- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Mobil flották
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Írországban lezárult, az USA-ban csak most indul az Apple dráma
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Légies iPhone halvány színei
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
válasz
#53246592 #316 üzenetére
Nagy előny ez a skandinávoknál, de behozható. Ellenben vicces hogy ami itt egyesek szerint lehetetlen azt pl. a norvégok már az elektromos autók előtt megcsinálták. Ja tudom az olaj miatt mert a dízelújságírók azt mondták. Pont úgy ahogy nálunk a rohamtempóban fejlődő gazdaság okán tudtunk stadionokat építeni. Hiszen ha minden rendben van, akkor miért ne lehetne a fociba is egy kis pénzt tolni? Ja érdekes a hollandoknál jóval rosszabb a helyzet parkolóhely szempontjából, mégis működik a töltés. Ja hogy ott az van amit évek óta mondok? Ahol parkol az autó, ott tölt. Ha az utcán parkol akkor ott. Meglepő, meglepő.
-
-
Somatom
veterán
válasz
#53246592 #297 üzenetére
A végén a villanyautósok, lakástulajdonosok. A többi lehetőség nálunk nem reális, mert azon nincs a "megfelelő" embernek/cégnek külön haszna. Az Elmű nélkül ez nem megy, az Elmű pedig csak a "megfelelő" céggel működhet együtt, amelyik az egyetlen, ami megfelelt a kiírt pályázat kritériumainak. A cég kiépíti az oszlopokat, amikből pár működik is, és bő felárért lehet tölteni. Természetesen X rendeletre hivatkozva a hatóság büntetni fogja azokat, akik más módon próbálnak tölteni. Kis Magyar valóság.
-
k-adi
nagyúr
válasz
#53246592 #239 üzenetére
"ott kezdődik, hogy az átlag autós, átlag 1-2-x napi ingázásához lenne padlólemezbe meg mittudomain hova elbújtatott beépített akku. Ha messzebbre akar menni, akkor béreljen pótakkut."
1-2 napi ingázás, az mennyi? Legyen 200km és akkor túlbecsülve
Na most mi ezzel a baj?
A kényelmetlenség egyrészt, másrészt meg a terhelhetőség kérdése. A gond ezzel az, hogy ha 2-3 naponta kéne tölteni a kocsikat, mert csak "kicsi" van benne, akkor azt jelentené, hogy 2-3 naponta menni kéne a töltőoszlophoz tölteni (ami legyen kútnál vagy bárhol) azoknak akik nem tudják otthon tölteni. És mivel a nagyvárosokban sok a "panel" és a "panelek parkolójában" még jó ideig nem lesz dedikált töltőpont, ezért akik feljebb laknak mint az első emelet és nincs lehetőségük kilógatni a töltőkábelt a kocsiba, mehetnek tölteni. Namármost szerinted ki venne olyan kocsit amit 2-3 naponta tölteni kell? Senki. Miért? Mert kényelmetlen lenne.
A másik gond ezzel az, hogy a töltőpontok nagyon le lennének terhelve ha túl gyakran kéne tölteni a kocsikat.
Amit te mondasz az akkor működne, ha a célközönség kisvárosi, garázzsal, saját töltőponttal rendelkezők lennének. De nem így van, mert a "nagy cél" inkább a városban élők életének cseréje, akik nem tömegközlekednek, ők viszont nem mindig tudják "otthon" tölteni. Ergo mehetnek a "kútra", de pár naponta nem fognak. Legalábbis ÉN biztos nem mennék. Így is van hatótáv para, gondold el akkor mekkora lenne? Csomó EV rászabadul a töltőkre és nincs hely?
Maga amúgy ez a BaaS már létező dolog, kínában Nio (??) csinálja is emlékeim szerint és kb 10perc alatt meg is van. De ott 1 márkán belül van a csere és fullos akkura cserélik a kocsit nem ilyen csökkentett akku-lite. -
#54625216
törölt tag
válasz
#53246592 #239 üzenetére
Éppen ez az, hogy lehetni lehet, csak nincs értelme, mert akárhogy is matekolsz, több akkut kellene gyártani, mintha direktben magukat az autókat töltenék.
Tehát bevállalsz egy csomó technikai bonyodalmat, hogy a végén mind gazdasági, mind környezetvédelmi szempontból rosszabb megoldásod legyen. -
#48584626
törölt tag
válasz
#53246592 #214 üzenetére
Mit meseljek? Hogy totalis butasag a nagy otleted? Nezz mar korul legyszives a vilagban. Kismillio fele auto van, kismillio fele geometriai sajatossaggal. Tengelytav, szelesseg, magassag, hasmagassag, satobbi. Eppen ezert van kismillio fele akkupakk, hogy az adott jarmuben a leheto legoptimalisabb megoldas szulessen. Aztan ott van maga az akkupakk felepitese. Hol vannak a csatlakozok (nagyfeszultsegu kabelek, vezerlo elektronikak, hutes csatlakozok, erzekelok, ki tudja meg mi) milyen cellageometria van benne, hogyan rendezik csoportolba a cellakat, azoknak milyen a felugyelete, es igy tovabb. Aztan ott a cella kemia, eleve kismillio fajta kemia van, az egyik inkabb tartossagra van optimalizalva, a masik olcso, a harmadik teljesitmenyorientalt.
Estig lehet sorolni a dolgokat, hogy miert nyilvanvaloan hulyeseg a szabvanyos akku, es akkor maganak az automatikus cserelhetosegnek a hatranyait meg nem is vettuk elo.
-
#54625216
törölt tag
válasz
#53246592 #204 üzenetére
"Vagy sokkal kevesebbet ha minden autóban lenne 100..150km-re elegendő akku, ha meg messzebbre akar menni, akkor bérel egy "powerbank"-et."
Ez logikai kérdés:
Minden forgalomban lévő autóba kell legalább egy aksi.
Azaz N darab autóhoz minimum le kell gyártani N darab aksit is.
Ha a cserepontokon már feltöltött aksira cserélik a lemerülteket, akkor cserepontonként kell legalább még egy aksi. Már ha feltételezzük, hogy két csere között elég idő telik el, hogy fel lehessen tölteni, de ugye ez nem reális, így ha mondjuk 10 percenként tudnak egy autót fogadni, és 1 óra a töltési idő, akkor legalább 6 aksi kell. (Ha nem számolunk meghibásodással, amihez célszerű tartalék aksikat is raktározni, de most tekintsünk el ettől.)Azaz ha van X cserepont, akkor már N+X*6 aksit kell gyártani.
Ha viszont az N autó Y fajta egyedi aksival megy, akkor már N+X*6*Y akku gyártásáról beszélünk."Az innovációnak maximum azért tenne be, mert nyílt verseny alakulhatna ki az akkugyártók között, ami leszorítaná az árakat, így nem lenne miből önteni a végtelen mennyiségű pénzt a fejlesztésbe."
Jelenleg az akkugyártásban keresleti piac van, azaz már most több aksira van szükség, mint amennyit gyártani tudnak és ez a volumen növelésével csak fokozódni fog, azaz most sem a verseny hiánya tartja magasan az árakat, hanem a megnövekedett piaci igény.
"2021-es technikai szintnél nem látom, hogy miért lenne kivitelezhetetlen egy adott interfésszel (fizikai méretek, csatlakozások) rendelkező, változatos gyártók által gyártott akkuk gyártása és felhasználása autókban."
Annyira nem kivitelezhetetlen, hogy már van is ilyen kínában.
Nem a kivitelezhetőség a probléma, hanem az az egyszerű tény, hogy a cserélhető akku energiasűrűsége nyilvánvalóan rosszabb, mint a beépítetté, legyen az autó, laptop, telefon vagy akár porszívó."Nem is kellene az autógyártókra bízni, hogy egyezzenek meg. ABS-t meg a többi 3 betűset se azért raknak minden autóba, mert jól megegyeztek hogy ez kell, hanem rá lettek kényszerítve."
A kötelező biztonsági rendszer egy dolog, de a termék versenyképességét leginkább meghatározó összetevőt nem lehet központilag előírni, illetve lehet, de ezzel visszajutunk a szocialista tervgazdaság szintjére, arról meg már tudjuk, hogy milyen hatással van az innovációra.
-
Somatom
veterán
válasz
#53246592 #186 üzenetére
Nem rossz hasonlat. Miért kell bármilyen határidő? Ha az emberek látják, hogy jobb nekik az EV, akkor azt fogják venni és a kutyának nem fog kelleni az ICE. Sajnos nem emlékszem, hogy hol linkelte vki azt a két USA városi utcaképet. Ugyanaz a helyszín, tíz év eltéréssel. Az elsőn alig van a forgalomban autó, a másodikon meg lovaskocsi.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hegesztés topic
- Windows 10
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nintendo 3DS és DS topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- Gigabyte B450M S2H + Ryzen 5 1400 kisebb-nagyobb hibával
- Nokia 105 4G (2023) charcoal, Nokia 110 4G (2023) midnight blue
- ASRock B550 PG Velocita + Ryzen 5 3600 + 32GB (4x8GB) DDR4 3600Mhz CL18
- Philips 58PUS8505 Smart LED Televízió,146 cm, 4K Ultra HD ,Android, Ambilight, HDR10+ KIJELZŐHIBÁSAN
- Canon EOS 250D kiegészítőkkel, táskával (CSAK 200 expoval !!! )
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-7GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Dell USB-C, Thunderbolt 3, TB3, TB4 dokkolók (K20A) WD19TB/ WD19TBS/ WD22TB4, (K16A) TB16/ TB18DC
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650M R7 7700 32GB DDR5 1TB SSD RTX 5070 12GB BE QUIET! Pure Base 500DX 650W
- Kingmax 2x2GB DDR3 RAM eladó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest