- Már készül a rajtra a Xiaomi 15T Pro
- iPhone topik
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Netfone
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Aurát vált a Vivo V60
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz
#54625216 #314 üzenetére
Félreérthetően fogalmaztam. A mostani ár alatt a fizetésekhez képesti terhet értem. Persze, vágom és érthető a felvetésed, de a benzin jövőbeni árára sztem még saccolni sem lehet. Nem csak a készletek, vagy az infláció befolyásolja, hanem a kormányzati szándék is. Ha a villany felé akarják terelni a népet, akkor a nem szállítmányozási célú felhasználásra vásárolt benzin/gázolaj árát az egyéb körülmények által indokoltnál is drasztikusabban emelhetik. Ebben az esetben a villany olcsóbb lehet, de ez nem jelenti az átlag számára megfizethető szintet. Probléma az is, hogy ezzel a városlakók lesznek jobban sújtva.
-
-
Somatom
veterán
válasz
#53246592 #297 üzenetére
A végén a villanyautósok, lakástulajdonosok. A többi lehetőség nálunk nem reális, mert azon nincs a "megfelelő" embernek/cégnek külön haszna. Az Elmű nélkül ez nem megy, az Elmű pedig csak a "megfelelő" céggel működhet együtt, amelyik az egyetlen, ami megfelelt a kiírt pályázat kritériumainak. A cég kiépíti az oszlopokat, amikből pár működik is, és bő felárért lehet tölteni. Természetesen X rendeletre hivatkozva a hatóság büntetni fogja azokat, akik más módon próbálnak tölteni. Kis Magyar valóság.
-
Somatom
veterán
válasz
#48584626 #284 üzenetére
Tudod. Ronda, de fínom.
Ha a szépség lenne a fő szempont, akkor biztos nem SUV -ot vennék. Egyértelmű, hogy Corvette C3 targa.
-
Somatom
veterán
válasz
#48584626 #271 üzenetére
Nem tudom, hogy milyen SUV -od van. Az enyémben minden hátsó ülés csúsztatható, kivehető, megfordítható, a támlájuk dönthető. Hátul hárman úgy tudnak utazni, hogy akár teljesen kinyújthatják előre a lábukat és akkor még hatalmas csomagtér marad. Ilyet én még nem láttam SUV -ban.
-
Somatom
veterán
válasz
Major Lion #268 üzenetére
Volt nekem igazi terepjáróm (alvázas), tudom milyen feeling. Felezővel, difizárral a falon felment és a mögékötött tréler meg sem kottyant neki. De, milyen praktikuma van egy SUV -nak egy bármilyen más autóhoz képest? Városlakó vagyok, az Espace pedig kifejezetten alacsony hasmagasságú autó, mégsem szoktam vele fennakadni és a járdára állás sem probléma. Korábban volt lapos autóm is (Prelude), azzal sem volt ilyen gond. Egy SUV -nak nagy a homlokfelülete, ami növeli a fogyasztást, de önhordó papírautó, ami nem véd meg, igáslónak gyönge és puha. Az emelt hasmagasság a belmagasság rovására megy. Azon kívül, hogy a mostani divathullám "dögösnek" tartja, egy teljesen értelmetlen járműkategória.
-
Somatom
veterán
válasz
#48584626 #263 üzenetére
Az kizárt, hogy ugyanakkora méretben egy SUV kényelmesebb legyen, mint egy egyterű. Legfeljebb elöl lehet trükközni.
Major Lion:
Vasárnap jön ki a váltás melózni. Majd csinálok képet a parkolóról. Alig van sedan. Az enyémbe bepakolom az összes cuccomat és ha egyedül megyek haza és elálmosodok, akkor kihúzok egy parkolóba és egyszerűen hátra fekszek a kinyitott ágyra. Össze se csukom utazáshoz. Ez még egy kombiban is necces lenne. Az tény, hogy a kollégám a kombi Passat -tal tud 5l alatt autózni ott, ahol az enyém 6,5l körül kajál. Viszont a SUV -ok mind 7l fölött. -
Somatom
veterán
válasz
Major Lion #230 üzenetére
Kikockáztam a videót. Nézd meg, hogy mivel tesztelik! A kerék méretéből is látszik, hogy az nem egy személyautó. Mivel fél életemet úton töltöm, ezért sajnos, sok kamionos balesetet látok. Hidd el, hogy egy személyautót gombócba gyűr egy kamion, mielőtt komolyan deformálódna.
-
Somatom
veterán
válasz
Major Lion #226 üzenetére
De az aláfutásvédő az hátul (meg esetleg oldalt) van és arra szolgál, hogy a matchbox vezetője ne foggal tompítson a plató élén. Ha viszont én verem telibe, akkor nincs sok esélye, mert elöl a leggyengébb tartóelem is 4mm falvastagságú szögvas.
Yoshida:
Budapesten ha csak tehetem, bringával közlekedek. Nem olyan drámai a bűzhelyzet. Ráadásul ez lokális probléma, amit lokálisan kéne kezelni. Pl. tudsz olyan nyugateurópai fővárost, aminek nincs legalább egy körgyűrűje? -
Somatom
veterán
válasz
Major Lion #219 üzenetére
Kár, hogy nem korábban írtad. Fél órája tartottam pihenőt, csináltam volna egy képet a DAF vontató elejéről felnyitott elejével, hogy megmutathasd rajta a gyűrődési zónát. Persze, ha úgy érted, hogy magam alá gyűröm a személyautót, akkor stimmel.
-
Somatom
veterán
Milyen veszteséget? Attól, hogy csak EV -k lennének, a légszennyezés nem szűnne meg, viszont a 350 mrd kompletten elmaradna. Az lenne a veszteség.
Yoshida:
Nem értem, hogy jönnek ide a bringások? Olyan képed nincs, ami azonos számú EV helyspórolását mutatja a benzines/dízel autókéhoz képest? -
Somatom
veterán
Félreértettél. Ha jól tudom, akkor 350 mrd folyik be a jövedéki adóból. Ha a többi szennyező is kiperkálja a részét úgy, mint az ICE autósok, akkor bőven meg lenne a fedezet.
De, ha már a tüdőrákot említed. Miért nem tiltják be a dohányzást? Én egy fillérrel sem támogatnám egy dohányos tüdőkezelését. -
Somatom
veterán
válasz
#53246592 #186 üzenetére
Nem rossz hasonlat. Miért kell bármilyen határidő? Ha az emberek látják, hogy jobb nekik az EV, akkor azt fogják venni és a kutyának nem fog kelleni az ICE. Sajnos nem emlékszem, hogy hol linkelte vki azt a két USA városi utcaképet. Ugyanaz a helyszín, tíz év eltéréssel. Az elsőn alig van a forgalomban autó, a másodikon meg lovaskocsi.
-
Somatom
veterán
Ne személyeskedj! Nem így szeretem, hanem így jön ki a matek. Ó, én boldogan átülnék, de nincs olyan EV, ami tudná azt, amit a mostani dízelem. Ugyanakkor kvóták vannak, korlátozások, meg határidők. Vki itt írta korábban a lovaskocsi példát. Az nem úgy kezdődött, hogy kötelezték a lovaskocsi tulajokat a lovaik lelövésére. Egyszerűen lett egy jobb alternatíva és az emberek maguktól elkezdték vásárolni az autókat. De, most nincs igazi alternatíva, csak bizonyos felhasználási módhoz jobb az EV.
Néhány dolgot kihagytál a matekodból.
- A benzint/dízelt tankolók literenként 120Ft jövedéki adót fizetnek be a költségvetésbe. Ez többszáz mrd.
- Az áramot jelenleg nem piaci áron adják.
- A szolgáltatóknak nem kell a megtermelt áramod, az állam kényszeríti őket az átvételére.
Szóval, egy mesterségesen fenntartott árrendszerre épül a matekod, ami csak addig működhet, amíg túlnyomó részben benzinesek/dízelek vannak, amik ellensúlyozni tudják az EV -seknek adott kedvezményeket. -
Somatom
veterán
válasz
Man0gatya #161 üzenetére
Nem érdekel a műszaki háttér. Otthon bepakolok jó sok motyót az autóba és elindulok Németországba, cirka 800Km -re. Csak az érdekel, hogy minél kisebb költséggel, minél kevesebb időveszteséggel, minél hamarabb érjek ki. Jelenleg ezt a cirka 3 millás dízelemmel, 6,4 literes átlaggal, 7 óra alatt abszolválom. Ha ezt tudja a villanyos, akkor jó, ha nem, akkor szar.
-
Somatom
veterán
válasz
arnyekxxx #85 üzenetére
USA -ban mások a szabályok. Nem hiszem, hogy az EU -ban előrendelnék. Alaphangon 3t az önsúlya. Ezt nem fogják kihozni 3,5t alatti össztömegre. Márpedig az EU -ban egy 3,5t össztömeg feletti teherautóra "C" -s jogsi kell.
spect80:
Ebből adódóan onnan nagyot változik a világ. Minden 3,5t -s és teherautós tiltás vonatkozik rá, mások a sebességhatárok és a büntetési tételek. Budapest (is) tele van ilyen korlátozásokkal. Pl. Németországban a korlátlan tempó helyett, a kamionokkal kell mennie a pályán. Országúton szgk 100Km/h, neki viszont 60! 72 -ért kaptam egy pontot a jogsimba + 100 Euró. 80 -tól berántják a jogsit. Ez nem a jampiskodók kategóriája. -
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #33 üzenetére
Tévedsz. Több, mint 3,5t az össztömege, tehát a belső, szűkebb városrészekbe csak külön engedéllyel hajthat be. A 7,5t -ba bemehet, de oda annál nagyobb méretű teherautó is bemehet. Mellesleg egy nyergesvontató szólóban rövidebb, mint a Cybertruck, 7,5 tonnás és az 500-800 pacija igen virgoncan rángatja a bódét. Zéró gyűrődési zónával.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- Prémium! Felsőkategória! Asus Rog Strix Maximus Z790 Hero Wi-fi Alaplap!
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 12400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Zalman S2 TG Seasonic 650W
- Lenovo ThinkPad L15 Gen 2 - 15.6" FullHD IPS - i5-1135G7 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest