- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
- Yettel topik
- iPhone 17 képernyővédő üvegek mutatják meg a méretkülönbségeket
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Fotók, videók mobillal
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
Hirdetés
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
avl
senior tag
válasz
Veron #321809 üzenetére
"hanem felvettek LED tervezőket. De ha nem lenne parasztvakító LED, akkor sem dolgozna pontosabban a futóműves, mert mára 1.5-szer több munkája van, mint 10 éve."
nálam/nekem/szerintem ilyesmik az egyik nagy gond: kell az eröforrás az új, divatos, eladhatóságot növelö feature-ökre; akiket meg is kell fizetni
valahol meg az lesz ebböl: dragabb, vagy dragabban adjuk vagy (és :-) a többi területre kevesebbet tudunk szánni
en biztos amellett lennék/vagyok: vegyünk fel 1 (kis szám a lényeg) egységnyi embert a "feature"-ökre, 99-et meg a lényegre, a valós, nem ízléstöl függö dolgokra (es ne 10 / 90 vagy 20 / 80 arányban)
szerintem/nekem egyszerüen ezek túlzásba lettek vive; a "design" (nem csak autoknal, embereknél, más iparcikkeknél is; a vizuális, a felszini, hamar szembeötlö dolgokat "preferáló" társadalom; a short term vs. long term
[long-game] stb.
-
avl
senior tag
válasz
Veron #321799 üzenetére
Logikailag az elsö mondatod nem all ellentetben a többivel :-) es persze :-(
azaz: eröforrast is von el (valakik csak "dolgoznak" azon ...ráadásul ahogy azok az eladhatosagi szempontbol fontosodnak, nem is egyre kevesebben)
...es a többi dologra sincs nagy igyekves tökeletesre csinalni
mas iparági példa létezik: igyekeztek megmutatni milyen jót tudnak, ...de annyira draga lett, hogy olcsobban adták, mint a cegnek került ...ma már nincs az meg az az eredeti cég
-
Blindmouse_
senior tag
-
válasz
Veron #321589 üzenetére
A led-es belső világításon kívül ugyan nem tudom, hogy mi volt még a Renault-val, de jelenleg szerintem nincs kompromisszummentes autó a piacon. (mellesleg szerintem soha nem is volt) Mindben lesz valami ami zavaró lesz, vagy nyekeregni, recsegni kezd, vagy szoftver nyűgje van. Lehet, hogy az első 10-20e km-nél még nem, de később elő fog jönni valami. Ez az olcsóbb belépő kategóriától a szuper prémium kategóriáig így van. Hol kisebb, hol nagyobb mértékben.
-
aero.
veterán
válasz
Veron #316664 üzenetére
Akkor még ismerős is a terep, 1.2? Ez a kategória ezt tudja, én a 8-as Golf szélzajával sem voltam elégedett, hangos. A CLS már oké volt öreg létére is, de az más kávéház. Japán átlagautó: nem a legjobb anyagok, nincsenek úri huncutságok, de amit tud, azt tisztességgel előadja.
-
válasz
Veron #316619 üzenetére
Az árat azt passzolom, nem vagyok vele képben. A kopásokat, sérüüléseket jobban észre szoktam venni, pár évig vittem a flotta műszaki részét, de azóta is látom az autókat, hogy hogyan öregednek.
A képek alapján gondolom már nem a flottakezelőnél van az autó, hanem a sofőr vette meg - illetve kijelölt valakit, aki megvehette a tartósbérlet végén a piaci ár alatt -.
Ovijáratra vagy EV vagy pl. Toyota hybrid is jó. Ha 1-2 percet járatod P-ben, akkor viszonylag gyorsan felmelegíti magát a motor és kb. tűrhető fogyasztással megy nagyon rövid távon is - nekünk anno ahol a Corolla Verso evett 12- 14 litert, ott 7-8 körül evett a Prius bölcsi járatban. -
válasz
Veron #316596 üzenetére
A sofőr 30k futás alatt már megtörte a bal combtámaszt, mert gondolom sz*rt rá és dobálta magát befelé az ülésbe. Ahogy tett arra is, hogy elvigye az első éves átnézésre, mahd a kéz évesre a gari miatt, amit egyébként is bukott volna, mert talán már a Renault is csak 1k túlfutást enged, de igazából mindegy is, mert a 2. éves szervizre sem ért oda, pedig havi kb. 1200 km-t ment csak.
Ezeket az autókat nem szoktuk mi sem ismerősöknek javasolni, mert a sofőrt nem érdekelte az autó, mert nem az övé volt, hanem a flottakezelőé. Én nem hajtanék rá, csak ha áron alul adják.
-
válasz
Veron #272030 üzenetére
Azzal nem is lenne bajom, ha mondjuk x ideje motorozol robogóval, és feljebb mennél, akkor kvázi van lehetőség szinte azonnal vizsgázni, vagy ha a "véredben van a motorozás"
De tény, előtte jó lenne egy felmérés, kérdezgetés, hogy ültél-e már török börtönben, stb, mi a terved, egyből hayabusa vagy csak egy nagyrobogó, stb.
Jó autónál ezt nem csinálják, de lényegesen kisebb az esélye, hogy 10 méteren belül meghalsz egy autóban, mint motoron. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Veron #272030 üzenetére
Veszteség persze azt tlán megérzi. Pont ma voltam egy VW szalonban minden ami nem pöcsköszörű az 20-30 M-tól indul. És ezek mezei VW-ek, népautók... Kemény árak vannak.
Nem kb mindenki lesz@rja, hányszor lehet olvasni, hogy elvették a jogsiját és úgy vezetett meg hogy soha nem is volt.
Erről eszembe is jut a Porkés láb és jogsi nélküli fószer... [link]
Nincsenek lábai, se jogsija és már egyszer eltiltották a vezetéstől. És ugyanúgy vezet. -
válasz
Veron #272022 üzenetére
Teljesen OK az a bomba, többször használtam ugyanilyent. (Kauffernél ~1000 Ft)
-
Dare2Live
félisten
válasz
Veron #271996 üzenetére
Jellemzően anyósülésnél van a cső kihuzod benyomod a csövet befúlyod. Ha sima akkol vigyázz hogy valamennyi vissza fog folyni. Ha hab akkor nem jellemző a visszafolyás.
Van amikor nem csinálták könnyen elérhetőre akkor be kell mászni autó alá. De ez is elvégezhető otthon csak kellemetlen.
Nálam bomba, 1h+os ozonos tisztítást kiröhögte a gomba/baci max gynegűlt a szag pár hétre viszont az első flakon légkondi tisztító után megszűnt a gond.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Veron #271996 üzenetére
Ez az erősorrend: bomba, biocid bomba, ózon. Az első az kb pénzkidobás, szóval ha nem vészes a szag akkor egy biocid bomba (pl Loctite) ha erősebb a szag akkor mehet az ózon. Az ózon előnye, hogy az mindent kifertőtlenít amivel érintkezik (kárpit pl) és minden egyéb szagot is semlegesít (az autóillatosítót is, ha van azt vedd ki). Az ózon erősen oxidáló, szóval érdemes minden olyat kipakolni a kocsiból amiben kárt tehet.
Első körben egy biocid bombát próbálnék meg, nem drága és hátha elég az is. Csak a pollenszűrő csere nem maradjon ki!
-
e.vid
senior tag
válasz
Veron #201546 üzenetére
Ha a válás nem opció, akkor díjmentes a cseréje:
Illetékmentes a forgalmi engedély kiállítása:
ha a csere családi állapotból eredő névváltozáson alapul,
ha az okmányt eltulajdonították,
ha a csere a hatóság téves bejegyzésén alapul,
ha az okmány gyártáshibás, ha az eljáró hatóság az ügyfél kérelmére költségmentességet engedélyezett. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Veron #199417 üzenetére
Bele kéne nézni szemből, látszik-e a teherviselő szövet rétegnél sérülés, illetve oldalról, hogy van-e dudor. Valaminek nagyobb hasonló sérüléssel is eljártam, szerkezetileg ép maradt a gumi, csak lifegett egy kis darab a külső részén. Ha csak egy év van már benne, és esztétikainak minősül a dolog, azért lehet inkább hátsó tengelyre tenném, hogy tuti nyugodt legyek felőle. Ha viszont az a pár szál, amit látni vélek a résben, belül komolyabb szövet sérülést takar, akkor csere (jófogáson, ebayen szoktam egy darabos abroncsot lőni, ha megéri)
Bővebb leírás képekkel [link] -
válasz
Veron #198604 üzenetére
Vedd fel melléjük az 1.2 Puretechet is, úgyis olyan gyorsan, könnyen döntesz
Amúgy én próbakörre elmennék vele, még egy Feel is élhetőnek tűnik. Amúgy természetesen van álpadló, amit az elsőben említenek hogy nincs sík raktér.
Amúgy meg Juke helyett inkább CH-R-t vettem volna fel, bár gondolom már szürke/el van rejtve a táblázatban.
Nem szeretem az ilyen jellegű autókat, de elég pozitív teszteket láttam róla
'Alap' Corollát nem vennék, O4 meg egy jó alternatíva, de nagyon kívánkozik mellé még valami kicsit más... -
-
szabonagyur
félisten
válasz
Veron #198599 üzenetére
Amúgy miért nem veszed meg valamelyiket? Kicsit szerintem túl gondolod már a dolgokat. Vedd meg ami tetszik és megfelel az igényeknek, ezt a komplexitás dolgot meg zárd ki most az egyenletből. Ha már új/újabb autót veszel gondolom marad pénz a banánra is
Olyan szinten ki akarsz számítani mindent, hogy az lehetetlen, lottózhatnál is kb.
-
Gombinyó
őstag
válasz
Veron #197532 üzenetére
Fura, hogy neked ez jött le. Nekem pont, hogy az anyagok minősége érződik jobbnak a Toyotában, bár scalaban nem ültem, de az octavianál meg superb-nél jobbnak gondolom. Mindenhol puha, párnázott anyagok a műszerfalon, az ajtó kárpiton is puha, szövet könyöklő. Az más kérdés, hogy az illesztéseknél tud zörögni szarabb úton, de kétlem, hogy a scala vagy bármelyik kategória társa jobb lenne ilyen szempontból. Nálunk a kevesebbet futott superbek is zörögnek.
Nem tudom mentél-e velük, de motorikusan az 1.2T egy műszer, nem is érzed, hogy jár a motor egy piros lámpánál pl, nem egy liga az 1.0 TSI-vel.
Ülésben nem a legjobb szerintem se a corolla, ültem már kényelmesebb autóban (már az E210 sedan is érezhetően jobb, az más ülést kapott valamiért, mint a TS ugyanazon a felszereltségi szinten), de a skoda alap ülései is elég hurkák, sőt, szerintem rosszabbak.
Toyotánál a gyenge zajszigetelést tudnám felhozni hátrányként, de 150e ft-ból orvosolható, ha saját használatra veszi az ember. Én most se cserélném le scalara a corollát, pedig különösebben nem szeretem az autót, de a többi se jobb ebben az ár kategóriában. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Veron #197532 üzenetére
1-2 karc nem számít. Én konkréten 8 km-t tudtam menni a kocsival sérülés mentesen. Már mint összesen volt a kocsiban 8 km (egy másik Skodás nekem jött hátulról). Így legalább könnyebben veszed az első együtt elszenvedett kavicsfelverődést.
A +2 év gari miatt ne legyél oda, a Skoda (is) annyira sóher a garit illetően, hogy miden miatt küzdeni kell velük és akkor talán nagy kegyesen megcsinálják ha gondod van.
Gyerek mellé a nagyobbat vedd és ezt platformtól függetlenül mondom.
-
rbalint88
addikt
válasz
Veron #197525 üzenetére
Toyota topikban az alabbiakra panaszkodtak: belteri zorgesek, helybol nagy menetzaj, pakolorekeszek hianya. Nekem beulve bunkeres volt, beszorulva ereztem magam. A scalaban nem ultem, de ha uj 4 ev garis erosebb 1.5tsire 750-et kell rafizetni, lehet arra szavaznek. 1.0tsi-t nem eroltetnem en se.
-
sagesz93
addikt
-
ngaba
aktív tag
válasz
Veron #197150 üzenetére
A tulaj szerint mindig minden szép és jó.
Ha esetleg van papírja a kárfelmérésről, számla a szerelésről, netán fénykép is a törésről,akkor egy szerelővel alapos átnézés után lehet róla szó, ha korrekt áron adja (neked is el kell tudni adni valamikor, tehát mindenképpen engedjen a törésmentes árhoz képest).
Szerk.: Ja, látom, közben mások is válaszoltak. Nem frissítettem a böngészőt.
-
rbalint88
addikt
válasz
Veron #197154 üzenetére
Viszel magaddal szakertot, aki ezt ellenorizni tudja. Esetleg probalj meg kepeket kerni a serult allapotrol. Biztosito adatbazisabol le lehet kerni, kerdes kiadjak-e vagy talan jszpben is meg lehet nezni (?), de lehet ez csak fejlettebb demokraciakban mukodik.
Egyebkent en se fosnek tole, ha nem gombocba volt torve. -
válasz
Veron #197150 üzenetére
Alapvetően elég durva sérüléseket is lehet gyári minőségben javítani, azaz baleset esetén azt fogja tudni, mint amit egy sérülésmentes autó tud. A kérdés mindig az, hogy megéri-e gyári technológiával javítani. Alapesetben a legtöbb sérülés az autó orrán csúnyának néz ki, de nem az (a farán meg pont fordítva van, lehet rajta több milliós kár úgy, hogy igazából kívülről csak némi festék hiány, meg lökhárító horpadás látszik, aztán vágni kell a fenéklemezt). A sárvédő, motorháztető, stb. nem játszanak jelentős szerepet az ütközés energiájának elnyelésében - pl: Renaultnál is sok éve már műanyag az első sárvédő -, ezek javítása, cseréje maximum esztétikai szempontból lehet zavaró. Meg idehaza egy egy fétis, hogy minden autó, kortól függetlenül 200.000 km alatt van és természetesen karc és sérülés mentes, mármint nem az ember sajátja, hanem amit meg akar venni.
-
válasz
Veron #195159 üzenetére
Ha kibontod a lenyílókat, akkor leírják röviden:
In the frontal offset test, protection of the 10 year dummy was good or adequate. Dummy readings of chest deceleration in the 6 year dummy indicated marginal protection. In the side barrier test, both dummies were well protected and maximum points were scored. The front passenger airbag can be disabled to allow a rearward-facing child restraint to be used in that seating position. Clear information is provided to the driver regarding the status of the airbag and the system was rewarded. All of the restraints for which the i30 is designed could be properly installed and accommodated. -
diegho
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vírusirtó topic
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Renault, Dacia topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- Tomato firmware
- Horgász topik
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
- Battlefield 6
- A lemondást javasolja az Intel vezetőjének Donald Trump
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Xiaomi Redmi 10A 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo Thinkpad L14 Gen 4 -14"FHD IPS - i5-1335U - 8GB - 256GB - Win11 - 2 év garancia - MAGYAR
- 123 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 - 4 év garancia
- Olcsó Notebook! Dell Latitude E7280! I5 7300U / 8GB DDR4 / 256GB SSD!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest