- MIUI / HyperOS topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Azonnali mobilos kérdések órája
- iPhone topik
- Hivatalos a Pixel 10 startdátuma
- Szivárognak a Vivo X300 kameraadatai
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Jackson-
őstag
lehet kapni speckó légszűrőolajat is, ez jó sűrű, van szórófejes és sima kiszerelésben is. ezzel kell lekezelni igen, hogy megfogja a port meg minden egyéb szutykot. ha nincs vagy nem akarsz rá pluszba költeni akkor bármilyen motorolaj (lehetőleg minél sűrűbb) megfelel a célnak
-
-Jackson-
őstag
főtengellyel vagy dugóval ha gond van az elvileg hallható. ha feltűnően sokat eszik akkor a membránházat-membránokat érdemes csekkolni. karbi az nagyjából egyértelmű, ha fullad akkor nagyobb fúvóka kell neki, ha darál akkor kisebb. ha megfelelő, akkor gyertyaképpel tudod finomhangolni (fehér/v.szürke: kevesebb levegőt, sötét/fekete: több levegőt, őzbarna: jó). szíjat-variót-görgőket meg kell nézni hogy mennyire kopottak, légszűrőt azért 1000km-enként nemárt kimosni (benzinnel) és újra lekezelni légszűrőolajjal.
-
-
-Jackson-
őstag
semmit nagyon. enyémnek 100-nál 120-at vagy picit még többet mutat az órája. valami komolyabb 200km/h-nál többre képes kocsival kell mondjuk lemérni, azoknak viszonlyag gondolom pontos (vagy gps, de akkor érdemes jó sokáig menni vele max sebességgel)
egyébként gyári 50-ként sem fogyasztott sokkal kevesebbet az enyém, jó karburálás sokat segít, jó állapotú membránok stb
-
-Jackson-
őstag
valaki lehet erre gerjed igen
. bár az én kipuffomnak agyontömve is elég szép hangja van, egy alap sportcsövet szépen le lehet halkítani vele igen.
a tompító külsejét leszeded, belül van egy kb 2 centi átmérőjű perforált cső, arra kell rátekerni. a szorosság igazából ott a fontos ahol a kipufogótesthez csatlakozik, a végénél már nem annyira. bár a kipufogóm gyári gyapotja elég laza volt, használat során azonban szépen beledagadt. legutóbb ami gyapotot beleraktam az nem táblás volt, csak úgy összevissza mint egy nagy adag vatta, egy dróttal körbetekertem mert mikor húztam rá a külsejét elmászott.
-
-Jackson-
őstag
nem műanyag, üveggyapot, szigetelőanyag. elvileg bármilyen motorosboltba lehet kapni, bár hallottam már olyat is hogy valami alureszelékes cuccal tömték ki a kipuffot, aztmondják az sosem ég el
. én ezt a hebo-t ajánlanám, mert a táblás kiszerelés nagy segítség felrakásnál.
-
Atomgeszi
nagyúr
Minden robogóban csal a km óra, minnél gyorsabban mész annál többet.
Ameddig bírod addig döntöd.
Tankja szerintem 7-8 liter körül lehet.
2T motor olajat tölts bele ha kifogyott, Repsolt használok 5 éve, semmi gondom nincs vele.
Üveggyapotot kell rátekerni a végdobba arra a csőre, minnél szorosabban és vastagabban tekerd rá, hogy alig bírd ráhúzni a végdobot. EKkor elég csendes is lesz(talán)
-
Gergello
addikt
Ez 2t, tehát 2 ütemű. Olyan olajat szabad bele venni, amire 2t van írva.
Én eddig Mol Dynamic 2T-t használtam, ezt elég sok helyen lehet kapni. Ez azt hiszem egy szintetikus olaj, eddig csak ilyet töltöttem bele. Vannak más márkák is Motul, Repsol pl. Ezek elég nagy nevek, biztos ezek is jók, de erre nem tudok mit mondani. -
Gergello
addikt
Dönteni addig lehet ameddig mered.
Általános vélemény szerint mindegyikben csal az óra. 50cm3 nem megy 107-et (szerintem jó az 70-80-nak is)
tömítőanyag
Szerintem ilyen kell bele, de hogy belerakni hogy kell, arról fogalmam sincs. -
net84
őstag
Kedves kicsit felvezette a dolgot...
Én hajtok még egy kis ideig egy Agility 50-et (most lesz majd 1 éves), de szerintem nem rám gondolsz...
A motornak semmi gondja nincs, kb 2500-3000km-nél tartok (csak belvárosban). Rákölteni csak a kötelező szervízeken kell motor+hajtóműolaj csere. Az 5000-nél lesz ha jól emléxem légszűrő csere, de majd most kap egy nagygenerált (szűrő tisztítás+fúvóka beállítás).
Az egyetlen ''gondom'' vele, hogy 100km-en 3-3,5l között eszeget, illetve néha hideg motornál ''elkóborol'' az alapjárat, de ezek orvosolható problémák...
Egyébként az első motor megsemmisítéséről molecula tudna mesélni
...első teleszkóp tartó/összekötő, taposó/trepli lemez, fékkar... -
molecula
csendes tag
Net84 vagyis a motort magamnak vettem, csak nekem nem való a 2 kerék.A motor nagyon jól megy, költeni nem költünk, mivel a Kymco márka kereskedésben dolgoztam.
A kötelező szervízek meg voltak azon kívül nincs vele probléma.Most kell majd az alapjáraton állítani egy kicsit.Fogyasztásra, ha jók az értesüléseim 3,5 liter.Km az már sok vann benne mivel télen is azt hajtotta.
persuader :Igen! A párom is szupermotora szeretné most az Agility50-et lecserélni!
[Szerkesztve] -
vtechun
veterán
Anyám is mondta, hogy eljon velem ide nyiregyre ahol elakarnak kerni 12ezret uzembehelyzesert, hatha tud alkudni mivel vettunk ott egy autot is meg minden, de mondom en nem ciganykodom. Nem szeretek problémás ügyfél lenni. Egyébként hol laksz helyileg? mert a [link] -re kattintva láthatod, hogy hol lehet kapni adott környéken, tehát előben mindenképpen tekintélyesebb látvány sztem. Nem hittem, volna hogy ekkora. Persze ha a teljesítmény jobban számítana nekem mint a gazdaságosság akkor én sem ilyet vennék, de mivel nem így van , ezért ilyet veszek.
[Szerkesztve] -
vtechun
veterán
nemtom, nem hiszem, hogy fogok cigánykodni
Így is eléggé alacsony az ár. Külföldön mindenhol jóval 1000 euro felett láttam, tehát drágább. Szóval szerintem én örülök, ha már a seggem alatt lesz
Már hívtam amúgy a boltot. Ezüst színüt mondtam, lehet miondjárt felhívom, hogy le is fixáljam a dolgot.
-
vtechun
veterán
a gyerek az írta, hogy 67 volt a max , de dimbes dombos területen mérte, ez max gázzal volt, 1/3-1/2 gáz volt az utazó 60-65, tehat ezt erőlködés nélkül tudja tartani. Atank nyílása van a háttámla alatt, a tank nemtudom pontosan hol van, de van nekem valahol részletes műszaki rajz a gépről, majd lehet felrakom valahová és belinkelem.
-
vtechun
veterán
5 literes (a felhajtható háttámla alatt van), egy masik fórumon beszélgettem gyerekkel akinek ilyen van, azt mondta, hogy folytással ment 53-at anélkül max 67-et de 1/3 -2/3 gáz között. Szal lazán. Egy 120 km-es távon nézegette ezeket az adatokat. Az tény, hogy nem egy teljesítménybajnok, de legalább takarékos. A Yamaha Aerox az egyébként sztem más kategória, 2 ütemü , és jóval drágább. Az biztos, hogy annyival nem jobb, mint a Kymco.
[Szerkesztve] -
vtechun
veterán
ezüst - sztem, amúgy meg ha már borulásra kerül a sor, akkor sztem majdnem mindegy milyen műanyag. De ismétlem legfőkébben a gazdaságossági tényezők miatt esett a választásom erre a robira... Meg persze nem is nagyon hallottam róla rosszakat, azt meg nem akarom, hogy már gyárilag annyira kilegyen élezve a motorja, hogy meghaljon nekem 2 év után. Volt nekem anno 1983-as öninditós Honda Aero robogom, azzal is mentem 20-30 ezer km-t mindenféle olajjal és benzinnel meg max gumit cseréltem rajta
De persze a Kymcot jobban szeretném karbantartani...
De ezt sem szeretném ha a garanciális szervízért elkérnék a motor árát, mert ez is nagy divat lett az utóbbi időben a 3-5 éves autogaranciák idejében
-
etnies
senior tag
Bnv-n, szerdatol-vasarnapig. Azaz mar csak holnap van, kint van szinte az osszes magyarorszagi robogo is, egy-ket modell hianyzik csupan.
Es lehet venni akciosan ruhat, felszerelest, kiegesztitot, olajokat, ilyesmi.
Eloben nem voltak tul meggyozok a kymcok, szerintem nem jo minosegu anyagokbol dolgoznak. De ez a ti dontesetek, adnak ra ket ev garit, ugyhogy motorikusan nem lehet gaz, kerdes a muanyagjaik hogy birjak a kikepzest.
A teljesitmeny es a vegsebesseg kozott szinte egyenes aranyossag van. Persze sok mindentol fugg, pl lehet, hogy egy negy lovas 70 kilos motor gyorsabb, mint egy hat lovas 100 kilos.
Az, hogy a gyartok folytott vagy folytatlan adatot adnak meg, az kovetkeztetheto a szamokbol. Pl, ha azt irja, hogy 6 lo, az tuti folytas nelkuli eredmeny, mig mondjuk a 2,5 biztos, hogy folytott.
Konkretan melyik markara es milyen adatokra gondolsz? -
vtechun
veterán
Majd mindenképpen beszámolok róla, ha megvettem. Egyébként az gáz, hogy a boltból kb 50 km lenne mire hazaérnék vele, saját kerekén gáz lenne rögtön így indítani? természetesen kiméletesen mennék vele, olyan 40-el. Egyébként lenne itt helyben is (Nyíregyháza) , de itt van 12000 ft üzembehelyezési díj, míg Mátészalkán nincs. Szal lehet Szalka lesz belőle, ha más nem, hazahozzuk teherautóval. Szóval fő kérdésem az lenne, hogy vajh nagy gond lenne-e ha kezdetnek egyből 50 km-t tennék meg vele? a válaszokat előre is köszi
Egyébként a Kymco egy tajvani motorgyár. Ez a tipus meg állítólag megbízható, olcsó, stb. Szal nem tűnik olyan rossz vételnek. Magyar képviseletük :
[link]
[Szerkesztve] -
pini1020
tag
Nem tudom de én teljesen más véleményen vagyok! Van pár Di-teches ismerősöm akik mennek hosszabb útra is városban az ővék 1,5 lityit fogyaszt míg városon kívül pedig csak 0.5 litert! ami a túrákon mért adat! Ugyhogy ha ezt nézed és mondjuk napi 30-40 km-t mész vele mondjuk bejársz dolgozni akkor igencsak jó fogyasztása van
De én erről csak álmodook
az én sr 125-öm megeszik vagy 7lityit városban ugyhogy már jól ismernek a kutasok! Ha viszont aktívan motorozol akkor az a 27000 Km nem is oan sok, ha tényleg tolod neki, és szeretsz hétvégén kimozdulni és a motorozást is! Robogóval is ellehet menni ugyanoda ahova elmész autóval! Így az a sok Km hamar elpörög!
[Szerkesztve] -
etnies
senior tag
Az a baj ezzel a ditech motorokkal, hogy szemetul dragak, szerintem soha nem hozzak vissza azt a penzt, amivel kevesebbet fogyasztanak.
Gondolj bele, az enyem eszik majd 3-3,5 litert a ditech meg 2 litert.
100 kilometerenkent van 1-1,5 liter elonye, de szamoljunk 1,5-el, hogy korrektek legyunk.
100 kilometerenkent mai aron szamolva hoz neked 390 forintot. Ez azt jelenti, hogy 25600 kilomter megtetele utantol lesz a dolog nyereseges. Ez normal hasznalat mellett legalabb 2 ev, de valoszinubb a 3-4.
Cserebe tele lesz a motor elektronikaval, ami, mint tudjuk az autoknal allando szervizt jelent. Be se lehet rugni, mert nincs berugo a deknin, ha lemerult az aksid valahol, akkor tolod hazaig, meg ilyenek
Jol gondold meg a vetelt. -
etnies
senior tag
Szoval akkor itt egy olcso negyutem, kisfogyasztasu 300.000-ert (Piaggio Zip) [link]
Itt egy draga ketutemu, kisfogyasztasu 600.000-ert (Piaggio Nrg PJ, csak rendelesre hoznak) [link]
Az Aprilia magyar honlapja eppen szar (apriliamotor.hu), ezert csak az angolon talaltam meg neked a legdragabb, de legtobb ilyeniranyu tapasztalattal rendelkezo gyar termeket, ami nem mas, mint az Aprilia SR 50 Factory (Di-tech). Szerintem 600.000-650.000 kozott lehet az ara [link] -
-
gumikacsa001
csendes tag
Sztem se tedd!
Nemrég kezdtem újra kényszerűségből a robogózást (már előre sajnálom magam a közelgő tél miatt...), de ha vmi rögtön feltűnt, az az, hogy jó, ha van a mociban egy kis kakaó. Az elektromossal, legalábbis a nélunk árult elektromosokkal pedig legfeljebb a járdán mernék menni, az úton nem. Pesten közlekedem... -
Topiccsendőr
addikt
Hol lehet azzal menni? mert 30-nál többel gondolom nem nagyon megy. Autók között elég veszélyes.
Micsoda htásvadász reklám... A fickó fut a busz után, mintha a tömegközlekedés ugyancsak használhatatlan lenne. Remélem a magas benzináraknak olyan hatásuk lesz, hogy felfogják az emberek: a belvárosban tömegközlekedéssel bárhová gyorsabban eljut, mint az autójukkal. Persze miért lenne ilyen hatásuk? A kényelemért inkább nem fognak kenyeret venni...
[Szerkesztve] -
simonzé
addikt
Szerintem menj el egy gumishoz, hátha tudja centrirozni a kereket. Ha csak kis kilengése van a keréknek, és nem sérült a felni, akkor tesz rá pár ellensúlyt, és ezzel megszünteti a rázkódást. 3-500 ft-os műtét, tutira megéri megpróbálni.
Ja, lehet hogy a gumid sérült, és nem a felni. -
Thx.
Bár azt hiszem nem nagyon fogok én sem kisérletezgetni vele, mert egy ilyet találatma a kölekedési főfelügyelet honlapján:
30. Vizsgalappal, vagy a tőlünk kapott vizsgaigazolással lehet-e vezetni?
Nem, mivel közúti jármű csak érvényes vezetői engedéllyel, vagy járművezető igazolvánnyal vezethető. -
Den
veterán
aki meg nem az tanuljon az enyémből. 11 éve egy motorbalesetben sikerült olyan röppályán elhagynom a motort, ami majdnem merőleesen metszette a talajt így fejjel csapódtam a betonba, kb mintha fejest ugrottam volna, csak 80-al...
szerncsére volt rajtam sisak, amit gondosan választottam, pontos méretet, be volt csatolva, stb, így nem ment szét a fejem az aszfalton, és hülye sem lettem (bár pár hónapig elég laza volt a kapcsolatom a valósággal, de ebbe más is bejátszott).
egyszó mint száz aki sisak nélkül vagy szar sisakban, kicsatoltban, stb.. motorozik az akár ki is írhatja a hátára hogy ''szervdonor''.
ezek a 140-es végsebességek meg 3 literes fogyasztások...vicc
a 30 lovas frecciám 130-ig volt virgonc, utána már csak láttad hogy gyorsul de nem igazán érezted...
A fogyasztás meg egy kétütemünél ami ki van hegyezve elég brutálisan megugrik. a freccia ha nagyon meg volt szaggatva 10-11 litert is elkortyolt, úgy szívta szárazra a tankot hogy szinte horpadt az oldala. -
ReDPiTTY
tag
egy két aprilia van itt:Bővebben: link
-
simonzé
addikt
Ha annyira lökött vagy, hogy december 30-31-én motorozni akarsz, ráadásul még érvényes biztosításra vágysz, akkor a válaszom igen.
Nyilván nem kérnek pénzt arra a biztosítási időszakra, amikor még nem is volt motorod... Egyébként én a fatertől vettem a mocit, ezt bizonyítja az adásvételim is. -
rebel56
tag
Igen, így van, visszamenőleg nem kell semmit sem fizetni! Ez fix!
Pl. ha negyedéves számlázási időszakot választasz és március 14-én kötsz biztosítást a motorodra, akkor március 14-31-ig kifizeted a biztosítást, a következő negyedév díját pedig már csekken kell majd befizetned. -
Den
veterán
végsősoron a vízhűtés is léghűtés, mert a hőt a radiátor a rajta átáramló levegőnek adja át, mint a léghűtésnél a henger bordái, annyi a különbség hogy a vízzel mint szállítóközeggel elviszzük a hőt ahengertől egy radiátorig. előnye hogy a radiátor tetszőlegesen nagy felületű lehet. ebből adódóan ott lehet előnyös ahol a hengerre rakható bordák felülete nem elég a veszteséghő elvezetésére. ez szeritem nem a robogók világában van, tekintve hogy 1000-es nagymotorok is jól megvannak léghűtéssel. simán parasztvakítás, ezzel lehet több pénzt lehúzni a vevőről, a használati értéket nem növeli.
-
Den
veterán
a léghűtéses robogók kényzserléghűtésesek, azaz a főtengelyre szerelt ventillátor egy terelőburkolat segítségével nyomja a levegőt a hengerre, minnél nagyobb a fordszám annál többet, így a hűtés független a menetszéltől.
viszont abban igazad van hogy a tuningnál lehet némi létjogosultsága a vízhűtésnek. -
ReDPiTTY
tag
szerintem a tárcsát ki tudod szedni,de használt esetébem valószínű erre nem lesz gondod.lámpát az utmellett cserélni nem fogsz,bár én 3 éve hajtom kora tavasztól késő őszig nem tudom hogy azt hogy kell csinálni,csak a kezelési utmutatoban láttam!fűtés az nincs csak a tömeg motorokon
400ért lazán kapsz!!de 200ért már biztos hoznak neked,ha vannak ismerőseid főleg
szerintem nézz utána egy két külföldi használtmotor oldalon -
ReDPiTTY
tag
gyári fojtással/ami nem engedi 50nnél többet menni/valóban csak két lityit fogyaszt,bejáratás után ezt mi kivettük belőle igy 85 90 a vége és eszik vagy2,5-3 litert.ez még nem tuning mert csak egy tárcsát kellet kivenni ami akadályozta a hajtószijat abban hogy nagyobb áttételre perdüljön.mivel olyan jó a motor károsanyagkibocájtása,hogy katalizátor nélkül is teljesíti az euros normát,semmi akadálya annak hogy a kipuffot tuningra cseréld.kanyarban lehet dönteni mint állat,
szoktak is nézni amikor a kanyarokba betépek!
kesztűtartó az nincs.de sisakrekesz az méretes:Bővebben: link,dobozzal viszont nem csúfítanám el
berugókar az nincs mivel az injektor miatt csak akkuval indul/a megfelelő nyomás létrehozása/
lassan három éve vettem még semmi bajom nem volt vele annak ellenére hogy lassan már tudományos tézis hogy ''minden szar ami olasz''.pedig a legnagyobb felhőszakadásban is motoroztam vele fűtés nélkül.viszont annyira jó rajt az idom,hogy aderéktól lefelé nem szoktam vizes lenni.
mennyi egy tank?ezt soha nem néztem,elég sokat lehet vele elmenni mivel 8literes a tankja!
a világítása az kicsit gyengusz de ez a legnagyobb hibája viszont szerintem nem kell egy robival kilóméterekre ellátni.az alap szereléseket meg tudod otthon oldani nem nagy kunszt.
benzin:95 oszt jol van.egyszer kipróbáltam a Vípovert de szart sen vetten észre!
Bátran merem ájánlani,de azt mindenképp el kell mondani,hogy én szalonból toltam ki/650ezerért/ viszont egy használt gépnél nem ismerheted az előéletét.persze ez minden használt dologra igaz
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
ez az injektor:Bővebben: link -
ReDPiTTY
tag
Bővebben: link
kérdezz róla nyugodtan
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Asztalos klub
- Méretes QD-OLED monitor jött az ASUS ROG-os portfóliójába
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Úgy tér vissza a Commodore 64, ahogy titkon mindenki várja
- MIUI / HyperOS topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- ROG Strix G16 notebook: tökéletes harmónia
- Milyen okostelefont vegyek?
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- További aktív témák...
- Apple iPhone 16 Pro Max - Desert Titanium - 256GB 1 ciklus 100% akku! 1 év garancia! Új készülék!
- NEC MultiSync V421 monitor (42") 1920 x1080px
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RX 9060 XT 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Számítógép PC Játékra! Intel I7 6700/ RX 580 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest