- Google Pixel topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- One mobilszolgáltatások
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Ulefone Amor 34 Pro - a nagy vetítőgép
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
Új hozzászólás Aktív témák
-
battag
aktív tag
Sziasztok!
Szakmai gyakorlaton vagyok és egy olyan feladatot kaptam, hogy optimalizálni kell bizonyos dobozok konténerben való szállítását. Mivel én közlekedésmérnök vagyok, nekem az volt a feladatom, hogy a számítási eljárásokat (értsd: függvényeket) leírjam, szóval hogy állítsak elö egy adott többismeretlenes egyenletrendszert amit utána optimalizálni kell. Ez eddig egyszerü volt, megvan öt egyenlötlenség 4 ismeretlen bevittem ezeket excelbe, majd ráeresztettem a solvert, és gyönyörüen megadta a megoldást. DE a problémám a következö. Egy informatikus sráccal kell együtt dolgozni, akinek az a feladata, hogy ezt az egész módszert webes felületen valósítsa meg. A webes felület számoló motorját pedig egy SCILAB (ugye az ugyanolyan mint a MATLAB - innen a topik címe) szerver adja, de nem talál semmilyen olyan parancsot sem SCILAB-hoz sem MATLAB-hoz, amivel az Excel solverjének ''gondolkodását'' lehetne utánozni. Szóval a kérdés konkrétabban: milyen parancsal lehet SCILAB (vagy MATLAB) programokban optimalizálni, szimplex optimalizációs feladatokat megoldani?
Esetleg mailban el tudom küldeni az Excel fájlt egy kis bövebb magyarázattal.
Elöre is köszönök minden ötletet...
BattaG
battag@gmail.com
U.I.: én nem vagyok infós, sem programozó, csak a ''közlekedési szakmai hátteret'' nyújtom...
U.I. #2: Bocsánat a helyesírásért de Németországban vagy
ok, nehéz hosszú ö-t és társait elövarázsolni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Android másképp: Lineage OS és társai
- Bronz hatásfokú Rosewill tápok 12V-2x6 csatolóval
- Óvodások homokozója