- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
herrká #227364 üzenetére
Ha motor áron megkapja, és sok mindent megcsinál maga, mindenből a legolcsóbbat veszi, akkor jó esetben kijön a piaci árából - jobb lesz, de rengeteg idő, jobban jár ha túlórázik. Csináltunk ilyet, pár hónap múlva totálkárosra törték. (Jumper, 8 évet állt, rengeteg rozsda, plusz néhány elem felújításkor csere egy korábbi sérülés miatt.) Meg kell kopogtatni alulról, az ésszerű döntés bontó, ha már kezd rohadni
-
molnarpeter
nagyúr
Jogos, Punto gátló kínálatból indultam ki (11k/db és hasonlók
), de Kovács autónál megnézve lenne 4 darab nem állítható kb 120+kódolás+munkadíj. Hogy mennyiért javítanak állíthatót, azt nem tudom pontosan (Raj, Kárászy, Katona, Lindor…), de ilyen korban szvsz reálisabb a “butítás”. Ha külön gombja van, esetleg azt lehetne még lőni bontottan simát 🤔
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Dißnäëß #227289 üzenetére
Megoldott már FSI-TSI/TFSI motoroknál is [link] , gyárilag is vannak gázos “TGI” verziók. Maga az FSI motor befecskendező rendszere, ami drága lehet (mondjuk a gáz miatt kevesebbet dolgozna), korom tisztítás kellhet, vezérlés talán nem olcsó ezeken a motorokon… Annyira nem ismerem, de VW topikban érdeklődj, van CC tulaj is (dízellel), nála ajtó rozsdásodás probléma rémlik.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
nomic #227240 üzenetére
Ha dízel, Octavia volt 2010-ig kb 1.9 PD TDI, részecskeszűrő nélkül (BXE motorkód), hajtókar csapágy cserét bele kell kalkulálni és van egy olcsó üzemű járműved. Rozsdát meg kell nézni raktuk, esetleg áldozni alváz- és üregvédő kezelésre. Vagy még olcsóbban a mk1 Tour, 101 LE 1.9 PD TDI?
Mi a baja a réginek? -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Dooonfrigo #227247 üzenetére
Renault hibridek? Nissan e-Power nem tudom, van-e ekkora, vagy csak SUV…
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Igor Tyeplov #227216 üzenetére
Toyota Auris/Corolla-Suzuki Swace (...közül amelyik belefér árban), kombi változatban, hibrid hajtással.
Ha van konnektor a közelben, esetleg plug-in hibridek szóba jöhetnének, de talán a Passat GTE már városba kicsit nagy. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
molnarpeter #227219 üzenetére
Kieg.: isofix-szel nem vagyok képben.
Plusz ötletek:
-Ignis
-B-Max 1.6 szívó vagy 1.6-1.5 dízelek (talán itt is működik a pár kattintással lóerő növelés, lehet így nagyobb merítésből tudtok válogatni)
-Nissan Note 1.5 dci - talán ez lenne leginkább hasonló a régihez
-Fiat 500L 1.4 95 LE szívó/1.4 T-Jet turbó benzin, vagy 1.3-1.6 dízelek (1.6 Multijetnél az olajpumpa tömítés cserére/átalakításra oda kell figyelni, 6-os váltónál bizonyos évjáratig lehet szinkron hiba) -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Yiggdrasil #227217 üzenetére
Ford Fusion (2012-ig volt) +alváz-&üregvédő +LPG(1.6 101 LE benzin) vagy 1.6 TDCI 90 LE?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
dellfanboy #226775 üzenetére
Hátsó futómű drága
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Vismajor01 #226593 üzenetére
LPG köll
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Vismajor01 #226449 üzenetére
Füst alapján lehet mindössze egy lyukas kartergáz cső is.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
scott_free #226362 üzenetére
Ami hibrid, azt nem érinti a szíj probléma, mert azon már láncot kaptak. Le kell venni az olaj betöltő sapkát, és látszik, mi van benne.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
st6969 #226310 üzenetére
Villany ne legyen felejtős!
A magasabb áron is bőven olcsóbb konnektorból tankolni. Csak akkor hasonló a töltési költség, ha oszlopon veszed az áramot, az meg csak nagyon hosszú utakra érvényes, éves szinten kerítési hiba... Mennyi a jellemző km, lesz mellette másik autó? (1 autós háztartásnak PHEV talán jobb lenne.)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
vzsryl #226280 üzenetére
Amúgy technikailag a kritériumoknak még a mostani Corsájával is meg lehet felelni - hifisnél kell egy szigetelő kúra, aztán kész a süketszoba
B vonal, hogy el lehetne indulni a dupla üvegezésű, gyárilag extra szigetelt autók felé. Aztán reálisan valószínű egy átlag turbós is biztosan jelentős előrelépés volna, költségben meg egy LPG szettel lehetne faragni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
ParmaBoy #226272 üzenetére
Láncot csak úgy értettem, hogy legalább egy érzékeny ponthoz hozzányúltak
HPFP cam follower lett még görgős talán. Hengerfej repedés rémlik, megijesztett az utángyártott hf kínálat puszta létezése... Focus mk3-ban próbáltam, kb. 1.6 szívónak adta elő magát. Flottából 2 motorcsere rémlik, mk3 fóka és mk7fl fifi, utóbbi bírta tovább, 198 ezernél kapott új blokkot, az pont autópályán országjárós kocsi lehetett.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
rbalint88 #226243 üzenetére
Némelyik manuál mellé is furcsán sikerült a kuplung, nem is értem. Vettem vissza egy i40-et, a hajszál vékony fényezésen felül a másik feltűnő dolog a majdnem elkopott kuplung volt (tűzfal közelében fogott nagyon), és a használó jelezte, hogy egyszer már cserélték. A végén meg kell lekvároztatni vastagabb anyaggal, vagy nem tudom, tehették volna a motor elejére Saab módjára
Kuplungot emlegették asszem az egyik totalcar átvizsgálásnál is, amikor taxit mutattak be.
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
csemberlen #226114 üzenetére
Fiat 500 1.2
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
DuDieHUN #226097 üzenetére
Ha csere, akkor emelt kombi kategóriát mondanám még, bár hirtelen ajánlott benzines nem ugrik be.
Vagy PHEV vonalon Outlander, de az is csak hasmagasságot tud, villannyal használva alacsony km költség mellett (nagy kérdés a napi km, áram nélkül sokat eszik a benzinmotor). -
molnarpeter
nagyúr
válasz
dellfanboy #226002 üzenetére
Regen, veztengely lánc?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Laraxior #225956 üzenetére
Innentől kezdve lutri, lehet holnap megáll, lehet 5 évig elgurul, ezzel nem árt tisztában lenni. Nyilván egyéni megítélés kérdése, megéri-e az adott autó következő 100-200e km életére előre költeni, vagy már könyv szerinti értéke nulla, és nem kár érte ha bontóba kell tolni.
A csapágy az motorkód kérdése is, A20-akban gyenge, nem oda való anyagú, mint az 1.9 BXE volt, idő előtt elkopik. Akkor fogod észrevenni a hibát, amikor nem fordul át a motor. Onnantól GTK, mert mindegyik ilyen, drága a bontott motor a nagy kereslet miatt és a javítás még többe kerül. Egy módon lehet megmondani szétszerelés nélkül, laborban olajvizsgálattal. Annyiból meg is van kb a csapágy szett, megfelelő anyagból.Olajpumpa tömítés az a mai napig nincs megoldva Fiat részéről, továbbra is azonos cikkszámú gumi alkatrész kerül a jelenleg gyártott 2.2 motorba is.
Az olajpumpa tömítés már rossz, ki van keményedve és nem jól tömít, hézag van ahol levegőt szív, ezért jelez. A csapágyat meg nem fogod tudni, csak ha már túl késő. Hasonlóan csapágy hibás 1.5 dci, ezzel is boldogan közlekedtek, más miatt lett szétszedve, még épp időben:
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
FrankMonzano #225826 üzenetére
Esetleg arra kérdezz rá, vállalják-e hengerfej levétele nélkül csak a szelepszár szimeringek cseréjét.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
ParmaBoy #225824 üzenetére
50k(!)/2 év, még a korai Longlife korszak, 506.00 olajjal. Nálunk 505.00 olajjal megy, jellemzően 10k, párszor pont 5k körül kilyukadt az olajteknő, és akkor a következővel kivártuk a gyári 15 ezret, hogy könnyebb legyen követni a 10k-t
Fejből nem tudom hány ciklust ment így, de azért nyilván nem végig Longlife-on volt, hozzánk már rövidre állított emlékeztetővel került (15k/1 év).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
FrankMonzano #225804 üzenetére
ha nem jó a 10+ éves autójának a motorja
Na ez az, szerintem jó a motorod1L/1000 km az szerintem is gond. 1 liter egy teljes olajcsere ciklus (10e km) alatt az nem hiba nálam. Jövőbeli romlást meg nehéz megjósolni - nade ami nem romlott el, azt nem kell megjavítani. Családban van egy 1.9 dízel VW, pályafutása elején 40e km körüli olajcseréket kapott a szervizkönyv alapján. 190e km körül került hozzánk, most van benne 370e km, érdemi változás e tekintetben nem volt, nagyjából egy litert kell tölteni rá két csere között.
Kérdés az is, mennyiért dolgozik az adott műhely. Vidéki maszekkal csináltatva lehet kijön ésszerű összegből, de elég munkaigényes dolog, nagyon számít az óradíj. Szerintem ha mindenképp gyűrűzés, akkor érdeklődj árak tekintetében.
Van még a hengerfej(szelepszár szimering csere vagy szelepvezető kopás), kartergáz, és gyűrűzés/generál vonalon túl a csoda adalék lehetőség. Hallottam olyat is, hogy pl gyertyák helyén betöltött fékfolyadékkal sikerült csökkenteni az olajfogyit, youtube-on volt 1-2 teszt is különböző adalékokról, stb. Persze ha romlik a helyzet és belefér a nagy generál, az is járható út, de egyelőre kivárnék, legyen több adat=használd -
molnarpeter
nagyúr
válasz
FrankMonzano #225801 üzenetére
Ha mindenképp akarsz vele foglalkozni, a szelepszár szimeringek cserélhetők kisebb bontással, esetleg kartergáz visszavezetést lehetne még átnézni majdhogynem bontás nélkül is (takarítás, 1-2 dolog csere), de lehet a végén nem fog változni a dolog, csak pénz lesz kevesebb a zsebedben. Gyűrűzés nem rentábilis, és ahogy írták, relatív nagy terhelésen működik szinte folyamatosan a motor, így mindig jobban lesz étvágya olajra. Ugye a hónolás miatt mindig marad olaj a hengerfalon, gyűrűk sem tudnak eredendően tökéletesen zárni, megoldás a villanymotor, az nem eszik olajat
(Utóbbi időben újítottunk fel két motort is, egyik traktorban, magas terhelés, új hüvely és dugattyú, de állandó magas terhelés, néha kell tölteni rá így is; a másik dízel autó, ugye kisebb fordulat, csak gyűrűzve lett és szelepszár szimering csere történt, turbó nemrég felújítva, egyelőre minimális az olajfogyasztás, lehet ki fogja bírni rátöltés nélkül.)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
FrankMonzano #225765 üzenetére
6000 km/1 liter az nem fogyasztás, az egy egészséges belső égésű motor
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
TeeJay #225744 üzenetére
Ford akkor még talán az 1997 ccm PSA motor volt ami ajánlott (kézi váltóval), utána az 1995 ccm problémás aminek száraz helyett olajban futó vezérműszíja van, szóval motortérben is könnyen látszik. AdBlue nélkül futott egy darabig azt hiszem, kérdés, hogy 2018 elott/2018-ban/2020 volt a váltás, passz...
TDI nyugodtan vehető, olajpumpa szíj csere és magasnyomású megelőző felújítása ajánlott.
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
Polo és a többi korabeli VAG 1.6 TDI veszélye a porlasztók, 200-250e km felett jöhetnek a hibák, ~90k nettó darabja újonnan. Ha belefér a javítás várhatóan néhány év múlva, vagy addig már el fogod adni, akkor be lehet vállalni (alapos átnézés után). Ülés próba is fontos, legyen kényelmes ennyi km-re.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
gordonfreemN #225672 üzenetére
Hány km-es utakra lenne jellemzően beindítva? Ha a céges be van fogva helyijárat célra, ezzel még csak hosszu távokat mennél, akkor nyugodtan lehet gázolajosat venni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
herrká #225662 üzenetére
Benzines esetén a MultiAir egység hibája ami nem ritka és drága a csere.
1.6 dízel mellé dupla kuplungos váltó járt, én az ilyen ritka dolgoktól fázom
2.0 létezett hagyományos 9 fokozatú automatával, az végülis vehető. Olajpumpa tömítés problémás, erre van kiváltó (nálam is
), összefoglaló videó felirattal a gyakoribb problémákra: [link]
-
-
molnarpeter
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Eladó KTM női bicaj!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- LG 27CN650N-6A - Felhő Monitor - 1920x1080 FHD - 75Hz 5ms - USB Type-C - Quad Core - BT + WiFi
- Samsung LH46EDDPLGC 46" FullHD LED Monitor
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 6000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- MSI CreatorPro Z16P RTX A5500 TOUCH! (vapor chamberrel)
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest