- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Yettel topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Sondi1986 #419 üzenetére
Pénzkidobás biztos nem csinálnak. Az AMD mondta, hogy a gaming fontos számukra, de nem úgy, ahogy erre ti gondoltok. Azt nagyon fontos lenne végre értelmezni, hogy a GPU-piac nagyon nagy, és növekszik, emellett a VGA-piac mérete pici, és csökken. Az AMD-nek az IGP a fontos, mert anyagilag ez a zsíros terület, bármilyen meglepő is. Az Intelnek is ez a fontos. Azért nem léptek még be a VGA-piacra, mert az IGP az ahol a nagy pénz van, és nem a különálló VGA-k. Utóbbi is fontos az AMD-nek, de messze nem termel annyi zsét, mint amennyit az IGP. Ebben persze már az is benne van, hogy a PC-s játékosok esetében a hardcore réteg kezd leszakadni. Kinőtték az egészet, vagy mennek konzolra. Ami PC-n óriási lehetőség az a mobil és a casual gaming. Ezek erősödnek, és ebben van a pénz is. Ezzel a fórumunkon sokat nem foglalkozunk, mert mi egy hardcore közösség vagyunk, de elég megnézni a FarmVille és az Angry Bird sikerét, hogy csak két példát említsek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Battlefield 3-at az AMD-vel fejlesztette a DICE. Lásan két éve Gaming Evolved partnerek a svédek. De ez nem lényeges, mert a DICE nem kenyerezhető le, ha érted mire gondolok. Ők a felhasználók érdekét nézik, ami logikus, mert te vásárolsz.
Az NVIDIA problémája a tesztben zömében nem a GPU-tól, vagy a drivertől van. Egyszerűen az a crossbar memóriavezérlő amit használnak 1 és 1,25 GB memória mellett nem ideális ehhez a játékhoz. Az AMD már az R5xx óta egységesen vezérli a teljes memóriát és ettől a kritikus helyzetekben a kártyák frame számítási ideje jóval stabilabb, mert kevesebbszer fogy el a memória még 1 GB mellett is. A partíciók külön vezérlésének az átka, hogy a teljes memóriában egyszerre többször is benne lehet valami, ami természetesen nem jó, mert ugyanolyan helyzetben többször is elfogy a memória. Ez az oka azoknak az eredményeknek.
Az NV-nek sokat segít, ha kikapcsolod a 4xDef-MSAA-t, mert az a legnagyobb memóriazabbantó ebben a programban. Ezzel jóval kevesebbszer futnak ki a GeForce-ok a memóriából. Ezt sajnos nem nézték meg, de így lenne. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Kis felbontáson egymásra torlódnak. Pont az a lényeg, hogy a legdurvább környezetben lássuk, hogy mit tudnak. Ezzel nem csak a processzor szerepét elimináljuk, hanem a termékek közötti igazi különbséget is kimutathatjuk. A kijelzők felbontása pedig nő. 2560x1600 lesz a következő lépcső ... 70k+ kártyáknál azért ez már számottevő szempont. Nem beszélve a több monitorról, ami a PC-sek körében a legális multis csalás lehetősége miatt terjed.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pont ez a lényeg. Ott legyen a sorrend felállítva, ahol a legdurvább a terhelés. Mivel a memória is része a kártyáknak, így ez is egy fontos szempont. Anno erről már döntöttünk. Az olvasóknak nem tetszett a fix sorrend, így hallgattunk erre. Aztán, hogy mi legyen a sorrendben a döntő, az már részletkérdés, de ha nem a max felbontás minimum FPS-e dönt, akkor más fogja mondani, hogy ez így nem jó. Mivel ezt akarták anno két éve a legtöbben, így ennél maradtunk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
menyus89 #150 üzenetére
A Fermi sokáig marad még. A 28 nm-es kapacitás nem elég ahhoz, hogy ki lehessen váltani az aktuális generációt. Az AMD is csak 120 dollár fölött csinál váltást. Alatta már marad a Turks, a Caicos és a Cedar. Ugyanezzel az NV is küzd. Ők sem tudják teljesen kiváltani a Fermit. Nincs meg a gyártókapacitás hozzá. A Ferminek sincs amúgy semmi baja, csak jól kell árazni. Ezzel az NV is játszhat. A 40 nm már elég olcsó.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
menyus89 #137 üzenetére
Amiket felsoroltál azok Fermi architektúrára épülő kártyák. A Fermi leggyengébb pontja, hogy nagyon gyengén lehet lefelé skálázni, míg az AMD-nél a VLIW5-nek pont ez a legnagyobb erőssége. Ebből a szempontból nem kell csodálkozni azon, hogy az aktuális kis Radeonok erősebbek a kis GeForce-oknál. Már a skálázhatóság szintjén megnyerték a mecset.
Az új generáció ezen változtat(hat). A GCN skálázhatósága önmagához képest kiváló, de a VLIW5-höz képest például romlott. A Ferminek a bonyolult ütemezője zabálja a tranyót, ott kellene valamit tekerni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Pietrosz #125 üzenetére
Nem mindegyik futott ugyanazzal a beállítással, de ott is beszédes a helyzet. A Shogun 2-ben jelentős az előrelépés pedig csak a DoF lett low (ez a GCN esetében nem számít 1-2 fps-nél többet, mert hatékonyan csinálja). Ezt meg kellett lépni, mert az 1 GB-os kártyák High DoF mellett még Full HD-ben sem voltak hajlandók elindulni. A Dirt 3 beszédes. 8xAA-val jobb, mint 4xAA-val.
A Deus Ex-et elrontottuk korábban. Átlag volt az FPS, de közel sem volt minden maxon. Most mindent jól állítottunk be. Amikhez tudok hasonlítani, ott megvan a +10-15%. Ez egyébként szerintem szándékos fojtás volt már az elején. Nem most találták ezt meg. Egyszerűen nem akarták, hogy a konkurencia lássa a Radeonok valós teljesítményét. Egyszer eljátszották a HD 5800-nál. Kinézem belőlük még egyszer. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Áh. Ezek a kártyák élvezik a Full HD-t. Erre tervezték őket.
Amúgy ez idén kétséges, hogy 200 dollár alá csúszik.
(#85) Bici: Ahogy mindenki más. Osztunk szorzunk. Csak nem mérünk mondjuk teljesen CPU-limitált 1024x768-ban, mint a TPU, meg a driverek is egységesek, és nem a Furmarkhoz viszonyítunk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nagyon régóta a minimum FPS alapján rendezünk. Ezt még akkor kérték az olvasók, amikor fixen rendeztünk a GTX 470-480 megjelenésével. Akkor lett megbeszélve, hogy a rendezés legyen a legmagasabb felbontás minimum fps-e szerint. Ettől függetlenül a többi eredmény is leolvasható. A grafikonok is nulláról indulnak, így vizuálisan is helyesek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
csucsbicep #37 üzenetére
Ha megnézed szinte fej-fej mellett teljesítenek. Egyhén erősebb a GTX 560 Ti a legtöbb tesztben. Mindkét kártya mellőzi a Shogun 2 2560-as eredményt, a kevés memória miatt. Ahol a GTX 560 Ti nagy büntit kapott, az az F1, ott a Crossbar memóriavezérlő még mindig nem olyan hatékony, mint a hubos, így Full HD fölött az utolsó helyre csúszott. Ez az átlagot eléggé lehúzza. A Radeonnak 1 GB mellett sem volt gondja a F1-gyel. Szimplán olyan a memóriavezérlő, hogy nem helyezi el többször ugyanazt az adatot a memóriában. Sajnos a GeForce a partíciókat külön vezérli.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S23 Ultra , 8/256 GB , Kártyafüggetlen
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Honor Magic7 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! RGB Számítógép PC játékra! R5 5600X / RTX 3060Ti 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest