- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Alcor e-Pad - van még remény
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
veze
őstag
válasz Teasüti #102300 üzenetére
Háát én nem tomm'..vagy értetlen vagyok.
. de ha két méter magasan rögzitenénk a motoron 65-70kg tömeget úgy hogy az a lábtartóra terhelődik , attól még a súly magasan van, Ugyanez van egy ember esetében is csak az nem 2 méter magasan van a motor felett hanem mondjuk ugy kb 80 cm ( a felsőteste) -
imibogyo
veterán
Így van. Erre próbál ő is rávilágítani...
Egy adott rendszerben tömegközéppontot csak tömegátrendeződéssel (a tömeg térbeli eloszlásának megváltoztatásával) lehet elérni. Például, ha lehasalsz a motoron, kihajolsz a motorról, leesik rólad a bukó menet közben stb., vagyis változik a tömeg rendszerben vizsgált eloszlása..
De csak azért mert a rendszeren belül megváltoztatod valaminek (magadnak) az alátámasztási/felfüggesztési pontját, úgy hogy közben a tömeg térbeli eloszlása nem változik (nem változik az üléspozíciód, csak a feneked helyett a talpad veszi át a tartó szerepet, ha már ez az eredeti példa), úgy nem lesz tömegközéppont változás sem a "rendszerben".
Egy adott rendszernek ráadásul lehet változatlan a tömegközéppontjának elhelyezkedése önmagában vizsgálva, míg a "külvilág" számára folyamatosan változik annak elhelyezkedése. Például egy eldobott villáskulcs, vagy bézbózütő esetében...
Ugyanez igaz a motorra is. Ha egy olyan abszurd példára gondolunk, hogy egy motor és motorosa teljesen ugyanúgy "egykerekezik", mint ahogy normál esetben egyenesben megy (csonttá van fagyva a motor a motorossal), akkor nem változik a tömegközéppontja önmagához képest a kerekezéskor, de természetesen az aszfalthoz viszonyítva magasabbra kerül a tömegközéppontja, tehát ahhoz viszonyítva meg változik.
(#102302) Formaster:
Egyrészt ebben az esetben eleve a motor kerekei lennének az alátámasztási pontok. Másrészt attól, hogy én most a vasrácsot a sarkánál akasztom fel festéshez, vagy a közepénél, attól még nem változtattam meg a tömegközéppontját, csak másmilyen pozíciót fog felvenni.Amire (szerintem) te és duni84 is gondoltok az az, hogy "lábból" adott esetben könnyebb "kibillenteni" a motort az "egyensúlyi állapotából", de ettől még ha semmi más az ég egy adta világon nem változik a rendszerben, akkor a tömegközéppont ugyan ott lesz, csak a tömegközépponthoz képest hosszabb lesz erőkarod. Egy tányért ha középen alátámasztasz, akkor a szélén ezt is könnyebb lesz kibillentened, mint mondjuk a középpontjától 2 mm-re, ettől még a tömegközéppontja ugyanott lesz neki.
[ Szerkesztve ]
-
duni84
aktív tag
válasz imibogyo #102303 üzenetére
mivel kezdő motoros tette fel a kérdést (és tippre nem is a fizika doktora), ezért egy rövid tanácsot adtam "helyezze a súlyát a lábtartóra az ülés helyett". nem terveztem disszertációt és évtizedes vitát arról, hogy ha az egész rendszert nézzük, akkor nem változik semmi, viszont ha akár onnan fut neki, hogy feláll és úgy egyensúlyozik, akkor eleve 2 különálló, de egymással reakcióba lépő rendszerről fogunk beszélni (motor+motoros VS külön motoros és külön motor, ahol így a "motor" rendszernek gyakorlatilag lejjebb kerül a tömegközéppontja). ha innen indul ki és pár lassú araszolgatás után jut el oda, hogy egyre lejjebb teszi a fenekét és a végén már az lesz, hogy ránézésre sózsákként csücsül a motoron, de valójában a lábai nem lógnak, hanem van is rajtuk terhelés, akkor a saját bőrén fogja tapasztalni, hogy:
- amikor kimozdul a motor a függőleges síkból, az ő teste kevésbé mozdul vele, így kevesebb ellensúlyozás/kormányzás (direkt nem ellenkormányzást írtam araszolós tempóra) kell.
- ha úgy tetszik, akkor kéz nélkül csak lábbal is vissza tudja irányítani függőlegesbe a motort
- ha a fenekén ül az ember, akkor hajlamos túlreagálni a "kibillenéseket", ami nagyobb kacsázáshoz vezet.
- nem árt, ha az elején rögzül, hogy nem utazik a motoron, hanem irányítja a motort. a testével is, mert ez nem egy autó vagy lovaskocsiroyaljordanian csatornáját pont nem követem, mert eléggé repetitív, de pl ebben a videóban tuti elmagyarázza közérthető módon a lényeget.
"kicsit" előre szaladtam, de tényleg csak annyi volt a lényeg, hogy "ne a seggeden ülj, ha nem érzed magad egyensúlyban adott sebességgel, hanem nyugodtan ossz egy valamennyit a testsúlyodból a lábtartókra is. valóban nem kellett volna a súlypontot belekeverni (még úgy sem, hogy amint a feneke 1mm-re elemelkedik az üléstől, ő máris másik rendszer lesz, mert nem 2 merev test kapcsolódik egymáshoz és a motor súlypontja ezáltal valóban lejjebb kerül )
#metszéspontok
-
Teasüti
nagyúr
válasz imibogyo #102303 üzenetére
Köszönöm!
(#102301) veze
Igen, ez volna a lényege.
Ha egyensúlyozásról van szó, akkor még előnyösebb is, ha magasabban van a súlypont. Gondolom mindenki egyensúlyozott már pálcát, rudat, seprűt.
Ha közelebb kerül a súlypont a talajhoz, gyorsabban elbillen.[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz dellfanboy #102291 üzenetére
Odaírtam, hogy az ülsépozíció miatt írtam le milyen motor mellé fogom használni. Direkt nem írtam ilyeneket, hogy 2001 óta vezetek és csak egy kis koccanásom volt miért vegyek drága felszerelést, stb hanem rákérdeztem, hogy egy túra üléspozíciójú motorra mit lenne érdemesebb venni elég-e a motoros bakancs vagy érdemesebb megvenni a csizmát biztos ami biztos alapon. Sisakból is direkt veszek fehéret mert úgy tudom az feltűnőbb. (Mielőtt rákérdezel ilyet tervezek venni.) Jövőre töltöm be (ha minden jól megy) a 40-et és szeretném még pár évig húzni de tudom mennyi fantasztikus sofőr van ebben az országban akik már eddig is épp elég boldog percet szereztek nekem azzal, hogy érezhettem: igen ezt is túléltem.
-
veze
őstag
válasz Teasüti #102305 üzenetére
Értem értem..:-)
Minél magasabbra építünk egy épületet annál levésbé lesz hajlamos eldőlésre, mert egyre magasabban lesz a súlypontja. Elérhetjük azt a magasságot is akár amikor már olyan magasan lesz a súlypontja hogy el se bírna dőlni... A putrik meg azért dőlnek olyan gyakran össze mert alacsonyan van a súlypontja , értemmár
és valóban amikor a pincében egyensúlyoztam egy botot, sokkal gyorsabban elbillent mintha amikor az emeleten. :-D
gondolj már bele mekkora hülyeséget írsz -
-Mike-
addikt
-
vendingo
veterán
válasz Chris0321 #102307 üzenetére
Milyet? Olyat, ami tele van merevítővel, protektorral. Szard le, hogy hogy néz ki, védjen, mással ne foglalkozz.
Lehet olcsóbban is kapni ezt a forma csizmát, én 50k körül vettem. Alatta nem találtam értelmeset, csak dizájnos speed csizmákat, amik szerintem nem közútra valók, hanem arra, hogy pályán védjen, ha kicsúszol... Azért forgalomban, a valós életben a csúszásnál több is történhet. Oldalról beléd mennek, nekicsapódsz valaminek... Nekem konkrétan a motor alá szorult a lábam, és így csúsztam egy árokban 15-20 métert. Nem sokat védett a csizma, de a semminél több volt. Másik balesetem meg 3 napra rá történt autópályán 140-nél, amikor egy leszakadt autógumi verte telibe a motort és a bal lábfejem. A divatos speedcsizma szart se védett, mert nem volt az orrába, talpába merevítés, ezért elég jól odacsapott a gumi a lábamnak. traileren hoztak haza Makarskáról.Nem csak a forma létezik hasonló kialakításban, de nekem ez volt kényelmes. Txc, alpinestars és egyéb gyártók kínálatát is érdemes átnézni, de valószínűleg zsebbenyúlósabb lesz. Rendes cross csizmát ne vegyél, abban nem lehet motorozni, az pályára való. Biztos vannak normál kialakítású csizmák is emelt védelemmel, azokat én nem ismerem, nem is nézegettem őket, mert nekem túraendúróm van.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
zgospel
őstag
válasz -Mike- #102310 üzenetére
Te milyen csatornákat nézel baszki Várjál ajánlok neked még, másfél óra tiszta kikapcsolódás minden epizód [link]
Egyébként: nem értem hogy a traffipaxolás helyett vagy mellett miért nem a buszsávozókat büntetik itt Budapesten, 3x annyi lóvét biztosan be lehetne szedni belőle, aztán mindenki örül mint majom a farkamnak.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Chris0321
addikt
válasz vendingo #102311 üzenetére
Sajnos nem ismerem a motoros ruházat gyártókat, hogy milyet érdemes venni ezért érdeklődöm mielőtt jövőre bevásárolok, hogy ne olyat vegyek ami nem megfelelő. Köszönöm az 50 az már jobb ár, elmentettem az oldalt.
emre: 42-43 a méretem, a gyártótól függ.
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz Chris0321 #102314 üzenetére
Mielőtt veszel, linkeld be a kiszemeltet, hátha tudunk valami okosságot.
Én olcsó cuccokkal kezdtem, és sorba cserélem le őket jobb kategóriás termékekre. Olcsóbban megúsztam volna, ha alapból jókat veszek, de tudás nélkül beszabadultam egy üzletbe és minden szart összevásároltam, amik se méretben, se védelemben nem lettek megfelelőek.
Esetleg ha van tapasztalt motoros ismerősöd érdemes lenne elhívnod magaddal vásárolni, vagy olyan üzletbe betérni, ahol rendes tanácsokkal és információkkal látnak el.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Teasüti
nagyúr
Látom értelmezési gondok vannak. Nem is erőltetem tovább. Nincs ezzel probléma, nem mindenkinek való az ész.
Azért nem akarlak kétségek közt hagyni, elárulom erről volt szó.
Minél hosszabb a rúd, annál könnyebb egyensúlyozni vele.
Nyeregben is ha kiállsz, könnyebb egyensúlyozni. Bicikli ugyanez. Kiállva egy helyben állva is megtartom hosszú másodpercekig. Ülve már nem olyan könnyű.[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz vendingo #102316 üzenetére
Mindenféleképpen rá akartam itt kérdezni mielőtt bármit megveszek nem akartam úgy járni mint az első téligumival amikor kiválasztottam egy télit a gumis rábeszélt egy névtelen és mint kiderült nyárigumira, hogy jó lesz az a Ladára.
Van tapasztalt ismerősöm, gyerekkora óta motorozik (nálam kicsit fiatalabb) de ő nem viszi túlzásba a védőfelszerelések használatát így ebben nem tud tanácsot adni. -
veze
őstag
válasz Teasüti #102318 üzenetére
nem erről, de mindegy hanem arról hogy ha seggéről a lábára terhel anélkül hogy változtatná testhezetét akkor lejjebb megy a súlypontja. erre irtam azt hogy szerintem nem, attól ugyanolyan magasan lesz ,
Ugyanerről írt imibogyo is, vagyis megerősített ebben hitemben, ( "az eredeti példa.")
csak azért mert a rendszeren belül megváltoztatod valaminek (magadnak) az alátámasztási/felfüggesztési pontját, úgy hogy közben a tömeg térbeli eloszlása nem változik (nem változik az üléspozíciód, csak a feneked helyett a talpad veszi át a tartó szerepet, ha már ez az eredeti példa), úgy nem lesz tömegközéppont változás sem a "rendszerben".
de annál stabilabb valami, minél lejjebb van a súlypontja -
Micsurin
nagyúr
Bent a szimering, péntek ennek örömére csapattam egy BP, Egom,Párkány,Szalka,Vác,BP karikat.
Csak háromszor előztek ki szemből, harmadiknak már tartottam a balost, hogy akkor most búcsúzunk a tükörtől haver... Hamar sávot talált. Ezeket úgy elférnek, hogy egy életre elmenjen a kedvük a vezetéstől is.....
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
zgospel
őstag
-
Micsurin
nagyúr
-
vlevi
nagyúr
-
Geresics
addikt
Úgy látszik kezdődik az év végi készletkisöprés mindenhol!
Csizma akció*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Teasüti
nagyúr
Első fele korrekt.
A neked adott válaszban új példát hoztam, amit nem sikerült a helyén kezelni. Itt arra próbáltam rávilágítani, h stabilabb lesz a motor és motorosa, ha kiáll a nyeregből. Ezt meg azért dobtam be, mert eredetileg az a téves kijelentés hangzott el, hogy alacsonyabb súlyponttal stabilabb lesz az egyensúlyozás: ez nem így van.
Alacsony súlypont jól jön menet közben, de nem gyök kettőnél imbolyogva.
Részemről itt befejeztem. -
zgospel
őstag
Közszolgálati info: a Mátrában a galyatetői elágazás és Mátraháza között fel van marva az út, nagyon sok rajta a törmelék úgyhogy elég poros és csúszós. Viszont már próbaaszfaltozást csináltak egy pár méteres szakaszon és tegnap is kint mértek a geodéták. Elvileg 2019 szeptember-októberben lesz teljesen kész.
Úgyhogy 3 km-rel meghosszabbodik ahol lehet csapatnihttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
Novics
senior tag
Urak!
Egy kis tanácsra lenne szükségem. Vettem egy ABUS Detecto 8077-et, de nem tudom felrakni a mocira, mert ha bezárom pittyen hármat, és elkezd óbégatni, pedig nem mozog. Valószínűleg user error, nem jól - vagy nem jó helyre - rögzítem, viszont elég hangos, és hát nem szívesen kísérleteznék vele többet, mert megvernek a szomszédok.
Néztem, a videókon simán felrakják az első tárcsára, benyomják, kulcsot elfordítja, kiveszi, ennyi. No, én is ugyanezt csinálom. Tapasztalta ezt már valaki?A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
HSM
félisten
válasz Novics #102336 üzenetére
Annak úgy kéne működnie (pont ilyenem van évek óta, príma holmi amúgy), hogy szépen felrakod, benyomódik az a golyó, az élesíti a riasztót, pittyen egyet, és onnantól ha mozgatod, akkor jön a három pittyegés és utána riasztás. Elsőre azt mondanám, túl lassan próbálod felrakni. Ilyenkor ha egyből leszeded, mielőtt a három pittyegés végigmenne akkor nem fog visítani.
Leszedni is csak annyira kell, hogy a kis golyócska a riasztóban ne legyen benyomódva.[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
Gyakoroltam ma a lassító folyosót. Aki azt mondja, hogy a 10 méter 15 sec alatt sima liba, annak megnyalom a talpát. Kb 20 nekifutásból talán 7-8 sikerült. Ami az egyensúlyozást illeti valóban segít, ha a lábtartóra nekifeszítek lábbal, valamint térddel a tankot szorítom és a felsőtestet szépen kihúzva, merev/feszes vállal csinálom. Ami azt illeti nem tudom milyen motoron könnyebb, egy gyorsasági kis kormányával, vagy a naked széles fogásával, de minden esetre lesz még mit gyakorolni. Ha 10-ből 10x sikerül, majd akkor iratkozok fel vizsgára. Más rutin feladattal szerencsére nincs nehézségem
-
Formaster
addikt
Talán a merev nem a megfelelő szó, de arra próbáltam célozni, hogy ott fejted ki a kormányzáshoz szükséges erőt, nem pedig karból. Egyébként le a kalappal Amúgy nem tudom miért rugóznak nálunk ezen ennyire, otthon 8 métert 8 sec alatt kell megtenni, az 1m/sec, itt meg 10-et 15 alatt. Na mindegy, gyakorolni kell, ez van
-
Ferdzsoo
addikt
Végülis megjártuk az Albán SH20-at.
A legjobb túránk eddig.
Elő sem vettük az esőruhát, ilyen még nem volt!
Illetve azt még most is tartom hogy az egyik legjobb útvonal a Bihács - livno - jablanica - Mostar szakasz. Ez nekem mindent ver. Nyugateurópát is beleértve. Útminőség, motorozhatóság, táj, forgalom. Egyszóval mindent.
Montenegróban pedig fergetegesek az utak, kb repülőgép kifutópálya széllességűek.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
etnies
senior tag
válasz Formaster #102338 üzenetére
Baromi egyszerű:
Berakod egyesbe, vagy kettesbe (motorfüggő), behúzod a kuplungot a fogáspont környékére, letaposod a hátsóféket, tartasz egy fix gázt és onnantól kezdve olyan lassan gurulsz, ahogy akarsz.
Vizsgán szinte álltam, mosolygott is a vizsgabiztos.[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
vendingo
veterán
Ma főúton beelőzött egy rendőrautó, majd haladt előttem 100-al. Nem akartam megelőzni, nem siettem, meg nem akartam kísérteni a sorsot se. Egy idő után megelégeltem, hogy a rendőr előtt haladó kocsik többet nyomták a féket mint a gázt, mert rettegtek a rendőrtől. Ezt megelégelve kiraktam az indexet, húztam egy kövéret, megkezdtem az előzést, a csicska rendőr meg se index se semmi kirántja elém a kormányt. Toltam magam előtt a köcsögöt egészen 140-ig, aztán lekanyarodott. Az se érdekelt volna, ha félre akart volna terelni, mert előttem ment, én meg ha akarok kimegyek a szántásba aztán bekaphatja.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
runner 125
nagyúr
válasz vendingo #102346 üzenetére
MYL rendszámú limuzin A3-asokkal kell egyedül vigyázni, az mind civil és jó részükben bent a trafi.. pont a mi környékünkön van belőlük jó néhány, a felmatricázottból eddig 2-t előztem meg kint. Egyik sem problémázott.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
vendingo
veterán
válasz Teasüti #102347 üzenetére
Nem kamerázok, de megért volna egy felvételt.
Runner: Suzuki volt, asszem vitara.
Itt felénk vannak? Még soha nem láttam őket. Mindig csak a 8-as út környékéről halottam, hogy ott járőröznek. Figyeltem is, hátha ráakadok egyre. Ma okosan közlekedtem (többnyire).
Chris0321: Azzal volt gond, hogy a rendőr előtt haladó autók egyfolytában fékeztek, nehogy 90 fölé menjenek, így többnyire bőven a megengedett sebesség alatt közlekedtek, mert ugyebár azért nem kaphatnak büntit, hogy 90 helyett 70-80-nal szöszmötölnek. Ha jött egy 60-as tábla, akkor 2 lábbal tapostak a fékre.
Nekem ez nem tetszett, gondoltam letudom a sort, aztán haladok a saját tempómban.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Hobby elektronika
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elemlámpa, zseblámpa
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Gyúrósok ide!
- Medence topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen