- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Hetedik generációs Gorilla Glass készült a középkategóriának
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Szupervékony külsővel jöhet a Mix Fold 4
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Apple Watch
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
gp A DLC alig két hét múlva végre elérhető lesz PC-n és konzolokon is.
-
Kanada feltalálta a Netflix-adót
it Az online streamingszolgáltatások a belföldi árbevételük 5 százalékát ezentúl kötelesek átadni.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
csabyka666
addikt
válasz Gaboman #18360 üzenetére
Tapasztalatom a konkrét márkával kapcsolatban bár kevés, de van. Viszont sok tapasztalatom van Simsonnal, ami ugyanúgy ETZ, csak kicsiben. Azt bizton állíthatom, hogy ha egyszer rendesen megcsinálják, akkor örök darab. A Simsonra is ugyan ezeket mondják (amikor a motorokat nézegettem), hogy régi, sz*r, mindig szerelni kell, ne vegyél olyat...pont mint az ETZ-re. Érdekes, az enyémet nem kell szerelni. Karbit kipucolom, láncot megolajozom, beállítom, váltóolajat lecserélem, évente kapnak egy kis WD40-et a csatlakozók, és ezen kívül csak tankolni kell.
Az a baj, hogy ezekhez a motorokhoz "mindenki ért", ezért mindenki szereli is nagy lendülettel...aztán akkor bizony jönnek elő a hibák. A japánhoz meg nem nagyon mernek hozzányúlni mélyebben, a szervizben meg jobbesetben nem fogalmatlanok. Szerintem ennyi a "csoda".Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Integra
titán
válasz Gaboman #18998 üzenetére
nézd, autóban a 200le nekem már nagyon kevés, el is kezdtem gondolkodni egy motor-váltó-elektronika swap projekten, csak csak megkell csípnem hozzá az angoloknál egy totálkárosra törött evo fq400-at és akkor mehet is a swap, remélem az awd rendszere is kompatibilis lesz
ugyanígy a 120 lovat a hatszázasban már nagyon megszoktam egyenesekben, várom már, hogy meglegyen a literes bringám. 5 év múlva lehet, hogy az is kevésnek fog tűnni... ?
szóval ha valaki gyerekkora óta motorozik (én sajnos nem), simán eltudom hinni, hogy kevés neki 200le. én meg még sosem ültem ennyin, de hamarosan fogok...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
zsolt19900
őstag
válasz Gaboman #59698 üzenetére
és tboldi
köszönöm szépen az észrevételeket, tapasztalatokat, a LE adaton én is csodálkoztam egy kissé de akkor már megvan, hogy miért, gondolom elírás lehet
nagyon húz a szívem a z750 felé, de ha az utasnak full kényelmetlen akkor inkább hagyom veszni -eddig úgy néz ki-
tetszenek nagyon a banditok, hornetek ill. ezek a fazerek is, így lesz miből válogatni bőven és már ezek is bőven-bőven fickósabb mocik lesznek, mint a gs500am volt
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #59791 üzenetére
Éppen a tapasztalataim, amik negatívak, elméletben nekem is baromira tetszik a dolog. Amúgy ja, kb. én vagyok egyedül a véleményemmel, hogy bár kétségtelenül vannak előnyös oldalai, de én komoly hátrányokat is látok, és nekem mégsem kéne. Ezenkívül kifejezetten nyitogatják a bicskát a zsebemben az ilyen videók, ahol szándékosan a lehető legrosszabb módon fékeznek ABS nélkül, majd bemutatják, ABS-el mennyivel szebb minden...
De ne menjünk bele újra, ha érdekel keress vissza. Sokan nagyon unják már a topikból, okkal. Köztük én is.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #60409 üzenetére
Alapvetően egyetértek a leírtakkal, abszolút kezdőknek én sem ajánlanám az SV-t. [link][link]
Ugyanakkor a kérdező ha jól rémlik, nem kezdő, csak kategriát váltó, úgy azért más a helyzet.
Mondjuk ha 6-ból 4-be váltásnál kiteszi a seggét az szerintem 100% user error, ennél sokkal durvább terhelés-visszaváltásokkor sem volt semmi gondom még a motorral. Igaz, az enyém már a dupla pillangószelepes injektoros változat.
A sor4-nél alul a finom erőleadás ára viszont, hogy nincs erő, amíg fel nem tornászod a fordulatot a váltóval. Ez az elején kellemes lehet az első pár hétben, de engem hosszabb távon tuti halálra idegelne. Az SV-n borzalmas praktikus, hogy nem kell városi tempónál kettőt visszadobni, ha kis erő is kéne.
Szóval mérlegelni kell majd a kérdezőnek, mit is szeretne. -
HSM
félisten
válasz Gaboman #66110 üzenetére
Ez tévedés. Nem a diagrammból állapítom meg, hanem a hosszú számolásból, ami a diagramm mögött van. A diagramm csak egy képi megjelenítése a kiszámolt adatoknak. A számolás alapja pedig a fizika törvényei, és mérések eredményei. És mint ilyenek, elég pontos képet adnak a különböző motorok karakteréről. Persze, nem kell mindenkinek ezt értenie. Magamnak csináltam, a saját érdeklődésem kielégítésére, nem másoknak.
Nekem teljesen jó, ha valaki ráül és kipróbálja, és vagy van lehetősége tesztelni a próbaúton, vagy nem. Én inkább kiszámoltam. Persze nyilván, a motor nem csak a menetteljesítménye, de azért ez egy elég fontos paraméter.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #66114 üzenetére
Ebből leginkább semmi értelmes nem fog kijönni.
A nyomatékok fordulatonként kellenek, nem csak a csúcsérték (tehát a komplett fékpadi mérés [link]), illetve kellenének az áttételek (váltó+primer/szekunder), kerékméret, menetkész tömeg, fizikai méretek, meghajtás módja (lánc vagy kardán)....
Értelmes számoláshoz jó adatok kellenek.
Persu véleményével ellentétben nem vagyok sajnos varázsló.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #66114 üzenetére
Itt megint az a baj, h csupan elmeletben nincs benne az, hogy a pilota nem egy agrolszakadt felnotas, aki 1250 min rol gyorsit, kuplungcsusztatas nelkul, hanem altalaban zsigerbol megkeresi a nyomatekcsucshoz tartozo fordszamot, ha gyorsitani akarna, es ott csusztatja a kuplungot. Ezt nem.lehet kiszamolni, es ez a gyakorlat, nem az elmelet.
Kiveve ha nem motoros paralimpiat tartunk.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #66122 üzenetére
Szerinted miért írtam, hogy kell a menetkész tömeg és váltóáttétel?
Pont, mert a fékpadi adat magában fingot nem ér.Az a teszt a világ legnagyobb baromsága, hogy 6-osban teszteljük a rugalmasságot. Épeszű ember ha rugalmasságra van szüksége, nem 6-osban fogja használni, pláne nem olyan túramotorban, amiben kicsit túl van méretezve különböző okokból a hatodik...
Pl. az SV650-esem tipikusan ilyen, nagyon nem arra való a 6. benne, hogy mondjuk 80-ról kigyorsíts, hanem hogy 130-nál váltod, és mondjuk így gurulsz el messzire, fix tempóval, kis fogyasztással.
Szval itt én is igazat adok persunak, hogy ez a 6-ban nézzünk gyorsulást 80-ról teszt nekem is erősen motoros paralimpia kategória.(#66123) Lipton: Érzésre ez jött át. Már aggódtam, hogy valami kezd elromlani benne, de a tankolás után újra jó volt... Anyám szeret bele a közeli kúton gyenge löttyöt tankolni bele.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #66145 üzenetére
ismerem a tipust, elmeletileg a 450 esek a megbizhatobbak, ebbol az 550 bol tul sokat akartak kihozni.
mekkora teljesitmenynovekedes volt, miutan kinyitottak a gari elleneben?
egy rugora jar az egyunk az exc 300 al, ennek a morornak (rxv) a blokkja erdekel igazan, egy rs vazba szivesen beraknam, (de ez meg egy kicsit tavol van, de mindenkepp akarok vagy egy supermonot, vagy egy kiskobos kethengerst epiteni) es mivel mar van egy versenymotorom, nem gondolnam kihivasnak a karbantartasat. (bar a 2T rs nel leginkabb fejlesztettem, kiserleteztem, de megbizhatosagi gondok nem akadtak)[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Something_
őstag
válasz Gaboman #66198 üzenetére
Hát ha főbb elem (blokk, váz, futómű) nem sérült, akkor miért lenne kuka a motor? Kell rá egy idom, lábtartó, fékkar (bazze, mégis sérült az árány fékkár), 2 tükör, 2 lámpa.
Mennyit adnának egy 1 millás motorért? 600.000-et? Megveszik a "roncsot" 100.000-ért? Szóval szerintem nem kell temetni, de győzzetek meg, hogy miért gondolom rosszul.
-
Something_
őstag
válasz Gaboman #66915 üzenetére
Mert a biztosito a rendorsegi hatarozat miatt kb. 3 honap mulva fog fizetni, ezutan lenne 4 het mire megjon az idom.
Tegnal beszeltem ugyveddel, mondtak, hogy varjuk meg a rendorsegi hatarozatot, aztan lehet barmit is tenni.
Szinten ma voltam a karasnaban, majus 20ra kaptam idopontot atnezesre, hogy serult e barmi mas, ezutan kell majd potszemle, plusz ok irnak egy borsos arajanlatot a javitasokrol, amit a biztosito orra ala kell rakni.
Valszeg nem kell varnom majus 20ig, kovetkezo heten beviszem a motort, aztan ha lesz 2 orajuk akkor atnezik. Nekem ugyis raer, legalabb nem itthon all.Karasnanal is mondtak, hogy gtk-ra veszi a biztosito, kifizetik az eurotax erteket, a megmaradt "roncs" mar most fent van a roncsborzen, ahol a roncsertekre licitalnak. Az eurotax ertekbol levonjak a roncsot, ami kb 300.000-400.000 ft es ennek a kulonbozetet fogom megkapni nagy nehezen.
Somatom: ez csak az idom, gyari szin, gyari minta. 2 ev mulva szeretnem lecserelni majd egy pc40es rr-re, eladasnal meg jol jon az alap gyari kombinacio.
Forgalmiban mas lesz a szine, at kell majd iratni. Szeptemberben lesz muszaki, akkor kell jelezni, hogy a muszaki adatlapba irjak at es akkor majd kell egy uj forgalmi pluszban 6.000ert? Vagy meg mas is kell?
-
Lomha 8V
addikt
-
RAiN91
őstag
válasz Gaboman #67202 üzenetére
Tavaly 3-4x kellett tologatnom az SV-t (nyáron, karbis, akkor jól indult). 2-esbe berak, nekifut, ráugrik, és pont jókor kellett kuplungozni, hogy ne csússzon meg a kerék. Elég könnyen ment, pedig a hozzászólásokból nem is nagyon reménykedtem, hogy sikerülni fog, de muszáj volt megpróbálni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #76359 üzenetére
Nagyon jol hangzik, mindenkepp szamolj be, hogy hol tartasz.
En a belpiacos dt 200 asomat akarom supermotova alakitani.
Mivel 88 as, majd' 30 eves, ezert nalam a vazat is kell szemcseszorni, porfesteni. A blokkban nagyok keves ~ 20e km van, meg a gyari dugattyuval, amit minden bizonnyal cserelni kell. Legutobb 15 000 nel mertem, a gyuruhezagok mar a cserehatar kornyeken voltak, a dugattyu epphogy jo volt. A muanyag fogaskerekek, amik a kiegyensulyozo tengelyt es a vizpumpat hajtjak, azok is elegge viseltesek, leginkabb a 2-3ev allas miatt, amikor a regi olajba a vizpumpatol hutoviz kerult, de a valto megsem rozsdasodott, sot igazabol semmi sem a blokkban. Ezert sem vagyok szivbajos sosem az olajcsere para miatt
33 lovat tud 108kilos teletankolt tomeggel, amit meg lejjebb akarok vinni. (Van benne anyag, pl acelkormany, utaslabtartok, felesleges biszbaszok) Tuningolni nem igazan szeretnek, erre a tomegre ez szerintem elegseges, drz 400al ~egy szinten van. 140 et akasztja (nem tudom mi a vege, mert nem tudja a muszer mutatni)
Egyedi szamolt kipufogot akarok ra, az hoz nemi extra lovat talan, mivel nincs benne perforaltlemez a diffuzor reszen, es abszorpcios veget, ami kisebb ellenallasu. (paraszt nyelven hangos dob) a karbi siktolattyus mikuni, gyorsitorendszerrel, ami eleve jo, egyedul a hutoviz bevezetesen gondolkodom, hogy eltavolitsam, es akkor lehetne valami komolyabb karbit is rarakni talan. De igazabol nem szukseges. a kompressziviszonya 6,5:1 szerintem nem kellene piszkalni, bar az aprilianak majd' 14:1, es eleg jol birja, megsem akarok kiserletezni, tul sok ido lenne kifejleszteni egy teljesen mas szettet, es megbizhatatlan lenne jo ideig. vasperselyes, tehat olcso lenne felujitani, de inkabb a megbizhatosagra mennek.
Nalam a koncepcio nagyjabol ugyanaz, mint nalad, egy keves fenntartasi koltseggel biro supermoto, amit hasznalni is lehet, esetleg a mami kupaban elindulni vele vmi youngtimer bajnoksagon.
Mivel rendszama van, hetkoznap is kek fustbe boritanam a kornyeket, amire a gyoker milliomos szomszedja anyameknak majd megint ki fogja hivni a tuzoltokat. Pedig nagyon tipikus szaga van a jaso fd olajnak, megcsak a kozeleben sincs a haztuz szagnak. Nem mintha olyan sokszor lett volna ilyen elmenyem, de igazabol mindegy, a lenyeg, hogy en joarc vagyok, a kettovel arrebbi szomszed meg nem.
Futomuvet yz alkatreszekre cserelem, vagy wr, legalabbis most ez a terv. A wr a testvertiousa a dtr nek, tehat sokat faragni sem kene. Lehet vazba is kell nyulni, a gyari nyakcsapagyat minden krosszpalyas nap utan utana kellett huzni. Valoszinuleg ez eleg gyenge pontja az elejenek.
Felniken gondolkodtam, maradok a fuzottnel. 120/150es gumimeret, az apriliarol tulkepp at tudom rakni barmikor a gumikat.
Karbon alkatreszekrol is almodozom, ezt meglatjuk meg, mennyire jon ossze.
Ledes lampat is szeretnek, de nagy elonye ennek a dt nek, hogy szogegyszeru, "robogos" az elektromos rendszere, a fesszab ugyanaz, mint a 3kj jognak, meg a 3kj cdi vel is megy, csak abban nincs power vezerlo, es 5° kal kisebb az elogyujtasa.
A lednel ez viszont hatrany.
Nalam ez a terv. Hosszu ut, es addig kene egy csere terepmotor is, amivel kivaltom a dt-tNem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- iPhone topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Politika
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen