- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- OnePlus Nord CE 3 Lite 5G: zöld erdőben jártam
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Ismét egyedit alkotott a Sharp
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Elkaszálhatja az Apple az iPhone Plust
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Stray Gods - Orpheus központú DLC érkezik jövő hónapban
gp A musical játék hamarosan egy új kiegészítőt kap heteken belül.
-
Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
it A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz HKorn #174652 üzenetére
Ahol le is mérik a teljesítményt előtte-utána nem csak bemondanak egy számot az olyan 100k-tól indul.
Ugyan nincs velük személyes tapasztalatom de ha nézed a TC erőmérő sorozatát ők pl itt végzik a méréseket, ahol csinálnak tuningot is.
#nincsbennetarcsi
-
-
Johnny_vT
senior tag
válasz HKorn #175870 üzenetére
Megszokás kérdése szerintem. F Astrából ültem át S60-ba tavaly és az első pár hónapban én is úgy éreztem magam mint egy hajóskapitány Barátnőm még jobban rá volt parázva, egy csomó ideig nem is merte vezetni, aztán mostanra kezdett hozzászokni ő is. Nekem pedig már fel sem tűnik, hogy nagy lenne, pedig a tengerjáró-fordulókör továbbra is megvan.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
-
válasz HKorn #191447 üzenetére
Nemigen hallani róla. Nekem a Miniben is ez van, mondjuk agyonhajtva nincs, 6 év alatt került vele 60k km. Amúgy állítólag tartósan alacsony fordulaton kokszosodik, de melyik downsizingolt turbós nem?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz HKorn #192428 üzenetére
4.400.000 volt valakinek a példája.. A jogobella ivójoghurt volt 179ft, az 24 581 db. Most 219ft, az már csak 20 091db.
A 4 490 db joghurt volt a bukó. A régi árral mondjuk min. 800.000Ft.Úgy nem érdemes számolni, hogy 4 éve a 2016-os volt X, és ma eladva ugyanúgy X, mert ma X-ért ugyanazt tudnánk visszavenni, vagyis a használt 2016-ost.
Kár ezen agyalni, mert csak egy kis viszonyítási anomália került a nagy pénz értékvesztés miatt a képletbe.
Úgy kellene mondani, hogy aki 4,4-ért vette, hogy évente elmondja, hogy mennyit vesztett a gép az értékéből, már csak 4,4-et ér, következő évben megint, hogy csak 4,4-et ér.Szüleim annó az üres telket hitelre valami 300.000Ft-ért vették. Most 15.000.000Ft itt egy telek. Akkor is csillagászati összeg volt, most is az, semmit nem nyertek vele.
Az autós példákra vetítve az egyik gondolkodásmód szerint akkor, ha 300.000Ft-ért eladnák most, akkor nem veszítenének rajta semmit.
Az én elgondolásomban, ha ma valamiért csak 300.000Ft-ért tudnák eladni, akkor ma 14.700.000Ft-ot vesztenének a dolgon.
15-ért lennének a pénzüknél, mert most kb. annyi órát kell dolgozni a 15-ért, mint annó a 300k-ért.
A telek tartja az árát, az autó egyfolytában veszít az értékéből, így nem a legjobb példa, de a 30 év infláció miatt megteszi. -
alázógyík
őstag
válasz HKorn #192592 üzenetére
Én kinéztem tőlük egy autót még a nyár vége felé.
Érdeklődtem az autó állapota iránt, válaszként annyi jött, hogy így ránézésre szép.
Utána több lkalommal is írtam nekik, le se szarták. Telefonon 1x hívtam, nem vették fel.
Szerencsére találtam sokkal komolyabb, jobb céget tőlük. -
BigBlackDog
veterán
válasz HKorn #192606 üzenetére
Ha jól tudom, legalább a második tulaj. De Nála a problémás konstrukciók is szelídek szoktak lenni.
A 2015-2016 körüli már nem láncos, hanem szíjjas vezérléssel van szerelve, ha jól tudom. Emiatt egy méregfoggal kevesebb. Kokszosodás még aktuális lehet, de szerintem 150e km előtt az sem jelent nagy gondot (ha nem csak városi használatot kapott).
-
Doki16
addikt
válasz HKorn #192613 üzenetére
Ezeknek nem szokásuk ha rendes gazdája van és legkésőbb 15k km után ledobják az olajat. Harmadik generációs TSI motorok már eléggé jól összelettek rakva. Szokták is mondani, hogy kár volt ezeket TSI-nek elnevezni újból, mert már jobbak lettek a rossz hírű verzióknál.
Amúgy meg az Auris HSD-től az égvilágon semmi félnivalód nincs, hogy külföldről jön. Sőt az a jobb ha olyan példányt találsz ami a Hollandoktól érkezett be.
#192615 Kolondrum: Nagyon jó kocsik. Amennyiért megvették 2016-ban most ugyanannyit érnek a sok drágulás miatt, ha nem többet. Bátran vehető egy jó konstrukció, eléggé szeretik az emberek. Nekem volt egy kis ideig, egyszerű kis kocsi.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
BigBlackDog
veterán
válasz HKorn #192613 üzenetére
122 lovas 1.4 TSi Leon 12e kilométerrel került hozzám, 19e kilométernél öntöttem bele 8-9 dl olajat. 30e kilométeres olajcseréig nem nagyon fogyott (illetve utánna sem 35e kilométerig, ahol leadtam). A mostani 116 lovas, 1.0 TSi 18e kilométernél kért 7-8 dl olajat, majd 28,5e kilométernél még kapott 1 decit.
Mindkét esetben fix. 2 év-30e kilométerre volt állítva az olajcsere ciklus. Ha sajátom lenne, 10-15e kilométer között cserélném, addig nem is láttam fogyást a nívópálcán.
-
diegho
nagyúr
válasz HKorn #192622 üzenetére
Céges autó, amit hajtok 1.4 140LE. Lassan 6 éves lesz, 140k van benne, DSG-s, eddig volt rajta egy klímakompresszor és egy trafó csere, azon kívül minden rendben. Fogyasztás az én használatommal nyáron 5,3, télen 5,9. Nagy, tágas, megy, teszi a dolgát, mondjuk most kicsit átalakítottam a kasztnit cégvezető annyit mondott rá... na, ha meg akarod venni, akkor -300k az árból, mert már volt törve
Amúgy érdemes megnézned a speedzone tesztjét, pont ilyeneket hasonlítottak össze: [link] -
dj79
senior tag
válasz HKorn #192622 üzenetére
Láncos TSI-ből (golf5 kombi) ültünk át kettes priusba.
A teljesítmény csak pályán hiányzik, fogyasztásban másfél-két liter a hibrid előnye a mi felhasználásunkkal, pályán kb egál az eddigi tapasztalatok alapján.
Octavia hátsó üléssoránál nagyobb a lábtér, mint az aurisban.
Mindkettőnél 15 ezrenként olajcsere azt jónapot. Sok rovid távval/hidegindítással viszont a tsi jól tud eszegetni, illetve hamarabb lekoxol (én 150e körül vittem a golfot, sok városozás esetén azt mondják a szakik, hogy 60-90e futás között érdemes). -
BigBlackDog
veterán
válasz HKorn #192631 üzenetére
Az 1.8 hibrid C-HRben pályán nem volt az igazi (nem meglepő mód). Zajos is volt (Leon/Polo után), erőben is lehetett volna több és fogyiban is több volt a vége, mint egy 120-140 ló körüli TSinél.
Auris jobb kellene legyen valamivel (elvileg jobb zajszigetelés, alacsonyabb, emiatt kisebb légellenállás, fogyasztás).
Valamelyik márkakertől nem tudsz tesztautót kérni 1-2 napra? Bár gondolom mindenhol már a legújabb modell van csak tesztautóként.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz HKorn #192631 üzenetére
Normális, autószerű autóból átülve szvsz az Octavia a nyerő.
7 évvel ezelőtt gyorsan kellett vennem egy minden elvárásomnak megfelelő autót; 2 közül választottam, az egyik pont egy Auris hibrid volt, a másik egy Golf 6 1.4 TSI - egyértelműen a Golf volt a nyerő. Az Auris ellen a számomra idióta/antiautó CVT váltó, a váratlanul és jéghidegen a hajtásba bekapcsolódó benzinmotor, az igénytelenebb belső és a használhatatlan formájú* csomagtartó szólt.
(*7 éve még az első gen. Auris hibrid ment.)[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz HKorn #192631 üzenetére
Én lassan egy hónapja hajtok egy 1.8 Hybrid kombi Corollát, eddig 2300 kilométert tettem meg vele, ebből kb. 1500 autópálya volt (majd írok egy hosszabb összefoglalót is hamarosan).
Előtte 1.6 HDi-vel toltam, azt belőttem 155 tempomatra, aztán hajrá, ott fogyasztott 6,5 litert.
Na a Corollával ezt felejtsd el. 130-135 ami még egészséges neki (itt már 6,5-7 litert kér ebben a hidegben a 17-es 225/45-ös papucsokkal), persze 180 a vége, de mivel állandóan lassítani-gyorsítani kell a forgalom miatt, ezért a bőgés ki fog kergetni a világból és eszedbe se jut nyomni neki. Emellett ha 150+ra lövöd be, akkor a 8 litert úgy bekéri alsó hangon, mint a huzat. Ez a konstrukció, illetve mondjuk úgy, hogy ez a motor nem pályára való, egy 2,5-ös motor a Camryben vagy egy Lexusban talán jobb egy fokkal ilyen szempontból.
Városban nyomban visszaáll 6 liter alá, nyáron talán 5 alá is be fog nézni. Egyébként 16-os kerekekkel kapásból fél literrel jobban fogyasztana.Mivel céges kocsi és 3 évente van csere, ezért engem különösebben nem érdekel a megbízhatósága és tartóssága, azért ezt választottam mégis, mivel a policy szerint nekem nem járna még automata váltó, de ezzel a hajtáslánccal ezt a problémát könnyen ki tudtam küszöbölni.
"Less but better" - Dieter Rams
-
BigBlackDog
veterán
válasz HKorn #192652 üzenetére
Tetőablakra nagyon rá voltam én is izgulva. De szűk egy év alatt lejjebb apadt a lelkesedés. Szvsz inkább az utasok profitálnak belőle, a vezetőnek nincs a látóterébe, ha előre figyel. Legfeljebb világosabb lesz az utastér. Nyitható változatot kicsit előnyösebbnek (pl. szellőztetés miatt) gondolom, de 50-60 felett hosszabb távon nem szoktam bírni.
-
őstag
válasz HKorn #192652 üzenetére
Én is sokat agyaltam az Aurison, végül az általad is említett kereskedőhöz mentem megnézni egy FL előtti (2014-es) modellt még májusban. Mentem vele egy jó nagy kört, és beleszerettem. Korábban használtam már kollégám által kölcsönadott Prius 2-t, és jelentős volt a különbség a két autó között, de ez egyértelmű, hisz újabb az Auris alatt a gépezet.
Az Auris megindul - főleg Power módban - ha odalépek neki, akár pályán is, 150-160 sem akadály neki, nem is érzem hogy annyival megyek, mert csendes.
Gyorsításkor tud hangos lenni, de utána beáll 1500-2000-as fordulatra ha már állandó sebességgel mész - ilyenkor amugy érdemesebb lepadlózni, mert akkor az erő is megjön és előbb eléred a kívánt sebességet.
Panoráma tető, jó dolog nagyon. Nyáron azért többet van behúzva főleg ha verőfényes napsütés van de így télen, végig el van most húzva, sokkal világosabb van bent, és igen, ahogy írták, a hátul ülők élvezik ennek az előnyét Neked max a fejed búbját süti a nap és azt érzed..
-
BigBlackDog
veterán
válasz HKorn #192670 üzenetére
Valószínűleg nem pont ideális, de nem biztos, hogy sok egyéb opció van. Aminek örülni kell, hogy legalább olajcsere van 2 évente/30e kilométerenként.
Polót tegnap előtt kaptam vissza az első kötelező szervizből. Kiderült, hogy pollenszűrőt csak 2 év/60e kilométernél fognak cserélni benne, légszűrő meg csak 90e kilométernél cserés állítólag a gyári előírások szerint. Néztem egyett, hogy már ennyire a flottás üzemeltetéshez optimalizálták a költségeket.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz HKorn #192673 üzenetére
VAG vonalon a 3. generációs 1.4 TSi (Golf/Octavia/Leon kategóriában) szerintem nem rossz választás, csak ki kéne fogni egy magánszemélyes ajánlatot, aminek a tulaja legfeljebb 15-20e kilométerenként elvitte olajcserére és/vagy legalább figyelt rá.
Az 1.6-os Vitara helyett keresel alternatívát? Mi az amiben kevés, vagy ami miatt lépnél?
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz HKorn #192673 üzenetére
Ha tudnád, milyen osztást kaptam a tfsi fb clubban, amikor meghirdettem a golfot és kiemeltem az évenkénti/max 15 ezrenkénti olajcsere megtörténtét. A régebbieknél még azt is soknak tartják. Priust most viszem majd, 11 ezer után, kíváncsi vagyok, milyen lesz a leeresztett anyag a sok karanténvárosozás után.
-
Doki16
addikt
válasz HKorn #192698 üzenetére
Jó választás, király autó lett az FR Leon, nekem is majdnem az lett a Golf helyett. Főleg akkor király ha megvan hozzá a LED csomag. Brutál jó fényszórókat szereltek bele. Kézi vagy DSG? Majd jöhetnek róla a képek, ha tudsz és van is kedved kitenni
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- OnePlus Nord CE 3 Lite 5G: zöld erdőben jártam
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Gitáros topic
- Videós, mozgóképes topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Horgász topik
- Ismét egyedit alkotott a Sharp
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest