Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz azbest #6 üzenetére

    Nem az a gond, hogy nem a legszimpatikusabbat ajánlja, hanem hogy a tartalomgyártást a bulvárosodás irányába tolja. [link]

    A normális újságírás alapja a stabil közönség, azaz valaki elindít egy csatornát és ha sokan követik, akkor többször szerepel az ajánlásokban ezért még többen követik és így tovább. Ezzel a csatorna motivált a minél magasabb színvonal elérésében, mert ha lekopnak a feliratkozók, azzal visszájára fordul a folyamat. A hagyományos újságírás is így működik: minél több az előfizető, annál többen olvassák az újságot és annál többen fizetnek elő rá, de ha leesik a színvonal, akkor lemondják az előfizetéseket és ez csökkenő spirálba lökheti a lapot, ezért nagyon oda kell figyelniük a reputációjukra.

    Sokáig a youtube is így működött, egy témában azt ajánlotta, amit a legtöbben megnéztek és like-oltak. Ma viszont arra megy rá, hogy minél több fajta témában szétszórja a figyelmedet, azaz ha mondjuk fél évvel ezelőtt a gyerek a te accountoddal megnézett pár lego videót és az algoritmus észleli, hogy újabban nem nézel ilyeneket, akkor elkezdi agresszívan az arcodba tolni a lego tartalmakat, mert hátha újra rákattintasz.
    Emiatt a tartalomgyártók nem a minőségben, hanem a szenzációhajhászásban érdekeltek: félrevezető címek és thumbnail semmitmondó tartalommal, mert nem az számít, hogy megmarad-e a néző a csatornánál, hanem hogy az emberek orra alá tolt thumbnail-re hányan kattintanak.

Új hozzászólás Aktív témák