- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- Azonnali navigációs kérdések órája
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- OnePlus One - Kína már itt One
- Android szakmai topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
-
Mobilarena
Kérdés előtt kérjük olvasd el az alábbi összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
Topikgazda
A Pro-nál elsősorban a stick-nél történtek "fejlesztések". A Pro-ban 2db rugó van a centerezésnek, a simában csak 1. Hall szenzorból a Pro-ban kettő van axisonként, a simában csak egy! Illetve ha jól emlékszem, a Pro Led-ek programozhatók, a simánál nem, stb...
A pöcköt jó, hogy kiszedted, az egy ritka nagy marhaság benne.
-
xtremist
őstag
Rosszul tagoltam a mondatot, azt akartam mondani, hogy ne legyen 300 dollár. Inkább legyen jó minőségű műanyag mint fém, ne legyen konkrét típus másolata hanem inkább univerzális, de legyen olcsóbb. Még az x52-n is (nekem) fölöslegesen sok funkció volt, attól többet ne tudjon, de legyen egy fokkal "modernebb" mint pl a gnx modul. És ha ezt az adott gyártó beillesztené a saját alsó közép kategóriájába, egységes stílussal kinézettel, akkor szerintem elég sokan vevők lennének rá.
-
xtremist
őstag
Nekem japán piacos verzió volt, és az új korától rossz volt. A joysticknek borzalmas dead zone volt középen, azt mágnes moddal kijavítottam, meg a központi rugót kivettem, lett helyette gumiszalag mod, a gázkaron egyetlen csúszka vagy tekerő sem volt használható, a csúszkákon a jitter miatt, a tekerők meg volt hogy egy irányba tekerve oda vissza rángatták azt amihez hozzá voltak rendelve. Pl zoom in out. A gázkar kijelzőjének a háttérvilágítása random kapcsolgatott ki be. Mindezt 3 különböző gépnél, bármelyik usb portnál, pedig nem hiszem hogy egy Be Quiet dark power pro 1200 tápnál meg egy MSI x570S Tomahawk max alaplapnál kellene jobb hogy az usb energiaellátás zavartalan legyen. Vettem külön áramforrású usb hubot 20000 ft-ért, mert azt mondták hogy volt akinek attól volt baja. Hát ennek nem...
-
TESCO-Zsömle
titán
"kivéve, hogy ez nem fém"
Volt Saitek X65-ösöm. Full alu-öntvény. Ne tudd meg milyen szar volt azt fogdosni hidegen...
És nem tudod rendesen átmelegíteni sem, mert alu. Kicsit elengeded, már le is hült a francba... A load-cell jelentette gondokról ne beszéljünk ,mert gyakorlatilag gyárilag volt használhatatlan a cucc a Warthog áráért...
Minap nézegettem én is a GNXT-et. Az oké, hogy 2 kategóriával a T16 fölött van, de azért a pénzért nemrég még X56-ost vesztegettek, ami egy full HOTAS, míg ez "csak" egy "sima" botkormány.
Én HOSAS-t akarok majd építeni űrrepülésre, amihez kéne botonként a 3 analóg tengely, illetve nagyon jó lenne egy digitális görgő, amivel gázt tudnék adni, de utóbbival eddig mindössze 2 botkormányon találkoztam. Egyik a mostani Virpil, ahol az említett markolat bázis nélkül kerül annyiba, mint a GNXT (és ott azt hiszem csavarás sincs), a másik meg a Saitek Cyborg-X, de az meg köszönőviszonyvan sem volt a minőséggel. Hozzám úgy került gyárilag, hogy az egyik gomb már a dobozban le volt esve és mások is panaszkodtak, hogy a gombjai potyorásznak.
Marad a kompromisszum...
Illetve "valamikorra" majd tervbe van a kókány is, csak ahhoz alapot kell keríteni. Van egy ilyen egyedi igényem, hogy kéne egy nagyon lágy működésű, csavarás nélküli botkormány, aminek a ravasza analóg.
-
Vesa
Topikgazda
Gázkar maga nem zajos, csak az egyik tekerőpotija, de dead zone állítással még simán kezelhető. Kéne neki egy kontak spray és annyi, de nincs kedvem szétszedni megint.
Ha el lesz adva, egyben szeretném ellőni, mert külön már nem fog elmenni.Így sem fognak kapkodni érte, nem sokan éreznek késztetést a szétszedésre szerintem.
-
abéla
senior tag
Volt 2db NXT prémium jobbos (többi in stock), kicsi vaci, majd az egyiket elhoztam a fenébe
.
Ránéztem 2 perc múlva: out of stock (kapkodják, nem véletlen)Mert ugye a TM TCA sajna 1(2?) kategóriával van ez alatt, meg ugye -az eddigi tapasztalatok alapján- nem is számolok vele hosszútávon
, viszont a full nagyvasak horribilis árait egyszerűen nem vette be gyomrom, így hát nem lehetett ezt a NXT-et nem elhozni.
Nah amiért hónapok óta gyűröm a kispárnám, végre megoldódott.
Majd, ha megérkezik (remélem nem hetek/hónapok múlva) és időm engedi, kicsit nyüstölöm, hogy újból teret engedhessek
-ide vonatkozó- grafomán hajlamaimnak.
Vesa: azé' a gázkarra vonatkozó megállapításaim változatlanok
-
Vesa
Topikgazda
-
Vesa
Topikgazda
Rugó gyárilag nem állítható a Pro-n. Mókolni lehet, de akkor buktad a garit.
A gázkarban van egy műanyag pöcök, azt ki lehet szedni és akkor olyan lesz, mint kés a vajban (én megcsináltam anno). Viszont, ehhez is szét kell szedni, ami ismét gari probléma.Egyébként maga a kar nem jár nehezen -állítható is az ellenállása-, csak van ez az utánégető fokozat, ami miatt a végállások előtt kicsivel "akad" egyet. Az említett rugós pöcök kidobása ezt hivatott kiiktatni, de a köztes úton simán jár a kar. De tény, hogy kiszedve az igazi, bár ez nyilván ízlés kérdése is. Én utáltam.
-
lo_jo
senior tag
Én is tőlük vettem a yoke-ot közvetlenül. Épp elérhető volt a shopban, végignyomtam, a végén paypallal kifizettem, majdnem napra pontosan 1 hónap múlva meg is kaptam. Ez alatt az 1 hónap alatt annyira sem méltattak, hogy maguktól írjanak egy nyamvadt levelet, hogy "sorry, elérhető volt, de nem az, majd kapod te szerencsétlen balf@sz", 2x írtam nekik, az első 2 hét után volt, akkor azt mondták, hogy jövő héten érkezik a gyárból és küldik is azonnal. Amikor ez letelt, megint írtam, nem is válaszoltak, de legalább 3 nappal később elindították és expressz futárral jött. A fórum tele van ehhez hasonló problémákkal.
-
Vesa
Topikgazda
Ebben az ársávban minden műanyag, de ez a Hori mechanika kb. 90-es évek eleje szint (de nem akarom megsérteni az akkor még az alapító irányításával működő TM-et, mert az F16FLCS is műanyag volt és potis, mégis egy kiváló vezérlő volt ami évekig tette a dolgát bármi probléma nélkül!). Lehet, hogy a t.16k sem szép belül, mégis egy modernebb kialakítású rendszer, és nem csak a szenzor miatt. Bár a szenzort sem lehet figyelmen kívül hagyni, mert 2020-ban potikkal kihozni egy joy-t epic fail, és a direkt igénytelenség csúcsa. Ezzel a tré mechanikával+a potikkal ne is csodálkozzon senki, hogy lehetetlen nemhogy precíz, de akár csak alap szinten használható irányítást is elérni.
-
Vesa
Topikgazda
Nem tudok konkrétabbat mondani, mert nem derült ki számomra, hogy kell-e a két gázkaros verzió vagy sem, illetve hogy mi az elsődleges prioritás. Ezért szedtem össze az előző hsz.-ben a lehetőségeket. Azt már a kollégának kell tudni eldönteni, hogy mi a fontos neki.
A pedál tényleg nagyon jó, főleg polgárinál (de szerintem harcinál se jön rosszul).
Egészen más élmény pl. viharban crosswind landing-et tolni egy pedállal, mint anélkül. -
OldAkita
aktív tag
Nagyon kedves vagy hogy válaszoltál és ilyen részletesen elmagyaráztad miképpen kell viszonyulni egy joystickhez annak akinek még sose volt. Ez vagyok én :-) A vége az lesz hogy mindkét szememből patakokban folyó könnyekkel megveszem a Thrustmaster A10 Warthog Flight Stick-et önmagában gázkar nélkül. Azt meg majd karácsonyra, vagy ha kifogytak a könnyeim :-) Csak azt nem értem, hogy SuperGamer hogy tudja ennyivel olcsóbban adni?
-
abéla
senior tag
... közben utánanéztem, sajna az új Gladiator-K nem egyenlő a régi Gladiator Pro -val, sokkal inkább a műanyag gimballos régi "sima" Gladiator alapjaira rakott hotas markolat (az akkori Bf-109 markolat helyett).
Hát, túl szép lett volna ennyiért egy fém beles konstrukció az biztos; ráadásul még így sem lehet kapni hónapok óta.
-
OldAkita
aktív tag
Kösz a részletes választ és útmutatót.
Igen, a Warthog Stick-re gondoltam a 90 ezres árnál. Persze emellé kellene még a gázkar is ami együtt valóban horror ár. Viszont a józan ész azt diktálja hogy lassabban a testtel, mivel az is benne van a pakliban hogy a fiam repülget pár órát és soha többet elő se veszi :-)
Az árukereső hozzászólásainál az x56-ra azt írta valaki hogy a gázkart nehézkes mozgatni, ami talán polgári repülésnél még elmegy, de harci helyzetekben gond lehet és minden játékhoz más joyt venni nem lehet. Ezzel az x56 kiesett.
Az x52 pro-ról azt olvastam hogy itt ott fémre cseréltek benne egy két alkatrészt ami javára vált. Igenám, de annak meg csak 1 gázkarja van.
Itt került a képbe abéla fórumtárs írása, ahol bemutatta a TM TCA Sidestick-et, összehasonlítva a T16000-el. Utánaolvasva képbe kerültem hogy ez egészen friss cucc, viszont lehet hozzá venni gázkart is, mégpedig kettőst. LINK
Nekem ez tetszene, és bár a gázkarról egyelőre semmi infó nincs, lehet hogy ez lesz a nyerő nálam. Mit mondtok erre?
Utólag bocs, neked válaszoltam Vesa, csak elcsesztem és abélának ment a válasz. De lehet hogy mindegy, mindketten segítettetek. -
Vesa
Topikgazda
Csak a linket fogom beszúrni a hsz.-hez, nem tudok a szövegen javítani. De nem is kell, semmi gond nincs vele. A Multi Paneles írást is beteszem, mert arról még semmi infó itt ahogy elnéztem (én sem konyítok hozzá, nem volt még hozzá szerencém).
Egyébként ha már Multi Panel: Volt idő amikor B737 home szimulátort akartam építeni a pincébe, de aztán idő és pénz hiányában dobtam a projectet (4 millió körül befejeztem a számolgatást
). Pedig azt nagyon tudnám szeretni...Nagyon sok ilyen nagygépes home szimes a Multi Paneltől indult...
-
abéla
senior tag
ezt sem árt olvasgatni DCS + Multi Panel összelövéséhez: DCS flightpanels topik
más:
Vajon ez az új VKB Gladiator-K azonos lehet a régi Gladiator Pro-val? (Glad. Pro szétszedős) -
Vesa
Topikgazda
A multi panel más tészta, szerintem se rossz cuccok, bár főleg polgári szimhez vannak tervezve, persze ettől még máshoz is jól használhatók. Anno mikor még sokat VFR-eztem FS-ben, nekem is viszketett a kezem a rendelés gombon (a yoke vezérlővel együtt), de aztán letettem róla.
Majd írd meg a tapasztalatokat ha gondolod, lehet még hasznos lesz valakinek később. Főleg most, hogy jön az új FS, biztos meg fog ugrani az ilyen típusú vezérlőket vásárlók száma. TM se véletlen jött ki az Airbus szériával.
-
Vesa
Topikgazda
És valóban, hogy is hagyhattam ki az orosz csodákat! Azoknál ízléstelenebb, ocsmányabb műszerfalakat direkt sem lehetne tervezni, ehhez genetikai szinten kódolt igénytelenségre és anti-szépérzékre van szükség.
A Gameres eszmefuttatásoddal egyetértek! Szerencsére van pár kivétel, csak jó drágán (VKB, Virpil), de érthető módon nem mindenki akar százezreket költeni egy vezérlőre. Az a bántó a dologban, hogy simán lehetne csinálni egy jó középkategóriás terméket is, elérhető áron, ha a kritikus részekre odafigyelnének. Mondjuk a Saitek X52 esetén is teljesen felesleges az LCD, azt a pénzt amit annak tervezése és beépítése elvitt, fordíthatták volna rendes potikra, vezetékekre és mechanikára (eléggé kiakadtam pl. azon, hogy még az X52 pro-ban is cérnavékony merev drótokat használnak a stick-ből jövő vezetékeknél, melyek ugye folyamatosan mozognak ahogy a kart rángatjuk, ennek aztán pár éven belül természetesen kábeltörés lesz a vége. Adná magát ilye helyre a sodrott vezeték, de nem...
A mechanikának sem kéne full fémből lennie, mert akkor nyilván Virpil árszinten tartunk, de létezne középút, csak senki nem foglalkozik vele. Mármint minőségre, mert árban léteznek ide pozicionált termékek, csak a minőségük nem hozza a szintet.
Warthog is...nekem az van, nincs vele bajom én szeretem, de tény, hogy 170k-ért ez így kevés. Műanyag gimbal, az is rosszul kenve...Ehh...
Oroszokkal ez a baj igen, hogy nehezen kapható. A throttle design nekem nem jön be, most a Virpil csinált egy V2-t, ami szerintem rettentő béna lett. A VKB-nek meg évek óta majd csak jön...Stickek jók, de pl. Virpilnél azt is átgondolhatnák, hogy nem mindenkinek van akkora keze mint nekik. Egyik-másik stick szerintem direkt bányászok kézére van tervezve, akkora. -
Vesa
Topikgazda
Poti ügyben nem tudok választ adni, de neten tuti van valahol olyan fórum vagy cikk, ahol konkrét kompatibilis alkatrészt találni.
Az Airbus konzolok színe ilyen gyárilag, nem hinném, hogy bármilyen misztikum áll mögötte. Simán csak csúnya, persze ez ízlés dolga.
A Boeing legtöbb gépén egyfajta kékesszürke van, az egy fokkal jobb, bár néhány gépen (pl. 747, 767), hasmenés színnel operálnak (barna).
Nem tudom miért spórolnak az ilyen kritikus alkatrészeken. Az azért beszédes, hogy az 1994 környékén vásárolt Thrustmaster F16 FLCS HOTAS-omon a mai napig nincs kontakthiba! Pedig full potis az egész. Eegyszer mondjuk volt takarítva kb. 20éve. Most vagy a TM minősége zuhant meg, vagy az alkatrészgyártóké.
-
abéla
senior tag
esetleg még ez
vagy sokkal inkább ez
Mondjuk vicces hogy ha nekem 400ft(és ez ALPS), akkor nekik pár százezres(milliós?) tételben mennyire pici összeg ez és ezeken spórolnak. -
abéla
senior tag
Conradon ezt találtam: 10kOhm, linear, viszont 10 mW-os nincs, így 60mW-ig bezárólag ezeket találtam.
Kérdés: egy 50mW-os poti jó lehet? Mondjuk, ahogy elnézem méretben is lehetnek gondok, bár a tengely kb stimmel (ez egy jó méréstech. alapegység), de az a gond hogy nem flat... nna majd szét is kapom a t16000-t, hogy megnézzem, bele lehet-e faragni ezeket a kis fémkockákat.
-
Vesa
Topikgazda
"remélem az ezzel spórolt összeget egy jobb rZ axis potira költik"
Többen említik ezt az official demo video alatt is, természetesen erre nem válaszolnak.
Polgári szim más világ mint a harci. Azért láttál azonos időt -és reális időjárást is-, mert hivatalos METAR adatokkal dolgozott az MSFS. Anno volt, hogy repültem egy Budapest-Bécs utat, és félúton jött a vihar a szimulátorban, aztán 30 perc múlva a valóságban is. De jártam úgy is, hogy szakadt a hó itthon, én meg Teneriféről repültem haza, ahol 30C fok volt, leszálláskor Ferihegyen pedig szakadt a hó, ahogy in real life...
Legjobb egyébként, ha valami rendes addon gépet hsználsz, mert a gyári nagygépek mindegyike kuka...A Level-D 767 mai napig a kedvenceim egyike. Már a gépet beindítani is kihívás, tanulás nélkül nem is fog menni.A TH új csodája mondjuk hiánypótló, mert bár vannak Boeing és Airbus gázkar replikák, de csak profiknak, méregdrágán. Az visazont zavar, hogy egy kvázi T.16000M a stick. Ebből az látszik, hogy összehányták az egész koncepciót.
-
Vesa
Topikgazda
Azon kívül amit magad is említettél (bizonytalan működés hosszabb távon), konkrétan az X52-nél kontakt problélmák lehetnek, főleg a PS2(szerű) kábelnél (ez köti össze a két vezérlőt). Gladiatorral itt nincs túl sok tapasztalatunk, de mivel a műanyagos belű verzió felépítése pont olyan mint bármelyik más hasonló kategóriásnak, a várható problémák is megegyeznek, (pl. centerezési/dead zone problémák, kontaktos potik/kapcsolók, stb).
A Warthog egyértelműen túlárazott...Bár a Hotas verziónál a gázkar gazdag funkcionalitása némileg kompenzál, de még így sem ér annyit...Szerintem. Mondom ezt Warthog tulajként.
-
Vesa
Topikgazda
A Gladiator nem HOTAS, tehát más kategória mint az X52 pro.
Aztán arra is figyelni kell, hogy a Gladiatorból nem mindegyiknek van fémből a gimbal és a mechanika, az általad linkelt verzió is olcsó, szerintem az is már plasztik gimbalos verzió. A fém (anno Gladiator Pro néven is futott), full fém volt és 250dollár körül mozgott. VKB-ből jelenleg a Gunfighter Mk.III képviseli a csúcsot, de nincs HOTAS rendszerük. Virpil-nek már van kétféle Throttle egysége is, mindegyik minőségi anyagokból készült, de a teljes rendszer ennek megfelelően abból sem olcsó, és nem hasonlítható a consumer X52Pro-hoz. -
Vesa
Topikgazda
A ruszkik jól nyomják, de nagyon kis cégek, sok még a tervezési, kivitelezési hiba ott is (érdemes megnézni pár unboxing videót, pl. a Virpil gripnél sajnos látni sorjás műanyagot és illesztési hibát is).
A TM már nem a régi, bár valójában soha nem volt mérhető az orosz full fém konstrukciókhoz. Be kell látni azonban, hogy az átlag usernek nincs is erre szüksége. Hardcore szimeseknek kell az ilyen szintű minőség, a fém pedig nyersanyag és előállítás szintjén is drága a műanyaghoz képest. A joy piac eleve kicsi, ezen belül is csak szűk réteg igényel ilyen minőséget, érthető tehát, hogy a nagyobb cégek nem feküdtek rá és tolják a műanyagot. De mindenből elérhető full fém mechanikás cucc (pedálból is), ha valakinek erre van szüksége.X52 nem változott a Logitech felvásárlás óta, csak az X56-hoz nyúltak hozzá.
-
Vesa
Topikgazda
Nem győzzük leírni, hogy ezek belépő szintű termékek! Gyakorlatilag ahány felhasználó, annyi vélemény. Van akinél meg a Saitek esett szét pár hónapon belül, de volt itt már olyan kolléga is, aki 2 hónap alatt 2db Warthogot cseréltetettt gariban, mert gondok adódtak vele (nálam meg semmi baja évek óta). Bármilyen terméket veszel manapság, ez a tendencia megfigyelhető. Nincs már "biztosan tartós" termék...A Virpil sem az, de a fém mechanika miatt annak esélye, hogy nem hullik szét belátható időn belül, sokkal nagyobb. Ennek ellenére arról is olvastam már rossz véleményt és visszaküldött termékről is...Ez van sajnos.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Megújult a PROHARDVER!
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Xbox Series X|S
- Synology NAS
- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Medence topik
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- További aktív témák...
- GAMER PC : RYZEN 5 4500 / 16GB DDR4 / ASUS RX 480 8GB / WiFi / Bluetooth / 512GB M.2 SSD / 500GB HDD
- Dell Latitude 7390, 13,3" FHD IPS , I5-7300U CPU, 16GB DDR4, 512GB SSD, WIN 11, ( olvasd végig )
- Acer PREDATOR HELIOS NEO 16 / i9-14900HX / RTX 4070 (140W) / 1 TB SSD / 240HZ
- Topping A70 Pro fejhallgató erősítő
- Topping D70 Pro Octo DAC
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B550M R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 Ti 8GB Rampage SHIVA FSP 700W
- Dymo LabelWriter 400 - Hőpapíros címkenyomtató
- Apple iPhone 13 128GB / Kártyafüggetlen 1ÉV GARANCIÁVAL
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix G731GU Gamer Noti! I7 9750H / GTX 1660TI / 16GB D4 / 512 SSD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest