Új hozzászólás Aktív témák
-
Surci1
tag
Sziasztok.
Ha már szóba került a távirányító, lenne egy kérdésem.
Van aki olyan távot használ aminek a bal oldalán van a kormánykerék?
Én mindenben jobb kezes voltam és vagyok is, de ha jobb kezemmel kormányzom akkor nagyon béna vagyok. Viszont a jobb kezemmel fogva a távot azt balra 90 fokba vízszintesbe megdöntve, a bal kezemmel forgatva a kormánykereket ezerszer jobban megy az irányítás. Kiváncsi vagyok a véleményetekre, főleg aki versenyzik is, hogy ez a szitu mennyire gyakori? Van olyan aki balos kormánykerekes távot használ? -
Surci1
tag
válasz
ANDROID??? #6207 üzenetére
HTRC c240-et használok már több mint 2 éve. Aliról vettem, hibátlanul teszi a dolgát, nekem megfelel.
-
Surci1
tag
válasz
Peaceliker #2559 üzenetére
Köszi szépen a segítséget és az infókat
Először úgy ís az eredeti beállítást feljegyzem és valszeg csak azokat fogom állítani amit ajánlottál: a punch-ot , a 50-75% féket , rükit 25%-re, a többihez nem nagyon nyúlok
Ezen a szennyezésen mit értesz? Ha a max 12%-os érteket beállítom, az mit jelent? pl: Ha 12% alá csökken a jelerősség akkor leáll az autó?
Egyébként Hobbbywing SC8 120A-s szabim van és ha tudná érzékelni a motor hőmérsékletet az jó lenne, mert ugye korábban beszéltük hogy 3670-es motor kicsi az autóba és akkor talán így nem sülne meg 4s-es akkuval.
Gondolom egy bizonyos mennyiségű forrósodás után károsodik a motor. Sejtem hogy a "megsülést" előre megjósolni nem lehet mert sok mindentől függ a bekövetkezése, de a folyamat szépen lassan következik be vagy egyszer csak váratlanul megáll és nem forog tovább? Azt honnan lehet tudni vagy miből lehet érezni, esetleg milyen előjelei vannak, hogy egy brushless motor a végét járja. (pl. gyengül a motor ereje? nem forog már annyira mint újkorában? égett szag jön a motorból? vagy furcsa hangot kezd hallatni a motor? ) -
Surci1
tag
válasz
Peaceliker #2535 üzenetére
Múltkor ajánlottad, hogy a motor kímélése szempontjából érdemes lenne a szabin a punch-ot alacsonyabbra állítani. Azóta kicsit olvasgattam szabi szabályzásról. Az angol tudásommal még nem is lenne baj, de amatőr rc-sként a szakzsargon értelmezésével meggyűlt a bajom, ezért ismételten segítséget, felhomályosítást szeretnék kérni. Mielőtt rendelnék ilyen programkártyát, el tudnád nekem magyarázni, hogy egyes beállítások mit jelentenek.
Egy-két beállítási lehetőséggel tisztában vagyok, de vannak erősen homályos foltok. Próbáltam utána olvasni ezeknek magyar fórumokon, több kevesebb infót sikerült is magamban szívni, de örülnék egy szájbarágósabb felhomályosításnak.
4. Punch: valahol azt olvastam hogy ez az indulás erőssége,
a level-t nagyobbra vagy éppen kisebbre kell állítani a a finom induláshoz? Ha a punchot lejjebb veszem akkor a végsebesség is kisebb lesz vagy csak a punch-nak az indulás erősségéhez van köze?
5. Brake force és 6. Reverse Force ezeknek tudom mi a jelentése, csak azt nem hogy a 25-50-75-100%-os értékeket mint takartnak, érdemes 25-ön hagyni, mert a távirányítón is tudom pl. EXP FW vagy EXP BK állítani vagy ezek teljesen mást jelentenek?
7. Initial brake force ( a mekkora legyen kezdő fékerő a fék húzásánál vagyis tolásánál? tehát ha finoman is tolom a ravaszt előre ez lesz az fékezés alap ereje? )
8. Neutral range( gondolom a távirányitó jelével távolságával van összefüggésben de hogy a %-os beállításokat hogy kell értelmezni arról halvány dunsztom sincs)
9. Timing (motor tekercseivel van kapcsolatban, magas értéknél nagyobb fordulatszám és teljesítmény de alacsonyabb hatásfok és így nagyon melegszk a motor, valahol azt javasolták hogy érdemes alacsony értékere állítani, de kérdem én a 0 az jó vagy inkább középérték?
10. Over-heat protection ( talán ez a túlmelegedés védelem a szabin?)
Bocsánat a sok kérdésért és hosszú hozzászólásért, de úgy éreztem inkább egy füst alatt megkérdezek mindent a program kártya használattal kapcsolatban. Természetesen tudom azt is, hogyha ennyi kérdésem van akkor inkább nem is kéne a programozással foglalkoznom, de az információ és "tudás" mindig jól jön. -
Surci1
tag
válasz
Peaceliker #2551 üzenetére
Köszi, megpróbálom az o gyűrű cserét. Tudom hogy belépőszint de annyi videó van róla yt-on, hogy egy méteres magas ugrások is símán kibír, hogy azt gondoltam kis hepehupa nem árt neki, de valszeg az extrém hideg azért bekeményített neki. Azt biztos hogy nem mentem neki semminek nem bukfenceltem vele, így a teló rúd biztos nincs el görbülve. Na mindegy akkor veszek új gyűrűket.
Szerinted jobb ha rc autókhoz való gyűrűket rendelek, vagy elég hogyha bemegyek egy tömítéstechnikai üzletbe? -
Surci1
tag
Azt szeretném megkérdezni, hogy az olajos telók mennyire bírják a hideget?
Azért kérdezem mert az elmúlt 2 üzemórában ( 4 alkalom x kb. 30perc) -8 fokban használtam olyan aszfaltos úton amin vastagon letaposták a havat keményre a járművek. A letaposott tömör hó kissé egyenetlen, de szerintem nem nagyobb az egyenetlenségben a szintkülönbség 4cm-nél. Szóval nem gondolnám, hogy nagyon hepe-hupás lenne, mégis mind a négy teló alján filmrétegként látszik a szilikonolaj. Ma sima, hómentes aszfalton mentem vele, előtte szárazra töröltem a teló alját és környékét a lengőkaron, de 30 perc autózás után újra filmrétegként csillog a teló alsó feje és a körülötte a lengőkar kb. 1 cm átmérőben.
A szivárgás a nagy hideg miatt jött elő vagy szar minőségű a teló, Az autóban kb. 10 üzemóra van összesen. Nem gondolnám hogy egy 90ezres autónak szar minőségű a teleszkópja, de mindenesetre nagyon furcsállom, hogy nem is ugrattam még vele és nem is offroad-oztam vele és már szivárog. -
Surci1
tag
válasz
Peaceliker #2547 üzenetére
Megfogadva a tanácsod, akkor lehet nem is cserélek piniont, hanem maradok a gyári 3s-es akku használatánál. A táblázat szerint a 3s akkuval 75 a sebesség. Amikor elkezdék árulni ( kb. 1,5 évvel ezelőtt) ezt az autót, akkor gyárilag 3s-es akkuval adták. Gondolom, az passzol hozzá. Most meg már erősebbet, gyorsabbat kell árulni, forgalmazni, így ezt egy 4s akku cserével el is érhető, de valójában, ez az akku már sok ennek a konstrukciónak.
-
Surci1
tag
válasz
Peaceliker #2539 üzenetére
A manualban az összes szükséges adatot sikerült megtalálni. Ráadásul egy youtube video alatt találtam egy letöltési linket is egy excel fájlhoz, ami az adatokkal kiszámol egy-két dolgot. Mondjuk azt nem tudom mennyire valósak a kiszámított értékek, de az általam bevitt gyári adatok biztos valósak.
A kerék átmérő 140-es, de gondoltam kisebb átmérőt írok a puhasága miatt.Köszi a segítséget és a tanácsokat, lehet akkor bepróbálom az ebayről ezt a goolrc szettet.
-
Surci1
tag
válasz
Peaceliker #2535 üzenetére
Igazad van méretét tekintve inkább 1:8 kategória. Most így a minuszokban nem melegedett nagyon, de természetesen érezhető hogy mondjuk 5 perc alatt a 3s akkuval csak langyos a motor, míg ugyanennyi idő alatt 4s akkuval már azért meleg. Nincs lézeres hőmérőm, de lehet nyárra majd beszerzek egyet akcióban, meg veszek egy a motorra felpattinthatós hőtőbordát amin van egy kis venti. Gondolom az se számít sokat, de a semminél több.
Nem szedtem még szét a gépet, ahhoz kell még bátorságot gyűjtenem, de szerintem nincs benne csúszó kuplung. A szabi állításához meg tök vagyok, így nekem nem mond semmit a punch állítás. A videókból úgy láttam hogy az enyémben a spur kerék műanyagból van, de árulnak fém kereket is. Lehet majd azt is kicserélem előbb utóbb, csak még 2 hetes gépet nem akarok szétszerelni.Most még óvatos duhaj vagyok, de ahogy érzem előbb utóbb biztos törni fog valami és akkor szerelni kell. Puding próbája az evés, lehet 5 dolcsiért bepróbálok egy 17t piniont. A gyári aksija műanyag házba csomagolt, a 4s 4200mah-s ZOP akksi amit én vettem az meg csak zsugorfóliázott.
Nagy rizikót vállalok azzal, hogy ilyen akkut használok autóba, vagy azért a zsugorfólia is véd annyit amennyi szükséges.
Szerinted csináljak hozzá műanyagból kemény tokot, vagy aliról vegyek hozzá? Attól tartok ha egyszer úgy puffan a földre, hiába a bódé könnyen megsérülhet az akku hard case nélkül. -
Surci1
tag
válasz
Peaceliker #2533 üzenetére
Vkar Bison V2 truggy a gép.Én inkább attól tartok hogy lefojtja és melegedni fog. 3670-es 2650kv brushless motor van benne 120A-es hobbywing szabályzóval. Gyárilag 3s-es akku van hozzá, de én 4s-el használom, a leirás szerint birja, de tény hogy 4s akkuval túl nagy az ereje.
-
Surci1
tag
Nagyon kezdő vagyok még az rc-zésben, így a véleményetek szeretném kérni. Van egy 1:10-es méretű elektromos autóm. Minden gyári rajta, nincs is vele semmi baj. Nagyon erős gép, mivel teljes gázon hátsó kerekére állva gyorsul. Tudom hogy lejjebb lehetne venni az erejéből, ill. nem kéne húznom annyira a gázt, vagy akár a 4s-es akku helyett használhatnék 3s-es akkut, de egyiket sem akarom. Arra gondoltam, hogy talán kicserélném a motortengelyen lévő pinion-t. A gyári 15t 32p méretű, amit kicserélnék egy nagyobbra. Így talán az a felállító ereje csökkenne és nőne a a végsebesség vagy rosszul gondolom? A spur kerék 52t 32p méretű azt nem szeretném bántani, cserélni. Ártanék a nagyobb pinionnal a hajtásláncnak, a motornak vagy egy 17t vagy esetleg 19T-st elbírna a 3670-es 2650kv-s motor?
Találtam egy bolospeed-es excel táblázatot amiben 7 adatot megadva kiszámolja az áttételi arányokat ill. a végsebességet. Mondjuk azt nem tudom, hogy mennyire valós eredményeket ad. Azon is gondolkoztam, hogy a motor helyzetén már nem lehet annyit állítani, hogy 19t pinion elférjem. Gondolom az csak szereléskor derül ki hogy befér-e a 19t-s vagy csak a 17t-s. Ezt a pinion cserés ötletet az Arrma honlapján láttam, ott pinion és nagyobb akku cserével növeli a végsebességet. Mondjuk ott azt hiszem 15t-ről váltanak 17t-re, így talán az általam kigondolt 19t-s pinion már sok lenne. -
Surci1
tag
Alacsony tempónál nem működik, csak viszonylag nagyobb tempónál és csak a kanyarodás megindítására, a bedöntésre szolgál. Természetesen a kanyarodást nem előre nyomot kormánnyal kell végrehajtani.
Egyébként alacsony sebességű kanyarodásnál pl. az is nagyon sokat számít ha te nem dőlsz a motorral hanem maradsz függőleges helyzetben a motoron és csak a kezeddel balra kanyarodásánál úgymond balra lefele tolod el magadtól a motort ( balra ledőlés felé nyomod), jobbra kanyardosánál pedig jobbra tolod el magadtól. Ez a kanyarodási módszer nem használható nagyobb tempónál. Ott már együtt dől a motoros a motorral. Bocsi a nagyon off miatt, nem akarok jobban belemenni. Vezetéstechnikai tréningeken ezt vizuálisan jobban lehet értelmezni és nyilván gyakorlatban megtapasztalni.
Minden tiszteletem az rc modellezőké. -
Surci1
tag
Nem minden körülmények között működik, de valós dolog az [ellenkormányzás]
A videón nem én vagyok és nem is ismerem a srácot.! Talán annyi közöm van hozzá, hogy nekem is VFR-em van. A poén kedvéért hozzáteszem nem csak a VFR-eken működik a dolog.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Adok-veszek tilos a fórum területén.
Használd Hardveraprót erre!
- RAM topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Futás, futópályák
- Napelem
- Diablo IV
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X250 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 12,5" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Epson Workforce DS-530II Dokumentum szkenner
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Odyssey G6 S27BG650EU - 27" QHD 2K 240Hz Ivelt - Gaming monitor - 1,5 év Gyári garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest