- Egy óra, két rendszer
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Honor Magic V2 - origami
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Új hozzászólás Aktív témák
-
#48584626
törölt tag
Ennek az elődje. Nekem nem kell sem 7 személy se tologatós ülések. Így is bazi nagy hely van benne. ( A hátsó támla dönthető, de soha nincs elmozditva).
Én 33 ezerért vettem akkor amikor kifutó modell volt, a Toyota nagy kedvezménnyel szórta ki őket. Valami 42e euró a listaára, mondjuk annyit nem adtam volna érte -
#48584626
törölt tag
Az hülyeség hogy papír lenne és ne védene meg. Ez gyártó és típus kérdése. Ütközésnél mindenképpen kedvezőbb mint egy egyterű. A borulási hajlama kritikusabb, de manapság jó futóművel és elektronikával nem gond ez sem.
A nagyobb hasmagasság néha jól jön városban is. Fejmagasság még bőven elég, nem kell több. -
#48584626
törölt tag
Már hogyne lenne kényelmesebb. Nem egy buta kisbusz karosszéria van, ezért jóval merevebbre lehet csinálni, nem nyeklik, nem zajos. Lehet rá tenni nagy ballonos kerekeket, és ha azt egy kényelmes futóművel kombinálják akkor olyan gördülési és rugózási komfortja lesz, amit nem sok egyterű tud hozni. Magasra szállsz be, komfortos a körbelátás. És biztos van más is, ami nem jut eszembe. De a lényeg az hogy sokkal jobban néz ki mint egy egyterű.
-
#48584626
törölt tag
-
#48584626
törölt tag
válasz
#53246592 #214 üzenetére
Mit meseljek? Hogy totalis butasag a nagy otleted? Nezz mar korul legyszives a vilagban. Kismillio fele auto van, kismillio fele geometriai sajatossaggal. Tengelytav, szelesseg, magassag, hasmagassag, satobbi. Eppen ezert van kismillio fele akkupakk, hogy az adott jarmuben a leheto legoptimalisabb megoldas szulessen. Aztan ott van maga az akkupakk felepitese. Hol vannak a csatlakozok (nagyfeszultsegu kabelek, vezerlo elektronikak, hutes csatlakozok, erzekelok, ki tudja meg mi) milyen cellageometria van benne, hogyan rendezik csoportolba a cellakat, azoknak milyen a felugyelete, es igy tovabb. Aztan ott a cella kemia, eleve kismillio fajta kemia van, az egyik inkabb tartossagra van optimalizalva, a masik olcso, a harmadik teljesitmenyorientalt.
Estig lehet sorolni a dolgokat, hogy miert nyilvanvaloan hulyeseg a szabvanyos akku, es akkor maganak az automatikus cserelhetosegnek a hatranyait meg nem is vettuk elo.
-
#48584626
törölt tag
válasz
#54625216 #202 üzenetére
"Milyen forrás alapján mondod, hogy "nagyon alacsony szinten van"?"
Az általam olvasott adatok alapján mondom. Most telefonon nem fogom keresgélni az idevágó német statisztikákat, de emlékeim szerint a teljes NOx emisszió 1990 óta kevesebb mint a felére esett, a közlekedés által emittált meg durván a harmadára. És ugye a közlekedésnek csak egy kis része a személyautózás.
A magyarországi helyzet egyértelmű, menj el télen vidékre.
Nem kéne összemosni a CO2 emissziót a valódi egészségre káros anyagokkal....
-
-
#48584626
törölt tag
A NOx szennyezést lehetne lecsökkenteni valamennyire, ha egyik napról a másikra eltűnne a belsőégésű motoros személyautó, de már ma is nagyon alacsony szinten van. CO, HC dettó. A finomporszennyezés ami a közlekedésből jön az meg gumikopás főleg, azon nem segít a BEV.
Magyarországon a légszennyezés leginkább a fűtésből jön. Nem véletlenül van kizárólag télen szmogriadó.
-
#48584626
törölt tag
Teljesen rossz párhuzam. Az autók ezerfélék, ezerféle geometriai sajátossággal, terhelési viszonyokkal, felhasználói profillal, árkategóriával, lehet sorolni.
Ha már a benzint felhoztad, annak az analógiája a töltés, az meg az EUban nagyjából szabványositva van a CCS formájában. -
#48584626
törölt tag
"mérgező és szennyező gázokat bocsát ki"
Ez igaz, bár a jelenlegi Euro normák esetén ez már tényleg minimális. Az is igaz hogy karbantartásigényesebb mint egy EV.
A hangos az ilyen egyszerűen kijelentve nem igaz.
Viszont az EV baromi drága, jóval drágább mint egy hagyományos autó.
-
#48584626
törölt tag
válasz
#54625216 #106 üzenetére
"egyébként az EV-kel olcsóbb a közlekedés, alacsonyabbak a szervizköltségek és környezetkímélőbbek, azt úgy hívják, hogy technológiai előny."
Az alacsony hatótáv, a lassú töltés, a sokkal magasabb gyártási költségek, az akku brutális tömege meg technológiai hátrány. Elég sokáig lehet ezt játszani...
Amikor egy sima Opel Corsa 15e euro, az eCorsa meg 30, akkor azért egyértelmű hogy állami támogatás és kényszer nélkül az egész teljesen életképtelen.
-
#48584626
törölt tag
A világ túlnyomó részén él lehet majd adni belsőégésű motoros autót 2035ben is. Az USAban biztosan, Kínában is nagy valószínűséggel. Talán az EUban nem, de még ez sem biztos.
Persze sok minden függ a technológiai fejlődéstől is. Ha tényleg működni fog az EV szent grálja a szilárdtest-akku, és hozni fogja az ígéreteket, akkor esetleg másképp lesz.
-
#48584626
törölt tag
válasz
#54625216 #96 üzenetére
"Tesla nem tud annyi kocsit gyártani, mint amennyit megrendelnek tőle, úgyhogy az ő esetükben de: eladni nem nagy cucc, csak le is kell gyártani."
Valójában nem teljesen igaz a kijelentés. A jelenlegi működő gyártási kapacitás a Tesla saját bevallása szerint évi 1.050.000 millió autó, ebből százezer S/X a maradék 3/Y. Az utolsó negyedévben gyártottak 8.941 S/Xet és 228.882 3/Y-t, tehát a létező gyártási kapacitást sem használták ki teljesen, bár a 3/Y tényleg a határon van, de a várakozási időkben ez még nem jelent meg komolyabban, ha most rendelek itt Európában egy Model 3at, akkor februárban leszállítják Kínából, azaz szinte azonnal gyártásba is kerül. Model Y dettó.
Ahol hiányzik a gyártási kapacitás az a Szájberizé. Amire még senki sem adott le megrendelést, egy teljesen kötelezettségmentes százdolláros regisztrációt adott le ismeretlen számú ember. A megrendelés az teljesen más tészta. Emlékezz vissza a Model 3ra állítólag félmillió regisztráció érkezett anno, annak a nagy része elpárolgott a semmibe.
A piac úgy működik hogy ha az állam fizet jelentős állami támogatást akkor erősen torzítja a piacot. Nem véletlenül ott "szárnyalnak" az elektromos eladások ahol komoly állami támogatás van rá. Ahol még esetleg beszüntetik vagy csökkentik akkor hirtelen beleállnak a földbe az eladások, lásd Hollandia.
-
#48584626
törölt tag
válasz
#54625216 #93 üzenetére
"Tesla Giga Berlin gyára csak önmagában képes 2 millió autót legyártani évente"
Képes a fenét. Még csak nem is működik, és nem az engedélyezési eljárás miatt (aminek a késlekedése mellesleg a Tesla balfaszsága miatt van) hanem azért mert egyszerűen nincs kész, komplett üzemegységek és infrastruktúrák hiányoznak. Ha pedig majd egyszer működni fog, akkor első kiépítésben évi 160e autót fog gyártani, és ha minden jól megy akkor a csúcson elvileg évi félmilliós kapacitása lesz. Persze azt majd valahova el is kell adni, nem gyártani a nagy cucc, hanem eladni.
Az évi kétmilliót nem tudom hol álmodtad.
Az egész EV forradalom állami kényszer és hatalmas támogatások nélkül egyszerűen életképtelen.
-
#48584626
törölt tag
-
#48584626
törölt tag
Azt kell inkább észrevenni hogy aki "elavult technikáról" beszél annak általában lövése sincs az egész témáról. A belsőégésű motorokat ma is gőzerővel fejlesztik, mert szükség van rájuk, és még jó ideig így is lesz. A világ nem Norvégia ahol jó dolgukban nem tudják mit csináljanak aztán agyonadóztatják a hagyományos autókat.
-
#48584626
törölt tag
válasz
#54625216 #61 üzenetére
"Ehhez képest nagyobb értékben adtak le rá előrendelést, mint amennyit a BMW mindenestől ér. "
Ez egy ordas nagy baromság, akárki találta ki. Oké, a cikkíró valószínűleg egy kurva szót sem ért az egészből, foglalás, előrendelés, forgalom, tőzsdei érték, neki totál sötétség az egész.
Csak a miheztartás végett: a BMW évente 2,5 millió autót ad el, és durván 100 milliárd eurós forgalmat generál. Évente.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! Dell Inspiron 5405 - Ryzen5 4500U I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Asus A520 R5 3600 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2060 8GB Rampage SHIVA CoolerMaster 700W
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest