- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #161939 üzenetére
de abban nem is 3.5liter olaj van... meg nem nyoccvagen
meg az 1.9-be is 5.5-6 liter kell, a nagyobbakba meg 6.5-7 meg 7+,es nem feltetlenul megy el 48k km-t vele, mert a terhelestol fuggoen elobb is kerheti a cseret az ECU
egy korabbi olajcsere meg még soha semminek nem ártott
-
hobizoli
nagyúr
ja
egy ismi kb masfel eve vett egy 2.0FSI B6-s Passat-t
majd kicsereli a vezerlest vmi youtube video alapjan otthon
uhm, jo
na ezt addig halogatta, hogy 2-3 hete az M0-n a vizpumpa beallt vala es lekonyultatta a vezermuszijat
ez igencsak megviselte a hengerfej egyes reszeit------
na meg ez a valtoolaj tema is
hatnemtom, de amikor egyes gyartok 30k-t irnak a motorolajra is es kb mindenki tisztaban van azzal, hogy az igencsak johiszemu adat es igazabol a fele a max, ami valojaban javasolt, en tuti nem varnam meg a valtonal bealmodott 60k km-s ciklusnal sem az 59999km-t
se a Tiptronic-l, se a DSG-vel meg ugy altalaban egyikkel sem, akarmilyen fantaizaneven is fut egy ilyesmi konstrukcio egy masik gyartonalorokeletu hajtomuolaj sem letezik - en muszaki vegzettsegu vagyok, kopasok okozta szennyezodeseket es a hohatasokat nem fogja akarmeddig birni semmi, hiaba is kamillazzak azt ra, az csak marketing
foleg ahol mindenfele csiri-biri szelepek is vannak azzal az olajjal vezerelve, igencsak ajanlott a gyakoribb csereje, hiszen a szelep eltomodik elkoszolodik a szennyzodesektol, es rosszul vagy sehogy nem mukodik, akkor azt sokkal dragabb lesz cserelni, mint csak az olajat lenne párszor egymas utan is akarpl ebben a Passat-ban is meg a kulfoldi tulaj csereltette a valtovezerlo modult vmi potom ezervmennyi EUR-ert
es vajon miert is kellett...hm? -
hobizoli
nagyúr
válasz
ludsimon #161792 üzenetére
a youtube-n ugyanerre a nick-re rakersel kb 90-100 Punto-s drag-s videom feltoltve
altalaban a sarga Bitang van rajtuk, mert mi azt buziztuk, de a turkizzold is feltunik par videon neha
rolam 1-2 van csak, mert en szoktam fenykepezni/videozni - fotosok átkaRaidenADM meg a turkizzold tulajae, ott fokent rola vannak videok feltoltve
-
hobizoli
nagyúr
válasz
ludsimon #161789 üzenetére
Soma-t? latasbol ismerem a Soma-t, szoktunk koszonni, ha osszefutunk vhol veletlenul
azt a feher RS Focus-s Matyi-t en nem ismerem
amikor a Darkfly-sok bemutattak azt az autot egy tok normalis faszinak tunt
amugy azt a feher Focus-t a Raiden 5 ajtos Tesco-ba jaros 1.6-s turbos Punto-ja tavaly nyar vegen megkúpolta, es a Punto 12.2-t tud menni 1/4-n street-ben asszem 196kmh-val
utana gondolhatod mi PM beszelgetesek voltak a FB ejjel 2-3 korul, hogy errol a turkizzold autorol ki mit tud, mert eppen most verte el 2x a feher RS-t... -
-
hobizoli
nagyúr
válasz
bitpork #161781 üzenetére
a dizeltuningot szoktad olvasni a FB-n?
ott direkt oltom oket, foleg mivel a 98% vmi konszern dizelt buzeral, de nagy resze azt se tudja mit csinal igazaboladagolozas 2018-ban
kb mintha turbos autonal a karburatort akarna vki nyomas ala helyezni, mert az injektor azmijaz?csak 5 luksis csucs a jo, meg ha 2x akkora luksi is van rajta, mert az 5 lukas az isten, attol elterni elkepzelhetetlen, hiuaba van 7 meg 8 luksis gyari lukmerettel, ami porlaszt es nem frocskol
reverseflow 8v butahengerfej az jo tuningalap, mert sokan csinaljak
ja, fokent esz nelkul kbpesze mai eszemmel valszeg en sem a PGT 8v SOHC RF hengerfejes motorjat allnek neki hekkelgetni ujra, hanem pl egy 182-s Bravo HGT 2.0 20v-t strokerezve 2.5-re, meg turbo ra es 4WD ala
...vagy egy Stilo 2.4 20v Abarth-t egy sperres 6-s valtovalolcso, alapbol is jol megy, relativ konnyu a bode is, hekkelni se nehez igazabol.... meg olyan jopofa vvvrrrrrr hangja van a motornak is
mint a Totalcar-s Rulettkerek Marea 20v-vel is volt az video az autopalyan odafele menet, ha azt latta vki anno, akkor tudja mirol van szo
"Nascar ghecciiii"egyebkent gondoltunk egy TJET motorra is, hogy azt kene bevagni a 176-s vagy a 188-s Punto elejebe, csont nelkul bemenne, mert a FIRE motort mindlkettoben volt alapbol is, es a TJET is FIRE alapu motor, de igazabol ma mar a Grande Punto se annyira draga auto, abban meg gyarilag is ott van
par ezer EUR-kert van komplett auto kint, es az azert nem ugy torik, ha vmi kivalo kepessegu masik autos neked megy veletlenul, mert benezi a dolgot -
hobizoli
nagyúr
válasz
hacki87 #161779 üzenetére
ez egy sarga (volt), de az is 1.6 volt
meg volt egy masik sarga Abarth bodykit-s 1.4 16v is, azt a 182B6000-s Stilo blokkbol derivaltuk le 1.4-sre (80.5x78.4 1596ccm helyett 80.5x67.4 1372ccm) a drag szabalyata miatt (1000-1400turbo vs 1600-2400 szivo), boldogitani a hongdasokat Kiskunlachaza-n meg Tokol-nmondjuk azt nem tudtuk mitol lett ilyen érces a hangja, mert csak a motor lett kicserelve 1.4 8v-rol erre
a turbo, kipu minden maradt ugyanaz, de sokkal hangosabb is lett
meg meg is neztuk, hogy biztos fent van-e jol a helyen minden...es igena Rteam Laci-s 1.6-s motorja volt regen az enyemben, az a turkizzold 5 ajtos auto amugy 1.2 8v SPI 58lo gyarilag
a motor az CPS kovidugo, H-beam 4340 CrMo hajtokarral, azt meg en rakattam ossze ugy 2007-ben
ott a hatterben latszik az enyem szurke GT is egy pillantra, meg ott van Maria Magdolna is, Marea SW 2.4 10v JTD HLX is -
hobizoli
nagyúr
pl extrem tuning keppen van/volt itthon mk1 PuntoGT, 1.6-s motorral, 2.4bar-n fujva egy GT3076-s csigaval 370lo (86.4x67.4, 1581ccm)
de ez egy SOHC 8v motor, egy buta reverseflow hengerfejjel, ott nincs mit tenni Qrni kell neki a nyomast, hogy brute-force bepreselodjon a levego az egesterbeugyanez a furat-loket arany a Bravo 1.6 16v-bol, de ott mar jobb 16v, crossflow rendszeru hengerfejjel ugyanezt a 370lojjot 1.7-1.8bar-n is tudja produkalni egy ilyen csigaval
"the power is the head"
elotte hiaba van 80mm-s csovezes meg Zil intercooler, ha csak egy 35mm-s szelepen mehet be a levego az egesterbenagyobb legtomegek gyors mozgatásához nagyobb keresztmetszet kell, fordulattal meg csokken az erre rendelkezésre álló időablak
nem veletlenul faragjak a szivo hengerfejekben is csatornakat nagyobbakrameg nem igazan lattam meg olyan 8v motort szivoban sem, ami erosebb lett volna egy ugyanolyan ccm-s 16v-nel, pont ezert
-
hobizoli
nagyúr
válasz
ludsimon #161759 üzenetére
haaat nekem ez eleg karcosnak tunik gyari IC-vel
nem csak a max legnyomas a lenyeg igazabol, hanem a max szallitott legmennyiseg, meg mennyire lehet jól cserelni az egesterben a levegot/kipuffgazt, mennyire jo a hengerfeje ehhez
pl ha kicsi a turbo, felul ki is fogy a szuszbol meg fent meg is fojtja a motort a kipuff resze
a leomlo a turbo utan van, annak az a neve, hogy "downpipe"
ami a hengerfej es turbo kozott van, az meg a kollektor -
hobizoli
nagyúr
válasz
ludsimon #161734 üzenetére
1bar?
a PuntoGT 1993-ban 1.3bar-n jart overboost-ban, az akkori technikai szint mellett is mar
mi meg fujkaltuk 2-2.2bar-l is
es gyari hajtokarral meg gyari dugovalmondjuk az nem is ez az 1.4-s blokk
PGT: 1372ccm, 80.5x67.4, SOHC, 8v, reverseflow head Fiat 128 SOHC
TJET: 1368ccm, 72x84, DOHC, 16v, crossflow head Fiat FIRE -
hobizoli
nagyúr
válasz
ludsimon #161734 üzenetére
ebbol az 1.4-s TJET motorbol van gyarilag 200lo 300Nm-s valtozat is a "500 Abarth SS Asetto Corse"-ban
es az sem a vege meg, azt is lehet okositani meg hova
nyilvan ott mar eleve mas a csiga meg par mas dolog is akar, mint a 120 vagy a 150lojjosban
a 180lovas SS-ben is mar masik csigat hasznaltak a Grande Punto-knal is, az is a gyari upgrade csomag resze volt
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Napfénysüti #161560 üzenetére
Az SR16VE N1 az 125lo/liter aranyt tud, az F20C az "csak" 120-t
-
hobizoli
nagyúr
válasz
hülyegyerek #161557 üzenetére
Az meg annyira nem is.
A N15 Nissan Pulsar (Almera) VZ-R N1, 1.6-bol volt 200lo 181Nm, SR16VE N1 motorkoddal, NeoVVL valtozo szelepvezerles, 2×4 injektor
Ebbol volt egy prolibb verzio is, VZ-R neven, SR16VE motorkoddal ami 175lo 167Nm, NeoVVL, 1×4 injektor
-
hobizoli
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #161041 üzenetére
meg ami nem latszik
nekem a Mariskára adtak egy 300k-s ajanlatot
inkabb eladtam joarasitva -
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #160321 üzenetére
Opel maga csinalta a sajatjait, nem teljesen egyforma Fiat-l a motor
-
hobizoli
nagyúr
nem hiszitek el, de ma végre meglett a rencám a 147-re
ezt a burokratikus balf.szisztani rendszert, ami itt van ez vmi elkepeszto
bemegyek KH-hoz a Marea is ottvolt, kaptam toluk egy bonusz igazolast is anno, gondoltam ott lesz a legegyszerubb felhasznalni ezt a KGFB-t megkotni ra (nem volt meg forgalomba helyezve ekkor meg a 147), mondom a nindzsonak, hogy kene a KGFB hogy lehessen kerni rendszamot
aszondja jo, mi a rendszama a jarmunek
vitakoztunk ott egy kicsit, odajott az irodavezeto is, hogy hat de rendszam nelkul nem tudnak kotni ra
de ne mondja mar, mert okmanyirodaban meg ezt varjak tolem
de nem tudjo, at az Allianz-ba, mert a Punto-meg ott van KGFB-zve 10+ eve, kiulom ott is a sort, ott erdekes nem kell rendszam, DE (es most figyelj...), a vasaralas napjatol szamitva MABISZ dijat akarna ramsozni, ami önmagában 100k++ a biztositasi dijon felul
absz nem erti, hogy de nincs forgalmija se, meg rendszama se az autónak meg, úgyhogy forgalomba se vehet reszt, o fizettetne visszamenoleg, mondván ezt ok mindig igy csinaljak
ott is irodavezeto se ertette meg, hogy ha kivonatok egy auto a forgalomból ideiglenesen, akkor nem kell ra fizetnem semmit
na netrisk.hu, ott van olyan opcio is, hogy kulfoldrol behozott jarmu forgalomba helyezese, es azon belul olyan, hogy nincs meg forgalomba helyezve, ekkor eleg az alvazszam is, a forgalmi es a rendszam helye kihagyhato, es majd kesobb potolhato
es ezek az agyi nyomorekok ezt hivatasszeruen csinaljak napi szinten....fuckyeah
képzeld ha vki nincs ezzel tisztaban siman kipengettetik vele a MABISZ dijat isaz, hogy meg majd mehetek vissza VAM-hoz meg a NAV-hoz mert rossz emisszios kategoriaba soroltak be es ez miatt 2x annyi reg adot kellett befizenem ra, mint amit kellett volna, es amit majd visszakapok kb 2-3 honap mulva kulon kérvényt benyujtva persze, meg hasonlo temak..., mar szora sem erdemes szinte...
ja es kozben okmanyrodaban volt ami technikai zurzavar is, novemberben elkoltoztettek ket epulettel odébb papiron, persze ezt nem lehetett visszarontani csak ugy, kellett hozza ilyen igazolas meg olyan, meg faradj el a jegyzohoz, aki majd ad egy papirt, hogy a 15+ eve kiallitott lakcimkartyad az a valid cimed, de azon is megvaltozott a 2-s lepcsohaz neve B lepcsohazra -nemtom eddig miert volt ez jo igy is...-, csak attol mitol kerulok a A epuletbol a C-be meg ott is masik emeletre...úgyhogy 3 napja van egy vadonatuj lakcimkartyam ugy, hogy ugyanott lakok gyakorlatilag folyamatosan, es egy chr elteres van a regi es az uj kozott
ja es nem csak en voltam ezzel igy, hanem egy tucat emberke koltozott el papiron mashova
az egesz egy utlevel kerelmbol derult csak aki, mert pont olyan kerte, aki "elkoltozott"
nyugdijas ozvegy nenike lakasaban is 6-n laktak az okmanyirodai nyilvantartoban, pedig csorikam 20+ eve ozvegy es egyedul elde senki nem tud semmit, hogy ez mikor lett, meg ki csinalta, de nem hiszem, hogy normalis, hogy egy ilyen dolgot nem log-l a rendszer semmilyen szinten
-
hobizoli
nagyúr
válasz
akooos #158388 üzenetére
Eibach, KW, Weitech...
az ilyen FK meg TA nevu nyomoreksagokat kerülden a Marea-nal kicsereltettem az elso keresztstabilzatort is a BravoHGT-ére (16mm->22mm), hat az elegge kellett volna bele gyárilag is, a gyari lengescsillapito+rugokkal is teljesen mas lett fordulas kozben, nem dolt akkorat a kaszni, hogy leerjen az ajtokilincs, de a rugozasi komfort megse romlott
mondta a szerelo, hogy hatsot is kene, mert ezen az is egy hurkapalcika csak gyárilag (~12mm), de olyan pont nem volt
a Eibach pl csinal olyan elso-hatso kitet is karajabbat sok autóhoz ~350EUR-ert
amúgy a gyari se sokkal olcsobb ujan (a elso-hatso egyben a szilenetekkel), ha elkopik es cserere szorulha ültetve van, akkor rugozas is kemenyebb lesz
mondjuk nemelyik auto uvolt az ultetesert, pl a 147 is gyárilag elegge bokorugro kinezetu, a kerekek fole siman bemászik egy bernathegyitoronymerevito is segithet kanyarodaskor, de csak az a fajta a jo, ami minnel egyenesebb, amiben van vmi göcsört, meg ilyen-olyan kis kanyarok, az fika, mert ott mar tud torzulni az is
a legjobb az, ami 3 pontos es az a tuzfalra is kitamaszkodik, de ilyen fajta nem minden autóhoz letezik -
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #158128 üzenetére
azert ebben nem lennek biztos
egyre dragabb a regi technikát javitgatni, miközben tiz evvel ujabb bontott CR technika is van mar fruttiert25-30k-ert siman lehet venni CR pumpat, es kisebb a valoszinuszege, hogy a felujitasaval kell kezdeni, mivel valoszinuleg sokkal kevesebbet is futott addig
-
hobizoli
nagyúr
válasz
szotyika77 #158049 üzenetére
egy Grande Punto TJET az nem szar pedig kinezetre sem
1.5M-ert meg abbol eleg patent db-t lehet kapni
-
hobizoli
nagyúr
válasz
midnightstar #157798 üzenetére
Bravo TJET Sport 150lo
-
hobizoli
nagyúr
válasz
LuckyL #157815 üzenetére
ja csak vmikor beficcen egy akcio is
azert ~15%-t mar akkor eleve bebuktal amikor kijottel vele a szalonból
ki fizetne ki a zsir uj arat, amit nem o konfigolt ossze, nem valaszthat mar szint se meg az extralistarol neki inkab az meg ez kenepl osszel 5.4M volt a mk7 Golf 1.4 TSI újonnan akcioban
nyar elejen munkatarsam meg 4.5M-ert vette az 4 evest ebbol (120lo, manual)szerinted az hirtelen mennyit is ert akkor mar csak osszel..?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
#94529552 #157707 üzenetére
ez ugy volt, hogy van kint egy magyar muki, aki kint liciteket nez unalmaban, es ezt megvette 1151CHF-ert, aztán van egy trelleres ismije, aki kiment erte es elhozta haza
nem nepper, van normalis allasa kint
csak kiegeszito love, amolyan talalt penz neki egy-egy ilyen autohavercsavoek is hoztak be igy par mk1 PuntoGT-t
vmelyiket 60k-ert vettek meg es siman labon hazajottek az autóval
vonattal kimentek Zürich-be, onnan 20km-re volt az auto
volt náluk egy-ket cucc persze ha szituacio lenne, de nem kellett semmi
aztán volt amit meg szinten egy trellers ismi hozta haza onnan nekik 500EUR-ertpedig egy 60k-s autónál az ember abban sem lenne biztos, hogy a helyseg vege tablaig el tud-e egyatalan menni onerobol
-
hobizoli
nagyúr
Hallelujaaaa...
möggyütt az Euro4 minősítő péppör a 147-re az FCA-tólhát, nem siettek vele, mert még november közepe felé email-ztam be a képeket
majd csak a NAV-l kell leboxolni, hogy a regadó akkor mennyi is
-
hobizoli
nagyúr
delelott beraktam egy 147 1.9 16v JTDm Dyno-s videos mereset a FB-s csoportba
340lo meg 572Nm a kereken mervehallod, olyan massziv kussolas van egesznap, hogy ihaj... van rajta mar 6 like meg 2 komment, a 17200 fos csoportban, maskor meg egy perc alatt van ennyi vmire, ami VAG-s tema
remelem azert nem mentek meg a Duna-nak paran, vagy vagtak fel hosszaban az utoereiket
-
hobizoli
nagyúr
válasz
bitpork #156478 üzenetére
segiteni azon aki mar eldontotte mert mar megvette?
csak nem birom, amikor a tudatlan huszonegy-ket eves kis hulyegyerek akar kioktatni, hogy ez néééémet, es hogy mekkora uberfasza verdát is vett 500k-ert, amikor azt se tudja mi a diffi valojaban TD es TDI motor kozott, azt hiszi ugyanaz a ketto csak az egyikben van intercooler a masikban meg nincs, de majd ok raknak es akkor TDI lesz
de az az elso neki: hogyan lehet felhuzni egy kicsit jobbramegkerdeznem minek vetted meg ezt, ha mar most is keves? szerinted mi lenne valasz
ennyi penzem volt
hat, nyusziful, akkor ennyiert kaptal volna ennel jobbat is, ha nem az lenne a lenyeg, hogy VW jel legyen az elejen, mert kulonben még megszolnak a "haverok" -
hobizoli
nagyúr
válasz
bitpork #156462 üzenetére
kb, mint amikor a dizeltuning csoportban azert menobb a mecha dizel, mert abban nincs elektronika, ami elromolhatna
de erted, van egy diszkrét báj abban, hogy pont a nacziwagenes ervel az elektronika ellen, akiknek elvileg azzal sosincs gondja vele (), es pont a digovagenes meg mellette, akik az elobbiek szerint meg allandoan azzal sz.pnak
de ennek ellenere megis az utobbi ervel mellette es az elobbi ellenehe? azert fura dolgok ezek, nem?
en a ket dízelt hasonlitom ossze, a 1.9TD kamras, adagolos motoros auto, ami 98%-ban full fapad CL kivitel, mert az volt a legolcsobb ezekbol, es annyit elkernek erte -meg ugylatszik még mindig van eleg olyan agyhalott birka, aki ki is fizeti erte...-, amiert egy 2 generacioval ujabb es jóval modernebb, precizebben es teljesen elektronikusan szabalyozott dizeltechnikaju, sokkal jobban felszerelt, jóval fiatalabb 182-s BravoGT JTD-t is vehetne, amiben egy kesz urtechnika van hozza kepest, meg a felszereltsege is egy masik dimenzio
80-100k-t sem adnék egy olyan Golf-ert, pont azert, mert egy reg muzeumba valo elavult szar rendszeru a motorja, meg mert egy tok fapados retek
kb az a szint, mint amikor egy szinten tok fapad szinten halal elavult karbis motoros zsiguliert is elkernek 500k-t
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Integrale #156464 üzenetére
ja
nem ment at a lenyegmeg milyen "jo" az is, amikor rokkan a bode, ami nem sajat hibabol is siman lehet, hanem mert vki nekimegy figyelmetlensegbol, es csori gyerek azert serul meg vagy hal meg benne, mert a hypewagen sokkal butabban torik, mert annyi penzert abbol csak olyan torestesztu autóra futotta
egy 2000 utani "3F"-s autóból, amit ugyanannyiert megvehetne helyette, meg akar siman kiszallna par kisebb izuleti fajdalommal meg rándulással, mert megvedte a NCAP-s bode, meg a 4-6 legyzsak meg az oldalmerevites az ajtoban
ez pl egy ilyen kettesgolfban hol varhato el? -
hobizoli
nagyúr
válasz
bitpork #156451 üzenetére
jaj hagyjuk mar ezt, sorban dolnek meg a valojaban sosem volt nemet megbizhatosagi meg konstrukcios legendak is
amikor a lancot kellett cserelni a masfel eves TSI-n 30k km es uj autokent vettek, akkor ez az elmelet egybol megdolt
egy motor forgattyus-mechanikajanak valodi erejet ott lehet tetten erni, hogy melyiknel kell elobb az uprated, racing cuccokhoz nyulni
egyebkent részerkedve mindenhoz hozza kell nyulni, a japanhoz is, meg a némethez isjartunk ki gyorsulasira jopar evig, eleg hondat (is) lattam leterdelni ott, amiket soha tobbet nem lattunk kint utana meg egyszer versenyen
pedig nemelyiknek csak a motorja 1.5millio felett volt arban, es nem csak ennyi volt mar beletolva a motorterebe osszesen
de a dizel tuning csoportot asszem Te is nezed a FB-n, hat ami ott megy az se normalis
total esznelkul megvesznek barmit,, mind1, csak VAG legyen, aztán majd felhuzzuk
sugarzik rola, hogy azt se tudja mit vett, csak VW jel van rajta elol a hutomaszkon, oszt az a lenyegmondod neki, hogy 350-400k-dert, amit autóra akarsz kolteni, egy AAZ 1.9-s adagolos 75lovas mk3 Golf-nal 2001-s 1.9 8v JTD Bravo GT vagy egy korai 147 1.9 8v JTD mennyivel jobb vetel lenne, jobb felszereltsegu, jobb motor, jobb ez, jobb az, jobb igazabol minden resze, meg eletkora miatt is kevesebbet futott, aaa nem, mert ez néééémet
aha, az
egy tekeros ablakos, klima nuku, leharcolt, oldschool adagolos szamovár motoros közlekedoedény, aminél imadkozni kell, hogy ne repedjen szet egyszerre 5 helyen is csillag alakban a hengerfeje meg normal hasznalat mellett is akar...
...nemhogy részerkedvemeg a jo futomu "jo"-saga se azt jelenti, hogy megvesszuk bele FK meg a TA csuccsrugokat vagy a Gewinde-t es ugy jobban fogja az utat a gyarihoz kepest, hanem a szerkezeti kialakitasa milyen rendszeru, es mennyire jól tud(!) kanyardoni vele
ahol videken volt ez a 147 amit vettem, ott eppen egy mk4 Golf Variant-ba szereltek be a boruleseket a telepen dolgozo fiatal sracok, de ha meg lattal okadek modon ezer+ helyen szetrepedt es a textilvazrol itt-ott mar le is mallott fekete bor vezetoulest, na az pont olyan volt
de ra lehet mondani, hogy borbelso van benne, vkinek ugyis csak az a lenyeg -
hobizoli
nagyúr
válasz
rbalint88 #156425 üzenetére
a teljes szerviz a ket feltengelycsuklo felujitassal es a munkadíjjal volt 260k
80k volt ebbol a ket feltengelycsuklo felujitasa + ki-beszereles
de minden uj, a pollenszuro is meg minden "gyari"es olyan csinalta aki szinte csakis digo verdákkal foglalkozik, akinek van rendes vezerles rogzitoje is hozza, meg minden szukseges spec szerszam ott van kéznél, nem pedig atjeloljuk a szijat filccel, osztjoleszazugyvazze
o "kicsit" olaszauto meg motor manias maga is
Ducati motorral (is) jar, bent a muhelyben Ducati molinok a falon, meg Ducati-s poloba szokott lenni
szoktak nala allni Delta Integrale-k is, meg 155 Q4-k is
a Ranga Laszlo magyar rally bajnok volt utcai edzoautojat is oda jaratja a mostani tulajamondom neki, a multkor (juli vege aug eleje volt ez) volt egy elado 147 Ducati Corse a hahu-n, tudod, az a 170lo 330Nm-s JTDm 16v motor, Q2-s valtos, Ducati Corse logok a fejtamlakban meg kesztyutarton, a kuszob diszleceken, es csak 500db keszult belole RHD es LHD osszesen igy, szoval nem egy gyakori db... selyemszinuek a tukorhazak es a scudetto
aszondja erre: igen, tudom az milyen felszereltsegu
folytattam, hogy: -de eleg hamar megoldodott ez a problema, mert bar 23h korul meg fent volt a hirdetes, es gondoltam na majd reggel felhivom ezt, de reggel 9 utan mar nem volt ilyen kodszamu hirdetes
erre o (es elotte sohajtott egyet): hat azert en is elmentem volna meg ejjel kettokor is akarhova az országban -
hobizoli
nagyúr
egyebkent ez sem gyari Q2 a videon, utólag lett belerakva a gyari torsen sper a valtoba
szinten 2005-s auto ez is, Q2 opcio meg csak 2006-tol volt -
hobizoli
nagyúr
válasz
szőröscica #156422 üzenetére
egyelore jo ez igy, csak menjen
ugyanilyen szinu, ugyanez a motor is, szinten 5 ajtos, csak nem fekete a borbelso benne, hanem sarga, meg TI felnis
es enyémnek van tetoablaka isez a videon szereplo auto azóta mar 289lo meg 550Nm fust nelkul
az alfaowner.com-n van egy kb 6 eve futo thread rola, hogyan csinalta vegig a kiindulasi autobol
ez a video 3 eve keszulthengerfej nem volt leszedve rola 1x se ekozben, de a kuplung 5x fekudt le, mondjuk 2x mar az elso 600 es 800km utan mar csuszott
a gyari CR pumpa van benne 289lonal is, a 147 1.9 16v JTDm Ducati Corse Q2 (170lo 330Nm, 937A6000) 7x0.16-s csucsokkal (a 6x0.16-k helyett), amiket 240lo 430Nm-el cserelt csak ki
GTB2056V turbo a 159 2.4 20v JTDm 209lovas motorrol, 140mm magas egyen front intercooler
most egy "Feramic" betet anyagu tarcsa van benne mar tobb mint egy eve, es az birja el a 550Nm-tde van egy valagnyi log rola ott, meg fekpados meresek, es vagy 30x irtak a ECU-t, amire jo lett
folyamatosan videozva hatul, hogyha vhol meg is jelenik a fust, akkor ott elvegyenek, nem csak akkor nyultak hozza, ha mar a tükörben is latszik -
hobizoli
nagyúr
válasz
bitpork #156418 üzenetére
voltam az NKH-nal a Euro4 minositese miatt, de kell nekik egy gyartoi igazolas az Euro4 minositeshez, mert Euro3-s a svajci forgalmija szerint az auto, mert akkor meg csak Euro3 volt ervenyben amikor forgalomba helyeztek, de ugyanezzel a motorkoddal Euro4-t latok ra akármilyen alkatreszre is keresek, a par hónappal kesobb mar alapbol Euro4-t kaptak ezzel a 937A5000-s motorkoddal, es 50k a diffi a regadoban
Fiat-nak, mint AR anyacegnek, irtam egy mailt, miutan sikerult kideriteni mi az a valodi telefonszam, amit fel is vesz vki neha, ez sikerult is ropke 17(!) perc zeneles utan, es ott kaptam végre egy kapcsolattarto email cimet
ott aszondjaz a jomunkasember, hogy fenykepezzem le a firma tablat a zarhidrol meg a forgalmit az alvazsszammal, ez fel oran belul mar be kuldtem nekik
na ennek 3 hete, hívtam masfel hete oket penteken, hogy WTF? van mar azzal a multheti levellel....oooo, hat 30 nap idejuk van valaszolni a belso szabalyzat szerint
tényleg? dejo
ehhez kepest a Öv utcai Alfa kereskedesben az alvazszam alapjan azt meg tudtak mondani 1sec alatt, hogy annak idejen ezt az autót melyik kereskedes adta el es nev szerint ki volt az uzletkoto, de ott nem is irt se motorszamot, de motorkodot, se Euro3/4 normat ki a gep (amúgy a svajci forgalmiban nincs motorszam se)kozben kell ez a szarmazasi igazolas is, mert nem EU-s az auto, azt is megkérjük, de az 4-6het, + most jon a karacsony is az +2 het egybol, de inkabb 3, úgyhogy kb januar kozepen lesz majd, mert ha ez is megvan, majd akkor kell meg egy eredetvizsga is ra (NKH-s muszakija mar van ettol fuggetlenul), mert most hiaba csinaltatnam meg ra az addigra ervenyet veszti, es uj kene, na ha az is megvan, majd akkor lehet menni a rendszamert, meg majd azzal lehet kotni ra KGFB-t is
havercsavo mondja, hogy amikor ok 3 eve hoztak be egy 156 3.2GTA-t szinten svajcbol, annak 3 honap volt mire lett magyar rendszama
az is pont egy karacsony elotti tortenet volt
mondtam is neki koszi, Roland, most pont ezt szerettem volna hallani kbszoval abban maradtunk is a ugyintezo mukival, akit megbiztam ezzel, hogy egyelore leszarom a Euro4-s minositest menjen minden Euro3-skent es majd ha megvan az igazolas, akkor visszaigenylem a NAV-tol a regado diffit, de ne varjunk erre
mert amúgy szerinte is, meg a Pappas Alfa szervizvezetoje szerint is, amúgy motorkod alapjan az NKH-snak is kene látnia a rendszerben, hogy ez Euro4-s motor mar, csak nemelyik olyan sotet, hogy a Negro vilagitana a szajaban, meg telibe leszarja, csak atirja, aztán Te futkossal meg 3 kort az igazadert, amit neki hivatalbol kene tudnia amugy -
hobizoli
nagyúr
válasz
flash- #156414 üzenetére
ezt neked kell tudod, hogy mennyit szansz erre a temara
de olyat nem fogsz talalni semmibol ennyi idosen, amibe csak az ablakmosot kell tolteni neha elol, meg hatul a uzemanyagot 5-600km-kent, az ujabb autónál viszont egy ev alatt annyi lehet az ertekvesztes, ami a regebbi auton egy elegge fullos szerviz araen most vettem egy svajci 2005-s FL-s AR147 1.9 16v JTDm-t 450k-ert, Distinctive VIP (kb full extra), vegig vezetett szervizkonyves, 195k km van benne, teljesen hibakodmentes
150lo 305Nm, 6-s valto, klima, futheto borbelso, 4x e.ablak, e.teto, tempomat, ASR, ESP, TI felnikkel, ültetve (ez a forgalmijaban is benne van), kulon van hozza eleg jo teligumi is acelfelnin (gyari navi nincs benne csak)... csak sajnos nem Q2-s (na az lett volna a zoral ennyiert), mert az csak 2006-tol volt
magyar papirozva meg leszervizelve lesz kb 1.1M-ban
teljes vezerles meg segeduzem ki van cserelve benne minden (meg a kormanyszervo es a valto olaja is)nem 1.2M, meg még pont most jon a nagyszerviz rajta es meg vegyel gumikat is ra... kb 350k-ert
tavasszal majd rádobunk egy 3.2GTA feket elore-hatra, meg elore egy rendesebb FMIC-t, oszt joido
feltengelycsuklo razta a kormanyt, de ez benne is volt a hirdetésben is, meg le volt jarva a muszakija
mindketto feltengely fel van újítva, es mar van magyar muszakija is, csak rendszama nincs meg, es hala a madjarisztani bürokráciának, iden mar nem is lesz
fcukyeah -
hobizoli
nagyúr
válasz
Mauzes #156294 üzenetére
turbos motornál a 150lovas nem eszik feltetlenul tobbet az ugyanannyi ccm-s 120lovas verzional
ha nem hasznalod ki a tobblet teljesitmenyt a gázpedállal, akkor nem fujja be a turbo sem a tobblet levegot hozza, amihez nem kell adni plusz uzemanyagot semde ha kell, akkor mindig ott van a plusz nyomatek es motorero tartaleka
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Tothgera30 #156138 üzenetére
sokkal jobbak ezek a Ecoboost-k, mint az agyonsztarolt nyolcvagen horroraru lomjai
nem abbol kene sztereotipikat gyartani, hogy bezzeg a 1.2-1.4TSI-vel miket lehet copni... az annak gyartonak a privat kis bajaa Ecoboost egy kajak jól atgondolt konstrukcioju szerkezet, nincs elfillerbaszoskodva se, mint a jurgenvagennek meg a bajoreknak sikerult elgagyizni a vezérlést (is)
-
hobizoli
nagyúr
válasz
bohoc71 #155909 üzenetére
en a 181cm-l magam moge siman beulok a Punto-ba is
ugy van beallitva az ules "ahogy kell"
kuplungot-feket nem kiegyenesedett labbal nyomom, es a csuklo a kormany kozepen fent van
a jobb1-s ules kb 7-8cm-l van hatrebbtesom maniaja amúgy a koppra hatra(!) tolt utasules, es ezt a 162cm-ehez ertsd
-
hobizoli
nagyúr
ja ezert tunik el itthon annyi VAG-s auto
megvenni meg csak-csak sikerul, aztán amikor jon egy gyari konstrukcios hiba miatti lekonyulas, akkor meg pislogas van csak, hogy mi mennyi hozza ujanakkor jon a B terv
olyankor szar ugy, ha Te autod lesz a B terv egy reszede egyszeru, nézd meg itthon mennyi eladott VAG-bol loptak el ennyit, meg masbol mennyit adnak el es abbol mennyit loptak el, %-osan
szerintem nem tulzas azt mondani, hogy a VAG-bol aranyosan jóval tobbet lopnak el, nem csak a nagyobb eladott darabszam miattes ez 10+ eve is igy volt mar
-
hobizoli
nagyúr
hidd el, az nem boldogitana, ha pont a Tiedbol lesz a donor vkinek
amúgy azokat lopjak, aminek a cuccaira van kereslet, mert ha elromlik draga hozza barmi
meg amig egyik gyártóhoz egy komplett motor fele-harmada masiknak, es nem biztos a dragabb azert dragabb, mert az jobb is, vagy az olcsobb azert olcsobb, mert szarabb..... sot
csak a bontos is jól tudja miert kell az neked, meg melyikek a nyugosebb konstrukciok, amiket par nap alatt elvisznek tole akkoris, ha "draga", nem foglalja ott neki a helyet
pl egy VP44-s dizel adagoloert siman 2-3x annyit is elkerhet, mert az egy meghalos fajta adagolo, meg eleve ritkabb is, mint egy tomegmodell 1.9-se, ami sokal stabilabb, meg abbol meg annyi van, mint a szemetott az van, hogy vagy megveszed annyiert, amit ker erte, vagy igen, mert lehet 2+ honapig nem is lesz masik sehol
egyszer a japanauto fanatikus isminek meg irtam egy par specko Win-s DVD-t (jo par eve volt...) o is jott ezzel a dumaval, van hozza barmi szotyiert, meg ugysem kell soha
felraktam egy fake G13B Swift GTi meg egy B18C5 Integra TypeR motor hirdetést ott elotte 120k illetve 220k-ert,15percen belul lett volna tobb vevo is mindkettore, hogy azonnal jonnek erte, mert vagy csak dragabban van masik hirdetve, masiknak meg 3 honapja bakokon all az auto, motor nelkul, mert vhogy megsem birt ki mindent
meg volt az a sztori amikor egy ismi egy Accord TypeR-be a 2.2-st 212lovas motor kikonykolt nyaralaskor horvatorszagban es 10 honap utan volt az elso elado bontott motor.... 600k-ert
szerinted megvette azt annyiert vagy igen?
es akkor meg azt nem art atnezni, tomitesek csereje... stbehhez kepest a PuntoGT-be a turbos motort a Sada-tol 35-40k-ert vettuk, ami stabil 200+ loerot tud gyari belsovel is tunnerolva
a Tempra 1.6 blokkot amibol az egykilences strokert csinaltuk, azt konkretan 10k-ert vettem kompletten, meg rajta volt a kozponti befecsi is a hengerfejen, a faszi 11 honapja(!) hirdetette mar a vatera.hu-n
de a regi 1.6-st is pl 12k-ert vettem kompletten a hengerfejjel, karterrel... ahogy kivettek az autobol -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Alvin_ti4200 #155536 üzenetére
ezek egyike sem egy 406 specifikus tortenet szerintem
a 18ker-ben tudok ajanlani, szamlat nemtom, en sosem kerek tole
PM-ben tudok adni teloszamot, ha erdekel
-
hobizoli
nagyúr
válasz
grizlisandor #155458 üzenetére
sosem ertem, hogy egyes emberek miert nem tudnak ket karaktert helyesen leirni egymas utani sorrendben....
-
hobizoli
nagyúr
válasz
MPowerPH #155299 üzenetére
egy kis ccm kisturbos 140loval siman tud ugy menni a mindennapokban, mint egy 2 literes 170-180lovas szivo benzines
egy atlagos 1.6-s 100-110lovas szivbenzinesbol atulve egy 120-140lovas kisturbosba es rohadt nagy diffi van seggre, az alul es reszterhelesen is mar megjeleno 1.5x-s nyomateka miattsiman tudnak 200-240Nm-t elegge alulról is mar
pl a 2.8VR6 mk3 Golf csucsnyomateka volt 235Nm vagy a E36 325i tudott 2.5 literbol meg 6 hengerbol 240Nm-t
ezek a kisturbosok meg kb ennyit tudnak olyan alacsonyan is mar, mint egy dizeltudod
"Caroll Shelby once said: horsepower sells the car, torque wins the race" -
hobizoli
nagyúr
válasz
MPowerPH #155294 üzenetére
siman tobbet elmennek ezek, mert jellemzoen 6-s váltóval vannak párosítva es emiatt kevesebbet is forognak
hagyjuk mar ezt a nem megy dumat
1600-1700rpm-n is tobb nyomateka van mar, mint a korabbi 1.6 szivonak BARHOL volt a teljes rpm tartomanyban nézve is
1.6-s szívóval hol mesz 1700rpm alatt? varosban 5.-ben 55-l
de onnan egy Mondeo meretu bode azzal tuti nem huz gazra, mert akkor az tud kb 100-110Nm-t, az 1.0 Ecoboost meg ugyanott 200-t
melyik lesz az erosebb szerinted?
alapjaratrol ki bunantos f.szom autózik, hogy az barmit is szamitson?
egy 4 henger 16v motor 1400-1500rpm alatt halott 5.-ben, csak remeg gazra, meg erolkodik, azt sem haszanlod az alatt igazabolmunkatarsam 1.4TSI Bluemotion 7.gen Golf-ja 5.6-t eszik átlagban
ahhoz kepest a 1.9-s dizel 5.3-a egy lof.sz
elotte az 1.4 szivo 80lojjos Chevy Kalos 7.4-t evett neki ugyanott jarva az M0-n, pedig a Kalos 300kg-val konnyebb is volt, megsem ment ugy ahogy ez tud kb barhonnan huzni gazraaz majdnem 2 liter diffi ugy, hogy meg a mentdinamikaja is egy masik dimenzio melle
-
hobizoli
nagyúr
válasz
MPowerPH #155253 üzenetére
meséld mar el mitol lenne egy 100lo per literes turbomotor "kihegyezve"?
mert a tudatlanságoddal azt hiszed?
ne zavarjon, hogy 100lo per liter a szívóknál a kihegyezes szintje, turbomotornal ez 200lo per literszivomotornak konnyu es egyben eros forgattyus mechanizmusunak kell lennie, hogy tudjon a forogni
a turbos motornak meg robosztus eros felepitesunek kell lennie, mivel nem kell neki magas fordulatszam az akar 2x-s nyomateka melle
a nagyobb nyomateka miatt kell a robosztusabb felepitesteljesitmeny az a fordulatszam es a nyomatek szorzatakent irhato fel
ha 1.5x-s nyomatek van, akkor nem kell, hogy a halalig forogjon a motor, mint egy szívónálegy atlagos 1.6-s szivo nyomateka 150Nm, ez 8000rpm-n 8000x150 is pont annyi lojj lenne, mint 1.4-s kisturbos atlagos 6000-n 200Nm-t produkalva, de 6000x250 is röhögve lehet es nem fog tole szethullani, annyit meg egy 1.6 szívóval sosem hozol ki, mert a csucsnyomateka melle ehhez mar 10000-t kene forognia
ekkor a szivo motor uzem(masod)perces allapotu lesz mar kb, meg olyan tuti Titan hajtokar meg race kovidugo kell bele, ami tobbe kerul, mint a komplett kis turbos motor mindennel....es akkor meg hol van a hengerfeje melleszivomotornak azert kell forognia a magas teljesitmenyhez, mert nem lehet 125Nm per liter fole vinni a nyomatekat, sokszor meg a 100Nm/liter aranyt se tudjak
igy csak a fordulatszam novelesevel lehet magasabb teljesitmenyt kihozni belole, de a magas rpm-l meg exponencialisan nonek a tomegerok, amit egy kidekazott, konnyu felepitesu forgattyus mechanizmusnak kell tudnia atvinni, mert annak az onsulya ennek az alapjaezert egy szint felett mar sokkal egyszerubb es olcsobb turbos motort csinalni, hagyomanyos belsovel is akar, mint magas literteljesitmenyu szuperporgos szivot
-
hobizoli
nagyúr
válasz
szőröscica #155262 üzenetére
vagy lehet nem a polcvagenbol kene kiindulni, hogyha vmi nekik qrvara nem megy, akkor tuti masoknak meg annyira se
ez baromsag
vannak tok jo megoldasok isa 1.0 EcoBoost meg az 1.4 TJET qrva jo konstrukciok ebben a temaban, ott nincs elruppotlankodva a forgattyus mechanizmus, meg a vezerles se
TJET-n egy vezerlescserehez a szij+feszito+vizpumpa megall kb 35k+munkadijbol
az nem egy osszegnem gagyi lancos nyomoreksag van benne, meg vezermukerekkel egybeintegralt vezerelesmodosito, amibol csak gyari letezik, aranyert... mint egyes masik gyartoknal
a nemet gyartok reg nem 500+ k km-re csinaljak mar az autoikat, azert is hullanak szet a szokasosnal elobb
elso tulaj 3-4 ev 100-120k utan csereli a járgányt altalaban ok meg attol kapjak a pénzt, úgyhogy ha 5ev 150k km-t eleg ha kibirjautana cseres benne egy valag dolog
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Handball94 #155213 üzenetére
Grande Punto
Új hozzászólás Aktív témák
- Felújított laptopok számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600 / RTX 2060 6GB / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- BESZÁMÍTÁS! Asus A620M R5 7500F 32GB DDR5 512GB SSD RTX 2080 Ti 11GB Zalman M4 FSP 700W
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Aorus B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN I3 NEO 650W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest