- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Yettel topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Milyen okostelefont vegyek?
- Új Trónok Harca telefon érkezik
- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
bitrograde
senior tag
Ne haragudj, talán félreérthetően fogalmaztam. Az OTL jó szokott lenni a 6-os Sennheiserekhez, de nem feltétlenül jó a planárokhoz (más típusú teljesítményt igényel egy planár, mint egy dinamikus fejhallgató, és előbbit nem minden OTL képes leadni, és nem is mindig szeretik a kis impedanciás fejeseket).
Fura, hogy éppen a Violectricet említed, nekem egy V280 hajtja a HE6SE-t.Az opamp csere annak is jót tett. Alapból is jó volt, csak az új OPÁ-kkal több a tartalék, és ez jót tett a hangminőségnek is. Be kell valljam, a Sennheiserrel még nem is próbáltam, de most, hogy mondod.
Ha a Violectric elsőre húzósnak tűnik, akkor próbálj Lake People-t keresni. Ugyanaz a cég, csak a LP modellek között találni használtban olcsóbbakat. A feleslegesen tartott fejeseid árából kijönne még egy Vio is amúgy.Vagy nézhetnél Schiit Jotunheimet, szimmetrikusan az is szépen elkergetné a HD600-at, és még hozzá passzoló DAC-ot, vagy bele kártyát is kaphatsz. Van belőle 1-es és 2-es is, ahogyan a hozzá illő Bifrost DAC-ból (a 2-es sorozat DAC-ból jóval feljebb hangban, az erősítőknél viszont nem).
-
bitrograde
senior tag
Szerintem nem érdemes HD600-ról le- vagy oldalra váltani a kisebb planárra. Csak akkor, ha pénzt akarsz elszórni. Jó planár hanghoz magasabban kell beszállni, és komolyabb erősítéssel. A HD600 is szépen skálázódik sokáig, az az út könnyebb és messzire visz.
Mondom ezt úgy, hogy HE6SE-re váltottam HD540 RG-ről, amit nincs szívem elkótyavetyélni. Mindkettônek más erôsítés dukál, bár fura mód az OTL-emet mindkettő szereti (ahogy a Neumann NDH30 is, ami Senn zabigyerek). De ez nem állna minden OTL-re, attól tartok.
Problémákat, édes, első világbéli problémákat veszel a nyakadba. -
Ba cy lus
addikt
Ehhez még annyit, hogy itthon médiaszerverről játszom le a zenét telefonon Neutron lejátszón keresztül, onnan a wiim pro-t kimenetnek beállítva. Most cseréltem telefont a napokban. Kapásból meghallani HD650-nel, hogy ahhoz képest a régi telefonnal ugyanezzel a felállással mosottabb a hang. Ezt mondjuk már egyszer megállapítottam egy harmadik - még régebbi, azóta kukázott - telefonommal hallgatva is, hogy arról dinamikusabb, tisztább.
Szóval számít minden, és mikor valaki mosottnak hallja a 6-os Sennheisereket, egyáltalán nem biztos, hogy ott a fejhallgatót hallja.
Az a durva, hogy a 320-as mp3-at a flac-kal szemben magabiztosabban kihallom HD650-nel, mint a HE560-nal.
Jó kis fejhallgatók ezek (mindamellett, hogy soha semmiről nem lesz planáros mélyük) valójában, de tényleg mindenre érzékenyek.
Mikor múltkor Nova belinkelte azokat a prüntyögős, illetve elektronikus zenéket, az elég vacakul szólt relatíve, kicsit elvette a lelkesedésem. De abban jó eséllyel vastagon benne volt a youtube tömörítés is. HD650-nel a 320-as mp3 is (ha olyan zene) mosottnak hat a flac-hoz képest, a youtube-os hangminőség pedig jellemzően még attól is elmarad. -
Bogyó bá'
nagyúr
Nálam is képbe került a HD600, de jobb árú, garanciális "refurbished", vagy sok garanciás használt éppen nem volt elérhető - és én 100 ezer forintnál húztam meg a lélektani határt.
Akkor még jobb áron adták a Drop-ost (szállítással együtt volt 194 dollár friss regisztráltként + hazai közterhek); egy fonott, ezüstözött Ali-s kábellel együtt lett a teljes vége 105 ezer. (Mindenképpen másik, ráadásul rövidebb kábelt akartam hozzá, mert nálam minden 6,3 mm-es jack, és átalakítókkal rühellek bohóckodni - mind ront a minőségen).
Maximálisan elértem vele amit akartam:, nálam "ez a vége", egyszerűen nem kell jobb, piszok "nagyot megy" a DIY csöves vackommal. Keveset fejhallgatózom, erre a célra viszont tökéletes, és már kényelmes is (eleinte nagyon szorított). -
Bogyó bá'
nagyúr
Megpróbálhatod esetleg a Drop-os HD6XX-et (HD650) - az kb. 100 ezerből áll meg vámkezelve, ÁFÁval. Nekem bevált: 3 hete jött meg, azóta is "dúl a láv" közöttünk.
-
Tin
veterán
Ha komfortban az 560s a non plus ultra, akkor a HD600 mi lenne?
Csak mert az (kipuhulva, beállva) még kényelmesebb, mint a HD560s.
Idővel majd felpuhul, de ha kicsit rányomom a fejemre, akkor sem változik lényegileg a karaktere. Más kábellel talán igen, meg biztos számít a fejméret vagy fejforma is. Nekem is vannak fejeseim, amiket hosszú távon nem bírok elviselni, pl a BT-s PXC550II-ről mondják, hogy az tök jó kényelmes, aha, tényleg, csak hát műbőr, és azt hittem, nagyobb a fülkagylója. Kényelmes amúgy, de fél-1 óráig, utána rárohad a fejemre
-
Nem csodálom, hogy te sem ezt választanád...... Szerintem majdnem mindent elmondtál, amilyennek nem szabad lennie egy audio eszköznek:
"a zene egyáltalán nem vette el a figyelmem"
"visszafogott a felsőtartomány"
"háttérben szóljon a zene, és pihentessen"
"nem a felvétel hiteles visszaadása az elsődleges szempont"
"jót is lehetett aludni a hangjára"
Végül is, a szóban forgó fejhallgató megéri az árát, jóval olcsóbb, mint egy relax ágy.Egy ilyen fejhallgató nem adja vissza a ZENÉT. Igenis, jó értelemben vegye el a figyelmem a zene. Ne tudjak bármilyen tevékenységet végezni közben, mert akkor háttérzajjá degradálódik. Ez így nem zene-reprodukáló eszköz, hanem hang és dallamterápiás relax-készülék. Kapható, még olcsóbb is, mint a szóban forgó fejhallgató.
-
Dorien
veterán
"Tipikus laid back chill fejhallgató, ahol nem a felvétel hiteles visszaadása az elsődleges szempont..."
Igen, a HD559 elkészítésénél kb. az volt a legutolsó szempont.Egy akármilyen Superlux maga a nagybetűs Hi-Fi hozzá képest.
qolu: Ha új kell, akkor nekem is a Shure SRH440A lenne a tippem.
Ha használt is szóba jöhet, akkor ez a Denon D1200: [link] -
Tin
veterán
Na ja, az átbeszélés nem gond, amit tanultunk egymástól, az sem. Amúgy sokat javult a felső részt a járatás miatt, most már nem annyira éles, mint az elején.
Csakhogy a sok beszélgetés közben - én - egyvalami mellett siklottam el: hogy hallgassam a fejest - merthogy eddig inkább csak figyeltem a hangjára. Mostantól viszont végre meg tudom hallgatni a HD600-al együtt. Hétvégtől meg az X2HR-el együtt is.
-
Tin
veterán
De miért lenne baj?
Ez a fejes ilyen. A fülem is, és a review-k is elég egyértelműen ugyanazt mondják, te mondtál valamit ellenkezőt, és hosszas beszélgetés után kiveséztük az okokat. Lehet, hogy van, akit ez idegesít, de egy biztos: ezek után, aki ilyet akar venni, pontosan tudni fogja, hogy zenehallgatásra akkor vegye, ha nem zavarják az SZ-ek, és ha olyan lánc van mögötte, ami eléggé meleg hangú, és elfedi a felső tartomány élességét. Vagy kifejezetten kritikus hallgatásra (munkára) használja. Ez egy jó fejhallgató, ezen sosem vitatkoztunk. A többi meg ízlés dolga.
Hallgasd meg ezt rajta. (mondjuk ha tudod, valami jobb forrásból)
-
Tin
veterán
Vannak emberek, akiknek a hallása érzékeny az SZ-ekre (ugyanez a cintányér). Ez mondjuk a 3-8 kHz tartomány. Ha megnézed ugyanazon az oldalon a HD560s (piros) összehasonlítást a HD600-al (zöld), láthatod, hogy 6.5 kHz felett lényegesen jobban kiemel a HD560s. Ez meg éppenséggel pont az SZ tartomány felső része. Gondolom erre vagyok "allergiás".
De ebben nincs semmi csoda, hiszen az összes tesztelő elmondja, hogy ez a tartomány a HD560s-en "őszinte", és igenis bántja az emberek fülét. A klasszikus fátyolos Sennheiser hang meg éppen elfedi ezt a részt. Így akinek érzékeny a füle az SZ-ekre, annak bántja a fülét a fejes.
Megjött amúgy a HD650 kábelem, egy gyors próbát csináltam is a HD600-al, és pontosan az van, amit fent leírtam. Az egyiken mosottak a cinek, a másikon meg élesek. De elmondanám újra, hogy ez nem baj. Ez a fejes ilyen. Vannak, akiket pl. idegesít a klasszikus Sennheiser fátyolosság, mert nekik mondjuk nem annyira érzékeny a fülük erre, így azoknak az embereknek a HD560s olyan fejes, ami "na végre egy Sennheiser, ami nem fátyolos!". A HD560s őszintébb, csak mondjuk nem mindenkihez passzol ez a fajta őszinteség.
Ezért áradoznak annyian erről a fejesről, de ezért is mondja el szinte minden tesztelő, hogy némelyeknek éles lehet az SZ tartomány, és hogy a kiegyensúlyozott frekvenciaátadás miatt nagyon jó stúdiós munkára, mert nem fed el semmit.
Innentől felesleges EQ-zni, maximum annak lehet értelme, akinek van egy fejese, és abból akar kihozni valamit, de nekem van pár másik, és mindegyiket másért szeretem. A HD560s-t még nem tudom, miért fogom, ha fogom
-
Ba cy lus
addikt
Most azért utánaolvastam: te OPA2604-gyel kérted a bkercso-féle DAC-ot és erősítőt is. Bkercso ezt írja a hirdetésben:
Az OPA1678 hangkaraktere enyhén világos. Kérésre adom LM49720-al is, amely pedig enyhén sötét karakter. Információáteresztése mindkét OPÁ-nak a legjobbak között van az én fülem szerint.
Nálam OPA1678 van bent az S100A-ban. Az OPA2604-es tapasztalataim alapján feltételezem, azzal még az LM49720-nál is sötétebb?
Bár nem értem, miért pont az került bele. Az OPA2228 szintén elég sötét (úgy emlékszem, sötétebb az OPA2604-től), és bkercso szerint jobb felbontású. Nekem a Presenter OPA2228-cal adta a legmuzikálisabb és egyben legjobb közepű hangot, a 2604-et egyértelműen verte. -
Tin
veterán
Az biztos, hogy jó, mert pár órát volt lehetőségem hallgatni, mielőtt megtört a kábel. Nagyot ugrott a Topping részletességétől.
#100769 Gzula[HUN]: azt már nem emlékszem, melyik licensz alapján gyártják, de az szerintem ezek alatt van. A zártság és a mikrofon miatt vettem a fiamnak, meg mert olcsó volt.
#100770 Polllen: oké, eltúloztam, és még mindig csak tizenpár óra van benne, szóval még mindig nem lehet ítélkezni. Ha majd összehallgatom a HD600-al és a többivel, utána már lehet róla pontosabb véleményt mondani. Első köröm az én enyhén meleg láncomon túl steril, de vannak zenék (pl. elektronikus) ahol meg tök izgalmas, mert színpad, meg mert mindent hallasz. Csak aztán jön a következő track, és veszem le, hogy jaj. Viszont arra, hogy az ember valamit csináljon, ami a hanggal kapcsolatos, nagyon jó, mert ha ezen jól szól, akkor mindenen jól KELL szólnia
A DX3 Pro+-al kapcsolatban meg: kinek mi. Írtam a másik topikban, elpukkant az előző DAC-om, ez az SMSL kicsit gyengusz (ez volt a tartalék), kellett valami, a Topping volt magasan a legjobb áron. A másik kiszemelt az IFI DAC volt, nem akciózták le, és sok problémáról írnak azokkal kapcsolatban, bár azoknak pl melegebb a hangja, ezzel biztos jobban párosodtak volna. Csak hát onnan indultam, hogy kell egy olcsó DAC a régi helyett, most meg lesz hozzá még 2 fejes is.
-
Tin
veterán
De pontosan nem erről van szó, most néztem meg vagy 5 review-t, és mindenki kiemeli, hogy igen, baromi jó a fejes bizonyos zenékre, és baromira nem jó bizonyosakra. Mindegyik pontosan ugyanazt mondja el, amiket hallok, vagy amit leírtam. Azt is elmondják, nem skálázódik úgy, mint a 6-os sorozat, úgyhogy nem fog igazán jobban szólni egy komolyabb (1000$+) erősítőről, viszont egy 100$-os stack is kihozza a nagyját belőle.
Elolvastam a Microfluent véleményeket a másik topikban, és ha Magyarországon élnék, valószínűleg vettem is volna azt meghallgatással, mert jónak tűnik. Sőt, látatlanban is elhiszem, hogy jobb az a lánc, mint az enyém. De volt hozzászóló, akit elmondta, hogy a melegebb OPA-kkal már túl meleg bizonyos fejesekhez. Te csináltál az OPA-kkal egy olyan láncot magadnak, ami a világos és a neutrális fejesekhez jó, de ha bármi olyat kötnél rá, ami eleve melegebb, máris hallgathatatlan lesz. Pontosan erre gondoltam a fenti skálával. Egy meleg csöves erősítőn valószínűleg tök jól szólna zenehallgatásra, csak akkor meg minek venni egy direkt neutrális fejest, aminek éppen a neutrális voltja a célja, miközben ezer másik meleg hangú fejes van, ami jobb is zenére, olcsóbb is mint egy új lánc, és több élvezetet is ad úgy általában mindenféle típusú zenéhez. Így csak arra tudtam gondolni, hogy a te láncod valószínűleg eléggé meleg, kizárva a fejesek nagy részét belőle, cserébe a HD560s jól szól rajta.
Alapvetően jól megfogalmaztad a második bekezdésben. Azért ütöttem csak a vasat, mert ha azt olvasom itt, hogy "tök jó a HD560s ha zenét keversz, illetve zenére is jó, de csak egy jó meleg amp-al előtte", akkor lehet, hogy inkább skippelem. Ha bejön az átlagember a pár tízezer forintos DACAMP-jával, és vesz egy ilyet, nem fog jól járni vele. Kivéve, ha analizálni akarja a zenét.
Mindenesetre köszi a jó beszélgetést, remélem nem kukacoskodásnak vetted, hanem inkább építő beszélgetésnek, mert annak szántam.
-
Tin
veterán
Miért ne lehetne meghatározni? Legyen 10 a nagyon meleg hangzás, ami egy világos fejesből is meleget csinál, 5 a neutrális, 0 meg az annyira világos, ami még egy basshead fejesben is csak alig érzed a mélyet, annyira világosat csinál belőle. Még az én kb 6-7-es láncom is melegíti a hangját ennek a neutrális fejesnek, csakhogy én enyhén meleg fejeseket szeretek, azokat pont oda emeli fel, ahol én szeretem. Ennek az valóban kevés. De most zenehallgatásról beszélünk. Volt sokáig HD555-öm, na abban nem volt semmi mély, szóval tudom, milyen a világos hangzás, és nincs is bajom vele.
Csak amikor azt mondod, hogy ez a fejes mindenre remek, és nem fárasztó, nem tudok egyetérteni. A zenéim felével nem jó, mert darabokra szedi őket, és egyszerűen nem jó hallgatni. Ez eleve nem egy fun fejhallgató, hanem analitikus, arra viszont biztos, hogy rohadt jó. A többi fejest (M40x, DT770, HD600) azért írtam, mert annyira sztenderdek, hogy mindenki be tudja lőni, hogy ha az egyik pont jó, vagy pont sok, akkor hol lehet a lánc. Az alapján, amit a sajátodról leírsz, az M40x hallgathatatlan lenne rajta, és a DT770-ben is túl sok lenne a mély. A HD600-ból meg csinálna egy meleg fejes. Ha ebből meleget csinál, akkor abból forrót.
Én nem azt mondom, hogy ez egy rossz fejes, mert nem az. Ez egy olyan fejes, amivel nem tudok mit kezdeni, mert egyrészt a zenéim felét tönkreteszi, vannak YT videók, amikben a csávónak úgy sziszeg a hangja, hogy hallgathatatlan, zenéknél ugyanígy, mélyre tényleg lemegy, de a 100-300 tartományban azért nem domborodik, de gondolom pont ezért mondják flatnek.
Meghallgattam ezen a fejesen jó pár zenét. Többet között azt is, amit küldtem neked. Nem tudom, milyen fejeseket próbáltál, de az a szám például elég jól szólt ezen, de a HD600-on meg sokkal jobb. Nagyjából minden. Nem csak azért, mert 2-3x annyira berül a fejes, hanem mert egyszerűen jobb a hangja. Az sokkal inkább zenehallgatásra való, mint ez.
Értsd meg, nem vitázni akarok, csak megérteni, miért van ekkora különbség. Persze van egyrészt az ízlés, másrészt az egyéni tulajdonságok, aztán tényleg van a lánc, a zene, annak felbontása, meg a fejes, meg minden más. De egyszerűen nem értem, hogy miközben ugyanazt hallom, amit most már a többedik reviewer, akit megnézek, te mégis mást állítasz.
Szóval újra megkérdezem: nem lehet, hogy valami nagyon meleg hangzású láncon hallgatod a fejest, és így lesz belőle kellemesen meleg hangzás? A kiemelt cin részből pedig vagy levesz a DAC-od, vagy nem érzékeny rá a füled.
bkercso: légyszi mondd már el, hogy amit ő használ lánc, annak milyen a hangja. Mégiscsak te csináltad
-
Tin
veterán
Egy kérdés: 1-10-es skálán mennyire melegnek ítéled meg a láncod, ami a fejes előtt van?
Mert már kezdem hülyén érezni magam, amikor arról beszélsz, hogy ááá, a Topping túl világos hozzá, meg hogy amit én hallgatok, az inkább világos, pedig egyáltalán nem az.
Direkt előszedtem most pár itthoni fejest. ATH M40x hangja ismerős? Ezen a láncon már túl sok benne a mély. Abban az M40x-ben, amit amúgy általában kiegyensúlyozottabb hangzásúnak mondanak a nagyobb testvérhez képest, sőt, gyenge forrásról vékonyan szól. Hát itt az M50x konkrétan hallgathatatlan lenne. A DT770Pro/80 nagyjából rendben van, nem túl sok a mély, de éppen elég. Az Audiofly AF240-en is picit több a mély, mint kéne. A HD600-ból kijön, ami benne van, annak éppenséggel a Topping részletessége tesz jót. Most nincs pofám kibontani a fiam karácsonyra szánt HyperX Cloud II-ét, de kb el tudom képzelni, hogy szólna.
Mellesleg direkt megnéztem az M40x-et csak a Topping fejhallgató kimenetéről, és úgy moderáltabb a mély, de egy leheletnyit még mindig több, mint ami az én ízlésemnek való.
Hidd el, hogy a lánc, amit használok, még a Toppinggal is meleg hangzású. Innentől fogva ahhoz, hogy a HD560s-ből kellemes mélyekkel rendelkező, felül nem csilingelő-sziszegő fejest csinálj, valami konkrétan durván meleg láncot kell elé tegyél. Vagy én vagyok a hülye, vagy nem tudom.
-
bitrograde
senior tag
Az RME ADI-2 DAC FS egyáltalán nem passzol a Sennheiserekhez. A fejhallgató-erősítő része szinte teljességgel értelmezhetetlen volt számomra. A DAC és az előfok a sok beállítási lehetőséggel egy darabig lefoglalja az embert, de aztán hamar beleunsz... a hangjába. És persze egy újabb cég, ami nem mindig mond igazat (ld. pl. a tápról szóló állításait: nem kell más, jó a gyári, aztán hopp, ott a piacon a saját). Nekem a korábbi, valóban stúdióba szánt darabjuk sokkal szimpatikusabb volt.
Szvsz, persze. -
Tin
veterán
Válaszoltam az üzidre, majd ott válaszolj.
Összességében (és ezt a topikba szánt véleményként írom) a Sennheiser HD560s így 10 órányi járatás után nem egy rossz fejes, de számomra ez kevésbé zenehallgatásra, pontosabban nem annak élvezetére való, kivéve persze, ha valakinek éppen az az ízlése, hogy mindent meghalljon. Ma (vagy ennyi járatás után) már kevésbé hallom élesnek vagy zavarónak, de szerintem fárasztóan részletes. A cinek szerintem kicsit ráünek a zenére, vagy az én fülem van erre kihegyezve, és tényleg nagyon sokat kihallani a trackekből. Nyilván a Topping erre rátesz még egy lapáttal, de oda-vissza hallgatom az SMSL-el, és alapvetően a fejes "sok", nem a DAC. Az erősítő meg végképp nem.
Két dolog nem tetszik annyira benne, zenehallgatási szempontból. Az egyik a részletessége, a másik pedig a magas rész. Ez a kettő nekem kicsit sok a kényelmes zenehallgatáshoz. Viszont az tény, hogy hangmérnökösködni meg isteni fejes lehet, mert ebben aztán minden hibát meghallani
-
Tin
veterán
Értem, hogy passzol, de pontosan erről beszéltem az elejétől, hogy nehéz egy fejest dobozból kivéve megítélni, és nem akarok abba a hibába esni, hogy túl hamar ítélkezem. Linkeltem 2 hsz-t, mindkét fejhallgató sz*rul szólt dobozból kivéve, és később meg nagyon máshogy. A dobozhang és a "na ez már valami" között azért tudok különbséget tenni, még akkor is, ha annyira biztos nem vagyok audiofil mint mások. Ha valami sérti a fülem, az sérti.
Az EQ-zással egyetértek, de szerinted a DAC és az AMP mit csinál, ha nem "EQ"-zik? A fejhallgató is EQ-zik, sőt még a füled is, mert az agyaddal hallasz. A meleg vagy a világos hangzás akármelyik komponensnél ugyanúgy "EQ", mint a paraméterezhető EQ.
Egyáltalán nem szenvedés az 560s, hanem egy eszköz. Egyelőre olyannak hallom (ebben a láncban), mint egy sebészkés, és ez tetszik benne. A dobozon alul olvasd el a feliratot, teljesen egyetértek vele, ahogy a tesztekkel is, amik azt írják, hogy ez egy remek fejes a stúdióba masterelni, mert nagyon flat. Ha valami ezen jól szól, az onnantól a fejesen (láncon) múlik az embernél, hogy fog megszólalni, és nem a masterelésen. Vagy ha képfeldolgozásról beszélünk, ez olyan, mint egy standard színtér.
Egyedül azt nem értettem, hogy nálad hogy lesz elsődleges zenehallgató eszköz. Vagy olyan zenéket hallgatsz, amik mind istenien vannak keverve, vagy téged nem zavar a sziszegés, vagy a DAC/AMP-od elnyomja felül azt a részt, nem tudom. Vagy persze én vagyok fáradt, érzékeny az sz-ekre, vagy a fejes nincs még bejáratódva, bármi lehet!
Holnapra lesz benne 10 óra, kialszom magam, és meghallgatom a zenéket, amiket küldtél. Köszönöm a bizalmat! Válaszolok rá utána.
-
Tin
veterán
Erre mondják, hogy ízlések és pofonok. Elfogadom, hogy olcsó a láncom, és van ennél jobb, de önmagában a világosabb-neutrálisabb hangkarakterű Topping, illetve az olcsó és sokkal kevésbé részletező, inkább meleg SMSL után egy oké, hogy nem csúcs, de azért messze nem vacak erősítő van, és mindkettővel sziszeg. Vagy, mint mondtam, csak az én fülem érzékeny rá, vagy éppenséggel a tiéd nem. Bár még mindig csak 6-7 óra van a fejesben, szóval nem akarok elhamarkodott következtetéseket levonni.
Biztos van olyan DAC/AMP páros, ami jó meleg, esetleg pont a cin-tartományban elmos vagy éppen a kiemelést csökkenti, miközben megtartja a részletességet, de mi a ráknak színezném a hangot a DAC/AMP-al előre egy fejeshez, ha használhatok más karakterű fejest is zenehallgatáshoz? Csak mert ennyi erővel EQ-zhatom is a hangot, és akkor javítok.
Nekem az tetszik ebben, hogy remekül felfedi, hogy a zenék egy része szarul van megcsinálva, és a youtuberek egy része egy de-essert sem tesz a hangjára, mielőtt 10 perces videókat tölt fel, amit végigpofázik. Ez a fejes tényleg jó ezek kiszűrésére, és elfogadom, hogy bizonyos láncokhoz zenehallgatásra is, de akkor ahhoz olyan zene kell, amit rendesen megcsináltak, és rendes formátumban van tárolva. Hallgattam én is párat, ami nagyon jó, de ugyanazok a trackek akkor is élvezetesebben szóltak a HD600-on.
Kíváncsiságból küldhetnél pár zenét (YT link), amiről úgy gondolod, hogy atomjól szól a fejeseden. Szívesen meghallgatom őket holnap kialudva, és leírom, mit tapasztalok. Pusztán érdeklődésből.
-
Tin
veterán
Nemrég értem haza, most ment vagy 4-5 órát, már jobb a hangja. A sziszegés nem szűnt meg, szerintem pont ott emel egyet, és ez kicsit ráül a hangképre. Vagy az én fülem van ráállva.
Abban igazad van, hogy ez tényleg nagyon analizálós fejes. Nagyon sok részlet előjön, kicsit olyan, mintha a fejes szétszedné a hangszereket, és külön meghallgathatnád őket, ha akarod. Nem, nem tartom rossznak, csak fura, mert ez nagyon kihozza azt, ha egy szám vacakul van keverve.
Felváltva hallgatom a DT770-en (most csak ezzel tudom), de egész már a kettő. Ez ahhoz képest olyan, mintha egy zoknit húznál a hangra. Viszont annak a hangképe valahogy élvezetesebb, "zenehallgatósabb".
Visszaküldeni nem akarom, de az kérdés, mire tudom használni. Egyre biztosan: referenciának, kb. bármihez
-
Tin
veterán
Ja, de nem tudok még igazán nyilatkozni a hangjáról, mert nem állt be. Elfogadom, hogy van, aki nem hallja, de én igen, akár behaluzás, akár nem. Az viszont, hogy a fejpánt, illeszkedés, párna puhulása, stb. változtat a hangján, az tény. Igaz, hogy a kedved is, egészségi állapotod, taknyosság, és hasonlók.
Elfogadom, hogy van olyan DAC, amivel élvezhetővé válik minden zenével, de ez egyelőre nekem nagyon részletes, és nem hinném, hogy a cinek ráülése a hangképre az a fejes vagy a DACAMP tulajdonsága, inkább hiszek a be nem járatottságban.
Mindegy, nem hiszem, hogy visszaküldöm, 99€-ért vettem közvetlenül a német Sennheisertől, elég jó akcióban. És vettem egy Fidelio X2HR-t is a francia Amazonról az előbb, az 78€ szállítással. Mindkét fejes nagyon jól értékelt, idővel majd meglesz a helyük.
-
Tin
veterán
Az AKM melegebb, mint a Sabre, de ez a Topping meg iszonyat részletes, erről nem mondanék le. Most lement 1 órányi bejáratóhang, máris elkezdett összeállni a hang.
A részletesség maradt, de olyan, mintha még nem tisztult volna le. A cinek már talán kevésbé sértőek, de még mindig nagyon ráünek a teljes hangképre. A Toppinggal nagyon részletes a hangja, olyanokat hallok meg, amiről nem is tudtam, hogy a zenében van. De néha meg a gyors cinek olyan, mintha összekeverednének. Egy goa számban is érezni, hogy nem tud eléggé gyors lenni.
Összességében úgy érzem, hogy valamennyit javult az élesség, de még mindig sziszeg. Márpedig az SMSL+Z40 kombó mindennek mondható, de világosnak nem, szóval ehhez akkor vagy nagyon sötét DAC+AMP kell, vagy olyan, ami elmossa a tetejét.
Vagy az van, amit mondok, és még mindig a bejáratás elején vagyok. Egy dolog tetszik benne, az (egyelőre) bántó magasak ellenére: ez valami elmebeteg módon részletes. Igazából nem tudom, hogyan lehet ezt tartósan zenehallgatásra használni (minden műfajhoz), viszont ha mondjuk zenét csinálsz, akkor nagyon király, mert mindent meghallani.
Bocs, ha sokat pofázok, lőjetek le nyugodtan.
-
Tin
veterán
Az SMSL Sanskrit Pro is AKM4490, de annál mégsem annyira bántóak a magasak, mint az ES9038Q2M-es Topping DX3 Pro+al. Alapból.
Viszont ugyanez a Toppingos lánc hajtotta a HD600-at is, ami meg kegyetlen jól szólt, és egyáltalán nem volt éles.
De mondom, az élesség csak egy volt a nem tetsző részek közül. Asszonynak meséltem, hangosan felröhögött, és felhívta a figyelmem, hogy leszaroztam a HD600-at is, amikor érkezett, és bejáratás után (és óta) meg mennyire szeretem a hangját. Eddig az összes fejesemmel ez volt, dobozból kivéve lapos volt a hangjuk. Se a fejpánt, se a szivacsok, se a membránok nem álltak még be, de tudom, van, aki szerint ez az egész bejáratás csak egy mítosz, vagyis inkább hozzászokás a fejes hangjához, és nem a fizikai komponensek változása.
Visszakerestem, csak hogy rosszul emlékeztem-e, de nem (vicces így visszaolvasni sok évvel ezelőtti kommentjeimet): M50x, HD600
-
Tin
veterán
Csak egyvalamit felejtettem el: hogy ez egy új fejhallgató
Borzasztóan szétesett a hangja. Nem rossz értelemben, mert nem ez az első fejhallgatóm, de dobozból kivéve ugyanazok a problémái: mosott hang, máskor meg kiemel minden részletet, néha meg a basszus van a helyén. A korábbiak alapján egy 10 óra kell neki, mire beáll a hangja, és emlékszem, hogy a többinél is csak egyvalamit tudtam megállapítani a dobozból kivéve: a hangképet.
Nekem ez egyelőre eléggé éles. A méllyel nincs igazán gond, számtól függ, de valahogy nem érzem a hangját "egésznek". A hangja viszont éles. Az sz-eknél és a cineknél. Mellette hallgatom az SMSL Sanskrit Pro-val is, az AKM-es, pont annyira nem részletes, hogy ne legyen annyira zavaró, de annál is eléggé élesek a magasak. A Topping DX3 Pro+ viszont eléggé részletes ehhez.
Na jó, jöjjön egy kör burn in cd, az sokat szokott javítani rajtuk. Ez így egyelőre gyilkos.
-
Tin
veterán
A lánc egy Topping DX3 Pro+, mögötte egy Myryad Z40 erősítő, normális USB és RCA kábelekkel.
A HD600-ammal nagyon jól szólt abban a 2-3 órában, amíg nem tört meg a kábele. HD650 kábellel hajtom a fejest, így melegebben szól, mint a saját kábelével, és nem annyira sterilen, igaz nem is annyira gyors. Az erősítő mindenképpen melegít a hangon. Elvileg jövő hét elején megjön az új kábel, szóval össze is tudom majd hasonlítani a HD560s-el.
Hosszabb távon amúgy a Magni3-ra tervezem kötni a DAC-ot, az hasonlóan meleg, mint a Z40, csak nem annyira "zsíros". Viszont a Z40 túl nagy az asztalomra, a másik kettő meg elfér a monitor alatt. Majd kipróbálom a Topping fejes kimenetét is, de azzal valamivel halványabb volt a HD600, és a DT770Pro is.
Nem vagyok basshead. Pár éve Black Friday-on vettem egy M50x-et, de vissza kellett küldenem pár nap után, mert hányingerem volt a sok mélytől. Pedig az még egy világosabb erősítőn ment. Szeretem, ha érzem a mélyet, de igazság szerint már a DT770Pro is kicsit sok a Z40-en, és éppen elég a Magni3-on. Annál több mély nem kell, mert hosszú távon "lebutít". Tudom, sokan ezt szeretik, én nem igazán.
#100711 Ba cy lus: köszi, én is azt olvastam, hogy jó forrásról a HD560s részletesebb, a Fidelio inkább "bármiről" zenehallgatásnál jobb, mivel színesebb a hangja. Bármire van egy bluetooth PXC550II-m, abban van elég mély, viszont azt nem is használom egyben fél óránál többet.
#100713 Gzula[HUN]: igen, ezt emelték ki többen, hogy "színesebb". Meg persze tartósabb. Csak azért merült fel bennem a kérdés, mert most olyan jó áron van, és ha egyértelműen jobb, akkor lecsapnék rá.
-
Ba cy lus
addikt
De azt érdemes észrevenni, hogy az SMSL és a Topping is sokat fejlődött az elmúlt években. Amennyire Bodztól tudom, a SAP8 utódja már egy "analógosabb" hangú cucc lett. Nem nagyon hiszem, hogy manapság lehet tőlük akár ugyanúgy a legalsóbb kategóriában olyan szinten antimuzikális cuccot kapni, mint nekem évekkel ezelőtt a SAP8 volt.
-
Ba cy lus
addikt
Nekem csak az van ilyenek közül. Persze engem is ért csalódás méréspárti brandtől. SMSL SAP8 erősítő, Topping E30 DAC, ezek nem szerepeltek annyira jól, különösen a SAP8. Az E30 mondjuk valószínűleg maradt volna, ha nincs a hivox dac-om. De a SAP8 semmiképp, abban nem sok zeneiség volt.
-
Ba cy lus
addikt
de eltűnt az az élesség, ami egyébként a mérésekre kihegyezett eszközökre csatlakoztatva jellemző ennél a fejhallgatónál.
Hááát, kár ilyen általánosításokban hinni.
Nálam a DT880 és a Hifimanek is nyugisabbak a mérésbajnok erősítőmről. És egyik sem magashiányos fejhallgató.
-
Gzula[HUN]
addikt
-
Gzula[HUN]
addikt
Vaterán is van még egy
foglalkozós90ezerért (mondjuk én nem gerjedtem rá), vagy dropról rendelve nagyjából 100-asban megállna egy vacsi új 58X. -
Dorien
veterán
Azt a HD6XX-et gyorsan el fogják vinni, mert kb. lóf@szt sem lehet kapni újonnan annyiért...
Ha nyitottban inoffenzív magasokat keresel, pontos közepekkel, akkor nem találsz jobbat. Az AD700X és a HD559 elég felesleges lesz utána. Én mondjuk a K712 Pro-t sem tudtam Sense V1 erősítővel rendesen meghajtani, nagyon világos hangja volt...Még egy Fidelio X2 / X2HR-t mondanék, ha találsz, ami szerintem pariban van a HD6-osokkal, de feszesebb, dögösebb hangot ad azoknál, alacsonyabb áron. Jó meghajtás ennek is kell.
-
Dorien
veterán
-
Zoliee
senior tag
"...a bőr fejpánt is olyan nyomást helyez a fejemre..."
Én nem is tudtam megszokni az ilyen AKG-kat (612,712)
Fél óra/1 óra után úgy elkezdte nyomni a fejem búbját, hogy kifejezetten kellemetlen volt.
El is adtam mindkettőt.
Szerk: ha szereted a hangját, a fenti dolog orvosolható. Én a 612-re vettem pár ezerért 2db valamelyik Sennheiserhez való gyári (ragasztható) szivacsot, ami tényleg működött. Viszont abban az időben nem volt olyan láncom, amivel "jól" szólt volna, ezért ment. (már kicsit bánom)
Így nézett ki: [kép] -
Sinesol
veterán
Igazából kb. itt kell megállni, ha teszi a dolgát és nincs vele különösebb gond.
Hallgasd pár napig, menj végig vele a zenéiden, biztos lesz sok helyen plusz, nem mindenhol ugyanugy jönnek ki a dolgok, amúgy a fülednek is valamennyire hozzá kell szoknia az új hangzáshoz. Nekem a HD650 volt olyan, hogy olyan semmi extra nem volt, aztán később nagyon durván kijöttek a különbségek, amikor valami mást tettem fel helyette. -
kNG
senior tag
Mivel szerkeszteni már nem tudok: egyébként mostanra többnek tűnik a basszus tegnaphoz képest (tegnap lett meg a fejhallgató, új, "0 km"-es volt), és a magasak is visszafogottabbak, már nem bántanak - szerintem a fülpárnáknak jót tett a használat.Összességében a hangjával nincs bajom, de nem esik le az állam tőle. Nem feltétlenül tudnék rámutatni arra, hogy mi a bajom vele, mert nincs. Csak szimplán teszi a dolgát, tisztán és jól szól, de hiányzik az a "plusz", amire számítottam kicsit.
-
Ba cy lus
addikt
Érdekes kérdés, hogy az a 300+ óra a hangszóró bejáratódása, vagy a párna lapul ki/tör be addigra olyan szinten. Ha utóbbi, akkor a párna "mesterséges" lapítása hozhat eredményt.
De különben én is amondó vagyok, hogy inkább az erősítő, DAC nem passzol hozzá igazán. Ha csak kissé érzi az ember bántónak, világosnak, azon tud segíteni bejáratódás és megszokás, ha nagyon, azon nem igazán.
-
ribizly
veterán
Én egy dolgot tudok: Az AD900x után az AD2000x igen komoly csalódás volt (több mély, szűkebb színpad, stb), így én lebeszélnélek az AD1000x-ről, már csak azért is, mert sok helyen azt lehetett olvasni, hogy az AD1000x nem nagyon tudta lelépni a 900-ast.
Az elébb ajánlott K712 mellé én még ezeket dobnám be kicsit feljebb lépés gyanánt:
AD900x
K7xx
HD58x
HE400S/HE4XX
Sundara
És még ki tudja
Ha meg nagyot lépnél, akkor lőjj egy mindig sláger Amiron Home-ot. -
Sinesol
veterán
Éna helyedben bepróbálnék egy AKG K712-t.
Nagyon jó tér, kiváló imaging, kellően részletes, miközben megvan a dinamika is, feszes, ütős a mély.
Egyébként Sennheiserek kapcsán ne az 559-ből indulj ki, a nagyobbakhoz annak köze nincs.
Egy HD600 kapcsán pl. eszembe nem jutna a veil, nem sok transzparensebb fejest hallottam, csak az a gond, hogy a tér gyengéje a szériának. -
Sinesol
veterán
Azt elfelejted, hogy sok fejes nem zenehallgatásra készült, hanem munkára, azért vannak bizonyos tartományokban kiemeléseik, hogy könnyebbé tegyék adott tartományok monitorozását. Több fejesnél is ahol hangmérnök, vagy studios ember irja a tesztet, megjegyzi, hogy X fejes pl nagyon jó, munkára de a végleges mixnél figyelembe kell venni, kompenzálni ezt és ezt a kiemelést. Pl. ha Beyerrel dolgoznak és te is Beyert hallgatsz, akkor mindig szúrni fog a magas, mivel a hangmérnök direkt nagyobb energiát hagy abban a tartományban, mivel tudja, hogy egy kiegyenlitett rendszeren pont úgy lesz jó.
-
Dave™
nagyúr
okkal olyan az FR-e a fejhallgatóknak, amilyen
Az is egy ok, hogy így sikerültA termékfejlesztésnél - amennyi tapasztalatom van vele - nem addig zajlik a munka, ameddig "tökéletes" nem lesz a végeredmény, így simán lehet, hogy komoly hibái vannak, de ennyi fért bele a fejlesztésbe, aztán piacra kellett dobni.
-
szakibá...
senior tag
Nem feltétlenül hülyeség, én nem vagyok EQ ellenes, mert igenis lehet vele javítani hibákat. A bajom ezzel az oldallal az, hogy sokféle helyről begyűjtött méréseket próbál kiegyengetni, amikről nem tudni, hogyan készültek. A tiéd a legjobb példa. A HD559 biztosan nem javítható az 518 alapján, hiába ugyanaz a hangszórója esetleg. Az 518-nak ráadásul háromféle mérését közlik, a javasolt EQ-k is ezért különböznek egymástól, bár a jellegük hasonló. Pedig a fejhallgató ugyanaz! Szóval játszani lehet vele, próbálgatni az értékeken változtatni, és ha tetszik, akkor csak dőlj hátra. Ha nem tetszik, akkor jobb, ha nem piszkálod.
-
Zoliee
senior tag
Alapvetően én sem EQ-zom. Ha valami nem tetszik, váltok.
Viszont nem ördögtől való bűn, főleg ha tetszik a végeredmény. És ez a lényeg.
Pl mint kifutó sorozat, olcsón vettem egy Sony Wh-1000xm3 Bluetooth-os fejhallgatót utazáshoz, nyaraláshoz stb. Tudni kell róla, hogy alapvetően ez egy basszus bomba. Viszont parametric Eq-val 100 Hz-ig -4.0dB!!! csökkentve a mélyeken, "kis szódával" elfogadható a hangja...egyébként meg marha kényelmes, hosszú üzemidő, jó NC, LDAC stb.
-
Sinesol
veterán
“ Kizártnak tartom, hogy a drága, prémium fejhallgatók rosszak out of the box”
Mar miert lenne kizart? Szinte majdnem minden iparagban tele a piac lehuzassal, főleg a drágább kategoriakban, miert lenne epp itt maskepp?
Amugy a legtöbb szakiro is meg szokta jegyezni, plusz talan tanulmany is volt a temaban, miszerint nincs összefüggés az ár es a hangminőseg közt.
Dragan es olcson is egyarant vannak jó es rossz fejesek is. Szóval nem olyan egyszerű a dolog, hogy megveszed valamelyik draga cuccot es biztos jo lesz. Mondjuk az is relativ, hogy kinek mi a rossz.
Neked lehet rossz es draga is pl. egy Beats fejes, miközben masoknak tetszik. -
szakibá...
senior tag
Te sem értetted, hogy miről van szó. TILOS A HARMAN GÖRBE SZERINT ÁLLÍTANI AZ EQ_T BÁRMILYEN ESZKÖZÖN! Az nem arra van, CSAK a fejhallgatók gyártóinak szól, akik jó esetben hangolják a fejhallgatóikat, mert tudnak mérni. Az AKG-Harman cég szétkürtölte a világban, hogy ezentúl módosított görbét használ a méréskor a korábbihoz képest, és ezzel a marketing fogással jó nagy káoszt okozott. FELEJTSÉTEK EL A HARMAN GÖRBÉT! AZ ÁTLAG FELHASZNÁLÓNAK SEMMI KÖZE HOZZÁ!
-
K1LLMy53Lf
senior tag
Mondjuk nekem most nincs aktív tidal elofizum, de 8 hónapig használtam, valóban picit más volt a flac- hez képest, de nem zavaróan, azt sajnos nem tudnám megmondani miben. (Lehet soundstage mas valóban, de nekem az nem számít, így lehet ezért nem tűnt zavarónak a különbség) ugyanakkor spotify nagyon más. Kb mintha lenne egy erős V EQ alapból. :/ Úgyhogy majd megyek vissza tidalra én is.
-
szakibá...
senior tag
Teljesen félreérted a Harman görbe szerepét. Az nem egy EQ beállítás, amit használni kellene, mert mindent elrontasz vele, nem csoda, ha nem tetszik. A Harman görbe egy átlagolás eredménye, sok ember fülének mért átviteli görbéjéből állapították meg és próbálják szabványnak tekinteni. Ha egy fejhallgatót mérnek (erre vannak szabványos műfülek), akkor ilyen görbe jön ki a mérés eredményeként, ha jó a fejhallgató. Ha lineáris vonalat akarnak a mérés végén, akkor a Harman görbe inverzével kell kompenzálni a mért görbét, és ideális esetben ekkor lesz vízszintes az átviteli "görbe". Eddig is használtak a mérésnél hasonló kompenzációt, csak a Harman cégben jobbnak tekintik a sajátjukat.
-
Bodz
nagyúr
A Harman továbbra sem szentírás, nem kell, nem kötelező, nem feltétlen lesz jobb bármi is.
Amúgy sok fejes hangjában nem véletlenül van (szóval nem teljesen hülyék a gyártók) itt-ott az a kiemelés, árok, akármi. Célja van, valamilyen hatást kell elérnie, stb. Na ezt (is) sikeresen meg lehet ölni a gagyi eq-val. -
Dorien
veterán
OK, csak olyanokat írtál, hogy 2000Ft-os kínai vackokhoz hasonló hangzást ad - na így azért még teljesen bejáratlanul sem szól egy normálisabb (az ajánlott listában lévő) fejes sem. Nekem az AD500X-nél végig megmaradt egyfajta "mesterséges", "gépies" de ugyanakkor dögös hangzásvilág, míg az AD900X már sokkal természetesebben, nagyobb felbontással és hanghűséggel szól. Viszont a terével egyiknek sem volt bajom, sőt ez a fajta könnyed, szellős 3D prezentáció a kezdetektől fogva magával ragadott. No meg kényelem szempontjából nekem ez a nyitottság, kicsi súly, puha plüss párna és szárnyas fejpánt mechanika a nonpluszultra a fejesek között.
-
Spíler
őstag
Nekem a Fiio E10K a meleg hangú fejhallgatókkal jó (DTX910,AVA400,681EVO stb),a világos hangú fejesekhez (Philips HP1000,HI2050,SHP600 stb.) a Presenter 3-at használom.Nyilván ez belépő szint,sokat nem várhatsz tőlük,de azért élvezhető a zene.Érdekesség képpen megemlítem,hogy a kis Fiio a (viszonylag) nehezen hajtható Slx HD330/660-at is rendesen kihajtja bass boost és gain kapcsoló használatával,viszont picit "zavarosabb" lesz a zene nagy hangerőn mint a Presenterrel.
-
Bodz
nagyúr
Nem tudom, nem ismerem a G4-et.
Nem a DG a megoldás, mert egy szerényebb képességű kártya, mint a D1. Presenter 3 valami melegebb, akár sok mélyes opával (ezt a gyártóval beszéld meg). Legalább kockázat nélkül kipróbálhatod.(#59021) ricshard444: Nem feltétlen. Onnan már csak 10-12k a következő, onnan újabb 10. Azt csak te tudod, hogy mennyit akarsz költeni.
(#59022) Gempas 70: Forintban?
-
Tyrel
őstag
Ha van kedved futárt fizetgetni nekem van egy használaton kívüli DG-m (mondjuk elegánsan a gépben felejtve), kölcsön adhatom ha érdekel, erősítője határozottan van, de nagy csodákra azért ne számíts tőle.
Szerintem mondjuk elég "világos" hangja van, szóval ha a fejhallgatódnak is és pont ez vele a baj, akkor nem tűnik előnyös választásnak.
-
Dorien
veterán
"Punchy" vagyis igazán ütős hangzású szerintem sosem lesz igazán. Egy Sense V1 ki tud még belőle hozni jó dolgokat, de az AD700X-et a legvilágosabbnak mondják az egész ADX szériából. Az AD900X már jobb ilyen szempontból, de még ez sincs fasorban se pl. egy DT770 zárt basszusához képest. Nekem teljesen jó volt az AD500X a Fiio E10 saját kisimpedanciás fejeskimenetéről. Néha használtam a bass boost kapcsolót.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bemutató Beyerdynamic DT880 Bass Mod
- Hír Eszement zajszűrő koncepció a Panasonictól
- Hír Üvegborítású high-end fejhallgató a Sennheisertől
- Hír Hamarosan érkezik a kézzel készített high-end fejhallgató Japánból
- Hír Abszolút prémium high end fejhallgatót villantott a Grado
- Blogbejegyzés Gyémántokkal "kipitykézett" Focal fejhallgató 30 millióért
- Hír Korrektnek tűnő fejhallgatóval jelentkezik az Onkyo
- Hír Fa fejhallgatóval próbálkozik a JVC
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Hegesztés topic
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Változatos hardverbokréta
- BestBuy topik
- DOOM - The Dark Ages
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Yettel topik
- Korábbi vezetője szerint 40 milliárd dollár kell az Intel versenyképességéhez
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro Max 128GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3106, 100% Akkumulátor
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- Ventillátorok és tápkábel modding kitűnő árakon! Most extra 10% kedvezmény!
- JBL Xtreme 3/4 akciós áron eladó!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest