- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Mobil flották
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Írországban lezárult, az USA-ban csak most indul az Apple dráma
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Légies iPhone halvány színei
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rive
veterán
A Cybertruck nem SUV, hanem egy igazi, rendes pickup truck.
Ezzel most akkor q*vára bentebb vagyunk. FYI: a probléma nem tűnik el attól, hogy innentől a 'nekem nagy böhönc f@szpótlék kell' járgányokat nem SUV-nak, hanem pickupnak hívjuk.
Az USA meg pont az a hely, ahol már beérett ez a trend és nem csak pszichológiai nyomás hanem emelt életveszély valami kisebb járgányban közlekedni: itt Európában, pláne a keletebbi felében még közlekedhető egy kompakt, és ezt rohadtul nem kéne veszni hagyni.
-
Somatom
veterán
Milyen veszteséget? Attól, hogy csak EV -k lennének, a légszennyezés nem szűnne meg, viszont a 350 mrd kompletten elmaradna. Az lenne a veszteség.
Yoshida:
Nem értem, hogy jönnek ide a bringások? Olyan képed nincs, ami azonos számú EV helyspórolását mutatja a benzines/dízel autókéhoz képest? -
#48584626
törölt tag
A NOx szennyezést lehetne lecsökkenteni valamennyire, ha egyik napról a másikra eltűnne a belsőégésű motoros személyautó, de már ma is nagyon alacsony szinten van. CO, HC dettó. A finomporszennyezés ami a közlekedésből jön az meg gumikopás főleg, azon nem segít a BEV.
Magyarországon a légszennyezés leginkább a fűtésből jön. Nem véletlenül van kizárólag télen szmogriadó.
-
Somatom
veterán
Félreértettél. Ha jól tudom, akkor 350 mrd folyik be a jövedéki adóból. Ha a többi szennyező is kiperkálja a részét úgy, mint az ICE autósok, akkor bőven meg lenne a fedezet.
De, ha már a tüdőrákot említed. Miért nem tiltják be a dohányzást? Én egy fillérrel sem támogatnám egy dohányos tüdőkezelését. -
brumi1024
veterán
Valamivel kornyezetkimelobb, igen. De nagyon messze van attol, hogy nulla kibocsajtassal rendelkezzen, maximum lokalisan, es akkor meg azt sem tudni mennyire lesz valodi alternativa. Egy sima vonohorogra rakhato biciklitarto meg 20-30%-ot tud csokkenteni a hatotavon egy Model 3-nal, kivancsi leszek mi lesz ha valaki ezzel vontat.
Mondjuk pont a villanyosok fékpor terén biztosan sokkal jobbak, a regeneratív fékezés okán.
Ennek nemileg ellentmond, hogy valamiert minden egyes Teslanal az az egyik legfontosabb tulajdonsag, hogy mennyi a 0-60 ideje. Normal kozlekedesnel segit, de ha valaki ezt kihasznalja lesz rendesen fekpor es gumipor is, mert oda mar keves a regenerativ fekezes. Szerencses az, hogy 130 felett mar jelentosen no a fogyasztas es eroteljesen csokken a hatotav, igy nem kifizetodo hosszutavon gyorsan menni.
-
Erre azért befizetek, akár 15 éves távlatban is. Mert most van mondjuk 300 millió (nem tudom, hasra ütöttem) autó, abból mondjuk lesz 30 millió, közben a buszok, kisteherek, tökömtudja, és az emberek fogyasztása is több lesz, nem kevesebb...
Hát, nem tudom... És nem 10% lesz addigra, hanem 20-30.
Nekem 8 mondjuk, csak azoknak lesz szar, akik nem akkor nőttek fel amikor még heti szinten áramszünet volt -
vicze
félisten
Már elég régóta az ICE ipar igen erősen támaszkodik az aranyáron árult alkatrész üzletre. Nyilván bevételkiesés nekik egy EV, ahogy a szervizek is ágálnak ellene. Ezért kell az EV-ket alapból 1,5X-es áron adni.
Teslának pl. pont előny, hogy kevesebb szerviz kell, mert konkrétan nincs rendes szerviz hálózatuk, és bármilyen probléma javítás hónapok.
-
#48584626
törölt tag
"mérgező és szennyező gázokat bocsát ki"
Ez igaz, bár a jelenlegi Euro normák esetén ez már tényleg minimális. Az is igaz hogy karbantartásigényesebb mint egy EV.
A hangos az ilyen egyszerűen kijelentve nem igaz.
Viszont az EV baromi drága, jóval drágább mint egy hagyományos autó.
-
#48584626
törölt tag
A világ túlnyomó részén él lehet majd adni belsőégésű motoros autót 2035ben is. Az USAban biztosan, Kínában is nagy valószínűséggel. Talán az EUban nem, de még ez sem biztos.
Persze sok minden függ a technológiai fejlődéstől is. Ha tényleg működni fog az EV szent grálja a szilárdtest-akku, és hozni fogja az ígéreteket, akkor esetleg másképp lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hegesztés topic
- Windows 10
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nintendo 3DS és DS topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- Gigabyte B450M S2H + Ryzen 5 1400 kisebb-nagyobb hibával
- Nokia 105 4G (2023) charcoal, Nokia 110 4G (2023) midnight blue
- ASRock B550 PG Velocita + Ryzen 5 3600 + 32GB (4x8GB) DDR4 3600Mhz CL18
- Philips 58PUS8505 Smart LED Televízió,146 cm, 4K Ultra HD ,Android, Ambilight, HDR10+ KIJELZŐHIBÁSAN
- Canon EOS 250D kiegészítőkkel, táskával (CSAK 200 expoval !!! )
- ÚJ Lenovo LOQ 15IRX9 - QHD 165Hz - i7-13650HX - 16GB - 1TB - RTX 4060 - Win11 - 3 év garancia
- Samsung Galaxy Z Fold5 , 12/256 GB , Kártyafüggetlen
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
- Apple iPhone 14 128Gb Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest