- Mobil flották
- Kikristályosodik a Razr 60
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
válasz
DeFranco #64878 üzenetére
"tehát ha látom hogy mögöttem gyorsabban akarnának menni, akkor tovább pörgetem"
Tehát félreértés ne essék, összegezve.
- Ha jönnek mögöttem, forgalom van, akkor forgalomnak megfelelően, azt nem feltartva.
- Ha nem jönnek mögöttem, akkor két lehetőség van, kedv függő a dolog: 1. spórolás 2. hajtás. -
giigz
veterán
válasz
zolikaDB #64870 üzenetére
Én általában mindig az adott forgalmi viszonyoknak megfelelően vezetek, tehát ha látom hogy mögöttem gyorsabban akarnának menni, akkor tovább pörgetem, de ha előttem valaki 60 helyett 50-nel megy a városban, akkor csak azért nem előzöm meg, hogy utána 60-nal mehessek tovább. Tehát én elég változatosan vezetek, néha pályán is 120-150, néha meg 90-100-zal csorgás. Országúton szintén néha 100-120, de néha 70-90, tényleg sok mindentől függ.
Elindulás úgy néz ki, hogy ha teljesen meg kell állni, akkor 1-esből viszonylag finoman, kb. 2000-2500-ig pörgetve, 2-est 2500-3000-ig, hármast 2000-2500-ig, négyest 2000-2300-ig, utána pedig a városban 60-nal 5.-ben 1750-es fordulattal megyek. De ha esetleg úgy adódik, akkor 1500-nál is simán lehet menni. Ha nem kell állóra fékezni, csak lelassítani, akkor már kettesből gyorsítok ki, kanyarokba általában 3-ban megyek be, és kb. alapjáraton jövök ki, vagy max. 1500-as fordulaton, és onnan finoman gyorsítok.
Amint meglátom, hogy fékezni kell majd, azonnal vissza 3-ba, és motorfékkel lassítok le ~ 20-ig, majd itt be üresbe, és szintén gurulás addig, amíg meg nem kell állni. Sokkal többet gurulok, mint az átlagos emberek, ha pl. piros lámpát látok, akkor nem a gázt nyomom tovább, hanem elkezdek gurulni, ilyenkor szoktak általában előzni 1-2-en, biztos nem jut el az agyukig, hogy 50 méter múlva ott van a piros lámpa, aztán majd előtte fékeznek inkább erősen, vagy lehet csak pozíciót akarnak nyerni egy ilyen könnyű előzéssel, nem tudom, nem értem.
Nyilván ha sietős a dolgom, akkor ezek közül borul minden
-
giigz
veterán
"Most melyik, 6 vagy 6.5 - 7?"
6,5-7-tel mint mondtam, olyan jár, aki leszarja a fogyasztást, ráadásul nő is, köszönő viszonyban sincs a megfelelő váltóhasználattal, esetleg motorfékkel, stb., tehát ha ő még vezetni is tud, és a fogyasztás is érdekli, miért ne járhatna vele 6, max. 6,5 literrel?
Tehát ha valakit nem érdekel a fogyasztás, és vezetéstechnikailag nem fogyasztáskímélően vezet, akkor az Astra szerintem is vegyesben 7 liter körülre jön ki, de ha már a fogyasztásról van szó, és ez neki "számít", akkor gondolom tesz is érte valamit, és szerintem meglehet a 6, max. 6,5 liter vegyesben.
De egyébként most már én is befejezem, inkább örülök annak, hogy én katalógus adat és minden más adat alatt járok el vele nem nagypapásan (ha csak pályán nem 140-nel, úton 100-zal, városban 60-nal mennek).
-
giigz
veterán
Azért, mert nekem nem Astra van, még lehet tapasztalatom vele. A családban van két 1.4 16V-s kocsi, az egyik egy Astra, a másik 207, mindkettő 6,5-7 literrel jár vegyesben, pedig nő vezeti mindkettőt
Én tuti eljárnék velük 6 literrel vegyesben spórolósan. Városban persze 8 liter az egyértelmű. Ha a cimborádnak 8 liter a vegyes fogyasztása (mármint a kocsijának), akkor vagy nem vezet megfelelően, az, hogy nem forgatja tiltásig, még nem jelenti azt, hogy a fogyasztáshoz mérten optimálisan vezet, különbség van a 4k és 3k-nál váltások között fogyasztásban, meg persze a motorféket ügyesen használva szintén fél liter mínusz.
Az én 1.4 8V-mre is röpködtek a 10 liter városban, 7 liter országúton, vegyesben 7,5-8 liter számok, az elején igaz is volt tiszta városra hidegen szar alapjárattal, ezeréves olajjal, szűrőkkel, fals levegővel 9 liter, vegyesben 7,5, de mióta rendben van az autó, hopp 6,12 L lett az átlagom.
Ha nagynéném a 207-tel eljár 6,5-7 literrel úgy, hogy szerintem azt sem tudja mi az a motorfék, és magasról le is teszi a fogyasztást, én tuti eljárnék azzal 6 literrel vegyesben.
És akkor most le is lehet írni, hogy BP, dugók, stb., de ez ugye egy szép kis téma, lényeg az, hogy attól még mert valaki nagyot akar mondani, nem biztos hogy úgy is van, vagyis lehet neki úgy van, de aki ügyesebb, az meg sokkal kevesebbre hozza ki.
-
giigz
veterán
válasz
zolikaDB #64845 üzenetére
Egy ismerősöm sokszor tankol ott a Maxi Line-nál, nem szokott panaszkodni. Én csak OMV/MOL/Shell, de még a Shell-nél is csak nagyon ritkán, vagy MOL vagy OMV. Az MM a MaxxMotion rövidítése, talán dízelben van vele a legnagyobb különbség, benzinesnél annyi, hogy van valami kis adalék a 95-höz képest, van amelyik autó tud vele kezdeni valamit, van amelyik nem, de nyilván a marketing szövegben mindenféle tisztító, karbantartó, védő, stb. hatást mondanak, vagy igaz, vagy nem. A 100-as még annyiban különbözik, hogy az nem a magyar finomítóból jön, hanem minden esetben az osztrákból, tehát aki "allergiás" a magyar benzinre, az megkaphatja az osztrákot is.
-
giigz
veterán
válasz
zolikaDB #64817 üzenetére
Ráadásul neked az 1.4 16V Astra van, ugye? Azoknak a fogyasztása még egy fél literrel biztos jobb mint az én 8V-mnek, vegyesben 6 liter körül kellene járnod vele, városban nagyon, de nagyon max. 8 liter körül. Miért Lukoil 98-at tankoltál? Én a helyedben kipróbálnám a MOL sima, MOL EVO, OMV sima, OMV MM benzineket is.
-
giigz
veterán
Rossz olvasni, hogy milyen hatótávokat írtok... Nekem az 1.4 8V atomsokat fogyasztó motorommal 800-900 km megvan "simán", most 700-nál tartok és még nemrég hagyta el a negyedét...
Sok várossal télen, nem spórolva is 8, nagyon maximum 8,5 literből eljárok, vegyesben 6,5, jobban nyomva 7 liter, kicsit spórolósabban legutoljára 6,12 liter lett az átlag sima OMV benzinnel, most legutoljára MM 95 ment be, de szerintem nem lesz kevesebb a fogyim ezzel, bár volt sokminden ebben a tankban, következő alkalommal megint ilyet fogok tankolni, viszont akkor már egy picit kulturáltabban próbálok menni.
Elhiszem én, hogy lehet velük 10 litert etetni, de általánosságban vegyes használatban 6,5 literrel el kell járnia egy 1.4 8V-nek is. Ha ennél több, akkor vagy a láb túl nehéz, vagy a kocsi nincs rendben, vagy a benzin is okozhat ekkora különbséget, minden autó más benzint szeret, nagy különbségek is lehetnek.
-
giigz
veterán
Nekem a 20 éves bűn rossz hatásfokú motorommal és benne 230k km-rel, ráadásként egy rövid váltóval országúton 5 literrel elmegy, az előző havi vegyes fogyim 6,1 liter lett kb. 30% várossal.
Ez az 1.4-es szívó egy hosszabb váltóval és egy kis "modernizálással" mindenféle turbó és társai nélkül el tudna mennyi országúton 4,5-tel, vegyesben 5,5-6 literrel, tisztán városban 7 literrel. Erre példa a Suzuki 1.2 és 1.3-as motorja.
-
giigz
veterán
Tudom nem a hirdetés helye, és nincs is benne semmi érdekem, de mivel többen kerestek manapság olcsó autót, ezért gondoltam berakom ezt, egy ismerősöm autója, elég részletesen le is írta a kocsi állapotát, normális fényképeket csinált, nem egy zsákbamacska.
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
válasz
MunezXBK #64163 üzenetére
Az meg az 5 hengeres Volvo motor, szerintem az is nagyon jó
Na meg a 2.5 TDI után még annak imádom nagyon a hangját, főleg automatával amikor vált
zolikaDB: Tapasztalatom még nem volt vele, de tesztek alapján a Semperit a jobb, na meg én Hankook-ot alapból nem vennék, nekem nem szimpi az a márka... De az tény, hogy a Semperit jobban fog tapadni. Elvileg
-
giigz
veterán
válasz
zolikaDB #64159 üzenetére
Biztos nem rossz gumi, és valószínűleg jól fog tapadni, nem jár rosszul vele, az ugye más kérdés, hogy én ennyiből Barum Polaris 3, Nokian W+ vagy ami a legjobb ezek közül, tehát a Hankook-nál is jobb, Semperit Speed-Grip 2-t vennék
(940 Ft-tal drágább darabonként, de sokkal jobb)
-
giigz
veterán
Valahogy ez az allroad túl nagy ajándék ahhoz, hogy igaz legyen
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
válasz
runner 125 #63888 üzenetére
Miért, most ezzel mi a baj?
-
giigz
veterán
válasz
DeFranco #63884 üzenetére
Hát igen, vannak rossz mosók is, oda kell menni, ahol sokan vannak, meg ugye már bevált, jó hely. Én mondjuk meg vagyok elégedve azzal a hellyel ahova járok (200-ból lemosom
), de láttam itt a közelben még 1-2 mosót, majd lehet kipróbálom azokat is, mert én ilyenre nem is gondoltam, hogy más a vegyszer aránya, stb.
-
giigz
veterán
válasz
runner 125 #63875 üzenetére
+1, alig járok autót mosni, és mégsem ocsmány
-
giigz
veterán
Tél végére tiszta kátyús utak vannak, a ballonosabb gumi jobban bírja
-
giigz
veterán
Nekem a kis könyvben fel van sorolva legalább 5 méret, amit rakhatok rá, honnan tudjam, hogy melyik az, amit a vizsgán szeretnének?
MunezXBK: Személyautóra 275 körül van a legszélesebb R16-ra.
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
válasz
Melack #63742 üzenetére
Unixos árakat írok, -30%:
Szelepfedél töm.: Ajusa 2,3k
Hosszbordás szíj: Gates 4,2k (= ékszíj)
Vezérműszíj készlet: Dayco 19,2k
Vízpumpa: Dolz 6,7kTehát anyagköltség összesen ~32,4k, a szerelés (én szerelőm max. 10k-ért), de egy "jobb" (precízebb
) szerelő max. 20k-t kérhet el ezért, tehát így összesen szerintem 50-55k-ból ki kell jönnie a dolognak, 75 nagyon sok, 20-25.000 Ft differencia!!!
Ha esetleg valamit kihagytam vagy rosszul írtam szólj, de azt a 75-öt bárhogy nézem, sok.
-
giigz
veterán
Ja igen, a múltkor írtam, hogy fogyi mérést csinálok teletankkal, de aztán az eredményt még nem írtam be, szóval 51,7 L-ből 845,8 km-t tettem meg, tehát 6,12 L lett az átlagom. 30-40% város, 60-70% országút. Nagyon elégedett vagyok vele, a legújabb motorok sem érik be sokkal kevesebbel, ez meg már ~ 20 éves konstrukció.
Mivel 60 literes a tank, ezért (szerintem) országúton 90-re beállva (és még 5 litert hagyva a kocsiban
) 1000 km nem lehetetlen 1 tankkal [(tehát 55 literrel)(nem hinném, hogy 5,5-nél többet kérne hosszútávon országúton)]
-
giigz
veterán
válasz
Kornel #63648 üzenetére
422 a Lukoil 98? Itt nálunk a 95-ös 395, a 98-as 410 Ft ha jól tudom. OMV 95 410 Ft, MM95 420 Ft (ebből kapott most egy teletankot a kicsikém
), MM100 440 Ft
Tehát ha a Luk 98-as 422 volt, akkor a helyedben én inkább MM100-at tankoltam volna 440-ért, de még inkább MM95-öt vagy simát, én azokkal is meg vagyok elégedve
-
giigz
veterán
Nem kellene kétszer mondani, hogy fogadjam el: [link]
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
Lehetne ezt még folytatni, pl. úgy, hogy fogalmam sem volt, hogy mikor kukás egy gumi és mikor nem, ránézett egy szerelő, azt mondta, hogy 4 mm, akkor minden rendben, mehetsz vele. Ha a szerelő azt mondja, hogy mehetek, akkor én, mint totál laikus, honnan kellene tudnom, hogy na ezt alkudjam bele az árba, és egyébként már nem kellene vele járnom, mert nagyon szar. Aztán esőben/hóban pl. nem is mentem vele, mivel amikor megvettem a kocsit, még nem volt miért használom, csak szárazon mentem vele, és csak úgy poénból autókázni, itt a városban, a környéken, kis forgalmú utakon, tehát nem volt veszélyes a dolog.
Egyébként bármit mondok úgy is kiforgatnád a szavaimat, ha nem érted meg a helyzetemet, hát nem érted, más megérti.
-
giigz
veterán
Még szép hogy közlekedtem vele, azzal kaptam a kocsit, valahogy csak el kellett hozni, és az pedig csak a 12 éves repedezett gumikor volt lehetséges.
Egyébként kb. 2.500 km-t tettem meg vele 6 hónap alatt, tehát havonta 400 km-t, persze 1 km alatt is lehet baleset, de úgy voltam vele, hogy ezt a ~ 2.500 km-t kibírja, főleg azért döntöttem így, mert a vártnál 4-5!!! teljes gumiszettel költöttem többet az autóra.
-
giigz
veterán
"a 12 éves kirepedt fostalicska gumijaidhoz képest..."
Azok nem az én gumijaim (
), én soha nem hagynám odáig rajta, mint írtam is korábban, ha fűtött helyen van egy téligumi, és minden évben le van kezelve, akkor kb. 8 évig gumi a gumi, SZERINTEM. De nyilván jobb lecserélni max. 6 évesen, csak "vész" esetben maradhat 8 évig, és akkor még éppen el lehet vele járni.
Ezzel a 12 éves fossal csak azért jártam pár hónapot, mert tudtam, hogy max. 1.000-2.000 km-t fogok vele menni, és inkább a szervizre költöttem a pénzt, volt helye rendesen... Most viszont már havi ~ 1.000 km megy bele, így csak az lehet a megoldás, hogy új gumit veszek.
Tehát félreértés ne essék, azért mert viccelődök vele néha, attól még az a 12 éves repedezett téligumi az előző tulajt minősíti, én tisztában vagyok vele, hogy az már nagyon nem okés
-
giigz
veterán
válasz
Kornel #63285 üzenetére
A tyretest.com-ra számos országból a felhasználók küldik be a tapasztalatokat (ha jól tudom
), főleg németek.
A Sava vs. Barum így néz ki (219 és 108 adat alapján)
Száraz tapadás: 2,2 vs. 1,9
Száraz fékezés: 2,2 vs. 2,0
Nedves tapadás: 2,3 vs. 2,1
Nedves fékezés: 2,4 vs. 2,1
Havas tapadás: 2,0 vs. 1,9A kényelem, zaj, kopás engem nem érdekel.
Lehet, hogy ez az egész semmit nem jelent, de azért (talán) csak nem lehet véletlen, hogy a Barumot jobban pontozták a használók.
Viszont az ADAC teszt meg nem ezt mutatja, bár nem tudom mennyire lehet az reális, elvégre sokan nézik az ADAC teszteket, és ha jól szerepel az adott gumi, az elég nagy hasznára válhat a gyártónak...
Ó b+, rohadtul nem tudom eldönteni, melyik legyen
Szerk: Lehet a végén a Toyo lesz, igaz az egy icipicit drágább a Sava és Barumnál, tapadásra meg kb. azonos, de azért mégis nagy márka, és akkor legalább nem kell dönteni a Sava és Barum között
-
giigz
veterán
válasz
Kornel #63277 üzenetére
Én is hasonló dilemmában vagyok, te kb. mikor veszed?
Most a saját méretemre vonatkozó árakat írom, van a Debica és Sava, hajszál különbség van köztük, 10 és 11k-ért, utána jön a Barum, ez már jóval nagyobb tapadást ad, és csak 11,2k, tehát ez idáig egyértelműen a Barum győzelme, tényleg az áráért fölényesen a legjobb. Amit te említettél Nokian, az ennél is jobb egy kicsivel, viszont az én méretemben 15k körül láttam, annyit viszont már nem ér. Legalábbis nekem nem.
Én egyébként most úgy vagyok vele, hogy a Barum lesz nálam a befutó, de addig még változhat persze...
-
giigz
veterán
Én holnap megyek tankolni, ma 409,9-ért láttam a nyálat, remélem holnapig nem megy feljebb... Lukoilnál meg 394,9...
Ja, ha nem válaszol senki, akkor nem lesz Toyo gumi
-
giigz
veterán
Akik értenek a Japókhoz, gumi kérdésem lenne, neduddki és a többiek véleményére kíváncsi lennék: A Toyo milyen gumikat csinál manapság? Téligumit akarok venni, és a Barum, Sava, Semperit, Firestone mellé most bekerült a listámra a Toyo is.
-
giigz
veterán
válasz
fenergie84 #63177 üzenetére
Nagyon király
-
giigz
veterán
Fogyasztásban nem hinném, hogy túl sok különbség lehet az 1.4-hez képest, erőben nyilván gyengébb, tehát lehet, hogy a fogyi azonosra jönne ki, viszont közlekedni éppen ellehet vele tökéletesen, és ha az van, hogy találsz egy tökéletes 1.2-est, akkor jobb megvenni, mint egy kétes 1.4-et...
-
giigz
veterán
A Winterhawk 2 sem lehet rossz gondolom, arról nem láttam tesztet, bár lehet tavaly az volt terítéken, most viszont a Winterhawk 3 nagyon jól szerepelt, 3. helyen, csak a Continental és Dunlop volt előtte, verte a Michelin Alpin A4-et, Goodyear UltaGrip 8-at, Pirelli, Vredestein, Nokian, Hankook, stb. gumikat.
Tehát én pl. nagyon szívesen raknék a kocsimra Firestone Winterhawk 3-at, itt pl. 13.945 Ft-ért van darabja.
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi belépő szinten
- YouTube
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- AliExpress tapasztalatok
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen routert?
- Milyen széket vegyek?
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Tomato firmware
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Bluering Libra irodai forgószék
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- Eredeti Lenovo 300W töltők - ADL300SDC3A
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 64GB 1TB 5500M 8GB garanciával hibátlan működéssel
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 docking station (L13899-001)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest