókolom. Megfelelő összeköttetés mellett meg tulajdonképpen bármikor továbbskálázható az egész, + 1 GPU + 1 HBM modul és kész, nem kell újabb nagyobb GPU-t tervezni...
-
én jellemzően 2x8-at láttam, de lehet csak nem néztem elég alaposan. De igazából olyan szempontból mindegy hogy 16GB vagy 8GB/sec, mikor a belső sávszél jellemzően 200-350 között van gddr5 esetén (attól függően hogy 256-512 bit és milyen órajel) No meg a sávszél még egy dolog, ha nagyobb a késleltetés is.
-
Lord Myn
senior tag
Az jó dolog, hogy nem kell duplikálni a teljes textúramennyiséget a VGA-k memóriájában, de így viszont SLI/CF rendszerekeben feleződni fog a memória sávszél is, nem?
Hiszen eddig az volt, hogy ha volt, mondjuk, 2 db 256-bites VGA párba kötve, akkor (hasonlóan a HDD-knél a RAID1-hez) olvasáskor 2x256-bites, azaz 512-bites sávszélességgel rendelkezett a rendszer.
Kérdés, hogy a jövő játékainak mi kell majd jobban, sávszél vagy memória?
-
Eclips21
őstag
válasz
Menthirist #9 üzenetére
Jobb alaplapok(csipszetek) 2db vga-ig 16x-ost tudjak. A pci-e 3 meg 1000MB/s, gondolom meg se kozeliti a vga belso memoria sebesseget
-
Azért ez remélem te is érzed hogy írtó leegyszerűsítése a témának, és még csak nem is pontos. Hagyjuk a hozzáértőkre, gondolom nem azzal kezdték a mérnökök sem, hogy na jó, hogy NEM fog működni. És pláne nem egy olyan megoldást találtak ki, amire egy prohardveres kommenter egyből meg tudja cáfolni őket hogy szar az elgondolás
Ami tény, hogy jelenleg a vramban tárolt dolgoknak csak töredékére van szükség minden frame számolásához. A nagyrésze arra van felhasználva, hogy megspórolják a tetemes allokálási és felszabadítási overhead-et. Carmack megatextúrázásos előadásában elmondta, hogy gyakorlatilag pár tucat (talán max 200, ha jól emlékszem) mega ram elég a komplett fullhd textúrázáshoz, amennyiben kellően kis mértékben lehet módosítani a textúrákat. De még hagyományos textúrázás mellett sem kell annyira marha sok, csak épp a pálya másik végében lévő textúrákat is vramban tároljuk, mert olcsóbb volt eddig előre beolvasni mindent ami csak szükséges lehet, mintsem csak akkor felolvasni amikor közeledik a használat ideje.
-
Hegasus
senior tag
hmmm... most kezdhetek reménykedni, h ingyen win10re váltok (eredeti win7ről) és utána meg 246x-ozodik (nem komolyan venni!
) a teljesítményem az i7-es gpu + 2 db gpu a gtx 460 2win-ben (nem, nem a sima 460, hanem a 2win, 580 szint) plussz a ráírt 2 gb ram végre valódi 2 gb lesz, mert nem duplikálja majd az adatokat... ha jól olvasom?
vagy ez csak mese habbal... és semmi nem fog változni, főleg mert csak az erre írt játékok fogják támogatni, régebbiek ugyanúgy fognak futni, mint win7en? -
#16939776
törölt tag
válasz
Permet Elek #23 üzenetére
Ezt az IGP+dGPU dolgot nem adják ingyen, komoly késleltetés/renderidő növekedés várható.
A jelenleg vázolt SFR-el is vannak kétségeim. Eldobják a képkocka buffert és egyből megy a kimenetre... persze
-
jedis
senior tag
Mantle = érdekérvényesítő API
Szóval minden új effekt, fejlesztés, stb., csak AMD kártyákon fog futni egy ideig ( hónapokig, évekig (?)) , olyan játékokban, melyek támogatják a Mantle-t ?????
............
-
Laikusként azt gondolom, a mérnökök, akik ezzel foglalkoznak, biztosan számoltak a PCIe buszon átvihető adatmennyiség elégségességéről, illetve azzal, hogy ez mennyire találkozik az új koncepció szerinti működés során jelentkező adatmozgatási igényekkel. Csalódnék, ha nem járták volna körbe a témát. Nyilván ők a legújabb technológiával (PCIe 3.0) számolnak, de ott alapnak kell tekinteniük a 2x8 sávot. Ha csak 2x16 sáv lesz elegendő, akkor ez ténylegesen a tehetősebb gamerek "kiváltsága" lesz.
-
#45185024
törölt tag
Annyira sok memória azért nincsen mert a HBM is csak 4 Gigás jelenleg.
Én egyet nem értek, írja a cikk hogy eddig a VGA-kon ugyanaz az adat volt a memóriában.
Eddig miért nem úgy működött a dolog mint a raid ba kötött wincsik hogy fele adatot egyikről felét a másikról olvasta ha kettőn is ott volt és ezzel gyorsítaná a renderelést... -
Ribi
nagyúr
válasz
Permet Elek #23 üzenetére
De ha az IGP a VGA memót használja akkor át kell kergetni a PCI-E csatornán, ami jó esetben 20-30x lassabb mint a gép memóriája. És minden ilyen PCI-E-en keresztüli memória használattal ez a gond. Brutálisan lassú.
-
Jack@l
veterán
válasz
Menthirist #25 üzenetére
Akkor te minek neveznéd az embert, aki átrohangál a szomszédhoz lisztért meg tojásért mindig süti sütés közben, mert csak ott van hozzá kamra meg hűtő az elkészült krémnek? Mindig átmegy ha kell neki egy tojás, vagy fél kiló liszt, ahelyett hogy a saját konyhájában lennének a hozzávalók.
-
Itt kevesen hurráoptimisták a témában (én sem vagyok az), ugyanakkor óvatosnak/szkeptikusnak lenni a témában és néphülyítésnek nevezni zsigerből, két különböző dolog. Elméleti szinten rendben van, technikai téren valóban van lehetőség rá, míg eddig nem igazán volt (dx11-ben). Az hogy ez hogy lesz használva, már a fejlesztőkön múlik.
-
Jack@l
veterán
Én azért nem vagyok ennyire hurráoptimista, rendereléskor elég sok dolog függ elég sokmindentől és meg van a workflow amit eléggé lineáris. (nehéz párhuzamosítani/szétválasztani logikailag meg adatügyileg is)
Szóval akkor hiszem ha látom és majd jobban skálázódik mint az oldscool dx11-es SLI/CF. -
Permet Elek
senior tag
Elolvastátok a cikket rendesen?
Az igp nek miért is kéne saját memóriát használni? Mikor használhatja a gpu-ét. Valószínű ezért is lesz a kártyákon több ram. A ddr4 is előrelépés. Volt róla cikk nemrég. A mantle pedig a cpu limitet is hivatott volt megszüntetni. Szépen lassan összeáll az egész, egy komplex rendszerré. De minden cikkben nem lehet kitérni az egészre. Külön cikk van mindenről, hála Abu85-nek.
-
pc-n. mivel pc-n eddig marhára szarul lehetett kis blokkokat módosítani instant. konzolon nagyságrendekkel jobban ment. de ugye low level apik jönnek direkt memóriaeléréssel.
Yutani: egyetértek, azzal a kiegészítéssel hogy nem az elmúlt 2-3-5 évben megjelent játékokban fog igazán előjönni az ereje, hanem a jövőbeliekben. Tudom hogy sokaknak evidens, de nem mindenkinek. Aztán meg majd jönnek hogy a 2012-ben megjelent játékukban nem adódott össze a vram, és amúgyis egy szar mert nem annyival gyorsabb mint kellene, vagy mint a vetélytárs kártyája.
-
-
bteebi
veterán
Az alapkoncepció szerintem nagyon jó, de majd meglátjuk, hogy a gyakorlatban hogy fog megvalósulni. Az ábrák mindenesetre eléggé meggyőzőek
.
-
SadAsid
csendes tag
válasz
Permet Elek #6 üzenetére
A kérdés az hogy jönnek-e APU-k HMB-el (de inkább az hogy mikor és mennyiért), hiszen ez megoldaná a sávszél gondokat még ha csak 2gigát is tesznek rá. Az IGP erejéhez mérten a kisebb dolgok számítására elég lehetne (bár inkább 4gb, hiszen koharens memória lenne a CPU-val). Talán a zen-nél bevetik jövőre, remélem.. nagyot üthetne.
Idén, várható Fm2+-ba új (Carrizo )apu/cpu? Ha igen mikor, vagy, új foglalattal érkezik a Zen előtt (Zen kompatibilitás?!) ?
-
Ribi
nagyúr
válasz
Permet Elek #6 üzenetére
DDR4 pont olyan lassú a VGA memóhoz képest mint a DDR3. De ez alatt inkább a pci-e-re gondoltam, mint korlát. Mert ugye azon keresztül megy az adat. És jövő szabványaiban említést se nagyon tesznek ezek radikális gyorsítására. Szóval a pár év az igencsak jóval több lesz.
Vagy majd úgy oldják meg mint NV, hogy a 970 +0,5G memóriája használható legyen. Ohh wait.
-
Ettől talán erőre kapnak a több GPU-s megoldások, igazán ígéretesnek tűnik a dolog.
-
Jack@l
veterán
Na, megint egy kis néphülyítés. 4g + 4g = 8g?
Mennyi ideig tart vajon 8 gigát átpaszírozni pci expressen, hogy a másik kártya is számolni tudjon vele? (biztos irtóra okos dolog...)
Készítik a terepet a 4 gigás fijinek? -
Ha jól értem, ennél az összeadós vramnál úgy megy a dolog, hogy eddig a cpu felelőssége volt, hogy minden adat, ami a gpu számításához szükséges, meglegyen az adott kártya vramjában, tehát minden alkalommal ki kellett venni az egyikből az adatot és átmásolni a másikba, mielőtt a másik számolna. Emiatt inkább szinkronban tartották, így lett a 4 giga felhasználható memória tár. Most pedig az egyik gpu az utasításban konkrétan kaphat olyan memóriacímet, ami a másik gpu vramjára mutat, és el is éri, így nem kell másolgatni (azaz hát a két gpu között áramlik az adat, nem pedig gpu-cpu-gpu)
kérdés hogy a fejlesztőket mennyire fogja a pci-e megfogni? mert gyanítom azért eléggé. A pci-e 3.0 ha jól emlékszem kb 1 giga per sec-et tud sávonként (2-nél fele), és amennyire néztem, elég gyakori hogy 8-8-ra csökken sli esetén a kártyánkénti elérhető sáv. az 8 giga per sec, tehát kb 8 MB adat mozgatható per msec ha jól számolom. Jó felteszem a "mission critical" adatok továbbra is duplikálva lesznek, de milyen olyan adat van, ami a gpu-ban ennyire "ráérős"? Tud valaki példát mondani? Az biztos hogy tudnia kell a gpu-nak és a fejlesztőnek, hogy a másik kártya vramját jóval nagyobb késleltetéssel és sávszéllel lehet elérni mint a sajátot.
-
tnt512
tag
Kíváncsian várom, hogy mi valósul meg ebből.
-
Permet Elek
senior tag
DDR4-el és HBM-el. Esetleg. Te se gondolod, hogy a régi hardverek képesek lesznek minden újan jövő dologra. Az a hardverpiac vége lenne. Jön a dx 12, az új processzorok, alaplapok, videókártyák, stb. Hogy ki tudják szolgálni rendesen ezt a sok új dolgot. És kénytelen lesz váltani az ember 1-2 éven belül, ha vérpista, vagy vérbeli gamer. Mert az új dolgok megkívánják majd az új hardvert. Elértünk egy generációváltáshoz, aminek itt volt az ideje. A sok évnyi, állóvíz után. Bár kell pár év mire kiforrja magát.
-
SpongyaBob
veterán
válasz
kriszpontaz #1 üzenetére
Hogy mi lesz? Megmondom: ez az egész egy feleleges sz.rság, semmi értelme nincsen, minek ez, stb.. Legalábbis zöldhályogon keresztül
-
Petykemano
veterán
Egyre inkább körvonalazódik a FAD végi előadáson díszletként elhelyezett két egymásmelletti Fiji feliratú palack
-
Ribi
nagyúr
Akkor sem értem, hogy hidalják át a lassú sávszélt a vid memóriák között.
Plusz IGP esetén DDR3 magában is lassú. -
SadAsid
csendes tag
Érdekes, ezek szerint lehet hogy majd a jövőben tényleg megéri APU mellé erősebb DVGA-t venni és rendesen fog működni a DG.
Az utolsó bekezdés meglehetősen érdekes, nem árthat hogyha nyomás alatt vannak -
kriszpontaz
veterán
Húúú mi lesz itt
. Dúskálni lehet a memóriában: [link] X4/X8
.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: OAK Mozart Wavetable
- Okos Otthon / Smart Home
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- Futás, futópályák
- sziku69: Szólánc.
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Autós topik
- Nintendo Switch 2
- Milyen autót vegyek?
- Klaus Duran: 2025 dude
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 128GB / Kártyafüggetlen 1ÉV GARANCIÁVAL
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítás
- BESZÁMÍTÁS! 2TB Kingston KC3000 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo ThinkCentre M720s SFF / M920T tower -Számla, garancia, WIN11
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest