Hirdetés
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Google Pixel topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hapakj
őstag
értelme 0.
- ezt pont olyan amikor egy politikus szövegéből kiragadnak két szót és azzal lejáratják. A teljes mondat ez volt:Most lehet ácsolni, hogy technikailag több agyonszinkronizált threaden menjen a render, de értelme 0.
S itt jön a trükk!! Modern API-kban nem kell ácsolni és nem kell agyonszinkronizálni a CPU threadeket, mert beépített funkciónalitásuk van a GPU végrehajtás szinkronizálására -
hapakj
őstag
Így van, pont annyi értelme van, mint amennyi a vulkannak, dx12-es threadolgatós renderelős baromságoknak, meg kb bárminek, ami az elmúlt kb 15 évben feature és api szinten kijött a grafikai iparban.
- értem, tehát az teljesen rendbe van, hogy egyre jobb egyre gyorsabb videókártyák vannak, modern parancsvégrehajtási motorokkal, dehát miért is használnánk. Teljesen jó az, ha az egy szálas CPU végrehajtás miatt beesik a teljesítmény egy komplexebb jelenetnél 10-15Fps-re. Meg ahelyett, hogy az összes CPU magot használnánk, trükközzünk és próbáljunk meg batchelni a végrehajtás multidrawokba, meg bonyolítsuk a kódot übershaderekkelde célszerű lenne inkább a múltat és a múlt hibáit megismerni, és abból tanulni, hogy ne kövessék el az emberek újra és újra ugyanazokat a hibákat.
- öööö pont ezt történt? Kiderült, hogy a Ghz-kat és az egyszálas teljesítményt nem lehet végtelenségig emelni, s a CPU teljesítmény csak több mag hozzáadásával növelhető? Az OpenGL 30 éves koncepció a state machine-nel meg az egyszálas megközelítéssel megbukott. Megszülettek a modern API-k amik elegáns módon használják az erőforrásokat és oldják meg a problémát?Amúgy a shadow map textúrájának kiszámítása után mindenképp szinkronizálni fog a gpu, teljesen mindegy, hogy hány kontextuson számoltad ki.
- nem mondodA GPU nyilván szinkronizálni fog. Itt továbbra is arról van szó, hogy a CPU-nak nem kell szinkronizálni, mint már többször leírtam. Tehát a 60 shadowmap, meg a lightning pass, meg akár már a teljes postprocess lefuthat a CPU-k 16 magján párhuzamosan és folyamatosan etetheti vele a GPU-t. Nézzünk megy egy Doom Eternal-t gyönyörűen kihasználja a sok magot, nagyon jó alacsony FPS-eket produkál és még az én 7 éves csotrogány gépemből is ki tud hozni 400FPS-t
-
Pikari
addikt
értelme 0.
Így van, pont annyi értelme van, mint amennyi a vulkannak, dx12-es threadolgatós renderelős baromságoknak, meg kb bárminek, ami az elmúlt kb 15 évben feature és api szinten kijött a grafikai iparban.
Tudom, hogy sokan arra vesztegetik el a teljes életüket, hogy 20% sebességtöbbletért 20x annyit dolgoznak, aztán bejelentik, hogy itt az új paradigma, de célszerű lenne inkább a múltat és a múlt hibáit megismerni, és abból tanulni, hogy ne kövessék el az emberek újra és újra ugyanazokat a hibákat.
Amúgy a shadow map textúrájának kiszámítása után mindenképp szinkronizálni fog a gpu, teljesen mindegy, hogy hány kontextuson számoltad ki, mivel onnantól kezdve a rajzoláshoz kelleni fog az eredménye.
-
hapakj
őstag
oké
Mint kérdeztem, hogyan csinálod meg CPU szinkronizálás nélkül
a glGetTexImage vagy glReadPixel flusholja a GPU queue-t, készrefuttatja és szinkronizálja a CPU-val. Nincs is jobb módja ennél jobban egyszálasítani és szinkronizálni a CPU, GPU végrehajtást
Most lehet ácsolni, hogy technikailag több agyonszinkronizált threaden menjen a render, de értelme 0.
A modern API-k (és a D3D11 is korlátozottan) azt teszi lehetővé hogy több szálon, teljesen aszinkron építs egy GPU által majd a dependenciák figyelembe vételével helyes sorrendben végrehajtó render queue-t. Ezt nevezzük manapság multi thread renderingnek.
S ugye a célja az, hogy csökkentsünk a CPU overheadet. -
hapakj
őstag
S hogy húzod át? hogyan szinkronizálsz két OpenGL contextet? A cél az lenne, amint a GPU elkészült a Shadow Map renderelésével, akkor hozzá is lát a Lighting Passhoz és annak felhasználásához, anélkül hogy ez a CPU-n szinkronizálásra kerülne. Ezeknek a dependenciák kifejezésére OpenGL-ben nincs lehetőség.
Már maga az erőforrások (textúrák, bufferek) kontextek közötti megosztása sem evidens. Modern API-kban ugye ez ingyen van, mert az erőforrások a Device-hoz kapcsolódnak és azokkal minden CommandBuffer objektum szabadon gazdálkodhat.
-
hapakj
őstag
Magyarán a kontextus thread-specifikus, minden threadon lehet egy külön opengl kontextusod, ami renderelhet.
- persze ez lehetséges, hogy minden threadnek van egy saját OpenGL kontextusa, de ez kb olyan, mintha több OpenGL alkalmazást indítanál el. Nem multithread rendering és nem alkalmas arra, hogy egy frame renderelést több szálon párhuzamosan csináljuk meg.A shadow mapot pont kirenderelheted így opengl alatt is.
- ezt továbbra sem lehetségesÖröm látni, hogy a directx ehhez a featúrához is felzárkózott, igaz, két évtized késéssel
- amit te linkelsz, hogy több context is lehet egyszerre, azt szerintem directx mindig is tudta. D3D11-ben meg azért már jóval modernebben is működik, mert Device-t és contextet pl swapchain nélkül is létrehozhatsz, nem kell mindenképp ablakot nyitni, mint az OpenGL-nek. -
Pikari
addikt
A thread can have one current rendering context. A process can have multiple rendering contexts by means of multithreading. ( ... ) A rendering context can be current to only one thread at a time. You cannot make a rendering context current to multiple threads.
Magyarán a kontextus thread-specifikus, minden threadon lehet egy külön opengl kontextusod, ami renderelhet. A shadow mapot pont kirenderelheted így opengl alatt is (*). Öröm látni, hogy a directx ehhez a featúrához is felzárkózott, igaz, két évtized késéssel
(*) De előtte erről azért a driveríróknak is szólni kellene.
-
hapakj
őstag
Igen, sejtettem, hogy pont ez lesz benne:
A thread can have only one current, active rendering context. When you use multiple threads and multiple rendering contexts, you must be careful to synchronize their use
Ez éppen azt jelenti, hogy az OpenGL nem tud multithread renderinget. Konkrétan by design nem tud. 90-es évek elején ez még jó volt, de mára elavult. Az OpenGL context egy state machine, igazából értelmetlen és hibás egyszerre több szálról használni. Ezt írja maga ez a mondat is, hogy a rendering context egyszerre egy szálhoz tartozhat aktívan és szinkronizáció szükséges. Tehát renderparancsok egy időben több szálról nem adhatóak ki.
Modern API-k (DX12, Vulkan, Metal) esetén a render parancsok kiadása CommanBufferek, CommadListák, Encoderek segítségével történik. Ezek lényegében átvették a State hordozás feladatát, több is lehet belőlük s egymástól függetlenül egyszerre több szálról építhetőek. Pl több mag több shadow map renderét építi fel párhozamosan. Ez OpenGL alatt (ismétlem by design) kivitelezhetetlen.
D3D11 alatt is a Device Context-en kell kiadni a render parancsokat, ami OpenGL hasonlóan egyszerre csak egy szálról használható, de lehetőség van úgynevezett Deferred Contexteket létrehozni, amelyek szintén párhuzamosan építhetőek és submitolhatóak végrehajtásra a fő Device Contextre.
-
69Raizen69
tag
Ha kicsit bevállalósabb vagy próbáld ki nagyobb RAM modullal
Lenovo laptopom van a gyártó honlapján ,minden weblapon meg az összes tesztben azt írták hogy 2x4GB a MAX amit támogat.
Évekig így használtam de kezdet szűkös lenni... aztán YT-n láttam hogy ugyan olyan típusú Lenovóba sőt 1ével régebbibe raktak 2x8GB és működött. (csak arra figyelj hogy a RAM órajele és V-je egyezzen)Egyből rendeltem is 2x8GB-t és mai napig így használom... azóta a videó alá kommentbe írta hogy működik a 8+16GB is.
Bárcsak találnák jó áron két 16GB DDR3 SODIMM-et -
hapakj
őstag
Nem lett a DX12 a Windows 7 szerves része, de egy mindenki számára elérhető SDK-val használható. Minimálisan kell módosítani a renderkódot, de alapvetően tényleg használható a dx12 render kód, valamilyen szinten annak előnyeivel együtt. Leginkább ugye a multithread rendering a fontos.
A legnagyobb probléma a Windows 7-el, ami egyébként az azon futó Vulkan implementációt is érintette, hogy a WDDM 1.3 nem olyan rugalmas, s magasabb overhead kezeli a GPU memória allokációkat ha jól tudom.
Hja, de összességében, inkább a Windows 10 pályája lett ez a low level grafika, mint a DX12 meg Vulkan
-
Kansas
addikt
"valamilyen szinten visszaportolják a DX12 előnyeit Windows 7-re"
Ja, csak kérdés, hogy az OS-ben, vagy a WoW játék DLL-jeiben? Utóbbi esetben a WoW-on kívül az másnak nem használ... és előbbi esetben se biztos, hogy nem kell valamilyen szinten átírni a régi játékot, hogy tudja használni.A Proton pedig alapvetően egy Windows emulátor, nem natív Linux gaming.
-
válasz
Dilikutya #42 üzenetére
Windows-ra úgy sajnálja mindenki a pénzt, pedig egy havi cigi ára, meg 2-3 sörözésé.
Tökéletesen egyetértek. Mindig azok sírnak a legtöbbet a Windows kulcs miatt, akik máshol teljesen értelmetlen dolgokra kiszórják a pénzt.
A Home úgyis elég a legtöbb embernek.
Én soha nem is gondolkoztam Pro kulcson, mert minek? Semmivel nem leszek előrébb.
-
hapakj
őstag
Itt nem arról volt szó, hogy a WoW nem ment Windows 7-en, hanem hogy valamilyen szinten visszaportolják a DX12 előnyeit Windows 7-re (ez megint más kérdés erre miért volt indíttatás)
Amúgy nem túl ismert, de a DX11 is már támogatott multithread renderinget a Deffered Contexteken keresztül, de elvileg annyira nem vált be, vagy nem használták ki rendesen. S modern, már DX12-es kártya kellett a teljes hw-es támogatáshoz (nvidiánál a Fermitől tudja)
-
hapakj
őstag
-
Dilikutya
félisten
Ha upgradelted volna a Windows 7-et, akkor nem kéne. És még a W7-et is visszatehetted volna, ha nem jön be a W10. Persze ha már a Windows 7 se volt legális, az más.
De Windows 10-et venni sem rossz vétel, frissítheted később 11-re ingyen, valószínűleg azt meg ugyanígy 12-re. Windows-ra úgy sajnálja mindenki a pénzt, pedig egy havi cigi ára, meg 2-3 sörözésé. A Home úgyis elég a legtöbb embernek. -
"World of Warcraft DX12-vel megy Windows 7-en" nem a WoW-hoz egyedileg vissza portoltak egyes DX12 funkciókat.
Még Linux alatt is fut a WoW... Kell vele kicsit mókolni, de simán fut rajta. Komolyan lerakom a 3 mm-es hajamat, hogy valaki Windows 7-en akar WoW-ozni... Miért nem jó a Windows 10? Nem értem... -
Cserébe lehet az inkompatibilitással
A Proton azért már egész jó, én is Windowsos játékokkal játszom Linux alatt, Steam kliensen keresztül és megy mindegyik. A Vermintide 2-nél néha szarakodik az Easy Anti-Cheat, de ezzel nem tudok mit kezdeni. Párszor újraindítom a játékot, utána tudok online játszani. Majd kijavítják.
-
Épp vagy 2-3 hónapja írta valaki, hogy őt nem érdekli, hogy nem támogatott a Steam Windows 7-en, nála tökéletesen működik.
Ha Windows 7 fut a gépen, akkor gondolom korabeli masináról van szó. Felrakna az illető arra a gépre egy modern Linux rendszert és ugyanott lenne, sőt, megnyílna neki az út az online tér felé.
Sosem fogom ezt megérteni, hogy miért kell online szarakodni már kifutott oprendszerekkel. Másik ilyen a Windows XP fanok, az egyik pár hónapja akarta nekem megmagyarázni, hogy neki semmi baja nincs vele, online böngészik (!) stb. a mai napig XP-vel. Én azért szétnéznék a feladatkezelőben, hogy milyen folyamatok futnak a háttérben, mert botnetben is benne van az ürge, az fix.
De aki hülye, azon senki nem tud segíteni.
-
hapakj
őstag
oda/vissza kompatibilitásban mindig is a Windows marad az etalon. Persze semmi se tökéletes, de egy OS sem áll ilyen jól.
Épp most raktam Win 11-et MacBook Air-re vmWare Fusionban. Felraktam egy 20 éves játékot, nem indult. Jobbkat bepipáltam a Windows 8 compatibility-t, s pöccre indult
Hja és tök automatán leszedett olyan komponenseket, ami kell a játékhoz, pl "DirectPlay".
-
Dester31
tag
"nem szűntette meg"
@Abu85, plíz. -
hapakj
őstag
hja hát elhiszem, meg tényleg szép munkát végzett a Valve a Steam OS / Protonnal, de azért még mindig fenntartanak egy ilyen adatbázist [link]
Szóval jó cucc, de sose lesz egy igazi Windows. Az megint más kérdés, hogy utóbbi időbe a Windowsnak is elég sok marhasága van önmagában.
-
hapakj
őstag
Az ID softnak van rá engine-je pl. Doom, Rage 2. Wolfenstein is ezen is fut.
- hja hát vannak kivételek, de sok játék simán csak dobta a Win 7 supportot.BTW a Rage 2 nem idTech engine-t használ.
a WoW-hoz egyedileg vissza portoltak egyes DX12 funkciókat.
- nem tudom, hogy mennyire lennének exklúzívak a funkciók. Konkrétan mindenkinek elérhető az SDK, sample, tutorial, hogyan kell beüzemelni DX12-t Windows 7 alatt. Szóval akár bárki használhatta volna. Szerintem nem is a WoW az egyetlen ilyen játék. -
Ugyanez.
Sok száz játékom van, aminek nem hogy alacsonyabb a gépigénye mint a Steam launchernek (!!!!), de beéri több generációval korábbi OS-el is.
Próbálkoztam ezen játékokat, amelyiket lehetett, átterelni Linux alá alternatív klienssel ami nem eszi meg a gépet feleslegesen, de sajnos nem triviális... -
Van egy játék amivel minden nap játszok 8 éve, a Mah Jong Quest II
És ez a laptopon csak windows 8.1 alatt működik rendesen. (flash alapú? lehet)
Próbáltam windows 10-en, frissítettem a gépet rá, de összeomlott 5 perc játék után.
Ment vissza a 8.1
Linux alatt el sem indul.
Mi marad lehetőségként. Ha mindennap játszok valamit nem fogok fejet hajtani vagy változtatni a szokásaimon. Ha én ezzel akarok játszani akkor ezzel fogok. -
JohnyX
tag
"Vulkan és DX12 is volt Windows 7-re, csak kb senki se használta." Az ID softnak van rá engine-je pl. Doom, Rage 2. Wolfenstein is ezen is fut.
"World of Warcraft DX12-vel megy Windows 7-en" nem a WoW-hoz egyedileg vissza portoltak egyes DX12 funkciókat.
@Reggie0 "Na ezert vettem inkabb steamdeceket, ugy nem kell winfossal szivni." Ki a natív, ki a Linux kernel felett emulált Windows-al játszik.
-
Pikari
addikt
válasz
E.Kaufmann #3 üzenetére
Ha valaki régebbi oprendszert használ, annak szerteágazó okai lehetnek.
-sokszor van egy belakott rendszerük, amire különféle specializált programok tucatjai fel vannak téve, amivel dolgoznak, és ezek nem mindig futnak megfelelően újabb windowsokon - VAGY nem is opció az, hogy újabb rendszerre álljanak, mert hónapokig kéne szenvedni a migrálással.
-sok régi laptop nem működik az ssd-k nagy részével különféle bios bugok miatt, hdd-ről használni pedig sok értelme nincs a win10-et, mert túl lassú, ahogy ezt többen már említették is.
-ha egy laptop még IDE foglalatot használ, akkor abban előfordul, hogy 40 gigás vinyó van csak, és nem kívánatos, ha a windows szinte az egészet megeszi magának.
-egy belakott win10 becsócsál vagy 4 giga ramot, sok gépet nem lehet felupdatelni 4 giga fölé - pl olyan régebbi alaplapok és laptopok, amiken csak 2 db memória slot van, és csak 1 vagy 2 gigás modulokat támogatnak.
-sokaknak nem szimpatikus a windows 10 kialakítása, ezért maradnak windows 7-en.
A kézenfekvő megoldás persze az, hogy vegyen egy külön gépet gamingre, hiszen 20 ezer forintért kap hardveraprón olyat, amin a win10 képes elfutni. Amit viszont nem mindenki akar megtenni, mert nem akarnak külön gépet csak a játék kedvéért fenntartani, hely sincs neki, stb, és emiatt inkább feladják a gaminget.
-
Reggie0
félisten
Na ezert vettem inkabb steamdeceket, ugy nem kell winfossal szivni.
-
Dilikutya
félisten
válasz
E.Kaufmann #7 üzenetére
Minden alá lehet tenni, ártani nem árt, de a Windows 10 telemetriája, víruskeresője, meg a jó ég tudja, mije még, rendesen meg tudnak dolgoztatni egy HDD-t. Anno W8 upgrade után kis ideig HDD-ről ment a W10, szörnyű volt. De SSD-vel viszont tökéletesen működik. Otthon mondjuk már W11 van, a megjelenése után 2 hónappal fejlesztettem gépet, arra már nem akartam W10-et rakni. Az is gondtalanul teszi a dolgát.
-
nemarx
csendes tag
Viszont a Zen+ biztosan jó a Win11-nek, feleségem Ryzen 5 2600-as procival hajtott gépe is az eredeti telepítővel települt fel és megy is rendben.
A támogatási listán is szerepel:
https://learn.microsoft.com/en-us/windows-hardware/design/minimum/supported/windows-11-supported-amd-processors -
hapakj
őstag
okok, igaz ezt vágom
Nekem a legerősebb intel CPU van, amin nem "megy" a Win11 (7700K). Szóval baxxa meg az MS
De ennek ellenére fel lehet "hekkelni", ami részemről sem egy preferált megoldás, de technikailag nézve egyelőre használhatóságban, sebességben nem láttam különbséget Win 10 és 11 között.
-
hokuszpk
nagyúr
a w11 kizár egy csomó procit ami szerinte nem megfelelő tpm -el rendelkezik.
ilyen Intel 7 gen, Ryzen 1 gen ( Zen, Zen+ ) nem jó neki. Ugyanakkor W10 -re még simán megapgédelhető kb. bármelyik gép, amin a w7 elment ; pl. egy négymagosított 720 -as Phenommal is vígan működik ; sőt ilyen gépre w2k19 szervert is tudtam next-next-finishelni. -
hapakj
őstag
válasz
E.Kaufmann #3 üzenetére
A Win 10-11 upgrade más tészta.
- miért más a helyzet? Nekem igazából a Win 11 és Win 10 hw igény különbsége kissebnek tűnik, mint ami a Win 7 és 10 között volt, eltekintve az MS egyelőre elég mesterséges követelményeit. -
Dilikutya
félisten
válasz
E.Kaufmann #3 üzenetére
Sokan nem azért nem frissítettek, mert a gép nem bírta volna. A Windows 10 még vígan elvan 2-3. generációs Core procikkal és a kortárs AMD-vel. Az akkori játékok játszhatóak. Viszont egy SSD mindenképpen kell a Windows 10 alá.
-
Pikari
addikt
A windows 7 korszaknak vége játék tekintetében. Ami Z kategóriás játékok steamen idén nyártól jöttek, 70%-ban nem támogatják a windows 7-et. Van, amelyiket különféle dllek elkeseredett gyűjtögetésével életre lehet kelteni, de a többségét már úgy sem.
Ezzel viszont megnyílt az út a dx12 széles körű elterjedése előtt is.
-
hapakj
őstag
Épp vagy 2-3 hónapja írta valaki, hogy őt nem érdekli, hogy nem támogatott a Steam Windows 7-en, nála tökéletesen működik.
Akkor írtam, hogy a támogatott és hogy működik két különböző dolog. Ha nem támogatott nem jelenti azt, hogy nem működik, de igazából ez bármikor változhat, illetve ha bármi problémád van vele, segítséget nagy valószínűséggel nem fogsz kapni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A Valve minden ügyfelének a hivatalosan támogatott operációs rendszerek egyikét ajánlja.
- Gaming notebook topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Red Dead Redemption 2 (PC)
- iPhone topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Router gondok
- Futás, futópályák
- Internet és kábel TV hálózatokról kötetlenül
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- További aktív témák...
- Archer AX23 AX1800 v1.20 Kétsávos Wi-Fi 6 Router
- Lenovo ThinkPad X395 - Ryzen 5 PRO 3500U - 8GB - 256GB
- Fujitsu Celsius R920 Szerver/Gamer 2x Xeon e5-2670 256GB Ram, 10TB tárhely, FirePro 8GB GDDR5 VGA
- Asus A15 F507NU-LP101 2 év garancia, újszerű
- HIHETETLEN! DE ÚJ DOBOZOS LAPTOPOK AKÁR FÉLPÉNZÉRT FÉLÁRON !!! ///////// FÉLPÉNZES LAPTOP //////////
- MSI GeForce RTX 5070 12G VENTUS 2X OC
- Wheel Stand Pro - GT /PRO /EX /FX + Thrustmaster T150
- Chario Hyper 1 Mk2 audiofil hangfalpár
- keresek Rx 6700xt..6800..6800xt mai átvétellel,szombathely--kőszeg--sopron átvétellel
- GARANCIÁS FULL WHITE GAMING PC 16GB DDR5 RAM, RYZEN 5 7600X , RTX 4060 8GB, 1TB NVME SSD, 4TB HDD
- DELL Precision 7540 - Intel Core i9-9980HK, RTX 3000 (nagyon erős GPU-val)
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- Samsung Galaxy A12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest