- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- CMF Buds Pro 2 - feltekerheted a hangerőt
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Mobil flották
- Okosóra és okoskiegészítő topik
-
Mobilarena
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
válasz
killerjohn #6736 üzenetére
gondold végig: AF esetén a kamerának fogalma sincs a tényleges tárgytávolságról!
csak annyit tud, h az élesség a kiválasztott AF ponton belül van az elvárt határokon (még csak maximálva sincsen, azt csak a kontrasztdetektáló módszer teszi) - de ez egyáltalán nem felétetlenül azonos a tárgytávolsággal!
hiszen különösen nagylátóban fordulhat elő könnyen, h bár az obi mondjuk csak "2 m" állásba van tekerve, tökéletesen elfogadható a 3-4x ilyen messze lévő célpont élessége...
vagyis AF-at használva az obi távolságskálájának semmi jelentősége, egyáltalán nem feltétlenül egyezik a tényleges helyzettel (szorozgatni pedig végképp nem kell, az eltérő crop nem befolyásolja az élességállítást)
és akkor még arról nem is beszéltünk, h a skála pontossága sem garantált
-
Degeczi
nagyúr
válasz
killerjohn #6734 üzenetére
a dofmaster szerint belekavar, a gyarkorlatban azonban nem (ami azért érthető is, hiszen a cropos váz ugyanaz, mint a fullframe-ből kivágva a középső rész: ha FX-en belefér vmi a mélységélességbe, akkor egy nem sokkal nagyobb fölbontású DX esetén is jó lesz, azonos tárgytávolság esetén)
viszont emiatt a dofmaster által használt szóródási kör (COC, confusion circle) érték valszeg nem teljesen korrekt, nem érdemes rá alapozni, inkább saját próbákkal meghatározni
-
Slowman
aktív tag
válasz
killerjohn #6727 üzenetére
Szerintem igen, bár én nem tartom jó kamerának ezeket a DSLR-eket (most ezalatt értsd a mozgóképet felvevő kamerát). Tudom, hogy csináltak már vele komplett filmet is és stb, de otthoni használatra ezek nem állják meg helyüket mint kamera
. Ezek max ilyen művészfilmekre pontosan megtervezett snittekre alkalmasak mivel csak MF van. Arra, hogy a gyereket levideózzuk ahogy szalad és biciklizik nem biztos, hogy ez a legjobb választás. Esetleg egy szülinapi gyertyafújást tudnék elképzelni vagy ajándékbontást ahol relatív keveset mozog a gyerek. Tudom mert van egy ismerősöm aki vette egy 500D-t meg hozzá egy 17-55/2.8-at és csak morog, hogy hát ezzel nem az igazi. Viszont a kézi kis kameráknak kaka a képük és nincs bennük a kellő DOF (a kis szenzor miatt, talán
de ez csak tipp). Videózásra a Panasonic-nak van a G-s sorozata és a hozzávaló obikkal lehet faja videókat csinálni mert ott van rendes AF.
Amúgy beltérbe szerintem kicsit kevés az f/4, de akár még jó is lehet. Kültérre biztos, hogy jó az az obi, amúgy az obi sztem kellőképpen jó (sőt...) a 720p-hez mert csak egy piros csíkos lencse (elég részletet meg tud jeleníteni nem fogja lekorlátozni sztem a videó részletgazdagságát). De én ha videózni akarnék biztos, hogy fixel próbálkoznék mert akkor csak a fókusszal kéne babrálni és sétálgatni . De lehet, hogy rosszul látom. Mondjuk én alapból nem is akarnék videózni egy DSLR-el mert fényképezni akarok vele (max annyira kapcsolnám be, hogy "jéé ilyen is van benne", de aztán ki is kapcsolnám és kb soha többet se használnám). Ha videózni akarnék akkor egy pro kamerát vennék. Szvsz ezek az összegyúrt megoldások nem szoktak jók lenni.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
killerjohn #6708 üzenetére
miért lenne vicc?
DSLR-en roppant nehéz megoldani a video közbeni AF-et, szépen gyakorlatilag nem is lehet (ronda lenne ahogyan keresésé közben túlmegy a célponton, majd vissza) -
kiskornel
addikt
válasz
killerjohn #6659 üzenetére
A válasz: Nem számolja bele a záridő meghatározásába. A rendszervakut (430EX II) két üzemmódban tudod használni. Az ETTL (ETTL II), akkor un. derítő mód (én így nevezném). Ekkor a háttérhez ad még egy kis plussz fényt, hogy a témád látható legyen akár világos háttér esetén is. (Nekem személyesen ez jött le). Így pongyolán fogalmazva a háttérhez igazítja a záridőt.
Ha viszont indirekt fényt csiholsz belőle (pl. plafonra irányítod), vagy bekapcsolod a vaku M módját, akkor te határozod meg, hogy mennyi fény jusson be az obin keresztül. Ilyenkor Av vagy M módba kapcsolva a fényképezőgépen a rekeszérték állításával tudod szabályozni a bejutó fény mennyiségét. Ha csak a vaku a fényed, a záridő nem játszik bele a világosságba.
Csak arra figyelj, hogy meg van adva, mennyi a minimális idő, ami még szinkronos. Ha meg az alá akarsz menni, mert gyors a téma, akkor a gépen be kell állítani a gyors szinkront. -
Degeczi
nagyúr
válasz
killerjohn #6659 üzenetére
mit számoljon bele?
fogalma sincsen róla, mekkorát fog villanni a vaku, hiszen az annak belügye...
(és fordítottak a szerepek: nem a kamerának kell alkalmazkodnia a vakuhoz, hanem a vaku feladata a kért értékek mellett a helyes expó biztosítása)egyfelől viszont van egy max. zársebesség, a szinkronidő, aminél rövidebbet nem használhat normál vaku esetén (speciális vakuval, ami többet tud villanni egy expó alatt, ez áthágható)
másrészt szokott lenni egy olyan vagy állítható, vagy fix értékű limit is, aminél hosszabbat sem választ vakuzás esetén, tipikusan 1/30, 1/60 (de az a jobb, ha ez állítható, mert amikor a vaku a fő fényforrás, többnyire nyugodtan lehet még hosszabbat is választani, ami szebben kiexponálja a hátteret)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
killerjohn #6656 üzenetére
mondom nem elszólás, az helyes: fókusztáv=gyújtótáv!
-
johnjohn
addikt
válasz
killerjohn #6656 üzenetére
Nézd csak meg, f 4 mellett, ISO 3200-oo mekkora a záridő !
-
t_a_m_a_s
addikt
válasz
killerjohn #6651 üzenetére
Az automatikus ISO előnye, hogy tud köztes értékeket is olyan vázakon (mint pl az én D40-em) amik manuálisan ezt nem tudják (csak a 100-200-400-800... értékeket). Mint minden automatikus dolog, jó fényviszonyok esetén jól működik, beltérben, kevés fénynél azonban a gép automatikusan tolja fel az érzékenységet a lehető legkisebb záridő érdekében.
Én sosem használom az automatikus ISO-t. Jó fények: ISO200 (D40-en ez a legkisebb), beltérben ISO400-800. Egyéb esetekben állvány és statikus téma vagy vaku. Mindig igyekszem úgy állítani be az érzékenység-blende-fókusztáv paramétereket, hogy a reciprok "szabályt" tudjam tartani. -
Ren Hoek
veterán
válasz
killerjohn #6651 üzenetére
Hát szerintem auto ISO-val fotózni kókányolás....Főleg ha nem lehet beállítani a tetőértéket. Sötétben fellövi 6400-ra? :S Azthiszem 550D-nél már lehet végértéket adni. Nemtudom milyen profi írhatta ezt, de nagyon nem érthet hozzá. Egy értéket érdemes az autómatikára bízni. Úgy át lehet látni még, hogy mit akarsz Te, és mit a gép.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
killerjohn #6645 üzenetére
az, de az expó szempontjából A módban valóban semmi jelentősége. valóban nem ártana az alapokat átnézni, és ehhez az Auto-ISO-t kikapcsolni, mert bezavarja a megértést
az 1/25 ISO1600-on ugyanolyan expót ad, mint 1/13 ISO800-on, ill. 1/6 ISO400-on
Auto ISO nélkül tehát ezt kaptad volna, 1/6-ot: kb. 3.5 fél blendével hosszabbat, mint az első esetben
az ok pedig egyszerűen annyi lehet, h 24 mm-en bekerült vmi világosabb téma is a képbe, ezért választott sokkal rövidebb expót a fénymérés
105 mm-re tekerve ez kikerült, és a sötétebb képtartalomhoz hosszabb expót választottazonos (fényességű) képtartalomnál ilyen nincsen: ha egyenletesen megvilágított fehér falra irányítod a kamerát, azonos expót fog választani
legalábbis A módban
P-ben már lehet szerepe a fókusztávnak, mert sok kamera igyekszik rövidebb zársebességet választani teleobikhoz, h elkerülje a bemozdulást
ez persze egyben rekesz nyitással is jár, hiszen rövidebb zársebességhez tágabb rekesz tartozik azonos expónál, így csak addig működhet, amíg a rekeszen lehet egyáltalán nyitni - és persze A módban semmiképp, hiszen ott magad határozod meg azt kézzel -
kiskornel
addikt
válasz
killerjohn #6641 üzenetére
Most akkor vettél egy olyan obit, amit nem igazán beltéri. Se a gyújtótávja, se a fényereje. Vaku javít rajt, de azt inkább csak derítésre szokták használni... szóval a háttér sűrűn lesz sötét.
Mégiscsak az a 17-55 jobb lett volna ilyenre.
Egyetértek az előttem szólókkal. Olvass, tanulgass. Amit vettél obi, annak meg tanuld meg a határait, és azt is, hogy lehet a "határokon" egyensúlyozni.(#6643) killerjohn : "legjobb záridő/ISO arányt annak függvényében, hogy mekkora a fókusztáv?" - ha kicseréled a fókusztávot a gyújtótáv szóval, akkor némi esély van rá, hogy valaki megérti...
-
johnjohn
addikt
válasz
killerjohn #6645 üzenetére
A mm fókusztáv, de azért változik az ISO érték, mert ha rázoomolsz valamire valószínűleg kevesebb fényt kap az érzékelő.
Alapvetően, a záridő, és a blendenyílás függ össze, az ISO értéket be kellene fixre állítani, nem auto-ra !
Szerintem ezekkel a cikkekkel kezdd :Fotoelmélet ! -
Ren Hoek
veterán
válasz
killerjohn #6643 üzenetére
ISO 400-tól már kezd zajosodni, 3200, meg 6400 már eléggé zajos. De újabb gépenek 800-at még simán lehet jól használni, ha nem zavar a zaj akkor 1600 is lehet - persze szigorúan lowlightban. Fényben a többi értékkel kell játszani. Ki kell próbálni mennyitől tartod túl zajosnak már, géptől függ erősen. De ha a téma nem bemozdult, hanem életlen, ott a fókuszálással van gond.
Amúgy mikor váltottam DSLR-e, énis pont így voltam. Mondom egy szutyok, kompakt géppel 100x könnyebb volt képet csinálni. Csak nyomtam a gombot, élesített és exponált. Azért ott sokkal könnyebb dolga van az AF-nek is, mert óriási a mélységélesség. De DSLR-nél is élesnek kell lennie, ez alapkövetelmény. Nyugodt körülmények között kell felfedezni és kipróbálgatni az AF-et, hogy működik. Nekem is beletellt egy kis időmbe mire megszoktam. Más világ.
-
johnjohn
addikt
válasz
killerjohn #6643 üzenetére
Nem a fókusztáv érdekli, hanem a beállított rekeszérték, és ahhoz állítja a többit.
A fókusztávnak itt semmi jelentősége. Célszerű volna valami szakirodalmat átolvasni, a fényképezés alapjairól, mert úgy tűnik kevered a fogalmakat. -
johnjohn
addikt
válasz
killerjohn #6641 üzenetére
Melyik fókuszpont volt kiválasztva ? Célszerű csak a középsőt használni, P-mód helyett Av módot, és 4-es blendét kiválasztani. ISO mehet feljebb esetleg a rövidebb záridő érdekében.
P-módban lehet, hogy bemozdultak kicsit a képek.
" - a vásárló soron, ahol van fény, nem is kevés - " lehet kevés volt mégis a fény ,és hosszú a záridő. Próbáld ki kinti fénynél, napos helyen, ha ott is téveszt az AF , akkor valami gond van. -
kiskornel
addikt
válasz
killerjohn #6636 üzenetére
Gyerek = gyors téma (sportfotózásnak minősül).
Nézz utána, hogy a sportfotós cuccok mennyibe kerülnek. Az legköltségesebb ága a fényképészetnek.
Ha olyan témát választasz, amihez "GYORS" obik kellenek (min F2,8 környéke), baromi jó AF rendszerrel, akkor olyan felszerelést kell venned. (azért kell a jó AF rendszer, mert F2,8-on baromi kicsi a mélységélesség).
Gyerek esetén ne bohockodj manuál obikkal... Maradj az EF, AF obiknál.
ÉN VAKUELLENES vagyok gyerekek közelében...A másik dolog: ha hívsz egy profi fényképészt, az is azzal kezdi majd, hogy a gyereket valahogy irányítani próbálja a végeredmény érdekében. Csináld úgy, hogy te irányítsd a dolgokat.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
killerjohn #6633 üzenetére
A legjobban úgy lehet gyakorolni, ha fogsz egy tárgyat és lefotózod nappal, amikor van sok fény. Teljesen manuálisan!
A keresőben egyszerűen látni lehet, hogy hol van éppen az élesség. Néhány esetben nem is lehet máshogy megoldani AF-el. Utána szépen kikísérletezed, hogy milyen blendén, milyen záridővel, hogy viselkednek a dolgok. Teljesen lődd ki az automatikát. Ha egyel szűkíted a blendét, növelni kell a záridőt 1 fényerővel stb.
A blende nyitásával pl kisebb mélységélesség érhető el, 2.8-on pl teljesen más hatása lesz a képednek, mint 11-es rekeszen. Ha épületet fotózol pl, akkor érdemes szűk rekesszel (pl 8 vagy 11) dolgozni, mert akkor minden szép éles lesz. Viszont 11-es rekesznél, növelni kell a záridőt, vagy ISO-t hogy ugyannyi fény jusson a szenzorra. Ezek érdekes dolgog, amiket ki kell kísérletezni,nyugodt körülmények között, hogy ráérezz. Az automatika sohasem fogja tudni, hogy mit akarsz megvalósítani. Mindig megéri átgondolni expó előtt mit is akarsz, vagy több képet csinálni. De minimum érdemes félautomatán használni, hogy tudj bánni a blendével és ISO értékekkel. Ha már tudod manuálisan használni, akkor átláthatóbb az automatika is.
Szerintem jó játék
(#6636) killerjohn: Na a gyerek, az mondjuk egy kifejezetten autófokusz éhes téma
-
kiskornel
addikt
válasz
killerjohn #6633 üzenetére
" És ilyenkor meg sokszor alul/túl exponált a kép... "
a * gobbal tudod rögzíteni az expot. Tehát helyesen:
- Témára néz az obi.
- * gobbal rögzíted az expot. (fényt mér, rögzít).
- ráfókuszálsz az azonos távolságban levő tárgyra. (félig lenyomva tartod az elsütőt).
- Vissza a témádra és tűz.
Így nem lesz alexpo-s.De ugyanezt éred el, ha félig lenyomod a gombot. megjegyzed az időt, blendét, M módba kapcsolsz beállítod, majd...
Meg LiveView-vel is mehet, spot fénymérés mellett...
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
killerjohn #6633 üzenetére
Nem tudom milyen géped van, de a legtöbbnél lehet a fénymérést locklolni, szóval ez nem kell, hogy problémát jelentsen - csak nézd meg a használatiban, hogy hogy rögzíted a fénymérést egy adott ponton.
-
Darkness1
aktív tag
válasz
killerjohn #6624 üzenetére
Én is keresőben szoktam, de csak azóta megy pontosan, mióta új szemüvegem van. Az előzőt régen írták fel, azóta változott a szemem, most már van benne egy cilinder is. Szóval: ha jó a szemed, akkor gyakorlás/megszokás kérdése, ha nem, akkor sose lesz jó, irány a szemorvos!
-
kiskornel
addikt
válasz
killerjohn #6624 üzenetére
Én LiveViewban. Nekem is a szememmel van probléma. Meg aztán a 450D csak pentatükrös, nem pentaprizmás, így sötétebb az átlagnál a kukker.
(tévedés ne essék, én macro-ra nem manuális obit használok, csak a virágok fényképezésénél pontosabban be lehet lőni az élesnek szánt részleteket MF-szal 10x-es nagyítás mellett az LCD-n).
És így esély sincs tévedni a fókusszal! -
Szten Márs
nagyúr
válasz
killerjohn #6624 üzenetére
Keresőben, simán, gyorsan. 10 képemből sztem egy 7-et biztos így csinálok.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
killerjohn #6624 üzenetére
Hát én keresőben szoktam, mivel nincs liveview-os gépem még. Low light-ban tényleg nem könnyű, de jó fényeknél nem vészes. Annyi hogy a keresőnél a dioptriát szépen be kell állítani a szemedhez... Nekem volt is vele gond az elején. Aztán egy idő utána megszoktam és néha könnyebb MF-el csinálni mint AF-el. Gyakorlás kérdése szerintem.
-
Mk48
csendes tag
válasz
killerjohn #6624 üzenetére
Pentaxosok előnyben :-). Cserélhető törőékes mattüveg+fókuszcsapda.
-
Mk48
csendes tag
válasz
killerjohn #6622 üzenetére
Nem baj, hogy nehéz, cserébe irtó jó! :-) Kb. hasonló súlycsoport a Pentax 16-50/2.8-cal :-).
-
killerjohn
addikt
válasz
killerjohn #6621 üzenetére
és k*rva nehéz..
-
Klemice
senior tag
válasz
killerjohn #6619 üzenetére
Akkor már vedd meg az újat 260ért
-
killerjohn
addikt
válasz
killerjohn #6616 üzenetére
*24-105-öt
-
Mk48
csendes tag
válasz
killerjohn #6616 üzenetére
Murphy törvénye: amikor megveszed a boltban az újat, rá két napra jelenik meg hirdetés két hónapos, garanciás példányról féláron, használtan...
-
máyköl
veterán
válasz
killerjohn #6612 üzenetére
Persze, inkább várj két napot, minthogy 1 nappal hamarabb megveszed drágábban.
-
Mk48
csendes tag
válasz
killerjohn #6606 üzenetére
használtan érdemes objektívet venni?
Érdemes! De csakis személyes átvétellel, kipróbálva. Postai útban nem bízom, főleg drágább obiknál az Orczy téri negyedik dimenzióba juttatás miatt...
-
máyköl
veterán
válasz
killerjohn #6610 üzenetére
Ok... Nekem is csak kicsit később lesz meg rá a keret, ha majd aktuális lesz írok, hogy megvan-e még...
-
máyköl
veterán
válasz
killerjohn #6606 üzenetére
Mennyi?
-
Slowman
aktív tag
válasz
killerjohn #6606 üzenetére
De igen, máyköl-nek, ha olcsón adod
. Mert ő asszem keres egy IS-es kitobit.
Szerk.:
Mondom én!
-
Klemice
senior tag
válasz
killerjohn #6606 üzenetére
250-en 5.6 ugye
én mindig nyitva használom, mióta megvettem, kivéve ha a téma más igényel néha -
Klemice
senior tag
válasz
killerjohn #6603 üzenetére
24-105nek jobbak a színei
-
Klemice
senior tag
válasz
killerjohn #6598 üzenetére
55-250nek az a lényege, hogy legjobb minőséget nyitott blendénél produkálja
-
killerjohn
addikt
válasz
killerjohn #6600 üzenetére
ráadásul még megbonyolítja, hogy a 24-105 az EF, a 17-55 meg EF-S, ami azt jelenti, hogy a 17-55-öt nem tudom később feltenni egy fullframe vázra... ó istenem
-
Byk01
őstag
válasz
killerjohn #6600 üzenetére
Cserélj Nikonra, ott van
Igaz, 18-105Én is azt néztem ki, csak nálam nem lenne rendszercsere
-
Byk01
őstag
válasz
killerjohn #6598 üzenetére
Ha mondjuk 2 értékkel tudod nagyobbra nyitni a rekeszt, akkor két értékkel csökkentheted a záridőt, tehát ugyanott vagy, mint ha ennyit javított volna a kézremegéseden az IS (jellemzően azért többet szoktak már, de ez most részletkérdés). Viszont, ha a téma mozog, azt az IS nem fogja megfogni, és nem tudod csökkenteni a záridőt, míg, ha van tartalék az obiban fényerő téren, akkor nyithatod tovább, és csökkentheted a záridőt, így nem fog olyan nagy eséllyel bemozdulni.
Remélem, érthető voltam -
Szten Márs
nagyúr
válasz
killerjohn #6596 üzenetére
"állvány nélkül bukom a fényerőt is, ha a tele végét használom"
Ez a gondolatmenet hogy jött össze?
-
Slowman
aktív tag
válasz
killerjohn #6594 üzenetére
Nagyon egyszerű
. Veszel egy 17-55/2.8-at és egy 70-200/4 IS L-t és megoldódott a probléma
. Van minőségi telég és egy minőségi alapzoomod. Én legalábbis így csinálnám...
-
Slowman
aktív tag
válasz
killerjohn #6592 üzenetére
Nézz meg az obikkal (kit és az említett két obival 17-55; 24-105) készült tesztképet, sztem rá fogsz jönni
, hogy mi a különbség a kit és azok között. Cseppet jobb a felbontása és a rajzolata az L-es obiknak. Én pl személy szerint a 24-105 re tenném a voksom, de azért mert én nem nagyon használom a nagylátót. Ettől függetlenül a 17-55 az egy nagyon profi cucc APS-C-n (sztem van olyan rajzolata mint bármelyik L-es obinak) szvsz a 17 egy nagyon ideális kezdő gyújtótávolság, a 24 már sokszor kevés és megszokást igényel. Ki kell próbálni és az alapján kell dönteni.
-
Jinxx
senior tag
válasz
killerjohn #6590 üzenetére
Kompatibilisek, nem kell aggódnod. A két említett obi két kitűnő minőségű obi. Azt, hogy milyen átfogást használnál ki jobban a szokásaidnak megfelelően, azt neked kell tudnod. Ha tájképezni szeretsz, jobb a 17 kezdő, ha portrézni, családot, gyerkőcöket fotózni, akkor jól jön néha a 105. A cserélgetésről annyit, hogy általában úgysem az az obi van fenn a gépen ami kellene.
Én a 24-105-re szavaznék, ha kell nagylátó, ott a kitobi.
-
kiskornel
addikt
válasz
killerjohn #6533 üzenetére
Nos... fókuszteszt..
Ennyit tudok segíteni... Az eladó, akivel kicseréltettem, beismerte, hogy sajons ez köztudott az obiról (én így fogalmazok, személyes tapasztalataim alapján, a kereskedő meg így fogalmazott: a GYÁRTÓ termékeiről).
-
rumos14
nagyúr
válasz
killerjohn #6519 üzenetére
elhangzott már: Tami 17-50/2.8, stabi nélküli változat, 100k-ért.
én Sony-n használom, nagy megelégedéssel. fókuszmotor a vázban, stabi a vázbam, semmivel sincs gond -
Klemice
senior tag
válasz
killerjohn #6519 üzenetére
Vicces, hogy egy árban van a 17-55 a 24-105-el...
Nem kérdés melyiket választanám
-
kiskornel
addikt
válasz
killerjohn #6515 üzenetére
A Canon 17-55 egy jó obi. Én szeretem. A pénzét megéri.
(Az én példányom alapján!!!)
pro: Jó rajzolat, éles képek, gyors fókusz, fényerő rendben, stabilizált kép, szép bokeh, van bent anyag rendesen.
con: nem szigetelt, sarkokon picit lágyul, csak EF-STamronnal (konkrétan ezzel a típussal) én rosszul jártam. fókuszteszten megbukott. Csak erős tesztelés után szabad megvenni...
-
Slowman
aktív tag
válasz
killerjohn #6515 üzenetére
Hát az a helyzet, hogy a 17-55 IS USM nem egy kategória a Tamron 17-50/2.8-al kb fele a Canonnak
és természetesen az ér is mutatja, hogy ez már nem hobby hanem az APS-C kategóriába profi kivitel minden téren. De mindkettő jó választás (pénztárcától függően). Természetesen az USM motor, stabilizált ez mindenképp pozitívum a másikkal szemben. Canon azért némileg jobb minőségű is mint a Tamron. A Tamronnal az a baj, hogy nagyon le kell tesztelni, hogy jó e a fókusz mert nem lehet kalibrálni és mivel nincs fókuszmotor a Canon/Nikonba így még nagyobb a szórása a Tamronnnál (viszont 100K-val olcsóbb
). Hallottam már itt pozitív és negatívtapasztalatokat is mindenfajta bajonettvéggel egyaránt. Érdemes Notebook-on visszanézni vásárlásnál mert nem biztos, hogy elég a kijelzőn. És azt is szokták tanácsolni, hogy Pénteken vásároljunk mert akkor Hétfőn bőven vissza lehet vinni természetesen ha a cég partner ezen a téren.
Szvsz ha nincsenek anyagi korlátaid akkor 17-55/2.8 IS USM (profi és high-end minden téren az APS-C kategóriába), ha pedig nem mindegy hová teszed azt a 100k-t akkor a Tamron is megfelelő amatőr használatra, csak alaposan le kell tesztelni vásárlásnál mert mint mondtam nagy a szórás.
Én is a Tamront néztem ki kitobi helyett kb következő hónapra be is nevezek egyre csak még nem tudom eldönteni, hogy a 17-50 vagy a 28-75 legyen, de gondolkozok Sigmán is. Elég nehéz eldönteni.
A 17-55 IS USM-el vannak személyes tapasztalataim egyik ismerősöm pont 500D-n használja és igen komoly darabminden téren, nagyon szépen muzsikál rajta. Én személy szerint kicsit nagynak is érzem egy 500D-n szóval nem árt egy ilyen nehéz obihoz venni rá egy portrémarkolatot. E mellé már csak egy 70-200/4 IS L kell és kész is a komplett csere
az előző szettedre.
-
killerjohn
addikt
válasz
killerjohn #6515 üzenetére
vagy esetleg ez: Tamron Canon 17-50/F2.8 AF SP VC XR Di-II LD ASP (IF) objektív
(ebben van stabilizátor, de drágább)ezek a tamron / sigma optikák minőségben hogyan viszonyulnak a canon-okhoz ?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vezetékes FEJhallgatók
- 3D nyomtatás
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Hálózati / IP kamera
- A Micron újszerű módszerrel javítja QLC-s SSD-jének sebességét
- Otthoni időjárás-állomás
- Dune Awakening - Máris túl az 1 millión
- Konzol Screenshot
- Mesterséges intelligencia topik
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 - i5-6300U I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- Samsung Galaxy Tab A8 (2021) , 3/32 GB,
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- LG 48C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged