- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Google Pixel topik
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Mobil flották
- Ennyibe kerülhet a Xiaomi Watch S4 európai változata
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
slett27 #208943 üzenetére
egyebkent van amikor az a baj, hogy a bardi/unix stb-ban az adatbazisukban van rosszul felveve az alkatresz mihez valo
azutan meg viszik tovabb csak ezt a hibat, es sokara/sosem javitjak ki
azert van az, hogy vmibol hiaba mesz oda es veszed meg te, nem jo az autoba, az elado sem tudja, mert nem is foglalkozik vele, a szerelo meg tudja, hogy a melyik gyartos valo bele valojabanpl nekem is volt olyan, amikor meg a Punto-hoz vettem volna a hatso fektarcsahoz a betetet, erre mondja nekem pultban a muki, hogy az GT-hez meg 1.6-hoz is ugyanazt hozza hatra a rendszer
en erre neki vissza, hogy az felettebb jopofa, mert az 1.6 az hatul dobfekes, a GT meg tarcsas...na most az egysegsugaru pistike ezt nem biztos tudja igy, akkor o siman megveszi a hatul dobfekes autohoz is a tarcsafekes betetet
-
hobizoli
nagyúr
válasz
slett27 #208943 üzenetére
motorvarians fuggo is lehet milyen az elso rugo erossege
egy fapadabb kivitel 1.2-s motorja biztos nem olyan nehez, mint a dizel vagy a 2.8 V6
multkor neztem a 147 miatt, hogy a csuccsrugoknal is lehet diffi
pl a fekete Eibach szerianal szamit, hogy GTA/JTD ill 1.6/2.0TS a technika
a pirosbol meg csak egyfajta van -
hobizoli
nagyúr
válasz
slett27 #208936 üzenetére
egy nagy teljesitmenyu porszivoval elszivjak egybol, mint ahogy a karpittisztotok is mukodnek
egy vekonyabb csovon megy be nyomason a diohej daralek, es korben elszivja azt is meg a lerakodast is egy ipari porszivo
fem tiszta lesz
meg nyilvan ugy csinaljak, hogy az adott hengert ugy allitjak be a vezerlest forgatva, hogy a szelepek ott zarva legyenek -
hobizoli
nagyúr
válasz
slett27 #208915 üzenetére
amugy a keeskedok legalabb kitakaritjak az autot ha mar berakjak a telephelyukre
anno tizeneve amikor 6gen Civic-t kerestunk kollegamnak, ott is a kereskedesben csili-vili volt minden auto, kiporszivozva portalanitva mindenhol is, es nem volt dragabb, mint tobb maganszemelyes auto
megnezunk egyet Mogyorodon, a Kepesauto Extra-ban(nem volt meg hahu...) a kepen meg alufelnis volt a porteka, meg a leiras szerit is, amire odaertunk mar rozsdas 3-4gen Civic lemezfelniken volt 155-s putri gumikkal, de az ar ugynaz maradt persze
meg szo szerint mintha evek ota nem lett volna takaritva, olyan sardarabok az utasterben hatul is, hogy elkepeszto
ha el akarom adni legalabb, elotte kitakaritom 1x, ha addig nem is surun
50k-val tobbert vett vegul tenyleg patent allapotut, de addig megneztunk kb 35-40-tlegviccesebb talan az a "megkimelt" egyseg volt, amiert Érd-re mentunk ki Bp-rol
elobb odaertunk egy 30 perccel, mint a megbeszelt talalkozo ideje a MOL kutnal, erre aszondja a haver, ott feljebb van egy langosos, addig egyunk egyet
elmegyunk oda, nem is volt sor se, eppen elkezdjuk enni a sajtos-tejfolos egyseget, jon a megkimelt Civic
nemtom hova sietett amugy, mert meg 10-15 perc akkoris volt a talalkozoig
szoval alltunk ott a fo ut mellett 2m-re es pont elottunk dadogott le 2-ben a revlimiteren az auto 95-100km/h korul ~7000rpm-nel
persze dobott egy kéket isna, megettuk a kajat, odagurultunk a MOL kuthoz, mondjuk a sracnak faszan megy a gep
aaa, en ezt sosem hajtom
aha, hat tudod ott alltunk elobb feljebb a langososnal, amikor 2. leszabalyzason elszurtad 3.-ba....
sakk-matt
mondjuk alig birtuk ki rohoges nelkul
amugy se az gepteto se a csomiajto nem votl egyenes, egyik oldalan mindketto ralogott a bodera, masik felen meg befert az ujjad a zarasnal, mintha trapezban allt volna az egeszes ezt arban tobbre tartotta ez az elado is, mint amit vegul megvett
-
hobizoli
nagyúr
válasz
grizlisandor #208924 üzenetére
a facelift 188-s mk2 PuntoB-nel ezt a motornyomatek hianyt ugy oldottak meg, hogy az 1.4-s motornal (128Nm) opcionalisan volt 6-s valtora is lehetoseg, ami rovidebb kiosztasu, igy a motornyomatekbol kicsit tobb jut a kerekre
az 5-s valtos attetel sora (overall):
1st Gear: 3,91:1 (13,45)
2nd Gear: 2,16:1 (7,43)
3rd Gear: 1,48:1 (5,09)
4th Gear: 1,12:1 (3,85)
5th Gear: 0,90:1 (3,09)
Reverse Gear: 3,82:1 (13,14)
Final Drive: 3,44:1
a 6-se:
1st Gear: 3,55:1 (14,44)
2nd Gear: 2,16:1 (8,79)
3rd Gear: 1,48:1 (6,02)
4th Gear: 1,12:1 (4,55)
5th Gear: 0,92:1 (3,74)
6th Gear: 0,77:1 (3,13)
Reverse Gear: 3,82:1 (15,54)
Final Drive: 4,07:1
a kerekre eso nyomatekelony a ket valto kozott a 6-s javara:
1st +7,36%
2nd +18,31%
3rd +18,31%
4th +18,31%
5th +21,03%
nyilvan az adott fokozaton belul nezve viszont ennyivel is kevesebbet megy km/h-ban...de ezert is van benne egy +6. fokozat
a 18% nyomatek diffi a kereken az olyan hatast ad, mintha a Stilo 1.6-s motorja (145Nm) lenne benne
(1596/1368=16,66%, 145Nm/128Nm=13,28%)
tehat utcan hasznalva sokkal racsesabb menni ebbol a 6-sal, mert az adott fokozatban biztos lelkesebben forog le azzal
egyebkent a 6-s valtos 9.5sec 100-ra, 5-s meg 9.9
-
hobizoli
nagyúr
válasz
ZolkoW #208889 üzenetére
nekem a dizel 147 a CH forgalmija szerint Euro3-s volt, mert amikor forgalomba helyeztek ott, meg nem volt az Euro4 hatalyban
de a 937A5000-s motorkod mindenhol Euro4-kent szerepel amugy, a magyar muszaki vizsgas adatlapjara meg csak atmasoltak a CH-s adatot, nem is nezte meg a NKH minek felel meg
szoval irtam a FCA-nak egy email-t, hogy szerintem hibasan vettek fel a muszaki adatlapra ezt, es adnanak-e egy igazolast erre
kertek par nagyfelbontasu kepet a motorterrol teliben, a firmatablakrol kozelrol
par nap mulva jott is egy ajanlott level egy FCA fejleces papperral, hogy az FCA hivatalosan igazolja, hogy a gyartomuvi adatok szerint ez az alvazszamu auto ezzel a motorkoddal az ujabbik emisszios normat tudja, besorolasi osztaly ez, minosites az stb
erre mar az NKH kiadott mar egy kijavitott muszaki adatlapot, es az alapjan lett a forgalmi kiallitva
ez az FCA-nal akkor teljesen ingyenes volt, mas gyartoknal ezert kellhetett fizetni 10-25k-t is
es ezt DPF nelkul is tudja ez -
hobizoli
nagyúr
válasz
HUTCHDB #208858 üzenetére
az szar lehet
nekem ~1998 ota kb csak az van
perpill 2 is:
egy facelift 147 1.9 16v JTD 2017 ota
meg egy szinten facelift 147 2.0 16v TS LPG-vel 2021 ota
ketto kozott 1244db az alvazszam szerint a diffi
elotte volt egy Marea SW HLX 2,4 10v JTD 2012-2017
PuntoGT 2004-2020 nagyon okositva
Fiat Tipo 1.9TD Grantourismo 1999-2005
Ford Escort 1.8D 1999-1999 (fosgyenge...nem megy)
az elotte meg egy mk1 Uno 1.4TD 1998-1998 (elloptak)
szoval ha ezek kozul barmelyik vagy tobb is egy penztemeto szopohegy lett volna, akkor most valszeg vmi jakuza vagy jurgenvagen lenne, es nem egybol ket digoverda is, fokozva az elvezeteket
....na nem mintha azokbol ne lehetne siman kifogni vmi igazi szemetdombot
hm, most igy visszanezve szivobenzines digoverdam most van eloszor
147-k poccre indulnak, mindenuk IS mukodik, a digit klima is (ratoltetes nelkul), nincs hibakod se...evente 1x jarok vele a korhazba az olajcserere
de azt sem tudom hol az OBD2 kiolvaso helye bennuk, mert nem kellett kiolvastatni semmi nyugjuket
szoval tenyleg jo szarok ezek, hogy nem kell havi szinten vmit butykoltetni rajtuk
ja meg a hugomtol "megorokoltem" egy Ignis-t, o maga vagy 6 eve nem is vezette az autot, neha kerulok azzal is egy karikat, ilyen tipikus gyros-hoz elugros, vagy belvarosba sietos celjarmu
de nyugodtan maradjatok csak a nemet meg japcsi technikaknal fel hype-lva azok arat a hasznaltpiacon, majd mi veszunk occcsoe digojarganyt -
hobizoli
nagyúr
válasz
macilaci78 #208785 üzenetére
1 misit rakd hozza ehhez es vegyel egy 6-7 evvel ujabbat
multkor neztem meg egy YT vlogger videojat meg tavajrol, ott is 1+ misi lett ratapsolva a ~22 eves PD motoros B5.5-s paszujkara, ami amugy er a hahu-n kb 600k-t
csak a hengerfej teljes felujitasa volt ennyi, a motor aljahoz hozza sem nyultak
PD elemek felujitva, uj hidortokek, uj veztengely, uj veztengely csapagysor, mindenhol uj tomitesek, csavarok, munkadij stbstb
se egy gyuru csere, se egy fotengely nyugvo es hajtokar csapagysor csere nem volt benne
ja meg a fektarcsak+betetek is ki voltak cserelve, meg a vezereles, +olaj +szurok
es nem is volt nagyon szar, csak fruttizva befustolgetett feketen
nem mondta meg a pontos osszeget, csak annyit, hogy 1 millio felett volt ez a szerviz, szoval lehetett 1.2misi koruli is -
hobizoli
nagyúr
válasz
slett27 #208762 üzenetére
Bp-n tudnek kit ajanlani, de nekem o akkora tavra van, hogy kb oninditoval is oda tudnek menni hozza
csak digoverdakkal foglalkozik
nemtom egy ilyen vezerlescsereben amugy mi az a nagy trúváj, amitol arrafele ennyire be vannak serulve
a vezerlest jelre kell rakni, a vezermutengelyhazon van egy szereloluksi, oda be kell tekerni ekkor egy csapot, ami igy ezzel ebben a pozicioban tartja veztengelyeket (fogaskerekes athajtas van, mert a szij csak a kipuff oldalit hajtaja meg, szoval meg athajtos lanccal sem kell keccsolni)
utana feszto kilazit, szij le stb
na most akinek ez nem megy "autoszerelo" letere, az nagyjabol kb menjen el inkabb a mekibe krumplit sutni
ja lehet meg kellett volna venni mar ehhez is 1x ezt a vezerlesrogzito cuccot, ami egy lassan 30 eve gyartasban levo motornal szerintem mar egy reges-regen megugorhato tema lett volna, es egy lekotsegelheto "beruhazas" is, meg eleg gyakori motor is egyebkent, ezittaz: [link]
futomunel sem vagom mitol kell beszarni annyira, elol 1-1 lengokarral van tobb, mint egy McPherson futomuvesnel, mert van felul is egy, azaz ket csavarral kell tobbet kitekernie a levegoskulcsnak
fuuuuuu
nem mintha pl a Passat-nal ne lenne ugyanigy, aminel ugyanezek erre nem sirdogalnak be
nekem anno 5 hengeres 2.4 10v JTD Marea SW-n is megcsinaltak a helyen a vezerelescseret, pedig gyari ajanlas szerint ki kell hozza venni a motort
az ugyanez a motor valojaban +1 hengerrel: [link]
reggel odavittem, koraeste elhoztam
ott az a trukk, hogy fellazitjak a motor-valto tartobakokat es egy erre csinalt "gordeszkaval" mentirany szerint balra eltolhato az egesz par centit, amivel hozzaferhetobbe valik az dolog
a 8v/16v-nel meg nincs ott ez a +1 henger, de a valto az ugyanott van abban is, azaz a vezerles oldalon van ehhez a mutatvanyhoz vagy 15-16cm szabad hely -
hobizoli
nagyúr
válasz
slett27 #208755 üzenetére
mit kell rajta "megcsinalni"?
egy vezerlescsere meg azert nem egy ordoglakat ezeken
147 semmelyik evjarataban es motorverziojaban nem volt M32/M20-s valto, csak a Fiat Powertrain C530 es C630-s
ezeket onnan lehet felismerni, hogy a R a 5. alatt van jobbra-hatra, a 6. meg felhuzogyurus nagyon-jobbra hatra, a 6. mellett
a M32/M20-nal az R balra-elore van az 1-s mellett
a kormanyszervojuk meg az oldschool hidraulikus, nem olyan elektromos, mint a mk2-s 188-s Puntoknal
a 2006 utaniakban mar van Swirl lapatsor meg a DPF is (enyemben nincs egyikse, mert ennel idoben korabbi), de ezekre az szokott lenni a megoldas, hogy vezerlescserenel a szivosor egyuttal kicserelodik a facelift elotti 140loeros 147/156 16v alu szivosorara, ami kb 10k, ez abbol ez hianyzik kompletten
a DPF-t meg kiirjak, de az sem szokott surun megbenulni ezekben
2006-tol kb minden dizelben van DPF
egyebkent az enyem meg ugy is Euro4-s, hogy gyarilag nem DPF-s -
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #208691 üzenetére
jajaja, par eve a jobb elso rugo az Ignis-ben is el volt torve...akkor volt benne ~125-130k km korul
es nem ult le tole az auto jobb elol, meg semmi hangja nem volt2 toronycsapagy, 2 elso telo, 2 elso rugo hopp
veletlenul vettuk csak eszre a gumisnal, hogy dikk az a rugo de furan nez ki ott
...aztan 3 darabban jott ki -
hobizoli
nagyúr
válasz
Tothgera30 #208670 üzenetére
igazabol ez nem kopogott, csak 17 eves, es egy specko NKH muszakira ment a Mozaikba'
es nem volt ismi ra, en vittem oda szemelyesen
ugyhogy annak tenyleg mindenhogyan IS rendben kellett lennie
a lengokar szilentgumik mar repedezettek voltak, de egyebkent nem logott, viszont egy lengokar meg 5500Ft volt hozza, a kormanyosszekoto darabja is vmi 3k, es ugy voltam vele, ezen ne muljon mar...
gumi fekcsovek is vmi 4k/db, kivulrol elegge repedezett voltak mar ennyi idosen, a Mozaikban meg ez tuti bukofaktor lenne elso ranezesre is
a jobb hatso fekmunkahenger szivargott, a fekdobok kopasi mereten voltak, fekpofak majdnem teljesen a hordozoig lekopva, szoval a veget jarta ez is
a fekfolyadek is sok-sokeves volt mar (....kb a gyari), megerett a cserere egyebkent az is, igy meg egy huzatra meg volt ez is
mondjuk meg is mondta a vizsgaztato, hogy latjuk, szepen fel lett keszitve a vizsgara, es minden rendben volt az autoval
ja meg uj teligumikat is vettem ra osszel 82k-ert (Toyo S944 XL 175/65 R14) -
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #208668 üzenetére
az a Saxo is 20+ eves
a valtohoz meg ~160k a nagy csapagyas orokelet upgrade kit [link]
hat igen, gyenge a fizetotaller...
csak kulon az eredeti meretu csapagyak a fele sincs, de ahhoz is le kell venni es szetboritani, szoval a munka kb ugyanannyi vele
de ahhoz kepest, hogy vki meg 300k-ert ujittat itt fel egy adagolot...
hat nemtom, hogy amugy ebben mi az ingerkuszob feletti, amikor manapsag egy DMF + kuplungcsere is siman tud lenni 3-400k, es DMF 15-20 eve a benzineseken is elofordulgatott mar
kollegamnak a 9 eves 122lojjes 1.4 TSI-n 380k volt most a turbocsere 3 honapja, az olajfogyi nem szunt meg tole, ugyhogy a motorra kapott most egy 1 millios ki-szet-ossze-be ajanlatot ...plusz ami kozbejon
ez most meg emesztodik nala egyelore
na most akkor hol is tartunk az ingerkuszobbel?
a benzines 147-emen a minden szuro es olaj + a teljes vezerlescsere, elso-hatso fektarcsak+betetek volt ~330k ket honapja
1 eve nyaron Ignis 1.3 benzin: bal elso kerekcsapagy + csonkallvanya, elso-hatso gumi fekcsovek, fekdobok, fekmunkahengerek, fekpofak, elso fektarcsak + fekbetetek, fekfolyadek csere, elso lengokarok, kormanyosszekotok, + futomuallitas, szurok, olajok, segeduzemi szij + feszitoje... hopp 300k
...oszt egy f.szom Ignis
nem mellesleg az a bal elso kerekcsapagy most volt benne harmadszor cserelve es 140k km van az autoban
65k-val vettuk, azota a harmadik, a masik 3 kerekcsapagy meg a gyari benne
mar azert csereltettem ki a csonkallvanyt is, mert ha az a gorbe, akkor attol is szetmehet -
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #208665 üzenetére
kasznijavitas minden autonal ~ugyanannyiba kerul
amugy pont az a legdragabb resze egy autonakes akarhogy szepitjuk 20+ eves koru autoknak mindig van vmi javitandoja mar a boden is
amugy ezek a szivodizeles SDI nyekergesek meg valahol azert viccesek
vagy az ujabbakkal sokkal tobb a gond nemet vonalon?eszik 6 litert, en a 150lovas 147-l 6.5-l jarok el Bp-n es kozvetlen kornyeken hasznalva, es tuti egy dimenziougras ahogy megy, ahhoz kepest
az automata ket zonas digit klima ki sincs kapcsolva benne soha es 17"-s 215-s gumikon fut, 3500-nal ~175-t megy 6.-ban, akkor ir a BC ra 7.8-8-s pill fogyit
vmi 15"-s otvarsaggal, ami egy SDI-n is szokasos lenne, 6 alatt is lehetne ez is, klima meg azokban felejtos, meg a hoki manualis is2017-ben vettem, azota a 3 turbocsove lett benne kicserelve a motortereben meg 2018-ban, ami "elromlott" benne ennyi idos korara
vezerlescsere nyilvan el volt kovetve a vetelkor, de ezenkivul "motorhiba" semmi
egy izzitasra indul telen minusz tizensokokban is hajnali 5-kor, EGR sincs lefalaztatva/kiiratva, Swirl es DPF meg ebben nincs még
a kuplungja is az amivel vettem, DMF is, a fektarcsak voltak elo-lhatul cserelve a betetekkel mar, de az kopo cucc mindenen
a motorburkolata is csak siman poros, az akksirol vettem le a burkolatot a multkor bebikazni egy szomszedot...
klima is amiota megvan ujratoltes nelkul muxik bennena?
es frutti 460k-ert vettem az autot + behoz + honositas
vezereles meg mindenen cseres, amikor megveszeditt meg a CH rendszamtarto tablicskuval meg a hatsoulesen es a csomiban a teligumis kerekekkel, mert ennyiert meg az is volt hozza, amin all az meg a "TI" gyari alufelnije
-----
egy 1.3JTD 188-s mk2 Punto vagy Grande Punto 4 alatti atlag fogyival elkavirnyalgat orszaguton, es nem egy betegagy a motor se, kiscsillio ceges Van bodes vasban van teruleti kepviselok meg pizzafutarok segge alatt...es mennek
aki sokat megy, annak megeri a mostani dizel araknal, mert az elromlas csak egy lehetseges kiadas, a plusz fogyi meg nema 70-75lovasokon meg DMF sincs, meg az 5-s valtos, ami nem a M32 valto kisebbik, M20-s tesoja, szoval az siman veheto
de nem 125-130Nm a nyomateka, mint az SDI-nek, hanem 180-200Nm, es lejjebbrol is tudja, ami rohadtul nem mind1 hasznalat kozben, foleg ha klimazol is, lightosan megiratva meg 230-240Nm is kijon belole csipobol
nem kell fosni tole, siman birja
gyarilag volt belole 2007-2010 kozott a Lancia Y-ban 105 loeros is: [link]
es a digok ugy huzzak 170-180lora ezeket fika modokkal, mintha kotelezo lenne
a 3 hengeres 1.4TDI a kanyarba' sincs okosithatosagi szempontbolde az M20/M32-re is reeeeg megvan mar az okossag amugy, csak ugylatszik odaig meg nem sikerult eljutni
mindenesetre amivel tobbe kerul egy azonos kategoriaju evjaratu/felszereltsegu nemetvagen ugyanerre a celra, abbol az M20/M32 valto update-lheto orokeleture
max azokban meg majd mas vmi fexik le
de ha nincs nyugje, akkor csak siman tul kell tolteni ~2,8literre, osztjoidoamugy vhol szanalmas az, hogy amikor egy nemetvagenben rogyik be vmi tobbszazezerert az el van bagatellizalva, de ha egy franszoaban vagy digoban egy fele annyiba sem kerulos "hiba", akkor arra mar egybol megy az agyhalal
-
hobizoli
nagyúr
válasz
ZolkoW #208661 üzenetére
akkor az meg a TDDI motoros
de amugy pont ezt mondtam
20+ ev koruli adagolos dizelnel egy rendes felujitas meg pados bemeres 2-300k-s buli
...es egyre kevesebben foglalkoznak vele
vmihez mar potalkatreszt sem lehet rendelni
CR dizelnel regebbi technikat nem eredemes venni mar -
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #208640 üzenetére
igazabol ezekre is olyan siman ra lehet tapsolni 2-300k-t, mint a huzat
de legalabb oregebbek is -
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #208555 üzenetére
lassan nem a felszereltseget kell nezni, hanem a melyik motorral gyartottak a melyik honapban, meg a melyik muszakban
ez egy rohej -
hobizoli
nagyúr
válasz
Weareus #208522 üzenetére
mk2 Punto 1.3JTD
orszaguton 4 liter alatt elpotyog, meg van benne 2-4 lufi, ABS
sulyos evekkel ujabb vas, kevesebb futassal
es nem gond vele egy tgk elozese sem, mert van 180-200Nm nyomateka, szemben pl a szivodizelekkel, amik kb 100-110Nm-t tudnak
plusz ez mar egy DI motor, nem elokamras dizel, amiket sokkal konnyebb hengerfejesiteni
adagolo felujittatasa mar tobbe kerul, mint egy masik CR pumpa
ezeket mar el kell engedni -
hobizoli
nagyúr
válasz
imyourfriend #208444 üzenetére
az nem veszes, a Peugeot RCZ-R 1.6T-bol volt 270lo 10+ eve
-
hobizoli
nagyúr
válasz
grizlisandor #208440 üzenetére
meg az repedesre hajlamos dugo... vagy csak siman eltorik a gyűrűgátnál...
-
hobizoli
nagyúr
meg lehetett azt csinalni jora is, mert masoknak ez megugorhato tortenet volt, csak vhogy a VAG-nak ez sem sikerult
pl M13-s motorkodos vasalo Swift/Ignis is lancos vezerlesu, es semmi baja...
a lancot a vezermu meghajtasanak nyomatekigenye terheli, nem a fotengelyi motornyomatek -
hobizoli
nagyúr
válasz
grizlisandor #208437 üzenetére
vhogy 2013-14-tol meg mar szijas lett az is
mondjuk eleve nem ertettem ezt lancos a keccsolesuket, amikor elotte huszon-harminc sok evig szijas vezerles volt mindenen....minek kellett ez?
azon kivul az 1.4 TSI-nel a olajfogyi tud lenni meg ismert nyuglodes
kollegamnak az ilyen verdajara most kapott egy 1 millios javitasi arajanlatot, a turbot 380k-et csereltek rajta mar 3-4 honapja, es nem attol fogyott az oil belole... egyelore meg emesztes alatt van a dolog
mondtam neki azt a PCV szelepet probalja meg elobb, hatha, mert az is okozhat ilyet, ha nem mukodik -
hobizoli
nagyúr
válasz
cappa72 #208435 üzenetére
azt leirtam elobb:
szijas, es nem DI
vezermuszijcserehez vizmpumpaval megall ~50k-bol az alkatresz teliaron
egy epkezlab szerelonek meg 1-2 ora alatt megvan a csereje
a szivosor befecskendeze miatt sosem kormolodik le a szelep, min pl a Pug/BMW 1.6T Prince meg a hirhedt 1.2-1.4 TSI motoroknal, nem kell par evente elvinni diohejas tisztitasra hordani ezert, mert minden ciklusban lemossa feluletet az injektor es az EGR altal visszavezetett kipuffgaz nem tud lerakodni hova
korai TSI-knel nem csak a lanc volt hajlamos megnyulni, hanem a vezermu lanckereken a fogakat is lekoptatta ami meg egyben volt az u.n. "okoskerekkel"
(u.n fazisszog modositassal szelepvezerelest mododositottak elfokolodik a vezermutengely a fotengelyhez kepest bizonyos uzemallapotok eseten ECU vezerelten)
na csak az a cucc 180k-ba kerult hozza
kesobbi verzional mar volt kulon-kulon lanckerek meg az vez.mod cucc is
es nem feltetlenul ment az 100k+ km-t a lancos mivolta miatt, siman volt kompletten cseres minden IS mar 40-50k km-nel mar, vmi mar elobb is
es azert ez az okoskerek meg a lanc, vizpumpa stb munkadjjal alulrol karcolja a 300k-t, akkor khm...
vmelyik BMW motornal ugyanez ugy van megoldva, hogy a fotengely vegen a lanckerek az nem cserelheto, hanem a fotengelybol van kialakitva
azaz ha a megnyult lanc megcsamcsogja a lanckerek fogait is, akkor konkretan ott fotengely csere van, es az ugy elegge hello arban... -
hobizoli
nagyúr
válasz
la_cc #208422 üzenetére
hat a TJET-l pont qrva nehez aknaba lepni
ez alapvetoen meg a 80-s evekben megdizajnolt FIRE motor egy 16v hengerfejjel es egy csigaval
letezik belole gyarilag 200 loeros is, es messze nem az a vege a technikanak
szijas vezerlese van es nem DI motor, azaz meg siman a szivosorba fecskendez be -
hobizoli
nagyúr
1.3JTD-kben 300ezer km felett kibirt
nyomateka annak is van annyi, mint a TSI-knek
de igazabol nem is a motor fotengelyi nyomateka baszkuralja ezt, hanem a vezermu meghajtasanak a nyomatekigenye
mondjuk fura, hogy ez mellett megis a kis occso dizel digo retekben birta tovabb, pedig ott tuti erosebbek a szeleprugok is, meg a nagynyomasu szivattyuja sem csak 200bar-t kell, hogy eloallitson.... -
hobizoli
nagyúr
válasz
imyourfriend #207806 üzenetére
tul sokan nyaltak mar be ezt a most volt cserelve a vezerles dolgot, aztan meg ja megse
ugysem lehet behajtani az elozo tulajon a kart...
csak ezt nem szeretik maga csinaltatni, mert draga, igy sporol vele, hogy olyat vesz amin allitolag ez meg volt csinalva...aztan meg jon a feketeleves
ez meg volt annyival olcsobb, hogy belefert, masok a sima 1.6-t aruljak ennel tobbert, LPG meg ilyen felszereltseg nelkul is, a vezereles meg tobbi meg ahhoz is pont ennyi
a kiegyensulyozo tengely az a 1.6-ban nincs, csak a 2.0-ban, de annak a szija frutti
LPG-t egyebkent 3 eve raktak bele, szoval eleg uj benne az is
volt egy masik is 1.05M-ert akkor, de az 3 ajtos volt es fekete...
fekete autot meg nem veszunk, mert 2-3 naponta lehet mosatni
LPG amugy nem volt szempont, csak benne volt
sot, nem is volt benne hirdteesben sem, hogy LPG-s, csak ott neztem, hogy dikk ezmiez
kerdezte tolem a szerelo is, hogy es mennyit fogyaszt igy LPG-vel?
annyit mondtam neki erre, hogy amig nem csinalod meg rajta a vezerlescseret, en nem megyek vele sehova
annyit mentem addig vele, hogy hazavittem a szomszed keruletbol, a szerelo meg gyalog 8-10perc, kocsival 2perc tolem
a vizpumpat ennel a motornal a vezerles hajtja, nem kulon segeduzemi szij van ra, mindenkeppen cseres, mert ha megall a vizpumpa leszaggatja/megzabalja a vezermuszijat
a Pratola Serra motoroknal az osszesnel igy van, ilyen a JTD is [link]
de ez igy is van rendjen szerintem
Punto-nal vezerles az csak a vezerles volt, a generator, vizpumpa, szervo az egy masik szij volt kulon, a klima meg egy harmadik
de ott is vezerlessel egyutt cseres a vizpumpa is
lehet sporolni vele, de duplan szerelni meg tok hulyeseg
ugysem megy el ket vezerlesi ciklust a vizpumpa se
60k ennel a vezerlescsere periodusa, 182k km van az autoban
ugyhogy ez pont cseres is volt -
hobizoli
nagyúr
válasz
tboy93 #207795 üzenetére
fel eve vettem egy 147 2.0 TS-t LPG-vel
600k-ba kerult
kereskedesben(!!) volt ennyi, es megmondta a muki, hogy akksi KO, meg vezerlescsere esedekes
akksi tenyleg rottyon volt, elhoztam 2 nap mulva be sem birtam inditani, vizpumpanal meg szivargott a hutoviz
elozonap delutan vettek be, reggel mar ott voltam erte
az akksi barmiben megbenulhat, vezerlescseret meg akkor se hagynam ki, ha maganszemely elado aszondja, hogy bááááttya, 1 eve volt cserelve
gyari Bose hifi + CDtar, borbelso (hibatlan), 4x e.ablak, tempomat, ketzonas digit klima (mukodik), gyari 17"-s TI felnik, gyari 16" alufelnik voltak hozza
mondjuk a gumik kopottak minden
de mindene mukodik, hibakod mentes, futomuve sem kopog
facelift-s bodes mar
hatso loki egyik sarkan van egy huzasnyom, vki parkolaskor meghuzta, de ez a leszarom kategoria kb ennyiert
volt egy vezerlescsere rajta, gyufak, segeduzemiszij, olaj + olajszuro, pollenszuro, legyszuro, hatso fektarcsak +betetek, elol csak betetek, mert ott tok jo meg a tarcsameret..... 360k
fek nem lett volna meg annyira cseres hatul, mert volt a beteteken meg volt kb 1.5-2mm koporeteg, meg a tarcsa is par tizeddel a kopott meret felett volt, de nem erdekel.... csere
ha mar ott van vezerlescsere miatt egyebkent is, akkor frutti ido kicserelni felemelve -
hobizoli
nagyúr
válasz
KubanitoS #207752 üzenetére
mondjuk a dizel motor igazabol nem nyomatekos
egy azonos ccm-s benzinesben mindig, tobb a nyomatek
1.9-2.0-s szivodizel tud ~130-140Nm koruli nyomatekot, egy ennyi ccm-s szivo benzines meg 190-200Nm-t
130Nm-t 1.4-s benzinesek is szoktak tudni
turboval nyilvan mas lesz, de a turbobenzin is kajakabb
ezelott 30 evvel egy Escort RS Cosworth 227lo volt meg 305Nm az YBT motorral, a dizelek meg most sem tartanak ennyi paripanal
csucsnyomatek ertekben lehet, de a benzines 1.5x feljebbre forogva tobb nyomatekot csinal a fordulatbol a kerekre a rovidebb valtojan ...ezert is nagyobb az lojjerore
dizelt azert "szeretik" hasznalni, mert szegeny keverekkel, azaz légfelesleggel is megy, mivel az egy mennyiseg szabalyzott rendszer
a benzinmotor meg minosegszabalyzott es az oxigenre korrigalodik az uzemanyag
azaz ha tul-intercoolerezed a benzinturbost, az telen lezabalja a gatyadat is
regen ezert volt a legszurohazakon egy teli-nyari allas, amikor telen a kipuffleomlorol szivja a levegot, hogy azzal felmelegitse kicsit azt, nyaron meg vhol a fenyszoro mogul -
hobizoli
nagyúr
válasz
Luck Dragon #207756 üzenetére
1.4 8v az az olasz fiatalszabaly miatt lett csak
23 evnel fitalabb nem vezethet 80 loeronel erosebb autot
....lehet 22 ev ez a korhatar
de a popularisabb digo tomegautokbol mindig van ezert egy ~80loeros is -
hobizoli
nagyúr
[link] - Electric scooter battery swap in Taiwan
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tboy93 #206538 üzenetére
azert elnezve a jurgenvagen csoportokat is, ott is vannak elektronikai hibak, csak kifele megy vetites, hogy aaa az csak franszoa meg digo autoknak szokas
de vhogy azt meg mindig tudjak, hogy ki a legkozelebbi kiolvasos emberke, meg mit hol javitanak, meg hol szokott lenni bontoban ez vagy az meg mennyiert, meg fejbol irjak mi a MAP szenzor Bosch szama
a dizel tunner csoporton meg kb sirok a rohogestol
van az autoban 7 szal elektronika a vilagitason kivul es meg az is elromlik benne
a VAGCom a zisten, lassan en is tudom mar csak olvasgatva a csoportot, hogy melyik meroblokkokban mit kell(ene) latni, hogy jo legyen, meg elsore induljon, meg ne akarjon leallni
ehhez kepest sugarban kopodosik egy CANbus rendszeres autokat, nekem ketto is van es egyiknek sincs semmi baja
mondjuk nem is nemet egyik se
meg nyilvan nem veletlenul akarjak meg a villanyadagolot is kivakarni az autobol igy 2022-ben is es mecha-sra visszabutiani... biztos mert nincs vele semmi elektronikai gond
legtobb akkora egy kamugep, hogy meg maganak is hazudik, mert arcvesztes lenne bevallani, hogy ez se mas igazabol, sot...
latom a nemetautobuzi kollegaim mit elszopnak ezekkel a sosincssemmibaja autoikkal, csak benne all tobb milliojuk, aztan meg a felesegtol vagy rokontol kolcson kert autoval kell jonni dolgozni, mert a csucstechnikat 1+ honapja nezik mi a baja, meg mar 400k-ban van es ugyanazt produkalja
ha az eletet is rakolti akkoris ott kell alljon, hogy a szomszednak megmutathassa -
hobizoli
nagyúr
ja
sogornak is van egy F31 335XD-je, havi atlag 150k borul ra
ha eppen 3 honapig nem, akkor 4. honapban keri a 5-600k-t akarmire
egy igazi penztemeto
2 eve marciusban vette, azota 3.5+ millio ment el ra
most ket turbo felujitas 450k-t mondtak neki, en erre azt mondtam inkabb szamoljon ugy, hogy 600k lesz az
erre vigyorogva demiéé? mert meg nem volt olyan szereles ezen az auton, ami az elore besaccoltbol megallt volna, mindig 20-30%-l tobbe kerul vegul, mert ja meg ezt is kellett, meg ja meg azt is
meg mondtam mar neki tavaj azt is, hogyha ennyire szerelmes ebbe a bodeba, akkor vegyen egy 316-318D-t ugyanebbol, ami 115lo ill 143lo, azt megiratja 160+ lora, 160-170-t-az is siman tud menni az autopalyan, pirosnal meg a dugoban meg pont qrva mind1 mivel all
de egy 5 millio lenne a zsebeben mostanra az ardiffi meg a fenntartasi koltsegek miatt
8-9k EUR-rt van ilyen auto -
hobizoli
nagyúr
válasz
KubanitoS #206500 üzenetére
ruppotlankodo gyartok ahelyett hogy modern gyartastechnologiasval gyartott chip-t vennenek, ragaszkodnak a regiekhez, amibol egyre kisebb volt a gyartokapacitas is egyebkent is, aztan a Covid miatt visszamondott mennyisegek miatt meg az is sokkal kevesebb lett
erre mondta egy vezeto inteles 1+ eve, hogyha nem 15-20 eves gyartastechnologaiaju csippekkel akarnak ezt megoldani, hanem az annal csak par evvel ujabbakal, akkor egyetlen silicium wafer-bol 50x annyi chip is kijonne, mint jelenleg
20 eve 180-130nm-s processzork voltak, ma 7nm-s gyart az AMD
egy 32-22nm-s technika sem tul regi, de a Pentium 4 / AMD K7 korszakuanal lenyegesen ujabb
ehhez ujra kene validaltatni az osszes chipet persze, de ere azert volt eleg ido mar
sokkal tobb auto el tudnak adni igy, mint most, szoval megerne igazabol, mert a gyarnak akkoris van egy alap fenntartasi koltsege, ha nulla autot csinal, sot igazabol akkor a legdragabb
beszallitoval ragjak vegig, a plusz koltseget a vevo meg ugyis kifizeti, ha nem 1.5 ev, hanem 2 honap mulva auto kap mar
erdekes, a Tesla nem szopik ilyennel (sem), mert ok maguk tervezik a chip-t is, es nem regi technologiaval
a Plaid-ben a UI hardvere egy mai modern konzol MIPS-t tudja
ott a maga a gyartosor kapacitasa a tenyezo csak
nekik miert eri meg egy kicsit tobbet invesztalni ebbe (is), hogy ne 2+ eves varolistak legyenek? -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #206112 üzenetére
az 1.3 JTD az hengerenkent 4 szelepes, emiatt magasabb rpm-n kevesbe meredeken esik a nyomatek gorbe, mert jobb hatekonysagu a toltescsere, nem "fullad" bele az egesterben bentragado elozo ciklus kipuffgazaiba es a magasabb EMAP-ba annyira
egyebkent max 200Nm-t tud, mint egy 90lovas 1Z 1.9TDI is pl
letezik belole meg egy 105 loeros kivitel is a Ypsilon-ban
meg egyes kivitelek leteztek 6-s valtoval is, pl a Grande Punto-ban, ami miatt rovidebbek tudnak lenni az egyes fokozatok is, mint egy 5-sel, amivel tobb nyomatek jut a kerekre is egy adott fokozaton belul, es lelkesebben porog le -
hobizoli
nagyúr
válasz
Zotyipotyi #205882 üzenetére
szerintem muanyag takaro burkolat az
-
hobizoli
nagyúr
[link] 911 Turbo S (type 992, 3.7 biturbo DCT) vs Model X Plaid
-
hobizoli
nagyúr
idézet: " A zöld rendszámos gépjárművek után jelenleg 0 forint a gépjárműadó (teljesítményadó), ami jelentős megtakarítást jelent, tekintettel arra, hogy a hagyományos motorral szerelt járművek után az autók életkorától függően 345-140 forintot kell kilowattonként, évente megfizetni. "
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
Lüszi, Tékánne, Pléd
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Vismajor01 #204978 üzenetére
ja csak ezt a 3.5x-re veszed, hogy annyit forogjon is melle, mint a dizel, akkor a kihajtason lesz a 400Nm-bol 112Nm
azaz annyit tud egy 1.2 16v szivobenzin is
wooow -
hobizoli
nagyúr
válasz
szabonagyur #204857 üzenetére
szerinted azt az olajat a honda gyartja bele...?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Paxker315 #204779 üzenetére
jajaja
amikor a FB-n azon nyigott vki, hogy Bp-n cangazva tobbszor elofordult mar, hogy eltort a karbon felnije, es fuuu
1. Bp-n utjain ugy en bloc ki az a hulye, aki karbon versenyfelnivel teker?
2. csipkebokor vesszo
3. Bp nem edzeni van...
4. rakerestem a mukira, hogy hatha vmi TdF-s vagy GdI-s csucs vki sipolt be, de sehol nem jegyzik, csak vmi lelkes amator, akinek van erre ammoja, es ettol erzi magat is lenszarmsztrongnak -
hobizoli
nagyúr
válasz
cappa72 #204567 üzenetére
ja en is ahogy odaertem az M1-re Győr-nel, akkor 160-170 lett es M0-g nem elozott meg senki
de azert lassunk tisztan, lassan itt is be fogjak vezetni az atlagsebessegmerest, akkor meg hiaba lassitasz le a fix kameraknal, ha 130 feletti az atlagod, akkor vhol tuti felette mentel
a palyamatrica ellenorzo rendszamleolvaso kamerak meg eleg surun vannak ahhoz, hogy tartosan ne tudj veretni par km-nel tobbet se
mondjuk a sogort se ertem, minek neki a F31 335XD ilyen helyen neki, foleg az mellett, amiket ra kolt, meg annak a havi adoja 180EUR, amikor meg csak a haz elott all, es egy metert sem ment
mert egy húszdével is meg lehetne szegni az osszes letezo sebkorlatot, de az adoja is kisebb, meg szervizei is, meg egy 8-10kEUR-ja felszabadulna, amit azert tudnanak mire kolteniatmentunk Villach-bol Klagenfurt-ba, megy az A2-n 120-130-l, a sebkorlatoknal szigoruan 100-l
erre minek a 313lo biturbo sor6 dizel 8 sebesseges automataval meg osszkerekkel, most komolyan?
ezt meg egy tizenhatdé is tudna kisujjbol ~6kEUR-ert [link]
es arra valszeg nem kellett volna nem egeszen 2 ev alatt 3-3.5 misit ratapsolni a javitasokra -
hobizoli
nagyúr
azert manapsag nem nagyon mennek az emberek 130km/h felett, akkor se ha amugy tudna az auto
decemberben jottem haza ausztriabol, ott 100km/h van az A2-s autopalyan nagyon-nagyon-nagyon sok helyen, tenyleg tempomat 100-l lehet menni orakat es alig eloz meg vki, mert vagy egy alagut miatt van 100km/h sebkorlat, vagy vmi lakott telepules miatti IG-L 100km/h van, vagy atlag sebessegmeres van, vagy csompont miatt van 100km/h, jottem kb 300km-t az A2-n es alig mentem par km-n at 110-120km/h felett, de mas se nagyon akart, es valszeg nem ok nelkul tettek igy holmi A45 AMG-vel se igy meg a A6 3.0 V6 TDI-vel , amiknek a 200km/h-s utazo se kottyanna meg eppen
hugomeknal is Villach melletti telepulesrol levezeto ut Villach-ra 12km-n 3-4 fix trafipax van telepitve, es azert kanyarog is az ut a hegyrol lefele, 920m magassagbol ereszkedik le 450m-re ennyin, szo szerint csak gurulsz lefele, meg bele-bele kell fekezgetni is
meg ott a tolerancia is joval kisebb, meg kifele menet 50 helyett 56-l levettek vmi stajerorszagi falu kezdetenel, ahova egy lejton erkezve gurulsz be (nyilvan tudjak hova kell kiallni...) 50EUR (=18k)
ennyiert itthon meg se buntiznek
szoval lassan tenyleg hiaba vannak 250-300+ loeros meg sokhengeres biturbos autok, csak lepten-nyomon beszopnad veluk
azt a tempot, amit meg legalisan el lehet erni autopalyan, egy sima 1.3-s Yaris is fogja tudni... az 1.0-s az nem annyira -
hobizoli
nagyúr
válasz
7Heads Drago #204523 üzenetére
azert az automataba egy szuro+olajcsere be-beugrik 50k km-kent ~60k-ert, mikozben egy manualban ez frutti, a tizedebol megvan, par perc alatt elvegezheto, sokszor meg konnyebb lecserelni is, mint a motorolajat
vagy ha nem volt megcsinalva, akkor majd az a szerviz buli az elegge karcos lesz, es kifizeti vki akkor egyben egyhuzatra a korabban elmaradt szervizeket is... csak arra kell vigyazni, hogy ne te legyel az a vki
---------------
ez olyan kb, mint turbos autonal a 30k km-s olajcserek temaja is, mert longlife
(aminek megvan a terminologusa, mikor is lesz az is longlife, csak a nagy tobbseg meg messze nem ugy hasznalja....)
aztan amikor jon a turbofelujias/csere akkor kb tiz olajcsere arat kifizeti arra egyben
wow
foleg ha meg a fotengely es/vagy hajtokar csapagysor is elkoszon, es megragja a fotengelyt is melle
akkor tuti nagy biznisz volt, mert az a tiz olajcsere mindjart 30+ is lesz
nem a autopalyan leveretek egy nap 6-800km-s autoban fog elfogyni hamarabb, mert az sokat megy egyszerre uzemmeleg olajjal, hanem aki varosban a kornyeken veri ezt bele, csak kozben 30x indit hidegen ennyi futas km-re, meg sokkal jobban kell nyomnia a gazt, mint aki az uzemmeleg motorral tempomat 130-l 2500rpm-n tud menni 2 oran at, amihez kell ~70 loero -
hobizoli
nagyúr
válasz
hdanesz #204276 üzenetére
nalunk a cegnel NAV rendszamu autok voltak, pedig nem az adohatosag autoi, teljesen mas a cegprofil, es rendesen fel vannak ceglogozva is
ja, es volt belole vagy 30-40db
egy ilyennel jaro dolgozo meselte, hogy egy NAV-s ismerose kerdezte tole, hogyan buliztuk ki mi magunknak ezt a rendszam szeriat
sehogy, mert ez flottas lizinges mind, csak siman igy jottek a flottakezelotol -
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #204107 üzenetére
ez asszem 188-s Punto
tobb lehetoseg is van erre
-pl lehullo falevelektol eldugult esoviz elvezetocsatona az ablaktorlok alatt
-ha szelvedocseres volt az auto, akkor nem sikerult a javitast jol megcsinalni
-ha tetoablakos, akkor a tetoablak vizelvezetoibol nem tud kifolyni az esoviz szinten dugulas miatt
-hifi plusz tapkabelt vittek be utolag, es nem tomitettek jol
hirtelen ennyi -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Tothgera30 #204025 üzenetére
nem toltak le sehol?
varosban? -
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #203983 üzenetére
nemtom, de ilyen motorhibakkal kene kalkulalni egy autonal, akkor keresnek inkabb vmi mast
csapagysor csere
ha ez egy 1.5dCi-n van, akkor ott a vilagvege, VAG-nal icike picike aprocska hibacska
dCi-n 10k km-kent olajat cserelsz elo sem jon ez a hiba mar, korabban is csak a nagyon elnyujtott csereperiodus miatt volt -
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #203690 üzenetére
szervohibas Fiat-t 30k-ert megcsinaljak
(amugy 2 fika 600Ft-s relet kell benne kicserelni)
az meg mindig sokkal kisebb plusz koltseg, mint 350k helyett 1.3 milliot kifizetni -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
KubanitoS #203660 üzenetére
multkor egy FB csoportban ment a milyen autot vegyunk anyanak varosra, 500k-ig
beirom Ignis, atlatni belole a forgalmat, varosba tok jo, nem a foldre kell leulni
erre egy muki: aaaa 500k-et nincs Ignis, normalis Ignis 1.3 milliotol kezdodik
nemtom de 4.5 evesen 1 misi alatt vettuk
de 17 evesen megnezem ki kohog ki erte 1.3misit
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2183, 100% Akkumulátor
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 32GB 1000GB 15.6 új akksi 1év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest