- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Fotók, videók mobillal
- Prohardver app (nem hivatalos)
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Megindult világhódító útjára az új Samsung fülhallgató
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
-
Mobilarena
A topik a PayPal használatához kapcsolódó kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Oliverda
titán
válasz
LuckyL #47335 üzenetére
Mondjuk csak emiatt szerintem kár volt. A Barion már egyedi CIB-es számlaszámot ad, amire azonosítás után ki lehet utalni a pénz, majd onnan egy kisebb díj (0.1% (min. 50 HUF)) ellenében tovább lehet küldeni. A felesleges és horror díjazású dupla konverziónál még mindig fényévekkel olcsóbb.
-
válasz
LuckyL #47335 üzenetére
Mivel csak a saját neveden lévő forintos bankszámlára lehet kiutalni ami nekem a Wise-nél van amit írsz az nem lehetséges megoldás.
Nem véletlenül nincs más banknál számlám, de ez most nem releváns.
És fogd már vissza magad, személyeskedőnek, sértőnek érzem a két utolsó hozzászólásodat amit nekem írtál. Én nem írtam neked lekezelően, nem hülyéztelek le, tartsd már be az ÁSZF előírásait. -
válasz
LuckyL #47333 üzenetére
Ha forintban nem tudom kiutalni akkor szerinted mire megyek vele? Nézegessem? Még ezen az árfolyamon is megéri, mert ha EUR-ban vásárolnám akkor még több lenne az árfolyam.
De várom a megoldásod a Wise számlára forintban történő kiutalásra ami nem kerül sok pénzbe. Ha nincs akkor miért is csuklanák? -
válasz
LuckyL #47297 üzenetére
Melyik részén látsz te IBAN-t, amit egyébként nem használsz országon belüli utalásra. AWise fiókom ól másoltam ide a képen látható "használati utasítást". És újból írom ennél a bankszámlánál nem értelmezhető az IBAN-os formátum, nincs használatban. EU- belül az nem belföldi. Az külföldi, nemzetközi. Értelmezd már a második képen leírtakat.
Magyarország az nem az egész EU.
Ha lekéred a magyar bankszámla igazolást ott sincs IBAN, szóval te másról beszélsz, kezdem azt hinni hogy csak cukkolsz, mert ha belépsz a Wise fiókodba ott nem azt látod amit írsz, hanem azt amit én, nincs más. -
válasz
LuckyL #47292 üzenetére
Ne fárasszál már, az IBAN nemzetközi utalások esetén használható, országon belül utaláshoz nem azt kell használni, ha neked is van igényelve az egyéni forint számlaszám akkor olvasd már el hogy mit írnak az utalási két fülön. Helyi esetén nincs IBAN, nemzetközi esetén még ez van írva
A céges téma 2022 előtti vagy utáni?
-
válasz
LuckyL #47290 üzenetére
Nem lehet az IBAN formátumot használni mivel ez csak országon belüli bankszámlaszám, ezt írja is a Wise, külföldre nem utalhatsz róla, így az IBAN nincs használatban.
A másik dolog a amit említesz, a kártyafizetéshez semmi köze, ehhez a számlához nem jár bankkártya így fel sem merül amit írsz.
Megfelel a céges számlának, de ezt már igazoltam feléd. Büntetés még nincs, legfeljebb nem jegyeznék be, de a NAV fennhatósága a bankszámla előírás téma, a cégbíróság nem vizsgálja, ez akik mondta tévedett.
Az hogy hibás a PayPal rendszere az még nem adja ezeket a következtetéseket. Ha lehet az Unicredit bankból a PayPal rendszerén kívül utalni a Wise forintos számlára akkor bizony az PayPal önkényes korlátozása azt hazudva hogy hibás adat, azt hazudva hogy elutasította a fogadó bank. Akkor ugyan eddig miért utalták át a pénzt? -
válasz
LuckyL #47285 üzenetére
Sajnos úgy van ahogy nálad, most nekem is nem utalták a Wise számlára a pénzt arra hivatkozva hogy nem megfelelő a bankszámla, szóval tőlem is megy a reklamáció és a GVH-hoz a bejelentés, fizessenek milliókat az EU-s pénzügyi szabályozás megsértése miatt.
2023-ban minden bankszámla virtuálisnsk tekinthető hiszen minden bank elektronikusan kezeli, (nem fizikai a hozzáférés) még ezt a Wise igazi bankszámlát is. -
Rick4
félisten
válasz
LuckyL #47277 üzenetére
Mindegy, mit gondolsz a dolgokról, attól ezek még mindig másképp történnek..
Íme egy tegnapi, amerikai cégtől vásárlás, paypallal fizettem, egy termék nem jó, pénz vissza.
Hogy akkor szerinted mi van?Valamit vagy nem tudsz, vagy nem akarsz érteni.
Miért is kellett volna a wise-ra utalnom, pláne forintot?
-
Rick4
félisten
válasz
LuckyL #47275 üzenetére
Olvasd el még egyszer, mire próbáltál válaszolni!
Én nem írtam, a te számláddal mi van, vagy mi nincs, csak és kizárólag a sajátomról írtam! És mint írtam, mindent lehet róla utalni, mindenhonnan megérkezik rá mindenféle utalás! Paypalhoz is be van regelve, azon keresztül is megy oda- vissza napi szinten több devizában, refund is visszajön, szóval amit írtam, az mindössze annyi volt, hogy az ENYÉM működik!
Az, hogy a tieddel mi van, vagy mi nincs, abszolút irreveláns az én szemszögemből, nálam mindent lehet, hogy nálad miért nem, azt nem tudom, gondolom ugyanúgy nem sikerült értelmezni a leírtakat ott sem, mint ahogy az én hozzászólásom esetében sem, aztán valamit rosszul csinálsz!
Szólj, ha még mindig nem érted, megpróbálom még egyszerűbben elmagyarázni!
Szívesen! -
Rick4
félisten
válasz
LuckyL #47270 üzenetére
Nálunk is van céges wise, mindenki tud rá utalni, mivel ez egy mnb-től kapott magyar forint alapú bankszámlaszám, azaz sosem volt külföldi! A navnál is le lett jelentve, teljesen hivatalos pénzintézeti számla.
Sőt, most néztem vissza, tb járulék, 12-én erről lett elutalva szja előleg, szocho, ésnem szóltak, hogy gond lenne, olyan meg nincs, hogy nálam minden működik, másoknál meg nem! -
válasz
LuckyL #47272 üzenetére
Nem akarok itt senkit sem győzködni, csak az a lényeg hogy téves a PayPalproblémája a Wise forintos számláinkkal, bár nekem nem volt gondom
Ez egy 2022-es cikk, ami nem egészen arról szól amiről én beszélek, bár lehet hogy egyszerűsítettem a mondanivalómat és félreérthető.Amiről én beszélek az a Wise Europe SA nevű cég és működése:
MNB-től kértek tájékoztatást:
Kérdései vonatkozásában tájékoztatom, hogy a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvény (Pft.) 2. § 20. pontja értelmében pénzforgalmi számla az a fizetési számla, amelyet a számlatulajdonos rendszeres gazdasági tevékenysége körében pénzforgalmának lebonyolítása céljából törvényben megállapított kötelezettség alapján nyit, illetve nyitott, illetve 22. pontja értelmében pénzforgalmi szolgáltató: az a hitelintézet, elektronikuspénz-kibocsátó intézmény, Posta Elszámoló Központot működtető intézmény, pénzforgalmi intézmény, Magyar Nemzeti Bank és kincstár, amely pénzforgalmi szolgáltatási tevékenységet végez. A Pft. 1. § (1) bekezdése alapján e törvény rendelkezéseit kell alkalmazni a Magyarország területén nyújtott pénzforgalmi szolgáltatásra. A Wise Europe SA 2020. szeptemberében csatlakozott a GIRO Zrt. által működtetett Bankközi Klíring Rendszer (BKR) éjszakai (IG1) és napközbeni többszöri (IG2) elszámolási rendszeréhez, valamint az azonnali átutalási megbízás elszámolását és teljesítését végző belföldi fizetési rendszerhez (AFR) is, amely azt jelenti, hogy a Wise Europe SA jogosult magyar IBAN számú fizetési számlák kibocsátására, továbbá fizetési műveletek lebonyolítására a Magyarországon működő mindhárom elszámolási platformon keresztül.
Az MNB álláspontja szerint, amennyiben egy pénzforgalmi szolgáltató HU-val kezdődő IBAN számlaszámú fizetési számlákat vezet, ezen fizetési számlák Magyarországon vezetett fizetési számláknak minősülnek (figyelemmel az IBAN szám képzésére vonatkozó szabványra), és az adott pénzforgalmi szolgáltatás kapcsán alkalmazandók a Pft. rendelkezései.
Tehát röviden: mivel a Wise teljes értékű része a magyar pénzforgalmi és bankközi rendszereknek és HU kezdetű IBAN számlaszámot vezet ezért ezek belföldi fizetési számlának minősülnek.A NAV álláspontja szerint szerintük mindenképp „pénzforgalmi számla”, és teljes értékűen használható belföldi fizetési forgalomhoz, de az MNB véleménye szerintük az irányadó.
Az MNB véleménye szerint ezek a számlák „belföldi pénzforgalmi számlának” minősülnek.
Itt a vége, 2023-ban.
Hova tovább?
Egyrészt ez azt jelenti, hogy a NAV és az MNB is azt mondja, hogy a Wise számlákat teljes értékűen lehet használni cégeknek nem csak pénzforgalomra, de ezekkel teljesítheti a kötelességét az, aki (az Art., vagyis az adózás rendjéről szóló törvény alapján) „belföldi pénzforgalmi számla nyitására kötelezett”.Amikor ez alábbit használod akkor nem a saját számládra, hanem a Wise számlájára küldöd ahol a P****** kezdetű azonosítóval amit a közleménybe írsz fogják a Wise forint egyenlegedre könyvelni a pénzt, most is működik, nem szűnt meg.
Másik lehetőség amikor a saját forintos számládra utalnak. Ha megnézed az első képen lévő számlaszám az azonos a nálad láthatónál, míg a másik az különböző mindenkinél.
A legtöbb belföldi utaláshoz Magyarországon elég a számlaszámot megadni. Azonban ha a küldőnek szüksége van az IBAN-ra, add meg neki ezt:
HU78 1260 0016 1307 2579 8061 6005
Ne feledd, ez az IBAN csak HUF pénznemben tud utalásokat fogadni. Így azt ajánljuk, győződj meg róla, hogy a küldő csak forintot utal neked. -
válasz
LuckyL #47270 üzenetére
Nem hiszem el hogy egy MNB által felügyelt forintos számlára nem lehet utalni, az Államkincstár, a Nyugdíjfolyósító és utal rá, szóval esetleg frissítse az a cég, egyetemek az információit.
A közös egyenleges feltöltési Wise számlára nem lehet utalni hiszen más a funkciója, de az egyedi számosra lehet utalni, pont ez a lényege hogy az MNB felügyelheti.
Mint írtam nem SEPA utalásként és nem nemzetközi utalásként megy, simán magyar belföldi utalás.
A PayPal elutasítás meg egyáltalán nincs megalapozva a felhasználói szerződés alapján. Arra sincs magyarázat hogy egyik felhasználónál működik a másiknál meg nem., akármilyen automata rendszerre is gondolsz. Akár Wise-ra, akár PayPal-ra értem ezt. -
Gardaai
senior tag
válasz
LuckyL #47243 üzenetére
Mobil appont még mutatja is, hogy volt díja. Ez webes felületen valahogy nincs kiírva sehol.Az lehetséges, hogy azért terhelték meg, mert van egy olyan rész a PayPal-nál, hogy:
"There is a fee when you send a payment to someone in another country or if you receive a payment from someone in another country."
Tehát elküldték a Wise-nak, bérkezett az összeg, majd visszaküldte a rendszer, ami így beérkező összegnek számít és a Wise országon kívülinek van minősítve?
Most ezt kire lehet ráterhelni, vagy benyeli az ember és kész?Vicces lett volna, hogy ezt a legutóbbi 4m. Ft-os kiutalásomnál játsszák el és behúznak több 10e. vagy 100e. Ft-ot.
Szerk.:
Forrás: [link] -
Gardaai
senior tag
válasz
LuckyL #47241 üzenetére
Jó, oké. Ezt még elfogadom.
De miért terheli meg az utalás refund részét, amikor maga az utalás ingyenes?
Írtam nekik, lepattintottak, hogy a tranzakció nem tartozik a Buyer Protection alá. Köszönik a megértésem..Bár csak ticketet tudtam nyitni, ismeretlen tranzakció témában, mert csak 1 lehetőség volt.. Ötlet, hol lehetne ez ügyben írni nekik, ahol talán kezdenek is valamit az üggyel?
-
Gardaai
senior tag
válasz
LuckyL #47239 üzenetére
Nálam is ugyan ez a helyzet!
Visszautasított és eltávolították a Wise számlaszámomat a PayPal fiókomról!ÉS 30.000 Ft-ot küldtem privát -> privát számla, de csak 28.500 Ft jött vissza...
Szerk.:
Ezt írták az egyik e-mailben:
Regarding your bank account ending in XXXX.A recent transaction with your bank account ending in XXXX didn't go through.
As a result, we have removed this bank account from your PayPal account.
To re-add this bank account to your PayPal account, please confirm with your bank that all information is correct. Alternatively, you can add another bank account.
We apologize for any inconvenience this may cause.
Másik e-mail:
An electronic funds transfer from your PayPal account to your bank account was rejected today for this reason:
Invalid Bank Account Information
Our system was not able to process the transaction with the bank information listed on your account. You should contact your bank regarding the bank account information required for electronic funds transfers. If you still need help, please visit our Help Center [link] -
válasz
LuckyL #47233 üzenetére
Tegnap. De valójában számít, mert másnak a bankszámlájára sem küldhetsz ki és ezt valahogy ellenőrzik. Az hogy nem kötelező megadni, az hogy a bankok nem ellenőrzik az nem jelenti azt hogy nem lehet lekérdezni mert ez is megismerhető adat a bankszámlák esetén.
A cég bankszámlájáról meg könyvelés technikailag bizonyos eseteket kivéve nem illik saját bankszámlàra utalni nálunk.
Lehet hogy csak átmeneti technikai hiba volt. -
válasz
LuckyL #47231 üzenetére
Azt hittem hogy az USD számla, a forintos Wise saját bankszámlával nincs semmi gond azt hozzá lehet adni és forintot is lehet kiutalni az egyenlegről. Nálam működik, saját PayPal fiók ami nem üzleti és saját Wise számla ami szintén nem üzleti.
De ha üzleti fiókod van a PayPal-on akkor a saját neveden lévő bankszámlára ami nem a cégé, nem utalhatsz ki csak a a cégesre. Ez némileg pénzmosás gyanús dolog és esetleg a rendszer ezért blokkolja. -
válasz
LuckyL #47229 üzenetére
Igen már elég hosszú ideje, más lett a számlaszám és az újat nem is lehet hozzáadni, ez még az előző számlaszámnál is csak ritkán sikerült. Egyébként írták is. Ráadásul az USD kiutalás +3% díjas a bankközi utalás költsége miatt.
Most ami költséghatékony megoldás hogy a PayPal egyelegek közt a más devizákat EUR-ra váltod, majd a XOOM-al ahol a PayPal egyenleg lesz a pénzforrásod elutalod a Wise EUR bankszámládra.
Ha rákeresel már írtam a díját itt a topikban. Nem direkt a PayPal-al utalsz, hanem a Xoom-al. -
#16729600
törölt tag
válasz
LuckyL #39034 üzenetére
Természetesen minden lepucolok, a feltört gmail fiokot is megszüntetem majd, de egyenlőre muszáj meghagynom, mert onnan levelezek többek között a paypal-al is.Telefonra csak a google hitelesítő alkalmazás került fel új alkalmazásként. Az elutasítás, amúgy meg is érkezett, ezzel a kitétellel, amit végképp nem értek.Pláne, hogy a paypal vendég fiókot és a PayPal Payments Pro szolgáltatás aktiválása ( tudtommal??) el sem érhető az országomból.Jellemzően USA, Kanada a felhasználási területe.Íme a lepattintó szöveg:
"PayPal’s Guest Checkout are unfortunately not eligible for purchase protection. Purchase protection doesn’t cover guest checkouts.For future reference, all payments using a PayPal account are processed securely and eligible for purchase protection. If you have any issues with a purchase made with a PayPal account, you can contact us here and we’ll ensure you are fully protected for your purchase. Thanks for your understanding and cooperation!"
Attól pedig továbbra is heveny agyf@szt kapok, hogy az illetékes osztály gyakorlatilag elérhetetlen.És az is áll, hogy ha nem szaladgálok, meg kontaktolok vadul az USA kereskedővel a kár összege jelen pillanatban 1100USD vel több lenne.Továbbra se hiszem, hogy ez egy normális eljárási rend lenne.
-
válasz
LuckyL #38985 üzenetére
A srác olyat kérdezett ami nála nem jön szóba, így nem szerencse dolga volt, mert ezt írta:
most úgy van beállítva nekem hogy a kártyatársaság árfolyamán történjen a váltás.
Akkor nyilván lényegtelen a váltási dolog, mert már kilőtte a PayPal váltást.
De úgy gondolta hogy ebben az esetben is vannak oda-vissza váltások és arra kérdezett rá, nem arra amiről most írsz, ami persze úgy van.
De középárfolyammal csak Revolut, Curve és Transferwise kártyák esetén számolhatunk, a legtöbb bank esetén devizaeladási árfolyammal könyvelnek.
Mielőtt váltanál a PayPal-on látható az árfolyam, ezt te is írtad, akkor még mindig nem világos az hogy miként csap be bárkit is? Amit eltitkol, vagy valótlan annál lehet becsapás, tények ismerete esetén nem lehetséges. Más árfolyam szinten biztosítja a devizákat. Ezzel nem csap be senkit, ilyen áron adja. De nem kötelező használni, hiszen van kedvezőbb alternatíva.
Ezután a választás joga mindenki sajátja. -
válasz
LuckyL #38982 üzenetére
Ami nyilvánvaló, ismert, köztudott azzal nem lehet becsapni senkit. Nagyobb árréssel dolgozik látszólag mint a bank.
De mennyi a bankok devizaváltási költsége? Nem kötik az orrunkra, lehet hogy most (01.24) az OTP 339,52 Ft / 1€ vagy 307,98 Ft / 1$ árfolyamán jobban megszedi magát mint a PayPal és azon senki nem háborodik fel. Mivel nem ismert a haszonkulcs, ez természetes
Egyébként mi lenne a megszokott árrés? Mert nem készpénzes devizaváltó, inkább bank a PayPal ebből a szempontból, viszont nem vásárol devizát, de én nem olvastam banki költség mértéket erről.
A Revolut meg nem ilyen rendszert üzemeltet, nincsen minden PayPal funkció, így eleve alacsonyabb a költségrátájuk. Igencsak relatív a megszokott váltási árrés.
Tényleg ne igazán lehet összehasonlítani, de azért megpróbáltam.
Ha van 100000 Ft-om akkor a PayPal 288,95 €-ot ad érte ez 346 Ft elméleti devizavételi árfolyam.
Ha 288,95 € értékben vásárolni akarok, akkor 101562 Ft-ra van szükségem, ami 351 Ft deviza eladási árfolyam. A kettő közt 5 Ft a különbség.
Az OTP devizavételi árfolyama 332,79 Ft, az eladási pedig 339,52 Ft a különbség a kettő közt 6,73 Ft.
A PayPal fizetési árfolyama 11,48 Ft-al több mint az OTP-é, de kinek nagyobb az "árrése" a devizán? -
C64
őstag
válasz
LuckyL #38902 üzenetére
Nem figyelsz. Már 2x leírtam, hogy de! Be volt állítva korábban, hogy ne a PayPal váltson, erre most mégis az váltott, holott nem is akartam paypallal fizetni! Most viszont mikor néztem a konverziós beállítás meglepetésemre mégis a PayPal volt beállítva hozzá. De ezt már korábban is írtam. Bakker, senki sem érti amit mondok.
-
C64
őstag
válasz
LuckyL #38899 üzenetére
Mit néztem el? Semmit! Nem szerepel a PayPal historyban, vajon miért? Mert nem azt a fizetési opciót választottam. És miért a PayPal végzi a valutakonverziót, ha korábban direkt átállítotgam, hogy ne az végezze? Mert szándékosan le akarnak húzni. Ennyi!!
A Mastercardommal fizethetek bárhol valutában is, ahogy szoktam más oldalakon is és akkor érdekes mód nem a paypalon keresztül megy.
Mastercard volt ebay fizetésnél kiválasztva, PayPal acc meg sem volt adva. Érted már, hogy mi a nagyon furcsa ebben???
-
válasz
LuckyL #38241 üzenetére
A banktól függően hozzáadódhat még váltási költség is ha forintos számlára érkezik, az megváltoztatja az árfolyamot.
Ha lehet a banknál ingyen €-os számlát nyitni akkor az legkedvezőbb, ha nem ingyenes akkor a fenntartási költsége megváltoztatja az árfolyamot. Ezek alapján lehet eldönteni hogy melyik árfolyam éri meg. -
mcsaba2324
csendes tag
válasz
LuckyL #38154 üzenetére
Szia,
Köszönöm a válaszokat, nagyon hasznosak. Igen, épp erre gondoltam én is, hogy csinálok neki magánszemélyként paypal invoice-t, arra megküldik a pénzt, én pedig bevallásban befizetem a 15%-ot. Kell mást is fizetnem mellé? Illetve a magyar alkalmazotti és brit Ltd directori "szerepeim" ebbe nem szólnak bele, akkor jól értem?
Egyébként ez elképzelhető, hogy egyszeri lesz és ennyi volt, ezért sem kezdenék adószámot és céget intézni, ha nem muszáj...
Köszönöm.
Üdv.
-
válasz
LuckyL #38152 üzenetére
Ezt írta: Egy cég hirdet a welapomon, jutalékom kifizetéséhez paypal invoice-t kér, hogy állítsak ki és az alapján küldi a pénzt
Invoice = Számla
De a szituáció alapján amit felvázolt az alap PayPal számla formátum nem megfelelő. Ha nem elszámolásra kellene amit kérnek, akkor elegendő lenne az e-mail cím a pénzküldéshez.
Ha ezt a pénzt amit küldenek neki, el akarják számolni akkor számla kell nekik, az ottani adóhivatal sem bemondásra fogadja el a költség elszámolást. Nem életszerű hogy egy cég csak úgy, egy nem hivatalosan nyilvántartott "sajt papír" alapján utalna havi 500 €-kat valakinek.
De persze minden lehetséges, az hogy jogszerű-e az egy másik dolog. -
válasz
LuckyL #38150 üzenetére
Világos, de ha az adott cégnek aki fizet neki az elszámoláshoz EU adószámos számla kell kénytelen lesz kérni, akkor is ha lenne olyan kitétel hogy nem kell neki. Magánszemélyként én nem tudok olyan számlát kiadni ami megfelel a vonatkozó jogszabályoknak. Adószám nélkül nem kapsz hivatalos számlatömböt, amely számlái elszámolhatóak, így magyar adószám is szükséges.
De én nem vagyok könyvelő, adószakértő és lehet hogy túl biztosítom magam a NAV-al szemben, így mindenképp célszerű neki egy konzultáció. -
GAbre
veterán
válasz
LuckyL #37958 üzenetére
Az a baj,hogy nyomják itt a szöveget,hogy ekkor van védelem,eddig 3 üzletem is volt,amit napokra,hetekre rá jöttek.(1 hét alatt jöttek az ügyek kb)
Akkor kicsit variáltam,lett volna még 2-3 ilyen átverés talán,de nem kaptak semmit.
Meg hiába nézi azt is ember,hogy 3-33 vagy 1300-as visszajelzése van a vevő fiókjának.
Azóta lett 1-2 jó,most meg ez,de hiába variál az ember,hogy az összes,vagy majdnem összes része az ő feltételük szerint teljesüljön,akkor sincs.
Most vegyek oldalról cd keyt,és reklamáljak,hogy nem én fizettem?
Azoknak gondolom hisznek,de a makulátlan visszajelzésű ebay eladóknak,évek óta lévő paypal fiókkal meg nem?
Ez a dühítő... -
válasz
LuckyL #37427 üzenetére
Amit leírtam az Összefoglalóba a 4. pont leírás, úgy csinálom mindig és még pár százan ugyanígy, nem állítódik vissza. Ezt csak a vásárlásokra tudod fixen beállítani, pénzküldés esetén ha kártya a forrás akkor valóban mindig a küldés során kell állítani, azt nem jegyzi meg.
Volt amikor ezt még állítani sem lehetett, de 2017-től itt is lehetővé tették, csak kézi vezérlés kell neki. Ez is beírva az Összefoglaló, 6. PayPal pénzküldés másnak vásárlás ellenértékeként vagy barátnak, családtagnak pénzküldés: leírás végére.
De legtöbben simán fizetünk vele, így nem gond. -
-
Bec
tag
válasz
LuckyL #37400 üzenetére
Volt panasztétel,mivel a PP pénzügyi közvetítő kivizsgálása szerint nem történt jogosulatlan tranzakció így elutasították a panaszom. 22-es csapdája..
Tanulván az esetből javaslatom,használjatok társkártyát amin csak a rendelésekhez szükséges mennyiségű pénzt tartsatok,vagy a PP fiókba beutalva rendeljetek. -
válasz
LuckyL #37392 üzenetére
De maradjunk annyiban hogy van amikor van rá lehetőség és van amikor nem. Most nem tudom melyik sapka van rajtuk.
Hiszen ők is írnak ilyet:
Ha a PayPal a saját belátása szerint időnként kiterjeszti a jogosultsági kört egyes immateriális tételekre (ideértve például a digitális cikkeket és a digitális tartalmakra vonatkozó licenceket) és/vagy szolgáltatásokra, akkor – amennyiben Ön a PayPallal másként nem állapodott meg – az alábbiak változatlanul a jogosultsági körön kívül maradnak:
Készpénzzel egyenértékű tételek (ideértve többek között a tárolt értéket hordozó tárgyakat, például az ajándékkártyákat és feltöltőkártyákat).
Pénzügyi termékekre és befektetésekre vonatkozó kifizetések.
Adományok.Mert ha UK-ban a pénz címzettje akkor érvényes. Mivel magyar akkor meg nem.
-
válasz
LuckyL #37389 üzenetére
Az eladói védelem mely részénél van ez írva, megadhatnád. Én nem látom, pontosabban azt látom hogy van amikor kiterjed.
11.2 A PayPal értékesítői védelmének igénybe vétele
11.6 Jogosultsági feltételek
A materiális tételek esetén a védelem csak akkor érvényes, ha azt postai úton, a „Tranzakció adatai” oldalon megadott szállítási címre küldték el. Ha a tételt személyesen kézbesítették, illetve ha a Fizetést Fogadó Fél egy másik címre postázta a tételt (mivel például a vásárló azt kéri, hogy egy másik, például „munkahelyi” vagy „ajándékozási” címre küldje a tételt), akkor Ön nem jogosult a program szerinti visszatérítésre.
Ezután ez van írva
Az immateriális tételekre és szolgáltatásokra vonatkozó átvételi bizonylat olyan, a PayPal belátása szerint meggyőző erejű bizonyítékot jelent, amely igazolja, hogy az értékesítés teljesült, és ennek alátámasztására tartalmazza többek között a következő információkat:
A tétel átadásának vagy a szolgáltatás nyújtásának időpontja.
Ha ez releváns, a címzett címe (például e-mail-/IP-címe).Gondolom akkor ez más dologra érvényes.
-
válasz
LuckyL #37387 üzenetére
Ha te mondod. Ha utalok egy termékért pénzt és nem kapom meg akkor az veszendőbe megy? Nem hiszem. De most nincs kedvem ezen vitázni veled.
Az Összefoglalóból is eléred a Felhasználói szerződést, már változott ez a része is.
13.4. A visszatérítés feltételei
Ön csak abban az esetben jogosult a PayPal Vásárlói védelem keretében visszatérítést kapni a problémás vásárlások után, ha az alábbi feltételek mindegyike teljesül:
Vásárlása jogosult a program keretében kínált visszatérítésre. A legtöbb termék és szolgáltatás (ideértve az utazásra használt jegyeket, vagy az olyan immateriális tételeket, mint például a digitális tartalmakhoz való hozzáférés vagy egyéb licencek), azzal, hogy kivételt képeznek ez alól azonban az alábbi típusú tranzakciók: Itt 17 pont van, én nem látom a kérdező dolgát benne. -
totyak
aktív tag
válasz
LuckyL #37369 üzenetére
Tisztában vagyok vele, hogy 10-15Ft-tal többet fizetek így fontonként/eurónként. Szerencsére nem százezres nagyságban vásárolok alkalmanként, nem bukom ezreket, talán egy évben 1-2 ezer Ft-ot. Nem fogom csatolni a kártyámat, én így döntöttem.
Nem azzal van a baj, hogy elmondod a véleményed, hanem azzal, hogy lenézed a másikat, mert "nem gondolkodik".
-
válasz
LuckyL #37301 üzenetére
Mindig válaszolnak, jön az automata üzenet az általános eljárással, ha abban nincs megfelelő megoldás akkor válasz üzenet is ember kommunikáció lesz belőle. Mindig reagálnak.
Lehet telefonálni is, te mindig ezt javaslod, de nem mindenki beszél angolul és van olyan probléma ami nem is igényli, ez is olyan. -
-
válasz
LuckyL #37139 üzenetére
Ez cég meghatározza hogy az adatot hogyan kéri, leírja hogy ha nem úgy történik, akkor az "büntetést" von maga után, amit 1500 Ft-ban határoztak meg.
Ettől eltérni természetesen eltérhet az ügyfél, csak ez nem lenne logikus viselkedés.
Ennek semmi köze ahhoz hogy a magyar bankrendszer hogyan működik (nem is a topik témája, a PayPal dolgaival foglalkozunk elsősorban), ez van előírva, ezt kell csinálni. Nem kell azt vizsgálni hogy miért van ez a szabályuk.
Ha szerinted a magyar bankrendszerben nem kell név, attól függetlenül a PayPal szabályainak nem figyelembe vételére történő javaslat anyagi kárt okoz az illetőnek, azt pedig gondolom senki sem szeretné. -
válasz
LuckyL #37136 üzenetére
Ha az utolsó 8 számjegy 0, akkor náluk sem kell beírni, ezért utalnak a 16-os számra.
Ha igaz lenne amit írsz, akkor minek emelik ki a névegyezést szerinted?Győződjön meg róla, hogy a név és a bankadatok egyeznek a bankszámlához megadott adatokkal. Ellenkező esetben a tranzakció nem megy végbe, és díjat kell fizetnie.
Tartsuk már be a kérésüket.
-
-
Head88
addikt
válasz
LuckyL #36865 üzenetére
A beszélgetésből nekem az jött le, hogy megegyeztünk mindenben. Elküldtem neki egy halom képet és egy unboxing videót. Amit továbbított egy Packlink ebay manager-nek. Mert állítása szerint a képeken és az unbox videón is a doboz nem olyan állapotú mint amilyennek elküldte. Úgy néz ki, hogy a kiszállító SEUR by DPD futárszolgálatnál manipulálták a csomagot.
Az eladó gyakorlatilag egy percig nem akadékoskodott a követelésemmel kapcsolatban. Gondolom majd ő is megkapja a kártérítését a megfelelő helyről.
-
Head88
addikt
válasz
LuckyL #36863 üzenetére
Ha vissza kell küldenem akkor visszaküldöm. (meg van még) A visszaküldés költségét vissza tudom kérvényezni utólag.
Ezt a paypal döntést azért nem értem mert nem kérvényeztem a paypal közbenjárását.
Rendben reggel írok az eladónak. Amikor legutóbb beszéltünk azt írta, hogy küldi vissza a pénzt. Kb azonnal meg is jelent a paypalomon a függő visszatérítés. Ez volt múlt pénteken. -
Head88
addikt
válasz
LuckyL #36861 üzenetére
A case még nyitva van. Már kezdeményeztem pár napja a lezárását de jelenleg a státusza: "A PayPal felülvizsgálata folyamatban A vita lerendezésének becsült dátuma:2019. június 26"
Közben találtam egy olyat ahol azt írja, hogy a teljesítés várható dátuma: 2019 június 17. (elküldöm a screenshotot privátban)
-
-
válasz
LuckyL #36721 üzenetére
Akkor nekem eddig szerencsém volt, jobban tudtak nálam angolul.
Bár azt nehezen hiszem el hogy telefonos ügyfélszolgálatra való felvételnél az angol nyelven való beszéd tudás nem lenne követelmény egy olyan helyen, ahol a Föld bármely országában lévő ügyfelekkel az angol a kapcsolattartás nyelve.
De nem jártam ott és nem is ismerem a munkaköri alkalmassági feltételeit a PayPal-nak.
Bár most elbizonytalanodtam, lehet hogy Írországban nem az angol a hivatalos nyelv. -
e90lci
senior tag
válasz
LuckyL #36693 üzenetére
Ezt írták:Ez egy átmeneti hitelesítési zárolás, melynek segítségével ellenőrizzük, hogy a fizetési módhoz tartozó számlán biztosan rendelkezésre áll-e a kifizetés teljesítéséhez szükséges összeg. A fizetési módhoz tartozó számlát akkor fogjuk megterhelni, ha Rakuten Deutschland GmbH teljesíti a megrendelést
Abból gondolom,mert a bankkártyámról levették a pénzt.Gondolom átment valami számlára amit a paypal kezel. -
válasz
LuckyL #36678 üzenetére
Csak azért a hóbortom mert egy adás-vételi szerződést kötsz a vásárlással, illene mindkét félnek annak megfelelően eljárni. Esetleg figyelmedbe ajánlom a Fogyasztóvédelmi oldalak által javasolt dolgokat, gondolom ők nem hóbortból írják le és a törvények sem hóbortból születtek vásárlás témába.
Még jó hogy amikor dispute-t indítasz a PayPal-on az is egy szerződési feltétel és annak is vannak kizáró feltételei, tehát csak célszerű bogarászni a javaslatod ellenére.
De felesleges minősítened a tanácsaimat. -
válasz
LuckyL #36599 üzenetére
Akkor mi? Adtál pénz valamiért és nincs nálad semmi. Ha nem rendőrségi ügy akkor kinek kell eljárni? Ne engem küldözgess, hanem írd le a hivatalos dolgot.
Ezt pénzt a logikád szerint nem tudja visszaszerezni? Volt egy adás-vételi szerződés amire a pénzt átadta és most nincs nála termék. Nem csapták be?
Te nem teszel feljelentést, tőlem meg elfogadták. De nem vitázom a tudásoddal -
válasz
LuckyL #36589 üzenetére
Esetleg figyelmesen elolvastad volna amit írt. Ő vette meg valakitől, (neked konkrétan le is írta) aki azt a PayPal-on keresztül fizette egy másik személytől, cégtől történő megvétel során.
Szóval a kérdezőnek nincs köze a PayPalhoz, nem érvényes rá semmi ottani védelem.
Megvett egy hibás dolgot, akitől megvette annak a pénzt vissza kell adni, ha nem teszi meg, nálunk az a megoldás hogy feljelentés a rendőrségen csalás miatt. Nem írta hogy angliai a dolog így magyar viszonylatban gondolkoztam.
Ha te is megveszel a Jófogáson, Hardveraprón valamit és nem egészen azt kapod és az eladó nem akarja pénzed visszaadni te mit tennél?
Így igenis köze van a rendőrséghez, annak amit írtam, teljesen felesleges volt a megjegyzésed. Az általa megadott érték (kb 70k HUF) alapján lásd ezt:
BTK. 373. § (1) Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart, és ezzel kárt okoz, csalást követ el.
(2) A büntetés vétség miatt két évig terjedő szabadságvesztés, ha
a) a csalás kisebb kárt okoz, (az 50 001-500 000 Ft-ig terjedő kár)Nem utasítják el, ezt az információt nem tudom honnan vetted, az hogy van ahol megpróbálnak lebeszélni róla hogy ne rontsa a statisztikájukat az teljesen más dolog.
Én tennék feljelentést. -
válasz
LuckyL #36416 üzenetére
Szerinted akkor menjen el egy bankba és nyisson bankszámlát?
Az én válaszomra nem kell válaszolnod, erre a hozzászólásra amit idéztél arra gondoltad azt amit írtál? Akkor ahhoz kellene kötni.
Azt hogy szerinted nem lehet kivédeni, ezért menjen bankszámlát kötni, igényeljen bankkártyát és azután adja meg az adataikat?
Szerintem nem ez az eljárási rend. -
válasz
LuckyL #36414 üzenetére
a válaszom nem tartalmazott kérdést. Nem értem mire gondolsz, de magyar fiókok esetén maradjunk a ránk vonatkozó szabályoknál.
Az hogy egy más országbeli, mondjuk német fiók esetén vagy az USA fiókok esetén másmilyen feltételekkel lehet használni és azzal kapcsolatban merül fel valami probléma az nem egészen releváns. De itt nem volt ilyenről szó.
Ha nincs bankszámlája valakinek a PayPal nem kötelezi bank választásra és bankszámla csatolására a magyar fiókkal rendelkező személyt. A bankkártyára meg rá jön magától is hogy jobban jár ha ad hozzá egyet. De erről sem volt szó. -
válasz
LuckyL #36412 üzenetére
Ezt nem értem. Minek nekem írtad? Részemről nem volt ilyen jellegű kérdés.
Bankszámla hozzáadás magyar fióknál csak akkor lényeges ha szeretném az egyenlegre érkező pénzt PayPal-on kívül felhasználni. Ha nincs ilyen igényem akkor nem kell a bankszámla adatot megadni.De a szerződési feltételek nem tartalmaznak ilyen kötelezettséget. A személyazonosság igazolás az egyértelműen szükséges.
-
válasz
LuckyL #36374 üzenetére
Rendben, miután az első ilyen problémánál egy fillért sem kaptam vissza, azután mindig kifizettem a szállítási biztosítást. Az elmélet az amit te írsz és legtöbb esetben úgy is van.
A Gearbest esetén ennek az értelmezése a gond:
13.6/d: A PayPal többek között a következőket kérheti és írhatja elő:hogy a fizetést fogadó fél a PayPal számára időben nyújtson be bizonyítékot arra vonatkozóan, hogy kiszállította a vásárlónak a vásárlás tárgyát képező terméket/elvégezte a vásárlónál a vásárlás tárgyát képező szolgáltatást, még abban az esetben is, ha a vásárlásra a 13.4.a. szakasz értelmében nem érvényes a PayPal-vásárlói védelem. Ha a fizetést fogadó fél nem nyújtja be időben az ilyen bizonyítékokat, a PayPal jogosult a vásárló javára dönteni. Ha a fizetést fogadó fél időben benyújtja az erre vonatkozó bizonyítékát, a PayPal jogosult akkor is a fizetést fogadó fél javára dönteni, ha a vásárló azt állítja, hogy nem kapta meg a vásárlás tárgyát képező terméket/szolgáltatást. -
válasz
LuckyL #36371 üzenetére
A Gearbest szerződési feltétel, amely szerint nem jár refund ha nincs szállítási biztosítás. A PayPal vizsgálja azt is, hogy az adott kereskedőnél milyen szabályozás van a refundra.
Volt aki nem kapott semmit emiatt.
Jelen esetben van nyomkövetés, csak az elvesztés miatt nem lett kézbesítve. -
espi38
őstag
válasz
LuckyL #36080 üzenetére
Sok éves vagyok de nem vagyok járatos ebben a paypalos dologban.
A paypalos fiokomba ha belépek valóban látszik, hogy jött nekem az összeg csak az volt fura nekem, hogy miért adjam előre fel a csomagot és adjam meg a nyomkovetesi számot majd ezután jovairjak az összeget, gondolom a paypal nem igy csinálja? -
válasz
LuckyL #35993 üzenetére
Rendben. Itt az hogy kell cvc kód vagy nem kell, nem tartozik a PayPal fals infók közé.
Te az állítod nem kell, úgy van, nem szállok vitába a kijelentéseddel.
Én azt tapasztalom hogy mindig be kell írnom, ebből azt a következtetés tudom levonni sajnos hogy a vásárláshoz szüksége.
Minek szívatna vele egy csomó cég? Teljesen értelmetlen akkor a dolog.én erre válaszoltam hogy nem kell lekérnie, mert nem szükséges a tranzakcióhoz
nyílvánvalóan azért nem kéri, mert már előtte benne volt a rendszerben uyganaz a kártya,
A kártyaszám az azonos, de lejárati hó és év, valamint a CVC kód más, így nem lehet ugyanaz kártya, ez egy másik kártya, gondolom ebben egyetértünk.Akkor csak egy kérdés, itt akkor a kért adatokat hogy kell értelmezni? Nekem úgy tűnik ha nem adom meg a CVC kódot a Security code mezőbe, akkor nem lesz sikeres a fizetés. De legközelebb nem írom be, mert nem kellene kérnie.
Egy PayPal fizetési kliens:
-
válasz
LuckyL #35990 üzenetére
Kösz. De amit írtál az nem releváns információ, mert azt látom hogy a legtöbb helyen kérik, az hogy nem muszáj kérni az lényegtelen információ ezért.
Amazon nem kéri, na bumm, egy. Amit "életvitelszerűen" használok azoknál meg kell.Fizetek a neten különböző fizetési kliensekkel és kéri a CVC kódot, a PayPal ha kártyás fizetési kliensként használom, a bankok fizetési kliensei, OTP, CIB, Unicredit, a PayU és a többi amelynél a szolgáltatói számlákat fizetem és a webshopok.
Szóval azzal az információval hogy nem kellene kérni nem vagyok előrébb.
Mert folyamatosan meg kell adnom, tehát szükséges a fizetéshez, mert egyébként nem fog teljesülni.Így számonra ez nem világos: tehát sehonnan sem kell lekérni a kódot, arra nincs is szükség a tranzakcióhoz
Ha kérik, akkor szükséges.
De lapozhatunk. -
válasz
LuckyL #35985 üzenetére
Ne javítgassál már állandóan jó ember!
Ha nem érted az olyan lenne szókapcsolatot akkor azt sajnálom, az nem azt jelenti hogy ugyanaz.Mi a f....ért kell amikor a szolgáltatói számlákat fizetem mindenhol megadni ha nincs szükség rá?
Ha nem kéne, akkor minek az a rubrika a fizetési felületen? Akkor nem úgy működik mint egy pin kód, az is kell a fizetéshez?
Fárasztó vagy már. Kb olyan hogy akkor is belém kötsz ha van rajtam sapka és akkor is ha nincs.
Szoktál fizetni Interneten? Mert úgy néz ki hogy nem. -
Oliverda
titán
válasz
LuckyL #35909 üzenetére
A vásárlási tranzakciók sápjából (~2-3% per tranzakció) egyelőre dől a pénz, bár ugye az eBay picsázta őket, ami szerintem fájdalmasabb kiesét eredményez majd mint a pénzküldés díjának eltörlése. Még van 1-1,5 évük a kopasztásra, elvileg valamikor a jövő év közepén jön a csere Adyenre.
Ha pedig a jövőben visszahozzák a díjat, akkor az emberek más, olcsóbb szolgáltatással (TW, Revolut, stb.) fognak pénzt küldeni, ahogy egyébként sokan eddig is tették. Mondjuk én nem siratnám őket, mert alapvetően elég pofátlan cégről van, amitől nem áll messze a felhasználók szándékos félrevezetése.
-
válasz
LuckyL #35906 üzenetére
Készülnek az eBay nélküli piacra.
De valójában én is inkább feltöltöttem az egyenleget ingyenesen és így ingyen küldtem a pénzt, tehát akkora veszteségük nem lesz, mert inkább így használtuk a PayPal-t a barátoknak, családtagoknak való küldéshez. Aki meg véletlenül kártyát használt hát az meg így járt.
Egyébként rosszul kalkulálsz, nem olyan jelentős volt ez a bevétel mert más országokban a bankszámla is fizetőeszköz és arról sem került pénzbe a pénzküldés.
Aki kártyát használt annak lett volna lehetősége megspórolni ezeket a pénzeket.
Már akkor sokat vesztettek amikor az eBay bejelentette hogy nem hosszabbítják meg szerződést velük.
Majd itt is lesz PayPal hitelkártya meg egyéb szolgáltatás ami kompenzálja ezt a bankkártyáról való ingyenes küldést. Akinek te PayPal-on keresztül fizetsz a megvásárolt dolgokért, azok meg nem ingyen kapják a lehetőséget. Ott a bevétel egy része. -
Oliverda
titán
válasz
LuckyL #35906 üzenetére
Megfordítanám: eddig ebből dőlt nekik a pénz, a szaporodó alternatívák miatt azonban valószínűleg egyre kevesebben használták pénzküldésre a szolgáltatásukat, így kénytelenek voltak engedni. A piaci verseny szépségei.
V/: Ma jött a hivatalos sajtóközlemény.
Megköszönném, ha a szorosan témába vágó hozzászólást nem tennéd OFF-ba.
-
válasz
LuckyL #35812 üzenetére
Tehát szerinted nincs semmi 300000 Ft-hoz köthető szabályozás?
Az, hogy igazolni kell magad ilyen összegnél, amelynél még fel is jegyzik a megbízás adatait, az nem olvasható a 2017. évi LIII. törvényben?
Az sem, ha valami nem stimmel az ilyen összegű pénzmozgásnál akkor nem kell az ezzel foglalkozó felügyeletnek bejelenteni, aki megakadályozhatja ezt a pénz mozgást?
Ha nem akadályozza meg, az pedig nem azt jelenti, hogy jóváhagyja?Én ezeket olvasom a leírt betűkből, a törvényből vettem az információkat, mert ugye ezt kérdezted eredetileg.
De akkor pontosítom a mondatomat:
Itt jön még képbe az, hogy magyar-e a fiók, mivel a pénzmosási törvény nem csak az ügyfél azonosítást, de a 300000 Ft összegű pénzmozgást is feljegyzik és ha valami problémát látnak, akkor a Nemzeti Adó- és Vámhivatal jogszabályban meghatározott szervezeti egysége felé ezt jelzik és az ő döntésük alapján teljesítik vagy megtagadják az utalást. -
válasz
LuckyL #35808 üzenetére
Én máshogy olvasom az átvilágítási mechanizmus működését, van egy folyamat, a 34. § és a 35. § nem tudom máshogy olvasni, csak valami engedélyezésről írnak, de mondom nem vita téma itt. De akkor rossz az értelmezésem, de maradok annál.
Az automatikus adatcsere törvény az összes EU-ban bejegyzett pénzügyi tevékenységet folytatókra vonatkozik, így a PayPal-ra is.
Nem tőlem az idézet:
A virtuális számlák, pénztárcák és más pénzügyi szolgáltatók sem kivételek – írja a Crystal Worldwide az elemzésében. Ha a pénzügyi szolgáltató olyan országban van bejegyezve, amelyik tagja az automatikus adatcseréről szóló egyezménynek, akkor jelentenie kell.
A Paypal európai központja Luxemburgban van, amely már az első körben csatlakozik az adatküldő országokhoz. -
válasz
LuckyL #35805 üzenetére
Kötekedésnek veszem a megjegyzésed. A törvényekre való hivatkozást nem kell igazolnom neked.
Lényegében két törvény vonatkozik a magyar PayPal számlatulajdonosokraEsetleg tanulmányozd a 2017. évi LIII. törvény a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról 6. § (1) d pont
6. § (1) A szolgáltató az ügyfél-átvilágítást köteles alkalmazni
d) háromszázezer forintot meghaladó összegű, a Rendelet 3. cikk 9. pontjában meghatározott pénzátutalásnak minősülő ügyleti megbízás teljesítésekor;
Az adatokat jegyezniük, őrizniük kell, központi nyilvántartás felé leadni, kockázatelemzést végezni stb. És van egy pénzügyi információs egység nevű dolog ami NAV-hoz kapcsolódik. Az hogy miként végzik a konkrét átvilágítási dolgokat a törvény alapján történt belső szabályozás.
Minek kellene jelezni ha úgyis rábólintanak? Illetve ha nem történik meg az valamelyik átvilágítás akor miért kell a pénzmozgást megtagadni? Valami engedélyezés csak van ezek szerint?34. § (1) A szolgáltató felfüggeszti az ügylet teljesítését, ha az ügylettel kapcsolatban olyan bejelentés alapjául szolgáló adat, tény, körülmény merül fel, amely ellenőrzéséhez a szolgáltató a pénzügyi információs egység azonnali intézkedését látja szükségesnek. A szolgáltató ebben az esetben haladéktalanul köteles bejelentést tenni a pénzügyi információs egységnek annak érdekében, hogy az a bejelentés megalapozottságát ellenőrizhesse.
35. § (1) A szolgáltató felfüggeszti a pénzügyi információs egység rendelkezésének megfelelően az ügyletek végrehajtását, ha a pénzügyi információs egység az ügylettel kapcsolatban vagy a szolgáltató ügyfelével összefüggésben bejelentés alapjául szolgáló adatról, tényről, körülményről írásban értesíti a szolgáltatót.
(2) A pénzügyi információs egység a 34. § (1) bekezdés szerinti bejelentés megtétele, valamint az (1) bekezdés szerinti értesítés napját követő négy munkanapon belül megvizsgálja a felfüggesztéssel kapcsolatos bejelentés alapjául szolgáló adatot, tényt, körülményt, illetve a 48. § (1) bekezdésében meghatározott információtovábbítás szükségességét.
(3) A pénzügyi információs egység jogosult a (2) bekezdésben meghatározott vizsgálatát egy alkalommal további három munkanappal meghosszabbítani, amennyiben az a 48. § (1) bekezdésében meghatározott információtovábbításhoz szükséges.
(4) A pénzügyi információs egység a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül írásban értesíti a szolgáltatót, ha
a) a (3) bekezdés alapján a vizsgálatot meghosszabbítja,
b) az ügylet a pénzügyi információs egység vizsgálata befejezése előtt is teljesíthető.A másik törvény meg az automatikus adatcsere törvény. Mivel EU-s a PayPal tőlük ide Mo-ra jelentési kötelezettségük van a számláról.
Lehet hogy rosszul értelmezem, vagy nem tartják be ezeket sem ami viszont nem az én hibám.
Nem igazán akarok vitát nyitni a dologban. Ha zavar a mondatom hagyd figyelmen kívül.
-
XboxGamePass
senior tag
válasz
LuckyL #35621 üzenetére
Paypal. (Ott rögzített kártya, nem paypal egyenleg, de igen paypal). Megkértem a Zarát, de mint írtam ők elvileg nem vontak le semmit, vagy úgy érted, hogy mindegy mi van, mindegy hogy postáz a Zara, a pénz egyből levonódik, ha paypallal vásárolok? Kértem refundot, de azt kaptam, hogy nincs mit refundolni.. a bank meg megmondta, hogy levonták a pénzt, végbement a tranzakció.
Ott van + előjellel még aznap, lehet csak kell pár nap a paypalnak, mire visszaérkezik a kártyámra az összeg?!
-
válasz
LuckyL #35604 üzenetére
Azért sok esetben ez az egyszerűbb. A telefonon hogy tudsz képet küldeni ha szükséges? Nem mindenre a telefon a megoldás. Nagyon ritkán kell a telefon.
Az hogy az írásos kapcsolat felvétel 2 lépcsős az nem túl bonyolítás, jön egy a legtöbb esetben használható megoldásokról egy automata üzenete, ha azok nem segítenek akkor csak válaszolni kell rá ahol bővebben is magyarázhatjuk a problémát, ez már emberekkel történő kommunikáció lesz.
Az angol tudás minden feléjük irányuló megkeresésnél szükséges, a kommunikációhivatalos nyelve a az angol. -
-
válasz
LuckyL #35587 üzenetére
A magánszemélyeknél nincs számla hozzáadási védelem a cégesnél meg van, ez nem is logikátlanság, ez hülyeség. Még ha fizetésre használnák, de a céges fiókokat is lehet belépés ellen védeni, akkor miként lenne az hogy másik számlaszámot adna hozzá egy idegen kamuból? Milyen ok miatt nem lehet simán hozzáadni?
Ha leigazoltam a céges adataimat köztük a kötelező bankszámla adatait is, akkor ha új számlát teszek hozzá ami csak a bejövő pénzeket fogadja náluk aztán semmi nem változik. (Csak megkérdezem már tőlük hogy mi ez a szelektív dolog,.)Viszonyítás kérdése a lehúzás. Aki sokkalja az válthat másra. Jövőre már az eBay-en sem ez lesz fő fizetési platform.
Mivel ez egy általános devizaszámlának tekinthető havi díjak nélkül, azért nem annyira mellbevágó az a 2,5% díj. Lehet próbálkozni a banknál $ devizaszámlával és azzal fizetni a $-os dolgokat. Éves szinten van némi költsége és ott is konverziós mókák jönnek elő.Az már elég rég javaslatként benne van az Összefoglalóban, hogyha valakinek az egyenlegen van pénze akkor azt vásárlás előtt konvertálja a szükséges devizára és azt az egyenleget tegye meg elsődlegesnek és úgy fizessen.
-
válasz
LuckyL #35570 üzenetére
Értem.
Tehát te azt tapasztaltad, hogy ha egynél több bankszámlát akar valaki a PayPal fiókjához adni, ahhoz fel kell hívni az ügyfélszolgálatukat, lediktálni a bank nevét, a számlaszámot, a számla milyen accounthoz rendelését és azután jelenik meg a bankszámlák listájában? Vagy engedélyeznek még egy biankó számlát és nekünk kell megadni az adatokat?
Ha az elsőt a PayPal felületen meg lehet adni, akkor a többit miért nem? -
válasz
LuckyL #35568 üzenetére
Ha te így tudod akkor oké. Csak azt az egyet magyarázd meg ha 8 bankszámla adható a fiókhoz akkor hét alkalommal kell telefonálni? Sehol nem írják ezt.
Csak annyit írnak hogy gyors és egyszerű, a felületen adjuk meg az adatokat, a bankszámla nem lehet üres, legyen rajta némi aprópénz és kész.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● Tekintsd át a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (Jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, a PayPal szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- 5000 napja regisztráltam
- GTA V
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Autós topik
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Milyen autót vegyek?
- Tomasz72: Ventilátor upgrade
- Fotók, videók mobillal
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- További aktív témák...
- 125 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4070 (ELKELT)
- 35" ASUS ROG Swift PG35VQ curved GAMER monitor
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- 4 év gari - magyar bill. - Lenovo ThinkPad Z13 G1 - AMD Ryzen R7 Pro 6850U, 13.3" 2.8K OGS érintő
- 1-12 részletre.Új noblechairs EPIC műbőr FEKETE - FEKETE. 2 év garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest