- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Friss koncepciót hoz a Nothing Phone (3)
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Íme az új Android Auto!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- iPhone topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Yettel topik
-
Mobilarena
OLVASD VÉGIG ALAPOSAN MIELŐTT ÚJ HOZZÁSZÓLÁST ÍRNÁL!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
válasz
devast #13845 üzenetére
A világ nem fekete+fehér. Ha egálban lennének az Intellel CPU-ban, akkor talán kevésbé figyeltek volna oda azokra a fejlesztői panaszokra, hogy a DX elavult.
Intelen sem lehet DX alatt pl. annyi rajzolási parancsot kiadni, mint a konzolok low-level API-jain!
(#13851): Nem marketingszöveg.
(#13857): #13795
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
devast #13851 üzenetére
Az Intel azért nem lépett be, mert szerintük elég jó, ami most van. Itt ez nem üzleti ellentét, hanem nézőpontbeli. A legtöbb gyártó szerint a fejlesztők nem tudnak vagy nem fognak majd 1024 bites SIMD-ekre assembly szinthez közel optimalizálni, míg az Intel szerint igen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
devast #13845 üzenetére
Nem azért találták ki egyiket sem. A Mantle-t Johan Andersson kérte. Az AMD megcsinálta neki. Az Intelt és az NV-t is kérte erre, de ők nemet mondtak. Ezután a Mantle-höz csatlakoztak a fejlesztők. Nagyjából ez a története.
A HSA-t azért találták ki, mert kellett valami olyan interfész, amivel egyszerűen lehet programozni a mai széles vektorfeldolgozókat. Ez ugyanis minden cég szerint az egyetlen lehetőség a teljesítmény további emeléséhez. Az AMD és egyben a HSA tagjai szerint a SIMT modell biztosítja a legegyszerűbb programozást. Az NVIDIA szerint is, hiszen a CUDA is ilyen. Az Intel szerint a SIMD a jobb, mert nem kellenek új SDK-k, cserébe majd assembly szinten vektorizálnak a fejlesztők. Látható, hogy az AVX-re is lecsaptak, mint gyöngytyúk a takonyra.
-
válasz
devast #13845 üzenetére
Ezt vágom, de azt azért csak nem gondolják, hogy a DX teljesen eltűnik.
Abu is mindig hangsúlyozza, hogy a Mantle főleg a nagyobb stúdióknak szól, akik multiplatform játékokat készítenek, és van kapacitásuk a Mantle szakszerű implementálásához.
Feltételezem, hogy a többiek többen vannak. Na, erre a területre vagyok kiváncsi.O_L_I: pl. 2db 290X
-
leviske
veterán
válasz
devast #13835 üzenetére
"Viszont a dx-es alkotások, ami jelenleg még a többség, azok észrevehetően jobban fognak menni."
Ez nem annyira feltétlenül biztos. Erre próbáltam rámutatni a korábban beillesztett diával. Egyedül a Saints Row 4 az, ami komolyabban megbicsaklik az A10 7850K+R9 270X rendszeren a i5-4670+R9 R270X pároshoz viszonyítva. Persze kérdés, hogy milyen beállítások mellett, de mondjuk egy HD7870 szintű kártyán a BF3 nem fog 80fps-el futni 4K fölötti beállításokkal. (Vagyis gondolom én.) Szóval valós életben használt beállításoknak tűnik.
Bár mondjuk az 50-55k-s ár mellett már nehéz lesz olyan érvekkel élni, hogy "ebben az árkategóriában úgyse R9 290-est vesz mellé az ember", szóval tény, hogy rezeg a léc.
Mindenesetre én úgyis R9 270(X)/HD7870(GHZ) környékén gondolkodtam következő kártyának, a mellé meg olybá tűnik, hogy korrekt választás.
-
atti_2010
nagyúr
válasz
devast #13835 üzenetére
Azt próbálja mondani, hogy intel + dgpu + mantle-vel is sokkal gyorsabb lesz mint most, ha erre egy apu + dgpu + mantle ráver 10%-ot nem érdekli.
Igen csakhogy egyelőre ezeket nem lehet tudni így nincs miről beszélni és olyasmit kijelenteni hogy Intel+AMD VGA jobb választás.
-
dezz
nagyúr
válasz
devast #13821 üzenetére
Egy valamirevaló dGPU mellett nem tudom, mennyi értelme van grafikára befogni az IGP-t is. A konzolokon meg, komolyabb játékoknál tuti, hogy befognak majd néhány CU-t általános számításokra. PC-n ezeket érdemes az IGP-n futtatni [*], miközben a dGPU (VGA) zavartalanul dolgozhat a grafikai megjelenítésen.
* Adott esetben Intelen is - ha kiemelt szempont a PC-s port eladásainak maximalizálása.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
devast #13823 üzenetére
Az EA dolga egyszerűbb. Ők mondták, hogy 2018-ig megtartják a régi motort is a FIFA-hoz. Így biztos, hogy ez jön PC-re és a régi konzolokra. Az a kérdés mikor jön új motorral. Legkésőbb 2018-ban megkapja a PC azt, amit ma megkaptak az új konzolok, de jó lenne ha hamarabb megtörténne.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
devast #13821 üzenetére
A HSA a konzolokhoz nagy dobás. Arra nagyon rálépnek a fejlesztők, mert szándékosan ezt kérték. Az a kérdés, hogy ezeket a játékokat (mint a FIFA 14 konzol verziója), mikor portolják át PC-re. Mert a Kaverin már futna. Viszont az nagy probléma, hogy csak ezen menne, tehát a konzolba fejlesztett gameplay-t butítaniuk kellett PC-re. Az hatalmas kérdés, hogy mennyi játékot fognak így kiadni PC-re. Mi az amit ki kell venni a PC-s működéshez és mi az ami maradhat. Rosszabb eset, ha a HSA-ra van tervezve a gameplay. Akkor teljesen át kell dizájnolni a PC-s portot.
-
stratova
veterán
válasz
devast #13799 üzenetére
Mantle fut GCN kártya mellett APU-tól eltérő processzoron is. Ez igaz
Bár az az 45% akár 45%-os teljesítménynövekedést takar. Ez is.Kis elméleti brain-storming, amiben Kaveri szerintem jó lehet:
Mantle -> kisebb teher a CPU-n nagyobb a VGA-n -> gyengébb CPU is elegendő ua. VGA párosítással vagy/és az IGP grafikai kihasználása révén gyengébb dGPU-val is elérhető ua. teljesítmény. Kérdés, mely feladatok oszthatók ki az IGP-re.
True Audio -> kérdés hogy ha nem a hangminőség javítását vagy a hang több irányúvá tételét tűzik ki (ami pl. előnyt szerezne egy multi fps-ben), mennyiben tehermentesíti a CPU-t.
AMD-nél valószínű ezt figyelemebe vették mivel a Thief és a Lichdom is single player. A Lichdome-ot Cry Engine 3-as Skyrim néven is becézgetik, de annak a játéknak a "multiplayer része" is csak co-op mod, tehát ott nincs esélyegyenlőtlenség. -
dezz
nagyúr
válasz
devast #13780 üzenetére
Néhány nem csekély jelentőségű dolgot, tényt hagysz figyelmen kívül:
1. Az új konzolok piacán 100% az AMD APU részesedése. Hamarosan többtízmillió, idővel pedig 150-200 millió ilyen gép lesz használatban.
2. A komolyabb játékok nagyobb része manapság alapvetően konzolra készül, onnan portolják PC-re (ha egyátalán).
3. Ezekben a játékokban alap lesz a GPU különféle kiegészítő számításokra való felhasználása. (Amit eleve nagyban megkönnyít a közös címtér és a többi új feature.)
4. PC-n egyszerűbb lesz kaveris konfigra portolni (Mantle+HSA alapon), mint bármi másra, így ez adottnak tekinthető. Legfeljebb lesz általánosabb port is, ami más konfigokon is elmegy.
5. Az Intel procijai évek óta szintén APU-k lényegében! Csak némileg le vannak maradva, de OpenCL 1.x-et így is támogatják!
6. Készül is egy sor OpenCL alapú szoftver. Bár ezek többségükben OpenCL 1.x alapúak, de ha ez már meg van, innen már csak egy ugrás az OpenCL 2.0 és a HSA támogatása. Főleg, hogy az OpenCL 2.0 és a HSA sok tekintetben jobb (könnyebb is a munka velük és optimálisabb is lesz az eredmény).(#13784): Az simán működik, hogy az általános számítások az APU-n futnak (adott esetben a CPU és IGP szoros kooperációjában), a grafika pedig dGPU-n. Konzolokon is hasonló felosztás lesz, csak ott az IGP CU-i lesznek felosztva a kétféle feladat között.
-
Gainka
őstag
válasz
devast #13780 üzenetére
(senki nem fog 1%-os piaci részesedésű apu-ra "optimalizáltan" fejleszteni)
A Llano 2011 ben jött ki ha jol sejtem, aztán 12-ben a trinity aztán 13-ban a Richland, most jön ki a Kaveri és év végére kövi év elejére már tutko a Carizzo.
Szerinted az amd hülyeségből csinálja ezeket az apukat? Csak ugy vicböl?
Ennyi erövel, mikor meg csinálták a 4k-s tvt nem sok 4k-s video film adás volt/van ugy tudom
Mikor jött az android egyböl robbant a bomba és százszámra . ezerszámra hullott alá az androidos programok játékok mi?
tudnék még ilyeneket irni -
atti_2010
nagyúr
válasz
devast #13780 üzenetére
(senki nem fog 1%-os piaci részesedésű apu-ra "optimalizáltan" fejleszteni)
Egyrészt a nagy nevek már kijelentettek hogy határozottan érdeklődnek a Mantle iránt másrészt az AMD APU részesedése 20% fölött volt, harmadrészt meg a játékfejlesztők könyörögtek egy rendes API után mivel a DX egy kalap sz@rt sem ér.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Az ide nem illő hozzászólások topikja:[link]
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva.
- Kingmax 1x2GB DDR2 800 RAM eladó
- ROBUX ÁRON ALUL - VÁSÁROLJ ROBLOX ROBUXOT MÉG MA, ELKÉPESZTŐ KEDVEZMÉNNYEL (Bármilyen platformra)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 5900X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- AKCIÓ! HP Victus 16-R1002NF Gamer notebook - i7 14700HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest