Hirdetés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- One mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kihívót kap a Red Magic?
- FErgeteges frissítés: két rajongói mobil kapott One UI 7-et
Aktív témák
-
Gabor970
addikt
samsungnál ha átnevezed m2ts-ről .ts-re, akkor lejátsza. Múlt héten próbáltam egy 24gigás BD m2ts file-t. Akkor van baj, ha csak a HD hangot hagyják benn, azt nem tudja lejátszani. Ez C-s samsung. Nem tudom a D-s ilyen vonalon jobb-e, de MOV-ot tud, míg a C-s nem tud MOV-ot.
-
KTTech
veterán
"Hátha van valami bill. kombó ami mindent visszaállít...Alapvetően kellene hogy legyen..."
A legtöbb rendszerben nincs ilyen kombó, és mivel a szerviz menü matatása alapból a garancia megszüntetését jelenti (illetéktelen szoftveres beavatkozás), így örülni kell, ha megcsinálják.
-
szijartg
őstag
-
Gasparius
aktív tag
-
Ed Parker
nagyúr
Ezen az oldalon vannak beállítások:
http://flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1303892383
Egy wd HD tv és egy Samu blu réj lejátszóm van, ezekkel használom.Igen, igazából több tv-t kipróbáltam, most a vt30-nál tartok és levittem a pincébe a dobozát, tehát megtartom
Nem tetszik az idei LCD felhozatal.Van fénye a lednek szó se róla, de a hibák nem akkor jönnek elő.
Plusz az LCD jóval drágább akkora méretben. -
BBéci
legenda
Nem kell ahhoz 4-5 mondat.
Képminőségben a D8000 labdába sem rúg a VT30 mellett, ezt Ed Parker is megerősítheti, aki 2 napja váltott Panára.(#48691) spiritex
Az a kábel még véletlenül sem nevezhető 1.4-nek, de nincs jelentősége. Nekem is van egy, használom, szeretem, elégedett vagyok vele. -
Nem.
A Lacie soft-ot használják (ami egyrészt érdemben eleve csak PC monitorokhoz jó, másrészt -szerintem- kicsit már elavult program azokhoz is...), így valószínűleg i1d2-vel nyomulnak, ami marha gáz a mai plazmák, de főleg LED-LCD-k spektrumához színek terén (spektróhoz kell őket komparálni, de a Lacie software-ben nincs ilyen funkció...), és a feketét sem fogja pontosan mérni ebben a tartományban (az már nagyon jó, ha megbízhatóan mér egy műszer 0.02-ig, az i1d2 nem ilyen).
-
-
eaglesas
tag
Nekem a 3 d-vel két bajom van:
1. szemüveg kell hozzá (ki nem állhatom);
2. én két és fél dimenziósnak nézem: mintha egymás mögötti síkokban papírból kivágott színes figurák lennének.Egy jól beállított 2d-s tévé jó anyaggal tökéletes 3d-s érzetet ad. (A SAMSUNG-okon -3 és 0 közötti gammát kell beállítani, anyagtól függően.)
-
Én lehettem az.
US soft EU modellre nem játszik. Nem bírsz rá inkompatibilis verziót erőszakolni, de azért ne erőltesd.
Nem tudok róla, hogy lehetne, de ugyan abban a hsz-ben írtam, hogy High-on állítólag durván elcsúsznak a színek, és a Medium is zajosabb mint a Low, így alapvetően a Low-ot ajánlják.
És ez szerintem csak a Cal(Prof) módokban van, szóval ahhoz előbb el kéne egyszer jutni addig, hogy rendesen be tudjunk kalibrálni egy ilyen módot.
-
DM-Fan
nagyúr
Nem. Az élesség nem középről osztott skála, mint mondjuk a fényerő. Az lehet, hogy alapból +5-ös értéke van, de digitális jelforrásnál nincs értelme, csak zajosít, ha teljesen lehúzod, akkor is borotvaéles képet kell látnod egy BD-ből, ha pedig tolod fölfelé, akkor csak fölösleges zajt generálsz vele. A +5 meg mindenképp sok, szerintem még az analóg SDTV-adásra is.
-
tijstijs
tag
szerencsére még mielőtt nekiindul a tv-m angliából, elolvastam DM-fan első posztját, és felhívtam a fuvarozók figyelmét a szállításra. Plusz szóltam az eladó angol csókának is, hogy figyeljen ő is erre, és ezt írta:
"I will do will send you a picture of it in the van when they collect and will tell them to keep upright"
jófej -
Multibit
nagyúr
-
DM-Fan
nagyúr
Az LCD sok esetben mossa a képet, főként SD-forrásnál. Plusz sok esetben megfigyelhető, hogy amíg mozgás van, addig mos, aztán mikor megáll a svenk, akkor tisztáz és élesedik, de ahogy megmozdul egy picit a karakter, újra mos és homogén lesz az adott esetben borostás arcbőr. A drágább LCD-k persze jól kezelik ezt.
-
Kornel
veterán
Ezt már én is megfigyeltem. Szüleimnek egy 32-es LCD-jük van, nekem egy 42-es plazmám. Mindkettő belépő szint ~100 KHUF.
Az LCD sokkal jobban elmossa a képet mozgás közben, az arcon a borosta, és egyéb apró finom részletek teljesen egybefolynak, míg plazmán sokkal részletgazdagabb a mozgókép, és ez főleg SD forrásnál látványos.
És mindkettő Samsung, azonos árkategóriában.
Belépő szinten szerintem nincs olyan felhasználási kör, amely esetén ne lenne jobb választás egy plazma, még ha be is ég is mondjuk egy logó, mint nekem. -
Lehet változott a panel is az első pár 100 orában. Nálad a VT30-on én sem láttam, csak (már bejáródott) G20-akon.
A szemnek is kell idő megszokni a plazma képét, más a fény spektrális eloszlása is, de még nagyobb különbség hogy az LCD fokozatosan vált fix szintek közt, majd folyamatosan tartja, míg újra váltani kell, a plazma viszont folyamatosal pulzál max 600Hz-en, és attól függ a fényerő, hogy hány ciklusban hányszor villan ki, de még az elérhető max fehér képkockák közt is kialszik néha (csak a szemben összeolvadnak a ciklusok és a ditherzaj). -
-
BBéci
legenda
Éppen most írom a cikket róla, hajnali 4-ig tesztelgettem, nyomkodtam a gombokat.
Azt tudom, hogy csak üzleti módban jön elő a Micro Dimming demó, egy pillanatig játszottam a gondolattal, hogy átállítom, aztán letettem róla. Valóban szoftveres trükk, de hatékony, mert olyan feketéje van, hogy hihetetlen. Töksötétben szoktam mozizni, az Avatar általam rendszeresen tesztelésre alkalmazott jeleneteit is úgy néztem. Megdöbbentően jó a térhatása, legalább annyira kijön minden karnyújtásnyira, mint a VT30-on. Crosstalkot nem láttam, pedig kerestem. Ma megnézem a többi demófilmet is, csak úgy a magam szórakozására.
Mozgásmegjelenítésben és sötét területek részletességében elmarad a Panától, valamint a bevilágítás és felhősödés is nagyon zavaró, de csak üres képen látni, mert a Micro Dimming azt is sikeresen eltünteti. Az alsó és felső üres sávok (2,35:1) is tökfeketék. -
Na jó, picit sarkítottam.
Minden plazma, amiről itt többnyire beszélni szoktunk (Panasonic, Samsung 2010, 11)
Kivéve a Samsung-okat PC módban (csak annak is megvannak a maga hátrányai is - pl. nincs se CMS, de még CinemaSmooth se, így filmhez nem az igazi, de játékokhoz jól jön).LCD-kből lehet hogy van több TV is, ami filmezésre optimalizált módban is visszadja az 1080p felbontású chroma térképet is.
A PC monitorok mind tudnak ilyet, azokat eleve RGB-re készítik fel, ahol nincs is chroma subsampling.AVSForum-on is van egy topic, ahol képernyőfényképeket is találsz arról, hogy melyik TV mit tud ilyen tekintetben.
De még ha kezelne is YCC 4:4:4-et a TV-d, akkor is megérné inkább 4:2:2-t kiküldeni, mert a HDMI kapcsolat sávszélessége szűkebb lehetőségeket ad, mint a TV-d elektronikájának precizitása, így akkor is érdemesebb lenne inkább a TV-vel csináltatni a chroma térkép felnagyítását, mint a lehjátszóval.
Igazából az lenne a legjobb, ha nem hagyják ki a HDMI szabványból az YCC 4:2:0 formátumot sem, és akkor a lejátszónak tényleg csak dekódolni kéne, nem kéne erőlködni hogy átpréseljük a felhízlalt anyagot a szűkös HDMI csatornán, aztán a TV-n belül már nem kell többször visszakerekíteni, csak a legvégén a panelvezérlőnél egyszer ditherelni.
Valószínűleg valamilyen kompatibilitási okból 4:4:4 az alapértelmezett, vagy egyszeráen csak jobban hangzik, mert papíron több adatot visz át (meg hát ma is létezik olyan megjelenítő, ami lekezeli).
Léteznek YCC 4:4:4 10/12 bit techdemo anyagok (pl. kis animációs filmek), de nyugi, az nem emészti meg a lejátszód, és ha ki is juttatod valahogy a TV-re, attól az még ugyan úgy eldobálja a chroma pixelek felét (függetlenül attól, hogy a ráküldött 4:4:4 jel rögtön a dekódolásból, vagy resample eljárásból született).
(#44300) krx21
Van, amit nem lehet elkerülni (4:2:0->4:2:2), de ebben az esetben az optimális az, ha YCC 4:2.2 megy át a kábelen, így lesz legkevesebbszer újramintavételezve a chroma térkép.
-
A kölönbség a chroma térkép felbontása, de ez nem mond sokat anélkül ha ismered az YCC színteret és a videó kodolás „trükkjeit”.
Egy párszor leírtam már a topicban miért YCC 4:2:2 (tömören ez felel meg legjobban a forrásanyagoknak és a TV belső jelfeldolgozásának is).
De szerintem mikor nálad jártam, akkor is beszéltünk erről, miközben a lejátszód menüjében mászkáltunk.
Sőt, ott is hagytam nálad az AVS-es DVD-t is, amin megtalálod a grayscale tesztábrát (aminek a világos része olyan csúnyán elszíneződött kalibrálás közben - nem szándékosan).Az a jelformátum nyer, amelyikkel a lehető legsimább az átmenet feketéből fehérbe, minél kevesebb banding-el (két szomszédos árnyalat oszlopának egymásba mosódása), valamint kicsapongó fényerő és/vagy fehéregyensúly ingadozások nélkül.
Igaz, hogy a VT30-nak és a lejátszódnak is nagyon jó az elektronikája, így szabad szemmel az RGB-vel sem volt semmi baj.
Minden esetre én attól függetlenül, hogy a precíz elektronikát nem nyírja ki a kevésbé optimális jelformátum használa sem, én mégis inkább az elméletileg optimális formátumot használnám. -
DM-Fan
nagyúr
Van, igen. Általánosságban a plazma alkalmasabb játékra, mint az LCD, mivel a képernyő mozgásmegjelenítése, mozgóképfelbontása, válaszideje jobb, ezen felül a játékoknál is jól jön a kiváló színhűség és a mély feketeszint is. Egyetlen hátránya a beégésveszély, amire a HUD-ok miatt oda kell figyelni és néhány, fix HUD-os játékot eleve kizár.
A PS3 vásárlásról azonban lebeszélnélek. Ez a konzol 5 éves, már új korában is elavult volt, a játékok 95%-ban csak 720p vagy az alatti (igen, nem vicc, sub-HD!) felbontásban futnak. Az elmúlt 2-3 évben megjelent multiplatform játékok sorozatosan csalódást okoznak, az Xbox360-on is szebbek, a PC-hez meg nem lehet hasonlítani. A PS3 árának másfél-kétszereséből olyan gamer PC-t tudsz összerakni, aminek fullHD felbontásban sem okoz problémát a legtöbb játék. Ráadásul a játékok olcsóbbak is PC-re.
A legutóbb épp most, a hétvégén bosszankodtam izmosan, mert megvettem a Rage-et és elkövettem azt a hibát, hogy PC helyett PS3-ra vettem meg. Kritikán aluli a grafika, a textúrák betöltése olyan lassú, hogy meg kell állnod és várnod 1-2 másodpercet egy falfelület előtt, hogy betöltődjön. Kalap szar. Szóval a multiplatform címeket el lehet felejteni! A 3D-t sem nevezném nagyon átütőnek, inkább csak a kis, egyszerű játékoknál jó, a komolyabb címekhez kevés ez a vas nagyon.
Az egyetlen dolog, ami miatt megéri, azok az exkluzív címek (főként az Uncharted-széria, amiből most jön a harmadik; a Little Big Planet, a Gran Turismo, a God of War-széria, a Killzone-sorozat, stb.), na ezek tényleg ütősek, gyönyörűek grafikailag is. Talán még a konzol minőségi BD-lejátszó mivolta nyomhat egy keveset a latban, mert végül is 60 eFt-ból kapsz egy konzolt és egy jó BD-lejátszót.
A Sony háza tájáról már lehet hallani, hogy 2012 év vége felé talán debütáltatja az új generációt, de erre vonatkozóan hivatalos infó még nincs. Az biztos, hogy az új konzol magasabb áron fog nyitni, viszont az már talán HD-konzol lesz, mert a PS3 már új korában sem nagyon bírt el 1080p-ben semmit, vagy legalábbis nagyon keveset. Az újonnan megjelent játékoknál pedig már annyi csalódás ért grafikai téren, hogy nem tudok mást mondani. -
eaglesas
tag
Szia!
Érdekes, hogy én teljesen egyetértek veled, de mégis mást mondok.
Azt én sem vitatom, hogy a kalibrálásnak meg van a helye. Ugyanis ez garantálhatja, hogy az átvitel során a képhűség megmaradjon. Kétségtelen igazság, hogy 1 egyenlő 1-el, és nem egyenlő 1,2-el. Tehát az a jó, ha kalibrált tv-t néz valaki, mert a színhűség, és általában a legjobb minőségű kép így biztosítható.
Azonban mégis vannak problémák:
(1) A gyakorlatban hány tv-t kalibrálnak ma Magyarországon, és ráadásul még jól is? Mennyi embernek van megfelelő eszköze, gyakorlata és hozzáértése. - Ha mindezt összevetjük, gyakorlatilag egyet se.
(2) Az átvitel hűségének az lenne a célja, hogy a néző azt a képet lássa, azzal az élménnyel szembesüljön, amit a filmrendező kigondolt. Csak az a baj, hogy amikor a filmet átteszik digitális formába, már akkor sincs garantálva az átvitel hűsége. És a gyakorlatban a filmek nagyon nagy részénél nem is valósul meg. Tehát minek az én hűségem, ha a párom hűtlen?
(3) Akárhogy is, nem szabad elfelejteni, hogy a tv-t emberi szemmel nézzük, vagyis gondolkodva. Ennek az a lényege, hogy látás közben korrekciókat végzünk (tudat alatt persze), amivel a kép konzisztenciáját fenntartjuk. Ezért kisebb kalibrálási hiba nem jelent semmit.
Neked VT30-ad van, nekem B550. Nyilván azon sokkal jobb az MLL. Azonban valószínűleg ezt csak akkor észleled, ha a nullás képernyőt nézed (tehát ilyen esetben a te képernyőd lényegesen sötétebb, mint az enyém), azonban reális tartalomnál - amikor világos és sötét részek egyaránt vannak a képernyőn, ugyanott vagyunk.
Ami ilyenkor számít, az az árnyalatok sokasága és a színmegjelenítés.
Ezért írtam azt, hogy a feketeszint - az érzékelés relatív jelleg következtében - korántsem olyan fontos. Viszont jól el lehet vitatkozni róla.
Egyébként az összkép javítására - ahogy írod - szerintem valamilyen minimális 6500 K-s háttérfény a legjobb, ami a szem kifáradását is megelőzi.
-
DM-Fan
nagyúr
"A másik kérdésem az lenne, hogy ha egy BD filmenél nem engedélyezem a 24p-s lejátszást akkor miben lesz rosszabb a kép?"
Már hol nem engedélyezed? A külső lejátszóban? Mert ha ott nem engedélyezed, akkor nem lesz kadenciahelyes a videó és elég izmosan röcögni fog a kép.
Ha a VT30-ra gondolsz, hogy ott tiltod le a 24p Smooth Film funkciót (ez az IFC, csak bizonyos esetben átírja a TV 24p Smooth Film-re a menüben), akkor egyszerűen csak annyi fog történni, hogy kikapcsolod a képkocka-interpolációt. Ettől még a TV 1080p24Hz módban fog működni, tehát kadenciahelyes és folyamatos marad a kép, csak a szokásos issue marad meg, amit a moziban is látsz. Ezt lehet kiküszöbölni az IFC bekapcsolásával, amitől teljesen folyamatos lesz a kép, viszont jelentkezik a soap-opera effect, illetve artifact-olni kezd a kép.
Tehát az a helyes, ha a lejátszóban engedélyezed a 24p lejátszást, a TV-n pedig kikapcsolod az IFC-t. Ekkor elméletileg úgy látod a filmet, ahogy a moziban is látnád, működik a 24p megjelenítés.
-
Cypresss
senior tag
Szia,
Ha pontos beállításokat szeretnél, akkor egy kis időt kérek, mert le kell írnom. Egyébként Mozi és THX módban használjuk a tévét és csak filmnézésére, valamint a gyerek xboxozik rajta. Klasszikus csatornákat (tv2, rtl, stb) nem nézünk, ez kifejezetten mozizásra kialakított szoba.
Médialejátszó: WD TV Live Hub és NAS-ról (Synology 1515+) lövünk ki mindent az itthoni hálózatba.
Egyébként éppen ma lettem kész a szoba berendezésével teljesen. Az erősítőt még leszeretném cserélni feketére, de ez egyelőre még ráér. Kép mellékelve (minőségért bocs, telefonnal lőttem)
Fényingadozást eddig még nem tapasztaltunk, de nem is hiányzik.
-
DM-Fan
nagyúr
"Ha FullRGB-re tenném újra kellene kalibrálni az egész TV-t..."
Igen, ez pontosan így van! Viszont nálam jóval meggyőzőbb lett így a végeredmény, mintha limited-del kalibráltam be. Nagyobb a kontrasztátfogás és minimális az a részletbeli veszteség, amit elszenvedsz ahhoz képest, hogy mennyivel mélyebb feketét és világosabb fehéret kapsz. Abszolút nem lett LCD-s érzete, sőt, nálam a limited RGB adott olyan érzetet, mintha nem is plazmám lenne, hanem valami középkategóriás LCD, legalábbis feketeszintben nem volt épp meggyőző - konkrétan sima SD TV-adásoknál mélyebb feketék voltak, mint a PS3-on a BD-ről. Átállítottam full range-re, újrakalibráltam mindent és mintha kicserélték volna a képet. Be tudtam lőni a feketéket és a fehéreket is (fekete háttér előtt filmezett széndarabok tökéletesek és a fehér asztalon levő csipketerítő is tökéletes a tesztpatternek során). Szóval szerintem megéri molyolni vele. Hatalmas különbségek persze nincsenek, de ami van, az számomra elég volt ahhoz, hogy a full range mellett döntsek, akárhogy is elég a BD-hez a limited.
-
BBéci
legenda
Nem vagyok biztos abban, hogy nem tudja a Micro Dimminget, mert meglepően jó, mély a feketéje. 2,35:1 arányú filmeknél az alsó és felső sávok tökfeketék, nem lehet megkülönböztetni a háttértől. Nem a kerethez hasonlítom, mert az szálcsiszolt alumínium. Nekem nagyon tetszik a kinézete, kivitele.
Ugyanakkor bizonyos képtartalomnál, bemenetváltásnál látni a felhősödést és bevilágítást, de villámgyorsan korrigál az elektronika, és eltünteti a zavaró, világos foltokat. -
DM-Fan
nagyúr
Igen, az Enhanced HDMI itt a full range RGB-t fogja takarni. Nálam a G20-on egyértelműen az a nyerőbb párosítás, ha full range-et állítok be a lejátszón (akár a PS3-on, akár a Popcorn-on) és utánaállítom az egyéb értékeket, mert így lesz igazán fekete a fekete. Nagyon idegőrlő, de a lejátszó és a TV beállításainak nagyon aprólékos piszkálgatásával meg lehet találni az egyensúlyt, ahol a fekete továbbra is fekete, de ott is látszanak a részletek (pl. egy fekete zakón látod a hajtókát is), és a világos részletek is rendben vannak. Minimális kompromisszummal kell csak számolni, közel tökéletesre lehet hozni a képet, de tényleg elég sokat kell nyomkodni mindkét készüléket. A TV-n elsődlegesen a kontraszt/fényerő, illetve szükség esetén a gamma beállítással kell játszani, a lejátszón pedig azzal, amivel lehet (többnyire kb. ugyanezekkel lehet).
A +5-ös fényerő közelítőleg jó lesz (bár ez függ attól, hogy mit állítasz a másik készüléken), a kontraszt nálam picivel feles érték alatt lett jó, emlékeim szerint 28-as.
-
DM-Fan
nagyúr
Nekem a legtöbb esetben tetszik, hogy nem steril képet nézek, pont azért, mert nem egy dokumentumfilmet nézek a Discovery HD Showcase-en, amit pár héttel korábban vettek fel. Na, attól én is elvárom, hogy zajmentes legyen, nézzen ki úgy, mintha ott állnék én is Bear Grylls-szel a meredély szélén.
De azt sehol nem várom el, hogy egy művészi koncepció teljesen naturális legyen, mert abban igazából önmagában még nincs semmi művészi, pont attól lesz több egy képi világ, hogy a rendező érvényesíti a saját elképzeléseit. Ha ő a zajban találja meg a kifejezésmódot, akkor abban találja meg. Nincs olyan sok film, ahol ezzel szembesülnél amúgy.
Mindig is kiélezett vita ment ezzel kapcsolatban a BD-vel foglalkozó oldalak fórumain és mindig jönnek azok a hozzászólók, akik közlik, hogy csalódtak a BD-ben, mert nem ezt várják a formátumtól. Hiába mondják el nekik, hogy a BD csak egy adathordozó és a film koncepciójába nem fognak belenyúlni a HD-traszfer készítésénél sem, akkor meg jönnek azzal, hogy ne rendezzenek ilyen filmeket és kész. Aztán jön a kontra, hogy ők meg ne nézzenek ilyen filmeket, ha nem tetszik és kész.
Én meg azt mondom, hogy minden filmkészítő csinálja olyanra a filmjét, amilyenre akarja. Régen rossz, ha egy film sikere csak abban áll, hogy penge és zajmentes a képe, illetve régen rossz, ha emiatt bukik meg.
gg72: Így van. Spielberg és Janusz Kaminiski együttműködéséből már több olyan képivilágú film került ki, mint a Különvélemény, lásd: Ryan közlegény megmentése, Világok harca, stb., amelyek képe messze van a naturálistól, túlszaturált, a fehéregyensúly abszolút ismeretlen fogalom, beégnek a részletek, de ettől függetlenül mégis nagyon jó filmek és működik az elképzelés. Lehetne más képi világuk, lehet miattuk panaszkodni, de minek. Ilyen volt az elképzelés, így kell elfogadni. Ha nem tetszik valakinek, az egyéni kérdés, nem kötelező mindent megvenni és a polcra tenni, HD-forrás ide vagy oda.
-
DM-Fan
nagyúr
Én speciel az Avatar teljesen steril, műanyag képétől vagyok rosszul. A Blu-Ray nem attól high definition, hogy pengeéles minden, rajta kiadott tartalom képe, hanem attól, hogy kellően nagy felbontással, kellően nagy bitrátával tárolják rajta a filmet, kvázi nem szenved el olyan minőségromlást, mintha DVD-re kéne pakolni.
A kép milyensége már más kérdés. Teljesen természetes, hogy ahogy zenei lemezek között sincs két egyformán kevert korong, úgy a filmek is eltérőek: rendezői koncepció, fényképezői elképzelés, vagy egyszerűen maga a film témája, ami táptalaja ennek.
Nézd meg például a Fekete hattyú című film BD-transzferét! Aronofsky nem is 35 mm-es, hanem 16 mm-es filmre forgatott, ezen felül telenyomta az egészet zajjal, mégsem csapta agyon a filmet, sőt, kifejezetten használt a témának, zseniális a film úgy, ahogy van, akár a képi világát, akár a színészi játékot, akár a rendezést, akár a dramaturgiát nézem. Íve van a filmnek, elindul valahonnan és eljut valahová és hatalmas katarzissal ér véget, hihetetlen érzelmi töltettel úgy, hogy az ember teljesen paff utána és megszólalni sem tud. A kép zajossága teljesen háttérbe szorul, egyszerűen észre sem veszem, annyira leköt a film. Persze emiatt is fanyalogtak az emberek a BD-fórumokon, hogy hogyan lehet kiadni egy filmet 2011-ben BD-n ilyen minőségben. Komolyan nem értem az ilyen embereket. Ezek szerint nem is a film miatt veszik a BD-t, hanem azért, hogy tűéles képet bámuljanak, mert szerintük ez a BD szinonimája. Ez a film szándékosan ilyennek készült, nem akart sosem több lenni, alapvetően nem látványfilm, mondhatni egy mainstream-be dobott rétegfilm. Tulajdonképpen A bombák földjén is ehhez hasonló film, csak épp ilyen-olyan okokból szintén nagyon mainstream mozivá vált, de korántsem annak szánta Bigalow. Azon lehet vitatkozni, hogy jogosan kapott-e Oscar-t vagy sem. Én spec. Cameron-nak adtam volna a legjobb rendező díját, nem is magáért az Avatar-ért, hanem azért a 10 évnyi munkáért, amit abba a filmbe és az új technológiába beletett és feláldozott az életéből. Azt gondolom ez lett volna a minimum.
De többször emlegettük már a Száguldó bomba (Unstoppable) c. Denzel filmet, ami tömény zaj, eltúlzott színekkel, mégis fantasztikusan feldobja a képi világot.
Ha referencia minőségű anyagot keresel, amivel lehet demózni a TV-t, akkor persze találsz olyan BD-ket: pl. Apocalypto, 127 óra, Tru Grit, A faun labirintusa, sorolhatnám, na ezeknél pengeéles a kép, színhűek a felvételek, de tudomásul kell venni, hogy nem minden filmnél az a koncepció, hogy olyan látványt tárjanak eléd, mintha ott lennél. Ha megnézed Cameron filmjeit, egytől egyik kék filtertől hemzsegnek: Terminator 1-2, A mélység titka, Aliens, Titanic, Avatar, stb. - mind-mind tele van kék tónusú jelenetekkel, éjszakai vagy víz alatti felvételekkel és mindenhol a kék szín dominál. Neki ez és a védjegye, ha úgy tetszik rendezői koncepciója. Soha nem látnád olyannak a történteket, ahogy ő ábrázolja, mégis elhiszed neki.
A sötét területekből alapvetően a fényerő növelésével tudsz több részletet kinyerni. Ezzel párhuzamosan játszanod kell a kontraszttal is, a gammához csak végső esetben nyúlj!
-
Ijk
nagyúr
Sajnos mivel üveglapot használnak így elkerülhetetlen a tükröződés. De én annak a híve vagyok hogy be kell sötétíteni és kész. Ha az ember leül filmet vagy egy meccset megnézni az egy külön ceremónia, program. Ehhez szerintem nem megerőltető nappal 5mp alatt leengedeni a redőnyt, vagy behúzni a függönyt.
-
Integra
titán
3.5 méterről nézek 200x113centis vásznat. nincsen az a plazma a világon, ami labdába rúghatna az élmény miatt. és szeressük a dlp beamert, irdatlan jó. és nekem csak sima entry cuccom van, nem egy hardcore config. pedig ott a plazma is mögötte. szóval kicsi a helyem nekem is, mert a lakásom sem nagy az 50m2-rel, de okos tervezéssel sok mindent meg lehet az adott viszonyok között oldani jól.
és ha tudnád,hogy mindezt mennyiből oldottam meg, akkor bele is vernéd a fejed a vt-be
-
-
Hopsz, egyébként most hogy így SD kártyáról beszéltek beugrott valami...
Régebben olvastam, hogy az "A borad" (azt hiszem ez a low-level panel driver lehet) EPROM-ját frissítették SD kártyáról a "meghatalmazott Panasonic technikusok" (vagy egyszerűen kicserélték az egész "A borad"-ot) a floating brightness orvoslására (fel kellett őket hívni és fél napig rinyálni a buta ügyfélszolgálatosoknak, mire kiküldtek valakit házhoz).
Akkoriban az még teszt verziós dolog volt, és azt mondták hogy nem is fogják ilyen formában kiadni letöltésként, hanem megpróbálják a netről is frissíthető firmware-ből megoldani, vagy kimennek házhoz ahhoz, aki kéri, és megcsinálják.
Most erről ugrott be, hogy nektek se netről, se USB-ről nem akar menni...
Nem biztos, de, lehet, hogy ez nem bug, hanem olyan ROM-ot kell frissíteni, amit csak SD kártyáról lehet újraírni, és a floating brigthness javítása végül mégis házi EPROM újraprogramozást igényelt (talán átgondolták, hogy minek basznak ki azzal, aki nem tudja, hogy be kéne telefonálnia, hanem várja netről a csodát, illetve magukkal, hogy ennyit melóztatják a teknikusaikat...)Ez talán kiderül arról is, hogy ha újraírja az EPROM-ot, akkor valószínűleg visszaáll a készülék gyári alapbeállításokra a frissítés után. (Phmm... sőt... talán az lehet az oka, hogy vissza akarták tartani, hogy talán még a szervízmenüs gyári THX kalibrálás is elszáll
)
Bár nekem az se tiszta, hogy amit egymásnak linkelgettetek, az végül vajon egy sima firmware, vagy egy ROM az "A borad" EPROM-jához, csak elszaladt a fantáziám...
-
DM-Fan
nagyúr
-
Ha lesz időm majd ránézek pontosan hogy megy ez az ISF autocal, de ChadB (THX/ISF technikus) azt irkálta AVS-en, hogy szar (persze azóta frissülhetett már a CalMan és a TV firmware-je is. Mivel automata -csak ki kell várni-, én nem bánom, ha kipróbáljuk - még ha aztán végig is kell pötyögni kézzel is...).
Látszik, hogy új és kiforratlan dolog, mert az egyik SpectaCal-os anyag az mondta soros port kell hozzá, egy másik kiguglizott cikk azt írja, hogy egy külön SpectraCal gyártmányú ethernet router szerű eszközt kell a laptop és a TV közé tenni, egy másik youtube-os videón meg úgy néz ki, mint ha egyszerűen csak össze lenne dugva a laptop és a TV egy egyszerű ethernet kábellel, szóval kicsit hmmmm.... lehet hogy megy soros porttal és ethernettel is? (Sőt, soros port igazából a TV-n se nagyon van, ahhoz is külön jackdugós átalakító kell...)
A részleteket szerintem inkább privát üzenetben beszéljük meg.
-
Szenzor: ColorMunki Photo (ez spekto-, nem colorimeter)
Software: ArgyllCMS és CalMan (ízelítő)A CalMan elvileg valóban tud automata kalibrálást, de ha ki akarjuk próbálni, akkor még szereznem kell egy USB->RS232 adaptert, mert ilyenkor soros porton át kommunikál a PC a TV-vel, eredeti soros port pedig nincs a laptopomon (már vagy 5 éve nem tesznek semmire...).
-
Ha megfelelek, én vállalnám, ha tisztázott lenne már, hogy működik-e minden, ahogy kell: Chad VT30 kalibrálós beszámolója, a legutolsó frissítéssel:
Update 7-01-11
After doing a couple more, I am more frustrated than ever with at least 3 things in the ISF modes (and Custom): improper interaction between the calibration adjustments, aggressive / unstable ABL, and color decoding issues.
Amíg nem teszik rendbe a firmware-t, addig nincs túl sok értelme egy kalibrálásnak.
(Persze, kimehet bárki, tábiggyeszthet egy műszert, nyomkodhatja a távirányítót fél óráig, és elkérhet egy 10-est, azon nem múlik, ha elég a placebó, de...) -
BaLee
addikt
Ember, minek foglalkozol olyan problémával ami 15-20cm-re látható csak?
Közelről az én plazmámnak is hányadék a képe, mert dither zajtól kezdve zöld bogarakon át a pixelekig mindent látok, de nem 20 centiről nézem, hanem 2-2.5m-ről onnan meg bőven nem látszik semmi.Hülyeségen ne idegesítsd magad SZVSZ.
-
DM-Fan
nagyúr
Semmiképp ne 3D-vel teszteld a kábelt, pláne, ha a KáCsa-kábel eredetileg is csak 1.3-as. Ott jóval nehezebb észlelni a különbséget, pláne, hogy írod is, hogy egyébként is van némi crosstalk. Főként azon képelemeket figyeld, amit BBéci is említett! Mondjuk valószínű azért sem látsz szignifikáns különbséget, mert már a KáCsa által készített kábel is elég jó, az nem az a 6 eFt-os Hama kategória, hiába kerül ugyanannyiba.
-
BBéci
legenda
HDMI kábelre nem szokás ferritgyűrűt tenni, szedd le róla!!!
Állóképen sokkal kevésbé látszanak a különbségek, a 3D filmek sem jók tesztanyagnak a szemüveg miatt.
Színátmeneteket, kontúrokat, éleket, hosszú egyenes vonalakat, sötét részek egyenletességét, zajtalanságát, részletezettségét figyeld.
Azért javasoltam, ne vedd meg próba nélkül a drága kábelt, mert nem biztos, hogy lesz annyi változás, javulás, ami indokolja a pénzkiadást. -
DM-Fan
nagyúr
A 2009-es Pana NeoPDP-knek ez köztudott hibája volt a feketeszint-emelkedés. Ez már a 2010-es modelleknél elhanyagolható, vagy nincs is. Egy év alatt amúgy átlagosan lazán belemegy 1.500 óra a TV-be, ez mindössze napi 4 órai használat, az semmi!
Az üzemidő megjelenítését számtalanszor leírtuk már, szervizmenüből érhető csak el!
Aktív témák
Hirdetés
- Filmvilág
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Eredeti játékok OFF topik
- Hyundai, Kia topik
- One mobilszolgáltatások
- Vége: a kínai platformok nem adják vissza a pénzt visszaküldött áru nélkül
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- MW2 - MW3 játékosok baráti köre
- bigyo108: A vén PC-Főnix újjászületése
- Nyaralás topik
- További aktív témák...
- Honor 90 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo ThinkPad X13 G2 multitouch
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 PRO - Garancia
- Black & Decker töltőt keresek
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 4060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest