- DIGI Mobil
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Tasker
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz #32577792 #55303 üzenetére
Ez a kéréd így lófityula.
Milyen autó, milyen lámpa?
Ha xenonos akkor a szintező beállítja magát, de a terítést lehet akkor is állítani kell.
Ha manuális akkor mindenképpen be kell állítani.
Ha motoros, de manuálisan kapcsolható, akor is igényel beállítást, hiszen terheléstől függően kell az álltalában 3 fokozatot beállítani.Renault power
-
forceberg
veterán
válasz eTrade #55302 üzenetére
Ezt nem is láttam, itt 100°C-os mérések is vannak + néhány használt olaj is.
Ebben a Full Tech nem győzött meg, de nem igazán látok jobb RN0720-as olajat.Az viszont azért kemény, hogy az 5 perc x 1kg helyett az 1perc x 2kg mennyivel jobban "gyilkol".
Az életre lefordítva, ezt teszi a nagy nyomaték rendszeres kihasználása... így fogynak el a hajtókar csapágyak, ha az olajozással együtt a nyomatékhoz alul vannak méretezve.Gajdán Úr videóját láttam már, meg szoktam nézni, ha tesznek fel új részt.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Pecc
őstag
Kellemes ünnepeket
Srácok, 83, 89, vagy 91 °C-os termosztát kell az autóba?
Van erre valami gyári leírás? Vannak ajánlott márkák?M1/2 K4M700
Köszi!
-
eTrade
tag
válasz forceberg #55308 üzenetére
Hát én is meglepődtem, hogy az ELF Evolution 900 SXR 5W40 jobbnak tűnik, mint az ELF Evolution Full-Tech FE 5W30, amely összességében nem rossz olaj, csak azért jobb eredményre számítottam.
Motorkopás jelentős része akkor keletkezik, amikor beindítjuk a motort, ezért nagyon fontos a motorolaj keringési képessége is, amely ezekben a tesztekben nem kapott szerepet.
-
Cane
őstag
Műszakin jelenthet-e problémát, ha led-es izzó van a féklámpában hagyományos helyett?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Lacy6
senior tag
Sziasztok!
Renault Fluence (110le) 1.5 Dci-hez milyen motorolaj ami ajánlott?
ELF Evolution Full-Tech FE 5w-30-at találtam, de tesztek alapján eléggé rosszul szerepel.
Alternatíva érdekelne leginkább.
Kb 100 ezer km van az autóban.[ Szerkesztve ]
Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
Lacy6
senior tag
válasz forceberg #55317 üzenetére
Itt néztem.
Korábban lett linkelve.
Vannak jobbak, meg van az a clean test, amiről fogalmam sincs micsoda de 4 pontot adott rá.
(9,5-9 Amazing, *8,9-7 Very good, *6,9-5 Good)Csak kíváncsiságból kérdezem, hogy elf márkán kívül van olyan motoralj amit szoktak ajánlani ebbe a motorba?
Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
forceberg
veterán
Csak a szintén 5W30, low SAPS és HTHS>3.5-ös olajokkal érdemes összehasonlítani.
Egyszerűbb úgy, hogy amelyik olajnak van RN0720 minősítése, az az olaj tölthető bele. Sztem minden nagyobb márkának van ilyen terméke.
Eaglenek a Liqui Moly tetszik, de ezen táblázatban azok sem jobbak semmivel sem, de árban duplája.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Ilyet is találtam, Shell.
[link]
Illetve a hivatalos honlap:
[link]
"Fully synthetic motor oil – Tailored to meet engine manufacturers’ special requirements.
Designed to meet the demanding requirements of particular high-performance engines, including Renault and those requiring ACEA C4
Shell is currently the number one global lubricants supplier to the Renault-Nissan alliance for factory-fill lubricants
Passes an extensive range of performance tests to meet engine oil specification Renault RN0720"http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Joker88
őstag
adott egy 2003-as clio.
hol van a duda / kürt/ ? mert nem szól
biztosíték cserélve,elméletileg az új, de továbbra sem ad jelet..szemléltető kép:
In loving memory of Garrett Lockhart
-
ALgore2
tag
Sziasztok!
Fehérvár vagy környékén ismertek olyant, akinek van CLIP és tanítana vagy kiütné az immot????
A fehérvári RENAULT SZERVIZ JANUÁR 20 körül vállalná, minősíthetetlen hozzáállásal........
Köszönöm![ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
z00li
senior tag
Sziasztok!
Második generációs Scénicnél mire érdemes figyelni? 2003-as évjáratú benzines 2.0 16V-ről lenne szó. Fogyasztásban mennyivel lehet rosszabb egy első generációs 1.6 16V-nél?
Z
-
rob210
Topikgazda
Pont annyival amennyivel jobban nyomod és amennyivel nehezebb a kocsiszekrény.
8 liter alatt ne is gondolj fogyasztásra.
Ráadásul a 2.0 literesben már kettőstömegű van és okoskerék is.
Szóval nem vagy sokkal messzebb egy dieseltől fentartásban és akkor az már jóval szerényebb fogyasztást fog produkálni.
Ehh ezt se hittem volna, hogy én egyszer ilyet írok le.De valóban, ha már most a fogyasztástól félsz akkor nem fog beválni.
Amire figyelni kell az a rugók állapota, minden elektromos kütyü, ablakok esőérzékelő, felszereltségfüggően a többi elektromos ketyere.
(Egyébként nagy szerethető hodály föleg a grand)
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
z00li
senior tag
válasz rob210 #55331 üzenetére
A jelenlegi Scénic I 1.6 16V is 8l körül eszik éves átlagban, szóval a fogyasztás nem lenne gond.
"Ráadásul a 2.0 literesben már kettőstömegű van és okoskerék is."
Az okoskereket tudtam, a kettőstömegűt nem."(Egyébként nagy szerethető hodály föleg a grand)"
Gondolom, hiszen a mostanit is nagyon szeretem a hülye francia megoldásaival is.És mit gondolsz milyen lehet a kettes Scénic 1.6 16V hatos váltóval? Ott csak rövidebbek a fokozatok, vagy spórolósabb a hatodik?
-
-
rob210
Topikgazda
Csak jobban vannak elosztva a fokozatok.
A hatos váltó nem mindig megoldás az alacsonyabb fordulatszámra.
Ilyen szempontból a 2.0 literes jobb.De a felhasználási szokásaidat nem ismerem.
Ha városban tötymörgős lesz a kocsi annak a 2.0 horror lesz, ha sokat mész hosszúkat országút pálya az meg az 1.6 nak lesz halálos.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
z00li
senior tag
válasz rob210 #55335 üzenetére
Hát olybá tűnik hogy elengedem ezt az autócsere gondolatot egy kis időre. Köszönöm a felvilágosítást. Jelenlegi felhasználáshoz bőven elég a paripa. Jövőre így megpróbálom rendbekapni esztétikailag, már amennyire három gyerek mellett ez megoldható. Topikösszefoglalóba bekerülhetünk ha teszek fel képet?
Z
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #55320 üzenetére
Néhány gondolat erről, aztán részemről már nem is téma.
Szerinted, vagy bárki...ez a lista életszerű?
200-240 körül megyek Németeknél, de legalábbis 200 alatt ritkán, akkor milyen lehet(ne) a kenésük ezeknek az olajoknak, amiket ő néhány perces bemutatóval szinte már kőbe vési egy általa megkreált lista alapján? Hogy mutatná meg egy ilyen lista, hogy pl az általam kedvelt LM, pl 1-2 hetes ilyen körülmények közti használattal, hogyan védi, keni a motort?
Olajcsere után 5 perccel, vagy 5 órával már véleményt alkotnál bármiről, ha gyorsan szét tudnád kapni motort?
Amilyen erők hatnak rá 200km feletti több órás vezetés után, honnan tudná bárki is megmondani, hogy bármilyen köze lenne ennek a tesztelésnek? ilyen körülmények között? Mint írtam több hetes, hónapos használat után.Nos, ilyenkor jön jól a hallás, a motor csendes, bika erős még jobb. Egy rossz minőségű olaj, pl a lista alapján ezt tudja/tudná biztosítani? A lóf...szt.
Aki e lista alapján vesz olajat, nos az meg is érdemli.
Én inkább hagyatkozok a fülemre (motor jóval simább és halkabb járása, mint pl az elf-nél, ami ezt nagyjából olajcsere elején tudja és csak max 2000km-ig, utána egyre rosszabb és rosszabb lesz, de az LM lecserélésig tudja ezt tartani), illetve, hogy erősebb is, hamarabb ugrik etc...Az az olaj meg alapból nem érdekel, ami ennek az ellentéte, pl a lista alapján kiválóan szereplő shell helix ultra-t már használtam, 2400km után (német oda vissza) azonnal leengedtem és cseréltem. Szörnyen szar volt a motor, hangos csataggó dízel moslék járással, és persze nem is úgy ment, ahogy kellett volna ahogy megszoktam, de a lista alapján ennél az olajnál, 5 perc tesztelés után alig volt kopás...Wow
Na, mindegy, mindenki úgy választ, ahogy akar, ez a pali sehol nincs elismerve, még honlapja sincs, csak a YT
Én, úgy gondolom, hogy rájött, hogy tud ezzel keresni, mind a yt-on és mind adományokból a paypal-ra, de részemről ennyi, már így is többet időt szántam erre, mint amennyit érdemel ez az egész piotr féle 5 perces tesztelősdike. .------------
Egyébként tegnap cseréltem MOTUL XCESS 8100-ra, brutál halk, talán még az LM-nél is, de csak 400km-t mentem, egyelőre többet nem is érdemes róla mondani, majd két után okosabb leszek...
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #55337 üzenetére
Akkor sikerült mindenkit meglepnem.
Én is kb. 3 hete találkoztam a specifikációban vele, amikor kuplungcseréhez néztem a nyomatékokat.
Egy másik típushoz, csak mellette volt a 2.0 es táblázata is és ott írta a kettős tömegűt, de jól emlékeztem, most megnéztem mindegyik 135Le felettiben van, nem csak turbósban.
Az összes F4R es kettőstömegű.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #55344 üzenetére
Pedig az a 2ös tömegű nagyon ritkán igényel cserét.
Azért nem is tudják a tulajok, hogy benne vanRenault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #55345 üzenetére
Ismerős 2.0dci Laguna3-ban pár napja lépte át a 400 ezret, se kettős, se láncra utaló probléma nincs, csak megy az az autó, illetve 10 ezrenként olajcsere. Ennyi.
oké a futómű már többször is volt javítva nála és nálam is, de az nem éppen erőssége ennek az autónak, de az a 2 ezres dízel úgy néz ki, kimegy a világból, ha rendesen megkapja a friss olajat időben. -
polonic
félisten
Sziasztok!:
Hamarosan hozzájutunk egy 2013 július havi grand scenichez, 1.6 dci motorral.
Ismert előélettel, 95 ezer km-rel. A szervizekről már megnéztem az összes számlát.
Pl olajcserék kb 20 ezer km-enként voltak.Ez lesz az első ekkora és dízel autónk.
Naponta 10-11 km-re oda és vissza használnánk. Aztán nyilván hétvégente lennének hosszab utak, meg évente párszor több 100 km-es utak is.
Mire kell figyelni ilyen használat mellett dízelmotornál? Tudom lassaban melegszik be a motor. És a motort akkor nevezzük üzemmelegnek, ha az olaj is meleg (mondjuk ez honnan derül ki, mikor éri el ezt a hőfokot, azt nem tudom). Melegíteni, vezetni hogy kell a hidegindítás után?
Részecskeszűrő eltömődhet hamar? Kokszolódhat az EGR?Arra gondoltam, hogy megnézetem egy szakival, hogy milyen állapotban van a motor most, pl van-e kokszolódás, turbó és a kettőstömegű lendkerék milyen állapotban van..
Aztán az olajcseréket 10 ezer km-enként tervezem innentől.Egyébként tudom, hogy városba nem való dízelmotor. De ez most így alakult.
Vagy adjuk is el egyből kb? -
molnarpeter
nagyúr
válasz polonic #55348 üzenetére
Ez volt az ALD-os? Hova hordták eddig szervizbe, minden előírásosan volt cserélve, nem maradt ki semmi? Gari lejárt? Ha ténylegesen hetente lesz hosszabb út, talán pár évet kibír. Szerezz be valamit DPF állapot figyelemmel kísérésére, hogy ne regenerálás közben állítsd le a motort (ha meg telítődik, el tudd adni ), illetve a tankot nemérdemes negyed alá kijárni (cr és dpf is jobban örül), nameg tartsd 1500-2500 körül a fordulatot - hétvégi kiruccanásoknál 20-25 km után rendesen is érdemes kiforgatni, megelőzendő a turbó geometria leragadását a koksz miatt. EGR tisztításnak lehet értelme preventív jelleggel, többi nem aktuális még/nem lehet ránézéssel állapotot felmérni. Indítás után 20-30s járatás főleg hidegben ajánlott, de többet fölösleges. Elindulás alapjáraton csúsztatott kuplunggal, és utána finom gázt adva; motor leállítása kinyomott kuplunggal, előtte nagy sebességű/terhelésű haladást követően kicsit érdemes visszahűtés céljából járatni. Ha nem utcán parkol, egy elektromos motormelegítő jó lehet esetleg.
[ Szerkesztve ]
-
gooool
őstag
Sziasztok!
A mai nappal elvitték a kis drágámat...
Amikor elhajtottak vele azért urrá lett rajtam egy picit a meghatódottság, pedig alapvetően nem váltott ki belőlem sosem éles érzelmeket a gép, talán ez volt a legfőbb indok, hogy végül az eladás mellett döntöttem.
Viszont, ami mindenképp megnyugtat, hogy a piaci árát azt hiszem megkaptam érte (ugye klímahűtő cserés és az oldalán is sérülés van, amiket az átlag magyar a mennyit engedsz a feléből mondattal honorálna, egyéb tekintetben teljesen egyben a vas).
Régi haveromhoz került az autó, szóval fogok még találkozni vele, képben marad abszolút a jövőben is.
Ezt a képet már ő csinálta róla, hazafelé tartva:Azt még nem tudom mi lesz helyette, lehet maradok a Renault vonalon, lehet nem, majd a szívem eldönti első sorban, na meg némi racionalitás.
Boldog Új Évet előre is minden topiclakónak!
Üdv, Balázs