- Íveli az Oppo a Reno 12 és 12 Pro kijelzőjét
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- iPhone topik
- Megvásárolható a legolcsóbb kagylótelefon
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
it A befektetők a cég kérésére minden fontos és jelentősnek tűnő javaslatot elutasítottak. Jöhet azonban a havi díjas, AI-alapú Alexa.
-
Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
gp A PlayStation 4 és Xbox One változatok automatikusan frissülnek az új kiadásra.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pocee
senior tag
válasz Gaboman #92802 üzenetére
értsd már meg,hogy itt sokan nincsenek tisztában a terep fogalmával,vagy mindenkinek más a terep mint fogalom.
amikor ráhajtasz egy olyan vizesfüves részre,ahol a legkisebb hátsófékre már fordulsz is keresztbe,ott megnézem ki az aki majd csak elsővel elkezd operálni,természetesen nem krosszgumival értendő,úgy túl könnyű lenne
Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz Gaboman #92818 üzenetére
nálunk a kesztyűre és bakancsra már nem volt idő,hogy húzzunk,mert a haverok nem vártak meg
rendesen rohantunk hazafelé az áltsuliból és már rúgtuk is be a motorokat és takarodó földutazni...ugratni a simsonnal mintha én lennék...(senki nem lehettem,mert 90 körül még nem voltak Stewartok Pastranak Reedek)
Szar volt úgy felnőni,hogy saját magam istene voltamMr.Brightside
-
canniball
nagyúr
válasz Gaboman #92830 üzenetére
Én nem bánom, de akkor valamelyik mentős kolléga is legyen jelen!
(#92831) tboldi!
Bagoly mondja verébnek...(#92832) persuader!
Ácsi! Arról volt szó, hogy akkor csináljátok a tesztet amikor jössz haza. Bár nagyon jól hangzik amit felvázoltál de Pécsig még elmegyek, Svájcig viszont már nem.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Teasüti
nagyúr
válasz Gaboman #92975 üzenetére
Benzines blokk és váltómű, plusz a teljes szivó és kipufogó oldal, vízhűtő (olajhűtő), tank, meg amit még kihagytam. Gyakorlatilag teljesen ki lehet filézni a motort vázig. Egyedül az villamos rendszer marad meg, nyilván.
Nem lepne meg ha még könnyebb is lenne. Most egy motorra mennyi aksit tudsz felpakolni fizikailag? Talán 20-30 kilót?Az ECU-ra lennék én kíváncsi, szép meló lehet illeszteni a meglévő fedélzeti elektronikához az újat.
Reverse engineering dögivel, hogy milyen jelet kell adni a műszeregységnek. Azokat a jeleket elő kell állítani vhogy a megmaradt és az új érzékelőkből. Ha már digitális akkor meg milyen protokoll, milyen kódolás... Nagy szopás lehet.
Vagy marad az ECU és vhogy emulálom a blokkhoz tartozó szenzor adatokat. Alapjárattal, meg minden.
Vagy kidobni a komplett műszeregységet és építeni sajátot...
Az még talán könnyebb lenne, mint a gyárit megfejteni.
Aztán hogy viszed ki az utcára az egyedi motorodat? Műszakit nem kapsz rá, az hótziher.
Faluban libát kergetni lehet vele max.[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Gaboman #92975 üzenetére
A 60 LE-s Zero az extra akkupakkal is "csak" 208 Kg, egy MT-07 mondjuk ~180 Kg szárazon. Tehát nagyságrendileg egálban vannak a benzinesekkel (szigorúan csak tömegre értem). És az új technológiákkal biztosan javulni fog, míg a benzineseknél már nem valószínű.
(#92974) Pocee:
Nagyon finoman paraméterezhető egy elektromos motor vezérlése (persze felépítéstől függően). Igazából ha nem sajnálják rá az időt, akkor sokkal jobban szabályozható egy elektromos motor, mint bármilyen más erőforrás. Ha pedig még komolyabb szabályzókat is beépítenek a jövőben (enkóderes vezérlést például), akkor még azt sem tartom kizártnak, hogy egy user által is piszkálható "görbés" vezérlést adnának ezeknek a gépeknek és akkor mint a komolyabb szerszámgépeken a felfutási és a lefutási görbék is könnyen szabályozhatók lennének. Lényegében hasonló lehetne a vezérlés, mint ma egy CNC gépen. Nem lenne nagy valami megoldani, ha igény is van rá (márpedig lesz...).Én alapvetően minden párti vagyok. Szeretem a belsőégésű motoros gépeket is nagyon, de szeretem az elektromos cuccok karakterisztikáját (és bizonyos esetekben a csendjét is). A Bomberrel például hegyi ösvényen voltam és leírhatatlan az élmény enduros tapasztalathoz képest, hogy haladsz, mint az állat alig kitaposott helyeken, de közben kvázi csend van. Nem anyázik/veszekszik veled senki, hogy húzzál már onnan. A parkőr/erdész/túrázó szinte mind előre köszönnek. Stb. Szóval én látom ezeknek a gépeknek is az értelmét/helyét (még közúton is).
De ez már megint nagyon ízlések és pofonok.
Pont mint a DCT, ABS, olaj, gumi, túraenduro stb. témák. -
imibogyo
veterán
válasz Gaboman #93004 üzenetére
Annyiban nem meglepő, hogy a nyomaték szinte 100%-a rendelkezésre áll az első pillanattól fogva egy elektromos gépen, tehát várható, hogy kb. azonos LE-t és súlyt feltételezve "szimpla" gyorsulásban jobbak a benzines társaiktól.
Verseny körülmények között gondolom azért még más a helyzet. Néztem pár Red Bull verseny videót is ezekkel az Alta gépekkel és nem szerepeltek rosszul, helyt álltak a benzines gépekkel szemben, de azért mindig a benzinesek nyertek végül. Ebből számomra az jön le, hogy ugyan már most is nagyon jó gépek (aki nem versenyzik, annak meg pláne), de azért van még bőven hova fejlődniük, hogy abszolút versenyképesek legyenek. Amiben biztos vagyok, hogy a közeljövőben (5-20 év mondjuk) be is fog következni, mivel elég komolyan veszi pár gyártó a témát és ha már most itt tartunk az ilyen gépekkel (és ugye mindenki tudja/hallja, hogy milyen fontos téma az akkuk fejlesztése pl.), akkor evidensnek tekinthető, hogy várható a fejlődés...
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Gaboman #93103 üzenetére
Úh, nekem ebből annyi elég lenne, h ráüljek, és üresben megrángassam a gázt, h érezzem az "azonnalhátrabszlakmindenalkalommal" érzés rezonanciáját.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Pocee
senior tag
válasz Gaboman #93103 üzenetére
Ismerem a Maico-t,de azt nem tudtam,hogy ennyire felhozták,azt hittem már nem is létezik,eddig a 700-ról vajmi kevés youtube video volt,de 3.5 milliót majdnem sokallom kicsit,úgy hogy még színe sem szép
Ez tök jó lenne sm-nek,mert leenne mindent,de földön ez már túl sok sztem,de csak így első blikkre,és lehet az 500 is az...ha tök józanul gondolkodok,mert mire is akarom használni,ugye?!
Úgy gondolom nem motorozok rosszul,viszont a kondi...egy 250-es kétütem vagy 450 négyütem(krossz,nem enduro!!!) már annyira agresszív(lehet Te pont tudod is,de biztos van akinek fogalma nincs mi az erőszak),hogy ha pályán használja az ember vagyis sűrűn fordul,gyorsít,esküszöm egy amatőr(nem kezdő,de nem is versenyző) motorosnak 3-4 perc alatt,de tényleg nem több,úgy bedurrantja az alkarját,hogy azt se tudja mi a fasz van,nekem is persze,sőt a 125-ös is bedurrantja csak 5 perccel később,aztán jönnek a lábak ha kellőképpen sokat áll ki az ember...
Szóval én amilyen pályán voltam,azok többnyire nem gyors hanem inkább technikás pályák voltak,nem tudtam kimotorozni a 250-t közel sem!!!bírtam vele két kört menni és meg kellett állnom,mert azt hittem meghalok,légszomj,beton alkarok...de ezt le sem lehet írni basszus,aki eddig csak utcán ment fogalma nincs hogy ezek mire képesek,lehet páran sejtik,de még akkor is baromi messze vannak az igazságtól...
Szóval 500-700 kétütem már csak arra való hogy egyenesbe lehet hogy el lehet koppolni kicsit,de kanyarból gyorsítgatni,az már nem emberi teljesítmény ezekkel...ugratni se mernék vele,véletlen egy kicsit több gázt húz az ember és pályán kívül esik le...vagy le sem esik...
Majd meglátjuk,úgyis írok ide mi lesz,eddig Kawa KXF450nü és a Yamaha YZ250kü amik esélyesek,ezek az ésszerűek mind futómű és alkatrészügyileg,nem szabad elfelejteni,hogy ezek versenymotorok,amiből nem úgy raktároznak alkatrészt mint a hétköznapi motorokból,ezeket lerúgják és a versenyzők következő évben már az új motorral mennek,nekem a 2001 motoromhoz volt,hogy 2007ben alkatrésznehézségeim voltak,be tudták végül szerezni,de nem 2nap volt.Mr.Brightside
-
runner 125
nagyúr
válasz Gaboman #93285 üzenetére
Köszi!
Ez is nézőpont kérdése. Számomra egy Busa, ZZR már abszolút a nyers erő brutalitásáról szól. Emellett a Busa 20 éve ugyanúgy néz ki, a ZZR pedig nagyon dagi.. az a két oldalsó brutális méretű dob szerintem a mostani irányelvek alapján nem túl mutatós már. Illetve mondhatni az általános "minél mérgesebb, minél agresszívebb külsőt rajzoljunk" Kawa formanyelvvel sem tudok azonosulni.Az 1.2-esnél van kellő erőtartalék, de nem akar a kategória legerősebbje, legagresszívabbja lenni, kezelhető marad minden tartományban, már már unalmasan steril és kiszámítható.
Ezeket is figyelembe vettem a választásnál, amellett h azért ahogy nézegetem, egyre jobban megfog a kissé futurisztikusabb design.Lomha 8V
Köszi neked is!
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #93365 üzenetére
SV650S, és K8 amúgy. Tökéletes kondiban.
Nem írtam, hogy elfogyna a kategóriatársaihoz képest, mert ennyire pontosan sosem hasonlítottam őket össze, de kis tempónál határozottan több élet van benne, viszont 110 után mikor már hármast kell váltani, már annyira nem virgonc, és legkésőbb 140 körül már rakni kell negyedikbe, ott már végképp csak amolyan "krúzolós" az erő. A fizikát nem lehet átverni, a blokk tervezői megpaprikázták kicsit a gépet egy viszonylag rövid egyessel, illetve a blokk karakterisztikájával, de a 72 LE az csak 72 LE, ami főleg nagyobb tempónál bizony kijön, főleg, hogy mivel rövid az egyes, így kevésbé vannak egymás nyakán a fokozatok, ami megint nagyobb tempónál nem olyan előnyös, mint a szokásos sor4 hosszú egyesű, sűrűbb váltó. -
V.Stryker
nagyúr
válasz Gaboman #93412 üzenetére
Figyelj, ez attól függ, hányszor ment rajta végig. Én melóbajáráshoz olyan helyen megyek, ahol van egy kettős körforgalom, de már annyiszór átmentem rajta, hogy ha látom nem jön semmi, akkor a kis Mazda 2 1.4-es motorjával visszadobom 4-be és 90-el áttolom mindkettőt odafele, mert kiadja. Meg előtte van egy kanyar, az ívben egy bukkanóval, de van egy 2,5 méteres sáv, ahol nem dob meg, ott is áttolom... az autók 90%-a csúnyán lemarad ott mindig. De már megcsináltam párszázszór. Tuti így van vele a videón lévő csávó is.
A bátraknak hozzátenném, hogy a szomszéd faluban egy srác úgy halt meg, hogy minden nap arra csapatta haza a GSX-R-el, minden gödröt ismert és volt egy kanyar, amiben volt egy gödör, tudta, hogy nagyobbra kell venni. Aztán pár év után megcsinálták napközben a gödröt, annak rendje módja szerint beszórták sóderral is... hazafele a srác rutinból rátette a nagyolt ívre, rá a sóderra és repült is.... Isten nyugosztalja. Ezzel azt akartam mondani, hogy rutinból se mindig adja ki.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #93435 üzenetére
neked joval nagyobb tapasztalatod van endurok teren, en csak a sajat tapasztalataimat irom le. en mentem drz 400 al, es ilyen sulyu motorral mely homokon, a legalisan meg felteheto legbutykosebb gumival. Az egy kalap szar volt. Utana valtottunk krossz gumira. Teljesen felazott talajon is mentem vele, feldobta a sarat 6 meterre, de az eleje ossze-vissza ment. Azzal te el nem mentel semerre. Az szenvedes volt. A 30 eves dt200r el megettem. Ugyanannyit tankoltam a 2T be, mint a 4T be az ilyen turakon. Epp ezert akarta felgyujtani a tulaja, mert mindenhol jobban viselkedett az a ven fos. Mert 106 kg volt. Nem azert mert versenytechnika lenne.
ahogy nezem a szempont az, hogy honda legyen, hogy keves hasznalati nyom legyen rajta, konnyu, olcso, uzemoras, megbizhato, 4T. Ilyen meg nincs. A hasznalat modjaban benne volt az ugratas is, erre a celra ilyen nagy dogoket eleve nem is neznek, de turazni mar ertelmet nyeri. Masik ellentmondas a fillerbaszas. Hobbiterepnel krosszpalyan/banyaban elesel. Ha nem esel el, akkor nincs ertelme venni ilyen motort. Mondjuk ezek az en szempontjaim.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #93438 üzenetére
A futomunek nem sok koze van ahhoz, hogy elol rettento nehez, elofeszitettuk az elejet es az elofeszitesbol visszavettunk hatul. Semmi nem valtozott. Abban viszont lehet valami, hogy mas motor nem assa el magat ennyire, de majd 40 kg kulonbseget nem tudsz behozni semmivel. Ezt az 525 ot kiprobalnam, 8 literes tank, 114 kg szarazon. Ezek nagyonjo szamok.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
runner 125
nagyúr
válasz Gaboman #93456 üzenetére
Jó volna valahol 2005-6 környékről találni valamit, ez tényleg korrektnek tűnik, viszont itt sincs enduro szett.
Noh mind1, kivárok, nézelődöm.Ma elmentünk megnézni a WR-t, eléggé megviselt volt a gép, ráadásul egy vasat nem akart engedni belőle, így nem hoztuk el.
Viszont szépen járt, a srác akkor öntötte fel benzinnel, hidegen is gyorsan indult, de elég sok kókányolás volt rajta, ami nem sejtet sok jót.persuader
Értem, köszi.
Még valami. A gyári középállványa jó pár évvel ezelőtt meghajolt egy szerencsétlen felhúzás során, pont a légszűrő felé dőlt alap helyzetében a motor.. nem volt túl látványos, de a hátulról ránéztél, látszott h dől balra az egész. Ez pl közrejátszhatott? Azt sajnos nem tudom megtippelni, h ez által a benzinszint az úszóhában vajon kibillent e annyit, h abból vissza tudott volna prüszkölni. De lényeg a lényeg, h ősszel amikor gurultam vele párszor, akkor szerencsére nem láttam visszatolás nyomokat.
Annó még a mebránlapokat is cseréltem karbonra.. elég rendesen megcincálta őket pár ezer km alatt, mert nem zártak jól, úgyhogy vettem még nyáron rá gyári fém lapokat, illetve új légszűrőt is kapott. Most tényleg 1:1-ben gyári az utolsó csavarig minden eleme."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
vendingo
veterán
válasz Gaboman #93655 üzenetére
Egyszer nagyon kipróbálnék egy ilyen gépet, hogy mennyivel másabb terepen, mint az én csillagrombolóm.
Nem az én világom ezek a bokorugrók, de egy sm változat lehet bejönne játszósnak. Felénk minden nemzeti park, meg tájvédelmi körzet, esélyem nem lenne kihasználni semmilyen terepmotort. Az africaval is csak mezőn, meg szántóföldek gazadásági útjain járok.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen