- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Alcor e-Pad - van még remény
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
ath
senior tag
válasz Formaster #102950 üzenetére
végignéztem, és a válaszom röviden: ez így hülyeség. nézd meg az olaj adatlapját, és ne egy garázsfalra felrajzolt általános görbe alapján legyen kijelentve, hogy adott típusú olaj ken vagy nem.
5w30 adatlap: [link]
10w40 adatlap: [link]
100 fokon a viszkozitási különbség: 0,3 cStoke, ami kb 2% eltérés. ez alapján azt kijelenteni, hogy nem motorba való, erős. -
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102950 üzenetére
Javaslom nézz meg egy-két valós példát! Pl hasonlítsd össze az egyik gyártó 5W-40 és 10W-40 olajának specifikációit!
Én Motul 7100-at használok, most néztem meg az adatlapját ennek a két fokozatnak és a meleg oldal kevesebb, mint egy 1%-os eltérést mutat (100°C-on) a kettő közt. A hideg oldalon viszont több, mint 10% (40°C). A pour point (ez lenne a szivattyúzhatóság határa?) meg 3 fokkal lejjebb van az 5W-nél. -
Formaster
addikt
Első sorban a 0w-re értettem, de ha azt nézed, hogy egy motor mennyi idő alatt melegszik be, majd milyen fordulatszám tartományban kell az olaj helyt álljon, szerintem érdemesebb 10w olajat használni, mint 5w-t. A 0w viszont hybridekbe és start-stop autókba való, ahol folyamatosan leállítják a motort. Akkor mi a nagyobb gond, ha azt mondom, hogy inkább 10w, mint 5, vagy ha valaki 0w olajat ajánl egy 10.000 felett pörgő motorba. De mindenki saját döntése, hogy neki mi szúr szemet.
Teasüti: nem tudom, mennyire releváns egy motornál a szivattyúzhatosági mutató. Autónál biztosan, ahol hosszú utat kell bejárjon az olaj
[ Szerkesztve ]
-
Mentolka
senior tag
20W-50 (motul 3000) van most a gépben. Reggelente ne húzzam a fülét?
-
JoinR
senior tag
válasz Formaster #102953 üzenetére
Bár nem ismerjük a különböző olajok jelleggörbéjét, de ha igazán nagy terhelésről beszélünk, akkor a viszkozitást nem is 100, hanem 110-120 °C-os olajnál kellene nézni. Nah - csak példaként felhozva - egy 10W-40 viszkozitása a hőmérséklet növelésével meredekebben csökken, mint egy 0W-40 (hiszen a 0W eleve alacsonyabb viszkozitásról indul, de 100°C-nál ugyanannyi a meleg oldali érték miatt), úgyhogy a függvényt extrapolálva a várható értéke a 0W-40-nek 120°C körül magasabb viszkozitás, mint egy 10W-40-nek
0W-20 olajat számtalan szupersport autóban is használnak, Ferrari, stb..[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
Formaster
addikt
válasz JoinR #102956 üzenetére
Igazából sarkítás az is amit én írtam. A helyes megfogalmzás nyilván az, ha a gyártói előírást követjük. Ha 0w40-et javasolnak annak valami oka van, de tudtommal a 0w olajokra nem véletlen szokták ráírni, hogy csak akkor használják, ha ezt követeli meg a gyártó.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Ferdzsoo
addikt
Megint itt vagyunk. Gépkönyv szerinti olajjal soha senki nem tud melényúlni. Nem igazán értem miért kell variálni.
Sokkal többet segítetek a motornak ha megveszitek a gyári olajszűrőt az utángyártott helyett, ill. minden olajcserénél cseréltek légszűrőt is. Sokkal több értelme van mint itt a viszkozitáson lötyögni. Ha már az olajjal akarok babrálni akkor is inkább az API minősítés szerinti legjobbat kell venni, 100x többet számít."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-
laccczka
tag
Én a kérdést úgy értettem, hogy Repsol vagy Motul legyen(mint márka)?
A viszkozitas mar a konyv szerint lenne."...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Egy kis segítséget kérnék: Tudnátok ajánlani olyan műhelyt ahol foglalkoznak dobfék és tárcsafék felszabályozással? Ha cserés lesz a hátsó kerékagyam, vállalnak valahol kerék átfűzést vagy ilyennel manapság nem nagyon foglalkoznak már a szervizben?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Lomha 8V
addikt
Nagyon halkan megjegyzem, hogy a BMW M5 és a Koenigsegg akármelyik típusa 10W-60 olajat használ. Itt azért bukik pár elmélet...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Lomha 8V #102970 üzenetére
Minden motort (autóét, motorkerékpárét) azzal kell használni, amit a gyártó előír (nem véletlenül - ahhoz tervezték). A japán benzines autók többségébe pl. 5W30-at. Sokszorosan bebizonyosodott már, hogy a nagyeszű tulajok által belerakott bármilyen márkájú 10W40-től előbb utóbb megdöglik még a tönkretehetetlen Yaris motor is.
Az új, 1,33-as Toyota motorba meg 0W20 (!!!) kell. Ha nem ezzel használják, ez még hamarabb megdöglik, mert kényesebb mint a régi: [link]
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Formaster
addikt
válasz Teasüti #102959 üzenetére
Az előző videóban nem volt benne a lényeg, ezért kikerestem, nézd meg itt az első pár percet. Külföldi fórumokon is az a téma, hogy a HTHS viszkozitás sokkal fontosabb, mint a 100 fokos viszkozitás. Slussz poén, hogy sok gyártótól ezt már meg sem találni. Motulnál pl a racing olajokon feltüntetik, de a többi olajnál valamiért kivették, pedig találtam egy régi pdf-et, amiben még benne volt. Ez elvileg fontosabb, mint a hideg vagy a 100 fokos viszkozitás, mert a hideg járat sokkal kevesebb lesz egy motor élettartama alatt, de a csapágyakban simán lehet 150 foknál melegebb hőmérséklet.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Teasüti #102973 üzenetére
Nem feltétlenül, de a legtöbb esetben ha a hideg oldalt változtatjuk, a meleg oldali viszkozitás is változik valamennyire ugyanabba az irányba, hiába van ugyanúgy 40-es pl. ráírva. Persze minden az adott olajon múlik.
Nem marad meg (csak egy vékony film, ami a felület érdességéből adódik), de akkor már nem is mozognak/súrlódnak azok az alkatrészek.
Az lett volna a mondandóm lényege, hogy mondjuk ahol 15W az előírás, oda ne akarjunk 0W-s olajat rakni, mert nem lesz jó, hiába jobb olaj az utóbbi önmagában.
-
-
laccczka
tag
Juj, nem gondoltam, hogy egy vallásháborút fogok kirobbantani.
A könyv szerinti 10w-30 lessz kiválasztva.
Motul 5100-es típus elég vagy mindenképpen a 7100-est erőltessem?Boccs a láma kérdésekért de inkább az elején érdeklődök mint a végén szidjam a tapasztalatlanságomat.
Ez az első nagy motorom."...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
vendingo
veterán
Mindig csak az olaj...
Gépkönyv, márkafórum, fece csoport? Ott egyből mondják a tutit az itteni tippelgetések helyett. Én megkérdeztem egy tipushoz értőt, hogy mi kell az enyémbe, beleönöttem, működik, használom.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
tboldi
nagyúr
válasz vendingo #102980 üzenetére
A fácse csoportokban nem lehet bízni. Bocs, hogy megint autós példával jövök, de muszáj.
Szóval a Jazz-be, meg úgy minden Honda autóba csakis gyári váltóolaj való, mert csak abban van olyan adalék, amitől a szinkrongyűrűk nem kopnak szét idő előtt. Erre vannak, akik mindig beírják, hogy bármilyen 75W90 jó, akárhányszor felmerül a kérdés. Oké, jobb, mintha olaj nélkül futna, és nem is fog tönkremenni a váltó egyik pillanatról a másikra, de idővel olcsóbb lesz egy bontottat keresni, mint gyűrűket cserélni a meglévőben.A gépkönyvre meg írtam a VW-es példát. Sőt, mi van akkor, ha időközben változtat az előíráson a gyártó? Volt már ilyen, az egyik évjárathoz még ez az olaj való, a másikhoz meg az, pedig a motor csavarra ugyanaz maradt. A Jazz-nél pl. az API szabványon szigorítottak faceliftkor, és csak a légszűrőház változott, ami ebből a szempontból egyáltalán nem releváns. Meg elektromos lett a gázpedál és a folytószószelep, de ennek sincs köze hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
válasz tboldi #102982 üzenetére
Viszont, ha egy belső alkatrészt cserélnek, pl egy csapágyat más anyagminőségre, azt nem hiszem, hogy kívülállóként bárhol megtalálod. De tény, hogy a gyári olajoktól csak indokolt esetekben érdemes eltérni, hőmérsékleti vagy felhasználási viszonyok változása miatt.
Sőt egy amcsi motorszerelő YT-ber szentül hiszi, hogy a gyár által kiadott olaj, pl yamahaba a yamalube a legjobb választás, mert a gyártó tehet bele valamilyen apró betűs adalékot, amit vagy fel sem tüntetnek, vagy laikusként nem tudod hova tenni. Ebben nem annyira hiszek. Szerintem, ha a fő szempontoknak megfelel, akár lehet találni sokkal jobb olajat is, mint egy yamalube, főleg, hogy arról semmilyen leírást nem találtam
-
ath
senior tag
válasz Formaster #102974 üzenetére
ugyan a 300v speciális olaj, de maradva az alacsony hideg oldali értéket támadásnál, még itt sem bukik el.
motul 5w40: [link]
A legjobb kompromisszum, nagy teljesítmény és megbízhatóság a magas HTHS-viszkozitásnak ( 4,44 mPa*s) köszönhetően.
létezik a 7100-ből is 5w40, ami API SN, de annak a leírásában nem szerepel. az viszont ahogy a videóban is elhangzik, API SN alapján vissza lehet keresni, de még az sem lesz túl vékony 150 fokon.
egyelőre nem tudom azt mondani, hogy nyomós érvet hoztál volna fel a kisebb hideg oldali viszkozitással szemben. -
laccczka
tag
válasz vendingo #102980 üzenetére
Értem én, hogy neked ez így unalmas de hidd el nem azért írok, kérdezek itt mert amúgy a kutya sem szólna hozzám.
A 12 éves gépkönyv annyit ír, hogy 10w-30, JASO, MA. Ellenben meg sem említi a full vagy félszintetikus lehetőségeket. Megtehetném, hogy szervízbe viszem minden olajcserére de szeretném én csinálni a saját örömömre.
Nem facebokozok és ez itt tudtommal egy fórum ahol elképzelhető, hogy kapok egy-két értelmes választ is.Ahogy észrevettem egyes tagoknál elég komoly tudás, esetenként több évtizedes tapasztalat is összegyűlt.
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz vendingo #102980 üzenetére
Attól hogy márakfórum úgyanúgy locsolja bele összevissza mindenki a kakit. Facsecsoportban is. Kit nevezel típushoz értőnek? Én a gyártót aki beleírta a kézikönyvbe hogy milyen kell bele. Senki mást.
Itt sem tippelgetett senki, mondtuk hogy gépkönyv szerinti és szintetikus ha lehet. Ennyi."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Formaster
addikt
Tényleg nem befolyásolja túlzottan, de mi indokolja egy motornál a 0w olaj használatát? Akár az 5w-t is mondhatnám, mert a hideg indíthatósága ennek az olajnak is -30fok. A hidegindítás alatt persze hamarabb eljut az olaj és jobb a kenés, de egy motor hideg járata elenyésző a meleg, magas fordulati mellett. Nyilván oka is lehet, egy 5w olajnak főleg, ha ezt ajánlja a gyártó. De, ha az eredeti kérdésnél maradunk, azt kifogásoltam, hogy miért ajánl valaki egy használt CBR-be a gyári 10W40 helyett 0w vagy 5w olajat. Leginkább a 0w-n csodálkozom, mert azt csak indokolt esetben ajánlják még egyes olajgyártók is, illetve ökölszabály, hogy 1-1 értéket lehet eltérni mindkét oldalon.
-
Geresics
addikt
válasz laccczka #102985 üzenetére
10W-30 JASO, MA - ez a lényeg. Ilyen paraméterekkel rendelkező olaj kell Neked, mert ezt mondja a gyártó. Megjegyzem a gyártó jobban ért hozzá, mint Te, én, vagy a facebook legtöbb felhasználója, akik pedig váltig állítják, hogy ők márpedig jobban tudják, mert van egy ismerősük, aki...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102987 üzenetére
A hidegindítás alatt persze hamarabb eljut az olaj és jobb a kenés, de egy motor hideg járata elenyésző a meleg, magas fordulati mellett.
Arról hallottál már, h állítólag a motor kopása nagyobbrészt a hidegindításnál keletkezik?
Ebből nekem az jön le józan parasztiból, hogy minél könnyebben jut el az olaj ahova kell, annál jobb. Ha 10-15%-al kisebb a viszkozitás a motor beindításakor, az kedvezőbb mint a nagyobb. A melegoldaliban meg rendre 1%-os difik vannak. Akkor miről beszélünk még mindig?A gyártó meg mit ír elő, az egy dolog. El lehet tőle térni, az csak egy ajánlás. Lehet attól jobbat tenni bele. Általában nem a legjobb olajat ajánlják, mert mi indokolná a 0W-40-es (verseny?) olajat ami 3x annyiba kerül, mint a 15W-40-es, amikor a tervezett élettartamot kiszolgálja az olcsóbb olaj is?
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
válasz Teasüti #102989 üzenetére
Lehet. És mi az a hideg indítás, amiben te még motorozol, illetve mennyi idő alatt melegszik fel az a kemény 3 liter olaj? Mert a dupla turbós autóm 5w30 (8liter) olajjal és 220.000km-el köszöni, de 1 csepp olajat nem eszik egy intervallum alatt, holott -20ban is van indítva, de gondolom abba is 0W-t kellene rakni, biztos szeretné. Szerintem nem kellene gúnyolódni, teljesen értelmes kérdést tettem fel, hogy miért ajánlasz 0w olajat egy olyan használt motorba, amibenek a gyári előírása 10w. Viszont úgy hangzik ez az egész lassan, hogy mindegy milyen olajat használunk, az összes egyforma, leszámitva a hideg oldalt.
Szerk: A hideg indítás pedig nem csak az olajról szól, jobban szorulnak a gyűrűk, a csapágyak, kevésbé zárnak a szelepek, ettől függetlenül egy kis motorban szinte azonnal eljut az olaj mindenhova, hacsak nem -30-ban indítasz, vagy nem vagy téli pizzafutár. Relatív gyorsan fel is melegszik. Viszont a 0w olaj akkor is nagyságrendekkel hígabb, mint egy 10w és ott már a HTSH 150 fokos viszkozitás sem kielégítő.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102990 üzenetére
Én egész évben motorozok napi szinten. Tavaly kb két hétre kellett leraknom a jég miatt. 15 perc a munkahelyem és szvsz számít, ha abból nem 13 percet jár a motor hidegen, hanem mondjuk 10 perc után elérte az üzemi hőfokot. Meg könnyebb indítani is.
Kérdezem megint, ha a melegoldal megegyezik, akkor mi szól a vékonyabb hidegoldal ellen? A melegoldali viszkozitás a cél, ahhoz van tervezve a motor. A hidegindítás meg egy ideálistól nagyon messze lévő kényszer állapot, amit a vastagabb olaj nem segít elő. Pont, hogy az ideális az lenne, ha mindig állandó viszkozitás lenne.Szerk: nagyságrendekkel hígabb? Tudod mennyi egy nagyságrend? Mutass már egy összehasonlítást kérlek két ilyen olaj között!
De ha kiderül, h 15% különbségen vitatkozol, akkor kiröhöglek.
(Most nézem épp a Motul 10w40 5100 és 0w40 8100 adatlapját, de azért megvárom te mire jutsz. )[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
válasz Teasüti #102991 üzenetére
Nyilván én sem vagyok hozzá értő, abból táplálkozok, amit nálam okosabb, vagy annak tűnő emberek állítanak Egy gyors keresztkérdés, ha 0W olaj, akkor motorba milyen ajánlanál, mert a Motul palettában kapásból nem látok motorkerékpárba való 0W olajat, gondolom nem véletlen, vagy vak vagyok és ott van
Amennyire én látom, vannak olyan pontok is, amiket nem lehet műszaki adatlapokból kikövetkeztetni, ehhez már mérnöki szinten kéne lenni, hogy pontos választ lehessen adni. De a 0W40 olajat a motul is csak gyors/rövid autósport versenyekre ajánlja. Ennek 3.9mPa a forró viszkozitása. Ezzel szemben a 7100 5W40-nek csak 3.74mPa, tehát WTF? Aztán a 300V FL 5W40 4,48 mPa érdekes, ugyanaz a viszkozitás mégis majdnem 1 egész értékkel jobb az FL, de érdekesség képp itt is még két felé megy a 300V 4T 5W40 OR HTHS 4,42 mPa / 300V 4T 5W40 RR HTHS 4,48 mPa. De a 300V FL 10W40 4,41 mPa. Akkor hogy is van ez? Ahány olaj annyi féle.
Szerintem, ha gond nélkül bele lehetne rakni a 10W helyére a 0W olajat, akkor azt írná a gyártó, hogy 10W, vagy annál jobb, mint ahogy az API minősítésnél is írni szokták. De a nagy ajánlás az az, hogy max 1-1 értékben szabad eltérni, néhány motortípus még erre is érzékeny. A 0W olaj hígabb lesz, hiába a meleg oldali viszkozitás, így ha gyűrű és a hengerfal között nincs megfelelő kenés, akkor idővel ott sokkal nagyobb kopás lesz, mint amit a rövid hideg indítás eredményez. Ez csupán az én véleményem a tévedés jogát fenntartom
szerk: Egyébként, ha komolyabban mész hidegben és ennyire para, hogy nem melegszik fel, akkor egy köztes olajat érdemes választani, mondjuk 5W-t. Ha 10W a gyári előírás, akkor az benne van az ökölszabályban. Raádásul szerintem nagyobb melegben sem nyelezed a munkahelyedig. Viszont, ha valaki 10 fok alatt nem indítja be, de nyáron a 40 fokban nyelezi hegynek fel, nem kizárt, hogy a 0W olajat nem fogja szeretni
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
válasz vlevi #102993 üzenetére
Ilyen formában ez is kérdéses, mert akkor ott van még, hogy mekkora motor, benzin/dízel, kis vagy nagy turbó és milyen éghajlati övezetben. Nekem a gyári előírás 5W30 európára, ettől nem térek el és köszöni mindkét turbó jól van. A 0W-t leginkább a start-stop/hibrid autók miatt hozták le piaci szintre, ahol tényleg fontos a hideg indítás, vagy az autóversenyben, ahol pedig a legkisebb ellenállás is számít, de a két 0W olaj ahogy látom nem összekeverendő, mert a hétköznapi verzió HTHS értéke 3.1, a verseny olajé meg pl 3.9. Hogy egy Honda Jazz miért kéri ezt passzolom, talán már ott is annyira passzent a motor és olyan lassan melegszik be, hogy valóban szerepet kap egy híg olaj.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102994 üzenetére
Úgy rémlik 300V-ben kéne lenni motorhoz való 0W-40-nek. Régen kikerestem, de mikor megláttam az árát úgy döntöttem jó lesz a 7100 is.
Ami engem illet én a meleg oldalt betartom a gyártó előírása szerint, a hideg oldalból meg lemegyek amennyire csak lehet. Persze ésszerű ár/érték aránnyal.Ez az általános recept. Ezt mondta az az úriember a garázs videóban, ezt tanultuk Persutól (lehet keresgélni a topikban, sokszor volt téma), ezt látni a legtöbb motorolajos videóban is.
Vastagabb olaj egy esetben indokolt csak: extrém hőterhelés esetén: sportkocsiknál, versenygépeknél, vagy dugóban araszolás a kánikulában.
Szerk:
A 0W olaj hígabb lesz, hiába a meleg oldali viszkozitás
Ha te mondod... Én inkább az adatlapnak hiszek, ha nem gond.Egyébként nekem úgy tűnik, kicsit elvesztél a számok tengerében. Nem teljesen mindegy, hogy 3,9 mPa.s vagy 4,41 mPa.s? Amúgy is a SAE 40 az 14 cst ha jól tudom. A SAE 30 meg 11 cst. Ehhez mérten teljesen mindegy, h a melegoldal most 14,1 vagy csak 13,9. Pár tizedes eltérés nem igazán számít, amikor a következő fokozat 3-4 cst-vel arrébb van. Mind a kettő teljesen jó. Ezekhez képest a hideg oldal 88 cst-je (10W) és 73 cst-je (0W) nagyon messze van.
A "több nagyságrendes" különbség meg még mindig megmosolyogtat.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Formaster
addikt
válasz Teasüti #102997 üzenetére
Értem, vagyis azt nem, hogy akkor miért nem mondják azt, hogy ha van pénzed vedd nyugodtan a 0W-t, ha nincs akkor jólesz az 5/10W Én egy ilyen szösszenetet találtam még, de ezt sem támasztja alá semmi féle specifikáció.
"másik oldala is van annak, ha tágítjuk a hideg-meleg oldal közti különbséget. Ezeket viszkozitás módosító adalékokkal érik el, tehát valódi kenőanyag kevesebb adott esetben egy szélesebb spektrumban dolgozó többfokozatú olajban, mint egy szűkebb intervallumban dolgozóban."
Erre mondom azt, hogy részemről zsákutca, maradok a gyári ajánlásnál, vagy ahhoz közel. Amúgy érdekes, neked ugye a szerelőd azt mondta az úgy ok, az enyém meg szentül esküszik márka specialistaként, hogy csak gyári olajjal dolgozik. Szerintem ezt mára túltoltuk
-
gabor128
aktív tag
Üdv!
Veletek is előfordult már az alábbi szituáció?
Megyek egy kisforgalmú kétirányú úton városban nagymotorral. Velem szemben jön egy autó a szembejövő sávban, de van előtte egy parkoló autó, ami félig a sávba kilógva parkol. Szóval kikerülés nélkül nem tud elmenni a másik. Kb egyszerre érünk oda. A szembe jövő autós indexxel nekiáll megelőzni a parkoló autót úgy hogy engem a saját sávom szélére kényszerít. Hiába villogtam neki, meg integettem. Még ő volt meglepődve, hogy mi a baj. - Szerintem úgy volt vele, hogy ami szembe jön annak két kereke van. Biztos bicikli. És akkor ezeknek az út szélén a kátyúban kell menniük.
(Kár hogy nem dózerrel mentem arra.)
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Gyúrósok ide!
- Medence topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Házimozi belépő szinten
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen