- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- iPhone topik
- Kuo: Az iPhone 18 Pro állítható blendét kap
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Apple iPhone 11 - népalma
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- OnePlus 7T - távolról pont tökéletes
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #64544 üzenetére
Na de a kérdésre nem válaszoltál.
Hozzáférhető vhogy ez az infó, hogy adott gép milyen fordulaton üzemel a legoptimálisabban, vagy ezt max csak a gyár mérnökei tudhatják?A km autónál annyira nem mérvadó szerintem, családban 10 éve van használatban egy öreg retek (Tempra 1.4 IE), ami már 200 ezer km felett került hozzánk. Mai napig megy. Viszont néha megkapom az értetlenkedést, hogy miért nem váltok már fel (50-nél 3-ban), há mondom még csak most kezdett el dolgozni a rezonátor, imádja ezt a fordulatot...
-
TBone
tag
válasz Teasüti #64551 üzenetére
nekem átjött a válasz pedig: ha egyenletes, folyamatos haladás (tehát nuku gyorsítás), akkor a lehető legalacsonyabb fordulatszám. muter 1.2-es corsája az én esetemben: minek pörgessem 2500-3000-en 3.-ban 50-nél, ha 5.-ben 1500-al viszi dadogás nélkül. a kenés már megfelelő hozzá. persze a gyorsításhoz vissza kell pakolni. folyamatos haladásnál 50-nél mennyit forog 3-ban nálad?
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #64550 üzenetére
Pécsi "Vörös Báróban" jártam még mielőtt megvettem volna a motorom.
- Szia, segíthetek? - kérdi az eladó
- Remélem igen! Szervizeléssel is foglalkoztok?
- Persze, milyen motor?
- 2006-os Aprilia Pegaso-n szeretnék olajcserét!
- Ááá, olasz fossal nem foglalkozunk!
- Khm... Az az olasz fos egy Yamaha XT660 blokkos motor!
- Öööö... de attól még a váz olasz fos!
- Aha, köszi, akkor csá!
Asszem ide se teszem be többé a lábam...Az "Acéllóban" pedig csak annyit mondtak, hogy csak a Kawasaki a komoly motor, a többi csak játék. Ott már kérdést sem tettem inkább fel...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64551 üzenetére
valaszoltam.
a nyomatekcsucson van a legjobb fajlagos fogyasztas.
tehat amint becsukod a fojtoszelepet, a hatasfok romlik. azert hoztam fel a hypermiler-peldat.
ezek az adatok a user manualban elerhetok szoktak lenni, de leginkabb regebbi motoroknal. ha fogyasztasra mesz, a legalacsonyabb fordulat es ennyi. a grafikon semmit nem mutat, amit ne ereznel.Explosión de dos tiempos
-
-
Teasüti
nagyúr
Ha kukacoskodni akarok, akkor kaptam egy szubjektív választ egy objektív kérdésre.
Az se baj, ha nincs válasz, csak gondoltam ha vkinek, akkor Persunak lehet erről elméleti tudása.
Nem a fogyasztás érdekel, tisztában vagyok vele, hogy a népet csak ez foglalkoztatja.
Inkább az érdekel, hogy hozzáférhető-e egy adott motor üzeméről rögzített jelleggörbéknek egy adott fordulatszámon vett optimális értékeik, amire be van hangolva az egész rendszer.
Ez talán a nyomatékcsúcs volna, ha a fajlagos fogyasztás itt a legjobb? Gondolom az utcai járműveknél a kipuf.-t se hasraütésre méretezik, inkább egy szűk fordulatszám tartományra, ami a legjellemzőbb felhasználás lehet, bár csak tippelek, nem vagyok tervező. -
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64563 üzenetére
a teljesitmenymeres mindig teljesgazzal tortenik.
ahhoz, hogy megtudd, hogy mekkora a motorod teljesitmenye barmilyen gazallason, meg kene merni ugy is.
a manualokban csak a teljesen nyitott fojtoszelepes diagrammot talalod meg.
tehat az, hogy 1/4 gazon hol a legjobb a fajlagos fogyasztas, azt nem.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #64561 üzenetére
Jó, de ha a nyomatékcsúcs a tartomány végénél van, attól még nem üvegelnék egy utcai járművet a forgalomban.
Meg gondolom a kipuf sem a maximális teljesítményre van méretezve egy közlekedési eszközön, legyen az autó vagy motor. Vagy igen? -
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64566 üzenetére
igy van. ezert hoztam a hypermiler peldat. ez bizonyitja, hogy a hatasfoka teljesen nyitott fojtoszelep mellett a legjobb a legjobb hengertoltottsegnel. de. igy nem hasznalod a jarmuvedet, foleg nem ugy, hogy egyfolytaban a nyomatekcsucson tolod, mert ott sok lesz a fogyasztasod. ezert irtam, hogy legalacsonyabb fordulat es csok.
a kipuff meg miert ne oda legyen hangolva? foleg nagyfordulatu motoron, ahol hatalmas az oblitesi veszteseg alacsony fordulaton? oda beraknak egy exup szelepet es azzal megoldjak azt, a meretezes meg a nyomatekcsucsra lesz rakva.
de ez is konstukcio fuggo. pl a legfrissebb r6 oknak szemmel lathatoan hosszabb a rendszeruk, hogy alacsonyab fordulaton dolgozzanak.Explosión de dos tiempos
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #64556 üzenetére
Red Baron, komolyan?? Pedig amennyire tudom az övék a város legjobb szalonja és legjobban felszerelt szervize.
Úgy volt ott veszem az első gépem, nagyon szimpatikus az üzleti csomagjuk, miszerint amíg le nem jár a hitelszerződésed, addig cserélgetheted a motorokat náluk (már nem tudom milyen feltétellel). -
Geresics
addikt
válasz Teasüti #64568 üzenetére
Elhiszem, hogy övék a "legjobb" szalon, vagy a legjobban felszerelt műhely, és azt is, hogy a központilag meghatározott üzleti csomag is jó.
Viszont ahol az ott dolgozó ilyen, az bizony keményen befolyásolja a cégről alkotott képet.
De még, ha igaza is lett volna, és tényleg egy hulladék motorról beszéltünk volna, akkor sem mondunk ilyet senkinek!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #64567 üzenetére
"a kipuff meg miert ne oda legyen hangolva?"
Én azt gondolnám azért, mert nem az a jellemző felhasználás - tekintsünk most el a sportmotoroktól.
Mint ahogy a kocsimban se a végéhez van hangolva a rezonátor, ami ezen a járművön sztem egy jó támpont a hatékony üzemre.
Meg talán egy túragépet is viszonylag ritkán üvegelnék. -
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64571 üzenetére
ehhez a kipufogo meretezeshez kell egy nagy szeleposszenyitas ertek.
ha ez nincs, nincs ertelme a szamolt kipufogonak sem. alacsony fordulatu motoroknak nem nagy a szeleposszenyitasuk, igy szinte mindegy mi van rajta.a nyomatekcsucsot ne keverd ossze a teljesitmenycsuccsal. nem a vegen van
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #64570 üzenetére
Igazad van, értetlenül állok a dolog előtt. Amúgy nem biztos, hogy a pult mögött lévő értékesítőnek sok köze volna a szervizhez, ott meg mérnökcsapat dolgozik, ha igaz.
Én ezért nem viszem sehova, utálom a tényt, hogy az egész szerelő szakma a bizalomra épül. Szinte az összes garázsba bele lehet kötni, aztán ott vagyok, hogy nincs kihez vinni egyáltalán...
Persu munkáját igénybe merném venni - semmi ezotéria ahogy olvasgatom a topikot -, de az ország se stimmel.De az én elvárásaimhoz szerelési dokumentáció és jegyzőkönyv áll a legközelebb. Viszont még hallomásból sem ismerek ilyen szintű professzionalizmust.
Még az 50£ szerviz órabér is oké lenne, ha azért nem csak annyit kapnék, hogy ekkor jöhetsz érte, itt kell fizetni...[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64573 üzenetére
voltam a red baronnal is felvetelen kiemelt varolistas lettem
nekem tetszett a ceg filozofiaja, beszeltem kennel is, (japan ficko tolmaccsal, nagyon szurrealis elmeny)
ami a legjobban tetszett, hogy ha elszant vagy, nem kell hogy szerelo legyel, pszichologiai vizsgalaton eldontik, hogy van-e affinitasod ehhez a szakmahoz, vagy nincs.
(bar nalam a pszichologiai vizsgalat azt hozta ki, hogy nincs )
a fegyelem viszont hatalmas volt, amig ott voltam, es nagyon kepzik videokkal az embereket.
tehat eleg nagy tudast halmoztak fel, de azert nem mernokok vannak ottExplosión de dos tiempos
-
Khaosz55
addikt
válasz Topiccsendőr #64540 üzenetére
Ok akkor majd próbálom így is.
-
#79335424
törölt tag
válasz Topiccsendőr #64562 üzenetére
Ahha. Köszi! A versenysportban nem vagyok járatos.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
M0 üres, Bp üres, Endre üres! Kár h nem lehetett csapatni. Csöppet fagyott.
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Teasüti #64568 üzenetére
Hát, pécsen nemnehéz a legjobban felszerelt szervíznek lenni.
Azért amikor a hátsó kerekemet nem tudták ők sem kicentírozni akkor azért rájöttem, akkora szakik ott sem dolgoznak.
Aztán a suzuki-ban csinálta meg a srác a házi szerkentyűjével.
Nah ott nagyon pozitívan csalódtam bennük.
Acéllóban barátomnak csak 160k-s féktárcsakárt csináltak egy elsőgumi cserével. Ez sokmindent elmond.
Pécs nehéz dió szervízszempontból. Lesz is bajom mikor gyertyát kell cserélnem.
Lehet addig kiokítom magam ilyen mélységekig."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
emre
veterán
válasz Ferdzsoo #64581 üzenetére
Akkor Kaposvárról nem kell többet mondanom, mint hogy Pécsre vittem szervizbe.
Azért egy gyertya csere nem a világ vége.
Kell hozzá egy 3/8"-os crowa, (1/2"-os már lehet túl nagy) esetleg csuklóval, meg a gyertyának megfelelő fej.mod:
Most nézem a géped.....szóval nem egy gyere gombóc bekaplak jellegű művelet lesz.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Geresics #64556 üzenetére
"...csak a Kawasaki a komoly motor,...."
Na ja. Mikor a múlt nyáron olcsó ötszázast kerestem, az összes létező fórumot, tesztet véleményt végig olvastam a Suzuki GS500-ról, Honda CB500-ról és a Kawa ER-5-ről. A Hondák, Suzukik túlnyomó többsége 20 évesen is megfelelően üzemel, miközben a "híres" Kawasakik már jellemzően 50-60 ezer km után, 10-15 évesen is roncstelepre való betegágyak, pénztemetők.
A Honda a legkomolyabb a 3 közül, viszont ugyanannyi pénzért 5-10 évvel idősebb példányt tudtam volna venni, mint Suzukiból, ráadásul amit élőben tüzetesen megnéztem, azzal át is akartak qrni, egy rommá tört vas, nagyon barkács módon, csak az eladásra "újjáépítve. A mai napig árulják (legalább egy éve fenn van), egy fillért nem engedtek az árából (csak közben lejárt az olasz műszakija), ott rohadjon a nyakukon. Erre a motorra helyből (a honosítás költségein felül) vagy 400 ezer forintot rá kellene költeni, hogy egyáltalán használható legyen.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Ferdzsoo #64581 üzenetére
A pécsi Suzuki alatt az Enduro motorosboltot érted a Tiborc utcában? Onnan hoztam a vasamat, és a végletekig korrektek voltak velem is. (A csaj meg qrva jól néz ki!)
szerk: rendeltem már azóta tőlük több gyári alkatrészt, apróságot, és egy hét alatt, korrekt (nyugati katalógusár - 5% kedvezmény) hiánytalanul meg is kaptam őket. (alakos gumi bizbaszok, tömítések)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
félisten
válasz -Mosquito- #64580 üzenetére
Egy nagyobb pöcs vagy!
Melóba is járni kell gyorsan percek alatt, hogy utána lehessen menni máshova szabadon, nem mindenkinek esik az ölébe a pénz kolléga.[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Bogyó bá' #64584 üzenetére
Igen azt. Az a lobonchajú srác tényleg vágja.
A csajnak meg kicsit ló feje van, de MELLesleg nem rossz.Emre: légszűrőcsere volt 2 óra. Kicsit szét kell bontani az egész motort.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #64587 üzenetére
Most csak egyetlen példát hozok fel, ami a használt ER5-ök kétharmadán megtalálható: a gyári hátsó telópár 30-40 ezer km alatt elfossa magát, nem szétszedhető, nem vállalják el a javítását sehol. Az új ára 140 ezer pénz/pár. Ehelyett befaragják a Louisos, "univerzális" 38 ezer forintosat, ami sem hosszában, sem keménységében nem stimmel, onnantól kezdve nagyon rossz lesz a motor viselkedése. Az öregebbek szinte mindegyike ilyen.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #64588 üzenetére
ahogy nezegettem itt 65000 nel sincs kulonosebb bajuk, erre a hatso telo problemara nem tudok mit mondani, egyreszt, mi az, hogy nem lehet szetszedni? mi az hogy nem lehet megjavitani egy szimeringet?
azt hittem valami olyan problemakkal talalkozunk, hogy elszakad a primerlanc, vagy vezerles problemak, vagy generatol alloresz, vagy valami betegagy szindroma.
nagyon nehez kerdes ez, mert lattam mar "30 ezres" gs 500 ast, aminek vege volt a fotengelycsapagyazasanak, es a vezerlese atugrott, volt nalam cb 500, "40e km" nel, ahol vezlancfeszitot kellett cserelni, ugyanolyan gyenge pontjai vannak ezeknek, az olcso lancfeszito. szoval en probalom kerulni azt, hogy markakra bontom le a megbizhatosagot.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Geresics
addikt
válasz Ferdzsoo #64586 üzenetére
A csajról minden szavad igaz!
Viszont náluk az árakkal van gondom. Néztem ott (is) nadrágot.
A csaj közli, hogy
- 28eFt alatt nem létezik új nadrág.
- Én 17-ért vettem a Shox-osat - mondtam neki.
- Az lehetetlen, annyiért nem kaptam meg - jelenti ki.
- Ja, akkor nem. Bocsi. - Ezek szerint engem átvágtak!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #64590 üzenetére
Annyit tudok hogy a Kárászy-ék nem vállalják valamiért az ER5-ök hátsó telóját, ezért "mindenki" gányol. (Illetve jár rossz, erős berugózáskor beszoruló telóval)
(#64591) geresics: nekem nem tűnt lófejűnek, vagy csak szeretem a lovakat?! (Mármint ha a tulaj húgáról, a biztosítási, stb. ügyintézőjükről beszélünk....)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Geresics
addikt
Ja, majd elfelejtettem!
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
demars
addikt
válasz Bogyó bá' #64583 üzenetére
Ó bakker... Ezt is kinéztem... Jónak tűnt így képek alapján... Elkeserítő a helyzet...
Amit linkeltem néhány gépet, mindről írtátok, hogy mi a gond velük...
Azt már eldöntöttem, hogy hívok magammal rutinos motoros ismerőst ha megyek nézelődni!
Illetve előtte kérek itt is segítséget!
Egyébként, ha valakinek van kedve és szeretne nekem segíteni. Nézzen rá a cb500 és cbf500 ajánlatokra! 500 k és 600 k -ig nézelődök!
Sajnos rá kellett jönnöm, hogy országon belül el kell mennem, erre felé nincs sok eladó! (Csorna, Győr)Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Ferdzsoo #64598 üzenetére
Bocs, akkor a tulaj személyében vagyok tévedésben: egy olyan 35 év körüli srácról gondoltam, hogy ő a tulaj. Ezek szerint ő meg a fia. Élőben egyetlen egyszer, de egy egész szombat délelőttöt náluk töltve voltam csak ott.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Formula-1
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Samsung LCD és LED TV-k
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- DIGI internet
- Elektromos autók - motorok
- Okos Otthon / Smart Home
- S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Íme a végleges gépigény
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest