- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
runner 125 #118451 üzenetére
Kar hogy automata, amugy adnam
-
válasz
roberto211 #118381 üzenetére
Állítólag mindig rajta van a lába a kuplungon egy kicsit ha váratlanul be kéne nyomni
-
válasz
#86322688 #118204 üzenetére
Jó, persze, nyilván napi 2x100km pályázásra jó a 10w is (bár azért a full szintetikus olaj még mindig nyerőbb a fél szint. vagy ásvánnyi helyett).
Az megint más tészta, ha olajevős a konstrukció, mint pl. opel ecotec, gyár szerint az 1L/1000km még normális... de ha jól emlékszem VAG-nál is benne van a gépkönyvben ugyan ez
-
válasz
#86322688 #118201 üzenetére
Ja, benne van a gépkönyvben hogy rakható bele 20w is, elhiszem, azt viszont ne felejtsd el, hogy a 15w olaj ilyen az 5w-vel szemben hidegen, amikor is a motor a kopások 90%-t elszenvedi
14 éves autóm nem eszi az 5w-t
állapottól függ nem kortól, 95-ös suzukiba is simán beletölteném az 5w-t. Rohadtul nem az a megoldás az olajevésre, hogy egyre "sűrűbb" olajat rakok a motorba
-
válasz
#86322688 #118198 üzenetére
Az 5w40 hidegen eleve "hígabb" olaj, ergo hamarabb "hígul"
Melegen ugyan olyan viszkozitása van mint a 10 vagy 15w40-nek
Hova tolod az intervallumot? Attól mert 15w olajat használsz még nem lesz jó 3évig meg 25.000 km-ig, sőt inkább rosszabb, a full szintetikus 5w40 tovább bírja mint az ásványi 15w.
"Ezt már mások is tapasztalták, bár az én autómba nem is ajánlják a feszítés miatt a "vékony " olajat."
Ezt se értem, üzemmelegen ugyan olyan viszkozitású az 5w40 mint a 15w40, semmivel sem "vékonyabb" vagy hígabb...
-
válasz
roberto211 #118063 üzenetére
Sajna nulla, de sokkal szebb
-
válasz
!Overdose! #118016 üzenetére
ezaaaz
-
válasz
bajnokpityu #117967 üzenetére
Érdekes
Bár szerintem egy lapatkázott aluval is előfordulhat ilyen
-
válasz
bajnokpityu #117963 üzenetére
"rozsdál pár évesen, és engedi a levegőt"
van itthon 3 acélfelnis autó, télen-nyáron csak acélon futnak, soha nem volt velük ilyen probléma
-
válasz
Champ1on #117853 üzenetére
Mennyit mennel vele evente? Milyen hosszu tavokra hasznalnad? Mekkora auto kell? Milyen kivitel erdekel? 3 ajtos? Sedan? Kombi? Coupe? Vezetesi elmeny vagy praktikum a fontosabb? Fontos az olcso fenntarthatosag vagy meger egy izgalmasabb auto egy kis felarat? Van japan/nemet/francia fetisizmusod?
-
válasz
bajnokpityu #117801 üzenetére
Teknos wax az alja, annal csak komolyabbak vannak. En is ehhez hasonlo dolgokrol beszelek, csak pl. a cquartz nem tunik el 3 mosas utan...
-
válasz
bajnokpityu #117797 üzenetére
1) profihoz kell vinni, ha kell tudok ajanlani innen a forumrol vagy 3-4 embert
2) felvisznek egy reteget, gyari autora meg polir se kell, nem igen lehet elrontani, max ha valaki kezdo es szarul viszi fel akkor nem fed a cucc, ujra kell kezdeni, de "el nem rontja" vele az fenyezesedNem ordogtol valo dolog, viszont nagyon hasznos, vedi az autot az UV-tol es egyeb szennyezodesektol, arrol nem is beszelve hogy mennyivel konyebb lesz mosni az autot utana (mivel nem tud megtapadni rajta a dzsuva).
-
válasz
bajnokpityu #117794 üzenetére
Na ezektol a cuccoktol pont nem kell felni. Ha profi viszi fel es megfeleloen van apolva hosszu evekig megorzi a gyari fenyet az auto
-
válasz
bajnokpityu #117791 üzenetére
1) metállal rendeled
2) utólagos kezelés vásárlás után (pl cquartz)(metálra is ajánlom a kerámia bevonatot)
-
válasz
DeFranco #117696 üzenetére
En most talaltam vegre egy korrekt lakatost, aki nagyon szepen dolgozik. Hollandiabol jott haza nemreg, aztan itthon nyitott egy muhelyt.
Nekem a kovetkezoket kell megcsinalni: Bal hatso ajto alja rohad, kivagja a lemezt, uj lemezt hajlit, visszahegeszti majd visszaperemezi mint a gyarit, ugyan ennek az ajtonak a kozepen van egy horpadas, azt eloszor femig csiszolja, majd geppel kihuzza (nem tom mar mi a neve a gepnek), tovabba a kilincs mellett van egy meghuzas azt is kiszedi, a meghuzas folytatodik a sarvedon, azt is ki kell szedni, a leheto legkevesebb gittet hasznalva. Utana hatso lokos alatt mindket oldalt van 2 lemez ami ossze van hegeszte, belulrol nyomja szet a rozsda. Ezt kivagja, uj lemezt formaz, majd visszahegeszti vegigvarrva, nem 1cm-enkent egy pottyel mint masok
Hatso futomu bekotesi pontokon van kis feluleti korrozio, azt lecsiszoljak, majd alvazvedelem, ugyan ez a kuszobok auto alatti reszeinel. Ezutan kifujjak a hatso sarvedoiveket + kuszobot belulrol uregvedovel, minderrol pedig fenykepes dokumentaciot ad, garanciaval. Fenyezni igy ket elemet kell, az ajtot + hatso ivet, mindennel egyutt 150k-t mondott ra. Oktober 5-re kaptam idopontot
-
válasz
roberto211 #116668 üzenetére
Autopalyan sima 90le 1.4 szivoval nalam megpakolva se okoz problemat 5.-ben egy hosszabb emelkedo, akkor van para ha belassulnak elottem mondjuk 100-ra es onnan kene gyorsitani, de ilyenkor visszagangolok es mar "repesztek" is felfele. Persze nem kerdes, hogy egy 2.0 turbo dizel gyorsabban feljutna, de mar ezzel sem gazos
Azert beb@szna ha mar az erdi emelkedore 4x4-et venne mindenki
-
válasz
Declare #116599 üzenetére
Vezettem már én is turbódízelt, nem mondom hogy nem élveztem
Ha egyszer sok pénzem lesz, családinak hosszú utakra dízel, játszósnak benzin
(#116601) iRico Nem mondom én, hogy az olasz szar. Nekem a legtöbb alfa, fiat nem tetszik, a formájával nem tudott meggyőzni, viszont van egy-két kivétel, pl. a 156 coupe egészen szép.
Mondjuk pont ma a gumisnál volt téma, egyik ismerőse a srácnak vett egy 156-ot, szétszopja magát az ipse, futómű, elektronika, hajtókar
Belenyúlt a szarba szerencsétlen
(#116603) Declare Jóvanna', az új turbó benzin TypeR civicet én se vetném meg, csak nem reális hogy nekem olyan játszós autóm lesz valaha
-
válasz
MunezXBK #116586 üzenetére
Persze, de mivel anyagi helyzetem csak hasznalt autot enged meg, igy nem lehetek biztos benne, hogy az elozo tulaj jol bant vele. Vagy arra gondolsz, hogy kiderul hogy szar a turbo es akkor meg jarhatok vele 1-2-3 honapot?
Roberto: en is szivo parti vagyok
mx5, e46 320i, s2000, nsx johetne sorban
-
válasz
Elektrosokk #116583 üzenetére
Persze, ha belefer
Nekem sajna nem ferne bele, ha tonkremenne mondjuk a kettostomegu vagy a turbo es elo kene rantani zsebbol 200k-t. Hetek-honapok alatt osszerakom, de addig ne hasznaljam az autot? Mostani keresetemhez szivobenya valo
Declare: há nem tom
-
válasz
Elektrosokk #116580 üzenetére
Egyebkent pont most jart ugy egy taxis ismerosom, hogy szar volt a turbo, de azert csak hasznalta az autot es a turbon keresztul elfolyt az osszes olaj (vagy a turbo szivta ki
) es hat mondanom sem kell, hogy olaj nelkul nem mukodik tul jol a motor
Full motorgeneral + uj turbo... 500k-nal tart es meg nincs vege! (kia ceed kombi)
-
válasz
Elektrosokk #116577 üzenetére
A szar turbo miatt ehet sokat, de azert az mar nagyon extrem, ha ilyen mennyisegben kell utantolteni
-
Asszem, topik zárható
Milyen autót vegyek?
-
válasz
Amarth #116465 üzenetére
Hagyd ott, nézelődj tovább
Amikor én néztem 6g civicet és az autó elejéről 2km-ről lehetett látni, hogy törve volt (egyik lámpa fakó, másik új, illesztési hézag egyik oldalt 2cm, másik oldalt 5mm...) a "mennyire volt törve" kérdésre felháborodottan csak annyi volt a válasz, hogy "eeeez? ez ugyan nem volt soha törve".
Vagy amikor rákérdeztem egy másik autónál, hogy vágott rugó van-e alatta (gumi és ív között nem fért be az ujjam) a válasz az volt, hogy ez gyárilag ilyen alacsony
Utána kérdem, akkor ugye ebben 1.4-es motor van? Mondja a srác, hogy igen, 1.4 VTEC. Mondom azt hogy, tudtommal csak az 1.5 és az 1.6 vtec. Válasz: Hát azért mert ebben olyan computer van
Öhmm köszi és amúgy miért ilyen büdös? Csak kell bele egy kis adalék és ki kell égetni
Olajat eszi? Ááá nem. Akkor miért van a nívó aljáig az olajszint?
3. autó, telefonon:
- Üdv xy vagyok bla bla... miért nincs az autó hátuljáról kép?
- Hát mert ronda.
- Jó, de mennyire?
- Nagyon.
- De mégis mi baja van?
- Hát, már majdnem ledobta az összes gittetI love "magyar használtautó piac"
-
válasz
kalmanchris #116370 üzenetére
Persze, ezt aláírom
de azzal sem érdemes vitatkozni, hogy 400-450-ből bőven jobb állapotú F jön ki mint G. Ez az F teteje és a G alja. Jobb autó a G, azon tanultam, faternak meg f-je van, csak szerintem kevés a pénz hozzá. Vagy ha nem para, hogy vásárlás után pár hónapon belül rá kell verni kötelezőkre + erre-arra 100-200K-t akkor ugorjon bele
-
válasz
WOT-H-A-C #116350 üzenetére
Kevés a keret a G-hez. 5-600-ért nem túl fényes állapotúak vannak, arra még tuti költeni kell, utána olajcsere, vezérlés, gumi, átírás és bőven rálocsoltál 100-150k-t. Ennyi pénzből inkább F astra kombit néznék, azt 400-450-ből megkapod és marad a kötelezőkre. Esetleg megane kombi. Vagy corolla kombi.
-
válasz
roberto211 #116336 üzenetére
roberto211 hondán, stift anyáé, szervo nélkül a 42 kilójával annyira nem szívleli
tresh Én az oktatóját lőném fejbe, olyanokat tanított neki, hogy az 5. sebességi fokozat csak autópályán használandó, halál komolyan egyetlen egyszer használták a levezetett 500+ km alatt
Mondom neki tegnap, válts 5-ösbe, válasz: "az hol van?"
Másik kedvenc oktatói tanács, a biztonság kedvéért tartsa a váltón a kezét amikor csak tudja
but why?!
-
válasz
tresh #116329 üzenetére
"turbó az a motorélettartamával egyenlő ha normálisan használják"
Na ja, Te ismersz olyat aki normálisan használja az itt lévő fórumtagokon kívül?
Viccen kívül, én nem. Az összes ismerősöm akinek turbós autója van szarik magasról a turbóhűtésre, melegítésre stbstb
Sajnos nem hiszem, hogy csak nekem vannak ilyen ismerőseim, a magyar nem foglalkozik ilyen hülyeségekkel
-
válasz
tresh #116241 üzenetére
(#116241) tresh thx, addoltam a listámra
(#116242) kalmanchris xsara picassoval az ismerősünk elég sokat szívott, nem biztos hogy be merném vállalni
(#116243) raczger azt a v6-ot inkább nekem
(#116246) rbalint88 volvo, saab költségei azért kicsit odavernének a stift után
(#116247) focvis valószínűleg családban marad, öcsém kapná meg
-
válasz
kalmanchris #116236 üzenetére
(#116236) kalmanchris Lol
Amúgy faternak fastrája van, anyám utolja vezetni, nem szereti azt az autót. 323f-hez mennyire macera mondjuk egy bontott lökőst találni?
(#116237) Declare oh, kösz a tippet, topic zárható
(#116238) raczger Hiába magyaráztam neki
Egyébként ha már francia, a clio is jó lehet nem? VW-től kicsit ódzkodom, fabia jó lehet, kösz a tippeket srácok!
(#116239) rbalint88 Cseszheti a bukókeretet amikor 50-el rátoltak az álló autóra egy másikat és az ütközés erejétől kiszakadt az ülés a helyéről a swiftben... Meg is lett a hatása, nyaki gerincsérv
-
(#116234) Declare igaz
Csak úgy elmélkedés szintjén, anyukámnak mit ajánlanátok 500k környékén? Fapad 2003-as 1.0 swiftje van, úgyhogy elvárás az nem sok van. Biztonságosabb autó kéne, mert amióta csattant kicsit fél az autóban. Szervo feltétel, klíma, el. ablak jó ha van, de nem gáz ha nincs. Jöhet 3-4-5 ajtós, kombi nem kell. Kis ccm-es benzin kéne neki, keveset megy vele évente. Fontos még az olcsó fenntarthatóság, a jó alkatrészellátás, ez ugye a swiftnél 5*-os volt. Faternak is rá kell bólintania.
- Punto kilőve, fater nem vesz olaszt és franciát
- Megane ugyan ezért kilőve, pedig mind a két autó jó lehetne...
- Yaris nem nagyon van épkézláb darab 5-600k környékénTippek?
-
válasz
roberto211 #116231 üzenetére
Összekevered az itthoni árakkal valószínűleg.
Igen én arra gondoltam, hogy itthon 2M+ egy jó e46 320D. Kint olcsóbb, de amit tresh is írt, azt bele kell kalkulálni.
-
válasz
Sutee89 #116219 üzenetére
Nem érdemes behozni 1M-ért 320D-t, mert nem 500k-t fogsz rákölteni
Persze kérdés, hogy meddig akarod megtartani, tegyük fel csak 1 évig, akkor ha behozol egy épkézláb darabot és szerencséd van akkor kihúzhatod az 1-2 évet komolyabb hiba nélkül, ha nincs akkor megkotlik valami és fizetsz. A jó 320D-k általában 2milla fölött vannak, alatta nagy szerencse kell hozzá. A 320i az egyik legjobb, ha nem a legjobb motor az e46-ban, de a jók nagy többségben nem 1-1.5 között mennek.
Hosszútávon jóval drágább a fenntartási költsége a focusnál vagy a h astránál, nem egy kategória. Prémium, ezt pedig az alkatrész árakon és a munkadíjon is tapasztalni fogod.
Nem elrettenteni akarlak tőle, mert nagyon jó autó az e46, csak kicsit több pénzzel kell nekiesni. A futóműve, ereje, jóval több vezetési élményt ad egy H astránál.
-
válasz
Lavidaloka #116071 üzenetére
E46? Akkor belenyultal a joba
Jellemzoen 2M folott vannak a problemamentesek.
-
válasz
MunezXBK #116068 üzenetére
Egyetértek, de az is majdnem biztos, hogy 1.4-1.8 körül nem kap jó 320d-t
Kia ceed pl. szóba jöhet vagy hyundai i30, suzuki sx4, esetleg 7g sedan civic, a faceliftes, bár ebből nincs dízel és a legfiatalabb 2005-ös. Jó E46 320i-t talán nagy mákkal ki tudna fogni 1.8M körül, de a dízelbe nem mernék beleugrani.
-
Hiunday sonatarol mik a velemenyek? Ismeros akar ilyet venni 2.0 motorral.
-
válasz
FrankMonzano #115977 üzenetére
Multkor le lettem oltva a facebookos honda csoportban, hogy 870-ert draganak talaltam egy 5gen civicet, ami meg csak patika allapotban sem volt
23 eves autoert kis rozsdaval azert meredek annyi penzt kerni. Ez a 6gen is hasonloan tularazott
-
válasz
mcmike #115755 üzenetére
Rakerdeztem havernal a dolgokra
Motor szijas, majdhogy mindent kibir, lenyeg a suru olajcsere (10k km). Rozsda a hatso sarvedoivnel es a benzin betolto csonknal jellemzo. Futomuve jo, viszonylag nehez leelni, meg a magyar utakat is birja. Neha elofordulhat, hogy a muszerfalon a mutato elfordul a tengelyen, de ez otthon is javithato hiba
-
válasz
Gergőke88 #115371 üzenetére
10 éves korba lehet nem fog beleférni, de 2M környékén már meg lehet csípni egy 7g typeR-t is, 200 LE. Másik ami eszembe jut és talán egy hangyányit olcsóbb, az e12 corolla TS. Ha német is szóba jöhet, akkor ott a G astra cabrio, ezzel a 2.0 turbo motorral elég durca
A celica is cool, amit Qru linkelt, a corolla TS-be ugyan azt a motort rakják.
-
válasz
corevalue #115027 üzenetére
Én a kia kombi mellett vagyok, egyik taxis ismerősömnek van, elég jó minőségű, tágas kocsi.
Socket A Nézessétek át rendesen, az alkatrész valószínűleg nem 5Ft a mitsuhoz. Egyébként sok gond nem hiszem hogy lesz az 1.6 szívóval, ha normális kezekben volt a gép. Ja és rozsda után is kutakodjatok, japán gépek átka
-
válasz
enginev3.0 #114847 üzenetére
Punto 1.2 8v, f astra 1.4, felicia, mitsu colt, swift, corolla, ezeket nezegesd es ha talalsz egy elfogadhato muszaki allapotban levo autot akkor csapj le ra
-
válasz
Gergőke88 #114826 üzenetére
Nem elég neki, civic méretűt akar, de jó lenne tudni melyik generáció mert pl. a 6 meg a 7gen között jelentős méretkülönbség van... Egy nagyobb benzines viszont 100% hogy nem fog elmenni 5L alatt, az újabb autók már jóval nehezebbek mint 10-15 éve.
(#114830) Gergőke88 az
új benzines autó ami középkat méretű és 5L alatt fogyaszt városban, olyan nincs
-
Srácok, az elején írta hogy Honda Civic.
-
válasz
runner 125 #114638 üzenetére
A pajero nagyon jó kis verda, fater egyik ismerőse tavaly vagy azelötti évben vett egyet 500k-ért és azzal gyűrte le a bamakot családostúl. Jót ment a gép, semmi komoly baja nem volt az úton.
-
válasz
roberto211 #114617 üzenetére
Városban 1-es, országúton 2-es, pályán 3-as?
Végülis a tiltást tempomatnak is fel lehet fogni
-
válasz
oliwire #114610 üzenetére
Nekünk van itthon ezredes stift, nálam 6-6.5 körül kajált az 52 kis póniló, anyunál inkább 5-5.5L között eszik, nagyon függ a vezetési stílustól. havernak van 1.3 8v-je, nála átlagban 7-7.5 körül eszik, a 16v még ennél is többet, nem a legtakarékosabb motor, viszont szedegeti a lábát rendesen. Én amondó vagyok, hogy megéri a 16v, finom lábbal talán 6.5-ből is el tudsz vele járni, viszont ha kell akkor oda tudsz lépni neki. Annyi, hogy ezeket jobban lerúgták, olajfogyasztás is jellemző, az 1.0, 1.3 8v üzembiztosabb. F astra is szereti az olajat, a súlytöbblet miatt lomhább mint a stift, én nem szeretem annyira. Ahhoz viszont kétség nem fér hogy nagyobb és komfortosabb mint a suzuki, talán egy hajszálnyival biztonságosabb is. Alkatrész egyikhez sem horror, bontott is rengeteg van.
Egy szóval ha fürge kisautó kell relatív kis fogyival akkor swift, ha kicsit komfortosabb-lomhább akkor fastra, vagy ha komfortos-odalépős akkor valami 1.8-2.0 motor a fastrába, de azzal kajolni fog rendesen
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X395 - AMD Ryzen PRO 5 I 8GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- LG 32GR93U-B - 32" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- AKCIÓ! GIGABYTE AORUS ELITE Z790 i7 14700K 64GB DDR5 1TB SSD 7900 XTX 24GB be quiet! SB 802 1000W
- Lenovo ThinkPad L15 Gen 2 - 15.6" FullHD IPS - i5-1135G7 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- Gigabyte 15 G5 Gamer FHD IPS 144Hz i5-12500H 12mag 4.5Ghz 16GB 512GB Nvidia RTX 3050 Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest