Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • direwolf

    őstag

    válasz worxland #2 üzenetére

    Ezt megerősítem, de annyit hozzáteszek, hogy nagyon sok múlik a műszaki megoldáson és a programozáson. Nem mindegy, hogy váltóba szerelt (Pug 5008), vagy főtengelyt közvetlen hajtó elektromotor/generátor (S-cross) Utóbbi sokkal hatékonyabb.
    A programozás meg ugye úgy lenne ideális, ha a rásegítés valóban csak akkor működne amikor szükség van rá. Sajnos S-crossban 60% fölé menő töltéstől mindenáron szabadulni akar a rendszer, és képes ilyenkor lejtől lefelé is "rásegíteni". Ezt egy egyszerű giroszkóppal el lehetne kerülni. De egy "intelligensebb" autóban akár a GPS térkép alapján is lehetne optimalizálni az útvonalra...
    És mindezek mellett kell egy tudatos vezetési stílus, hogy a spór valóban látsszon is a fogyasztási adatokon. Pl. féket tényleg csak akkor használni, ha erősen kell lassítani, egyébként ha lehet motorfék->töltés, stb.

Új hozzászólás Aktív témák