- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- Betiltották a Pixel 7-et Japánban
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Magisk
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A HDMI működésének implementációja eltér az AMD-nél és az NV-nél. Az AMD a driverbe rakja a vezérlést, az NV meg a zárt firmware-be. Emiatt ugye az NV-nek ez működhet NVK-val is, mert a kritikus kód mindig zárt marad.
#7 hapakj : Mindenkinek dedikált hardverei vannak sugárkövetésre, hiszen másképp olyan lassú lenne a teljes folyamat, mint WARP12-vel, ami vállalhatatlan. Az AMD bejárást az ALU-n akarja megoldani, ugyanis ha dedikált hardveren oldják meg, akkor az nem lesz programozható. A konzolokon ez alapkövetelmény, az nem egy PC-s mintát követ, ott azért több nagyságrenddel jobbak a sugárkövetésre vonatkozó programozhatósági lehetőségek. Viszont pont a konzolos API-k miatt a dedikált traversal egység nem jó, mert az a programozhatóságot akadályozza. Ebből egyébként lesz PC-s verzió is traversal shader néven, ami nem tudja hasznosítani a traversal unitot, mivel ennek a részegységnek a next gen DXR API-ban már nem lesz haszna. A bejárás át lesz rakva az ALU-kra, és onnantól kezdve az a hardver lesz gyorsabb, ahol az ALU-k működése van bejárásra szabva. Ez majd azt eredményezi, hogy idővel eltűnik a traversal unit a hardverekből, ahogy a T&L részegység is eltűnt. Most alapvetően a sugárkövetés ott tart, ahol a T&L tartott anno, és a következő kör a programozhatóság. Ez egyébként jó dolog, mert növeli a sugárkövetés használhatóságát, nem csak alig észrevehető teljesítményt pazarló effektekre költhető el az egész. Lásd például az új Avatar, ami konkrétan hozzá sem nyúl a hardverekben található traversal egységekhez, mert szoftveresen oldja meg ezt compute shaderrel. És mégis messze a leggyorsabb sugárkövetést látjuk benne, pont azért, mert maguknak programozhatóvá tették a bejárást, így nem kell a hardverek korlátozott és rém pazarló működésére alapozniuk. Ezt a jövőben több címben látni lehet majd, mert annyira limitáló a traversal unit a lehetőségek tekintetében, hogy többen is elkezdték járni azt az utat, amit az Ubisoft. Ha a Microsoft nem ad még programozható bejárást, akkor megcsinálják maguk compute shaderrel.
A modernebb GPU-kban vannak AI-ra szabott feldolgozók. Az AMD, az Intel és az NV GPU-kban is. A különbség annyi, hogy mennyire erőltetik a cégek ezt a vonalat. Gamingnél sok haszna nincs, mert ezek a feldolgozók ugyanazokból a regiszterekből esznek, vagyis ha használva vannak, akkor csökken az occupancy, hiszen a normál ALU-k ugyanazt a shadert jóval kevesebb regiszterterületbe tölthetik be, vagyis joval kevesebb konkurens wave-et futtathatnak. Emiatt van az, hogy egy játékban alig nyúlnak a tensor magokhoz, mert drasztikusan növelné a regiszternyomást, ami végeredményben az általános számítások teljesítményét csökkenti azzal, hogy a GPU nem tudja optimálisan átlapolni az elérési időt. Ez a jövőben sem változik meg, mert meg kellene duplázni legalább a regiszterek méretét, hogy a GPU-k elkezdjenek profitálni egy játékban ezekből az AI-ra szabott ALU-kból, csak ennek a tranzisztorköltsége irreálisan magas.
Az OFA nem biztos, hogy célszerű. A legnagyobb gond vele, hogy a teljesítménye fixen limitált. Bármit is szeretnél javítani a frame-gen rendszeren, képtelen vagy megtenni, mert ott a hardveres limit, amit nem léphetsz túl. Ezért is érdekes a DLSS és az FSR frame-gen, ahol az a tipikus álláspont manapság, hogy az FSR-felé képgenerálás még jobb is. De nem azért, mert az AMD ügyesebb volt, hanem azért, mert az AMD-t nem korlátozza egy OFA részegység teljesítménye, míg az NV-t igen, tehát nem tudnak előrelépni, csak a következő generációnál, ami jobb részegységet kaphat. Eközben az AMD pusztán szoftveresen fejlesztheti a kódot, mert asszinkron lefut compute shaderben, és ALU-ból van egy rakás a mostani GPU-kban. Annyira sok szabadon használható kapacitás van a középkategóriás GPU-kban is, hogy az már most lekörözi az OFA részegységben lévő teljesítményt. Emiatt van az, hogy az NV is elkezdte ezt az irányt kutatni, mert ők is limitálónak érzik azt, ha csak generációváltásonként tudnak ugrani frame-gen minőséget, ami kb. kétévente van. Konkrétan rendelkeznek már egy olyan kóddal, ami úgy működik, ahogy az FSR frame-gen, és a vicc az, hogy a Palittól tudom, hogy már most jobb az eredmény úgy, hogy nem nyúl az OFA részegységhez, csak még nincs kész a projekt. Ráadásul ez a projekt mehet a driverbe is egy AFMF alternatívaként. Szóval az OFA az nem egyértelmű helyzet. Ott azért nagyon sok limitáció van hardverből, ami korlátozza a szoftveres lehetőségeket.
-
Busterftw
nagyúr
-
Busterftw
nagyúr
-
JohnyX
tag
Ezt az adatot hol találtad a Steam HW felmérésben?
Én ezt találtam, de ebből nem derül ki a használt VGA típusa:
LEGNÉPSZERŰBB / SZÁZALÉK / VÁLTOZÁS
Linux / 1.76% /-0.19%
"Arch Linux" 64 bit / 0.14% / -0.01%
Ubuntu 22.04.3 LTS 64 bit / 0.09% / -0.04%
Linux Mint 21.3 64 bit / 0.06% /+0.06%
"Manjaro Linux" 64 bit / 0.06% / -0.01%
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NVK azért lett fontos, mert az AMD teljesen leuralta az olyan piacokat, mint amit a Steam Deck teremtett. Az asztali részre szarik az NVIDIA, nem akar azzal semmit, de a Steam Deck egy kitörési lehetőség, csak addig szarik a Valve az NV-re, amíg legalább olyan szinten nem lesz az NV open source meghajtója, amilyen szinten van az AMD-é.
Nyilván itt még az is szóba jöhet, hogy a SteamOS 3.0 egy nagyon jól sikerült rendszer, és ki tudja, hogy a Valve mit akar még vele kezdeni. Viszont a mostani verziójában egy erősen AMD-only cucc, és ez nem a Valve-on múlik, hanem azon, hogy a többiek nem tették bele azt a munkát, amit az AMD.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- MSI RTX 2080 GAMING X TRIO 8GB GDDR6 Videokártya!
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB GDDR6X 256bit videokártya
- EVGA RTX 2070 XC GAMING 8GB GDDR6 Videokártya!
- Garanciális BIOSTAR GeForce RTX 3060 TI 8GB GDDR6
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2080 8GB Fractal Design Define R5 FSP 750W
- Szerezd be most az érzékelhető különbséget! Akár 0% THM-re
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
- Corsair Katar Elite WL egér eladó (csak vezetékesen megy)
- AKCIÓ! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest