- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Yettel topik
- iPhone topik
- iOS alkalmazások
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Milyen okostelefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ngaba
aktív tag
Én MOL prémiumot szoktam tankolni olyan kúton, ahol csak 20 ft-ot tesznek rá + forensis kártya (-16 ft/liter) + OTP bankkártyás kedvezmény (1-2%, havonta változik, a rekord 4% volt). Így normál gázolaj alatti árban tankolok prémiumot.
Életemben kétszer tankoltam nem MOL/OMV/Shell kúton sima gázolajat az 1.6 crtdi-vel, a másodiknál szállt el az injektor. Lehet, hogy véletlen, de azóta maradok ennél... :)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz MasterMark #178074 üzenetére
Valószínűleg véletlen. Azért jegyeztem meg, mert a szerelőm mondta, h ez a motor nagyon kényes az üzemanyag minőségére, lehetőleg prémiumot tankoljak bele. (A vw topic összefoglalóban is benne van.) Én meg nevettem rajta, bár az említett három kutat próbáltam tartani. Aztán egyszer tankoltam a helyi maszek kútnál (hupetrol) ami elvileg OMV-t árul, majd beszarik az injektor az első úton, 150e forint... Nem szeretem az ilyen egybeeséseket.
-
ngaba
aktív tag
-
ngaba
aktív tag
Na ez az, ami egy fiatalt nem érdekel... :)
Nálunk általánosban volt egy Romet Pony segédmotor, az volt a legjobb nap az egész évben, amikor előkerült a pincéből. És nyilván bukósisak nélkül motoroztunk a suli területén belül. Ma szerinted hány szülő perelné be azonnal a sulit? A honvédelmi szakkörön előforduló légpuskás célbalövést nem is említem...
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz pècsimunkás #178813 üzenetére
Ismerőseim megszóltak miatta, mert fosch francia...
Egyébként érdekes, hogy a szarfrancia / szarolasz mennyire benne van a fejekben, de egy Kia / Hyundai 5 (max. 10) év alatt a gagyiból átalakult a minőség szinonimájává (a fejekben is).
Nekünk amúgy Fiat Brava 1.2 16V kocsink volt, és azt is bármikor oda lehetett állítani egy német mellé. (Nem véletlenül lett év autója, jól kitalált autó volt az.) Volt néhány hülyesége (az első ajtókitámasztók alulméretezés miatt kiszakadtak), a futómű sem volt túlbonyolítva, de jól nézett ki, elfértünk benne, ment is, apámnál vidéken max 5.5 literrel elvolt. Komolyabb baja nem volt (kuplung tört el egyszer), 200 ezer km körül adtuk el (kétévesen vettük használtan).
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Dluinet #178859 üzenetére
"A francia autókon 10 évesen már az ablakemelő sem szokott működni."
Nocsak, akkor erről az én 1999-es Peugeot 306-om nem tudott... A karosszériát nyugodtan meg lehet nézni ma is, pedig utolsó 10 évét nem garázsban töltötte (nagybátyámé volt, aztán a tesóm, majd én használtuk). Voltak hibái, de nem a franciaautó sztereotípiák. Lerobbanás nem volt, az ismert hátsó futómű-probléma volt a gyengéje. Ha már dicsértem a Bravat, akkor azt is meg kell jegyeznem, hogy a Pözsin kevésbé látszott az öregedés (vagy csak jobban vigyáztunk rá, nem tudom), nemcsak esztétikai dolgokra gondolva itt.
Azt aláírom, hogy a távolkeleti autók beltere tipikusan tartósabb az átlagnál.
Na, úgy látszik, ez még mindig egy érzékeny téma. Mindenki kifoghat jól és rosszul sikerült autót bármiből. Peace. :)
[ Szerkesztve ]
-
-
ngaba
aktív tag
válasz #89309696 #179188 üzenetére
Csak helytelenítetted, és előjött belőlem az erkölcscsősz. Bocs.
Nekem szimpatikus, ha valaki vállalja a felelősséget a hibáiért (e topicban is azt tette). Jobban járt volna, ha hazudik. Még jobban járt volna, ha műszaki hibára hivatkozva pénzt próbál kizsarolni az autóbérlő cégtől (bár biztos le van papírozva jogilag, hogy ne lehessen). Satöbbi, hol a határ?
De én egy egyszerű ember vagyok, olyan világban szeretek élni, ahol az ember azért mond valamit, mert az úgy van, nem azért, mert az az érdeke.
-
ngaba
aktív tag
válasz parandroid #179474 üzenetére
Igen, a H Astra belsejét én sem tudtam hová tenni soha.
Külsőre is az egyik legrondább Opel generáció szerintem, bár szvsz a C Vectrának még rondábban állt az a design.
Apropó, elég lelombozó az egyenarculat minden márkánál... Ha a kisautóktól kezdve a nagyautóig minden autónak hasonló az eleje, akkor tuti, hogy nem fog jól állni mindegyiknek az a design (néha alig lehet megkülönböztetni a különböző típusokat - bevallom, én gyakran így vagyok az egyidős Skodákkal, hogy jól meg kell néznem, hogy ez most melyik).[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz focvis #179487 üzenetére
Ó, ez az első erőmérő, amit megnéztem. Gyerekkoromban 4 ütemű Wartburg mániás voltam, a családot kiidegeltem vele, hogy ha utaztunk valahová, akkor "nézzétek, ott egy" helyzetjelentettem. De sajnos kimaradt, pedig a 2000-es években majdnem vettem (amikor 200-300 ezer forint körül volt az ára). Nagyapámnak volt facelift előtti ősrégi kétütemű (mindig "bepökte" a gyertyát), szóval a 4 ütemű Wareszban kimondottan tetszett a hagyományőrzés is. :)
Most, hogy felidéztem a tinédzserkori autóvásárlási terveket, eszembe jutott, hogy most milyen jó világunk van most információ szempontjából. Akkor ilyen képes megyei hirdetési újságokat bogarásztunk, nem hahu-t. (Emlékszem, egyszer a tesómmal kitalaltuk, hogy az újságban szereplő legolcsóbb autót megvesszük, aztán lesz, ami lesz. Az a 20 ezer forintos Nissan Bluebird szerintem azóta sem talált gazdára...) 2000-ben is úgy vettünk még használt autót, hogy a családdal végigjártuk a kereskedéseket. (Alapvetően japán autót akartunk, de a Nissan szalonban ránk akartak sózni egy törött Almerát, majd a Toyota szalonban mindenkinek megtetszett a Fiat Brava. Így lett Fiatunk.)
Nosztalgia OFF.
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #179492 üzenetére
Jó volt olvasni. :)
Ha már korok találkozása: Nagyapám sofőr volt a téesznél. Megmondta, hogy a legjobb autó a Volga volt, "10 literből ki lehetett azzal a nagy kocsival jönni". Utána nagy Polskit kapott, azt utálta, mindig rossz volt, és annyit fogyasztott, mint a Volga. Neki 100-as Skodája volt otthon (amiből a farmotoron kívül leginkább a fura sebváltó és a 0 km/h-nál eltűnő sebességmutató maradt meg), majd az említett Wartburg, ami csak a mákföldön terepezett max. :)A családomnak (apámnak) az első autója Dacia 1310 TX volt, és szerintem a rossz híre ellenére az volt kábé a csúcstechnika a szocializmusban (pláne az ötsebességes TLX lett volna az). Baromi kényelmes volt, és szerintem nem volt több hibája nálunk, mint a konkurenseknek lett volna. Korát megelőző feature: Az ablaktörlő sebességét lehetett szabályozni egy potival (ami a német autók lámpakapcsolójának helyén volt elhelyezve), ha a kart az "egyéni sebesség" pozícióba raktad. Ilyet azóta egy autóban sem láttam. Persze úgy jött ki a gyárból, hogy nem működött, de apám megcsinálta. :)
Egyébként 13 évesen nagyon kivolt már a bele, amikor eladtuk. Ezért a szüleimnek sokáig meggyőződése volt (nekem is), hogy a 10 éves autó öreg autó. Most meg kábé mindenki 10 éves autót keres 1.5-2 milliós ársávban... Változnak az idők, na. :)
CactuS: Ó, pech... :(
-
ngaba
aktív tag
válasz tboldi #179514 üzenetére
Azóta tényleg nem vezettem olyan autót, amiben nemcsak pár előre beállított fokozat volt (a Seatban 6 van, ha jól számolom; a Pug306-ban és a Bravaban például csak 3 volt iirc). A 11 már határeset, elfogadom. :)
A Daciában elméletileg nem voltak fokozatok, folytonosan lehetett állítani. Ezen a (nem saját) képen az óracsoport bal oldalán lévő tekerővel: [link]
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Nekem azt mondja meg valaki, hogy "külföldön" amikor zöldre vált a lámpa, akkor tényleg meg tudják oldani az autósok, hogy egyszerre indul el a sor (és nem úgy, hogy elindul az első, majd a második stb.)? Az autós oktatóm ezzel hitegetett, és néha örülnék neki, főleg a rövid ciklusú lámpáknál, ha ez itthon is így menne.
Pályán nem annyira érzem még a két részre szakadást, bár én szinte sose csúcsidőben megyek (tippre a 100-110 inkább a munkáb járós rétegnél van, spórolás miatt).
Engem inkább a már-már közhelyes jobbratartás hiánya zavar pályán, meg az, amikor 3 autó a szélsőben utolér egy kamiont, akkor szinte tuti, hogy az utolsó vág ki a belsőbe először, fékezésre kényszerítve az első kettőt... Ezt is oktathatnák valahol, hogy ilyet ne.[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz gzbotii #179627 üzenetére
Nem mondom, hogy én nem bambulok el soha stb., de alapvetően a fejekben van a baj szerintem. Ha nem első vagy, akkor is ugyanúgy készülni kellene, majd zöldnél "azonnal" indulni. Ha véletlenül van előtted forgalmi akadály (az előtted lévő nem indult), akkor vársz, mint amikor zöldnél beragadt a keresztforgalom. Szerintem a többségnek az a zöld, amikor az előtte lévő elindult.
3-4 autót elengedő balra kanyarodó lámpánál azért lehetne erre figyelni, pláne amikor mindenki tudja fejből a megszokott útjain, hogy mikor vált a lámpa. Na mindegy, ez legyen a legkisebb baj, az igaz. :)
-
ngaba
aktív tag
válasz SpaceKombajn #179663 üzenetére
Jó, lehet hogy csak én figyelek erre, mert ezért harapok. Az elsők még nem vették fel a kamion sebességét (ezért írtam, hogy fékezésre kényszerítik), csak nem akarják fél km-rel korábban megejteni a sávváltást. A harmadik lehet, hogy 5 km/h-ával többel megy, de azt már nem bírja ki, inkább kivág, a többit fékezésre kényszerítve.
Általánosságban az dühít, hogy mennyire nem figyelnek a belső sávban haladók sem a másikra. Én mindig figyelek a külsőre, amikor előzök, és ha kell rálépek, ha azt látom, hogy utoléri a kamiont, ha szüttyögök. (Tehát felőlem kivághat a harmadik is, de nekem ne kelljen miatta fékeznem, ha elöl vagyok). De van, aki szépen elcsorog mellettem a belsőben akkor is, ha jön a kamion.
Na ezért nem szeretnek sokan a külsőbe menni. Meg utána nehéz visszamenni. A külsőből belsőbe sorolásról: Mivel egy kamion mögött megy, ha nagyobb a forgalom, fenn fog egy kicsit tartani valakit, ha méltóztatna ő is 80-nál többel menni, és nem 3 literes dízel van alatta. Én sem szeretem, ha kijönnek elém, de sokszor belefér. A külsőből belsőbe sorolással is kevesebb gond lenne, ha jobban betartanák a jobbratartást ez emberek.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz ngaba #179673 üzenetére
És ugye ez az egész 3-an mennek egy kamion mögött sztori külsőből belsőbe menésnél még inkább előjön. A belsőben elmegy mellettük egy autó, az első nem tud még menni miatta. Ilyenkor 100%, hogy hátulról előre haladva kezdődik a kamion előzése: az utolsó beáll a belső sávos mögé egyből, majd az azelőtti stb-stb. Erre még azt mondom, hogy so-so, de amikor nem muszáj, ne a hátsó előzzön először. Konklúzió: nem jó a külső sávban menni, na. De ez is olyan, hogy az ilyen szituációk ritkábban léteznének, ha az autósok nagy része nemcsak akkor menne ki a külsőbe, ha a látóhatáron sincs kamion.
A követési távolságról nem is írok. Csak annyit, hogy sokakból hiányzik a félelemérzet 130+-as tempónál. Ezért jó szar autóval kezdeni a pályázást, ott azért érzi az ember, hogy mennyivel is megyünk.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz parandroid #179758 üzenetére
Ez igaz, de a másik oldal:
Nekem a VW márkaszervizben konkrétan nem tudták megmondani, hogy van-e kettőstömegű az autómban. Beütötték a rendszerbe az alvázszámot, kidobta nekik, hogy milyen kuplungszett + lendkerék kell bele, és ez alapján nem tudták megmondani. "Ez túl olcsó (csak 400 ezer...), szerintem ebben nincs."
A mezei szerelőm kiszedte az autóból, hogy tekerve volt. A VW márkaszerviz nem mond semmit az előéletről, csak falaznak a neppereknek személyiségi jogokra hivatkozva.
-
ngaba
aktív tag
válasz t72killer #179944 üzenetére
"Valaki nálam közlekedési jogban jártasabb megmondja, hogy problémás-e egy közlekedés biztonságát szándékosan veszélyeztető alakot kivonni a forgalomból."
Én nem vagyok jártas, de szinte 100%, hogy csak rendőr csinálhat ilyet. (Kivéve, ha közvetlenül egy balesetet előzöl meg így, akkor bármit szabad kábé.)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Gombinyó #180015 üzenetére
Nem az én személyem az érdekes (már bánom is, hogy beírtam ide ezt), csak a stickermajom által megénekelt kesergés jegyében próbáltam megvilágítani a felsőoktatás helyzetét. Lehet, hogy ON-topicabb lett volna, ha ezt az egyetemi parkolóban látható autótípusok felsorolásával teszem meg, de szeptembertől úgyis visszavette a város az egyetemi parkolót, és fizetős parkolót csinált belőle, szóval már az is tárgytalan... (Legalább az 1.6 TDI-m kímélve lesz télen, a kevesebb városozás miatt.)
Egyébként matekot, és igen, inkább hivatás/hobbi. Amióta megszületett a kislányom, azóta a többi fiatal kollégához hasonlóan bevállalok minden adódó extra lehetőséget (óraadás máshol, alkalmi másodállások, adódó EU-s projektek stb.)
-
ngaba
aktív tag
válasz stickermajom #180073 üzenetére
Bocs, biztos ki lett már vesézve, de bízva abban, hogy az itteni emberek szeretnek az autójukról mesélni:
Milyen az Astra megbízhatóság szempontjából? (Melyik motor van benne?) Tesóm gondolkodik rajta. -
ngaba
aktív tag
válasz ΞΔGLΞ #180092 üzenetére
Én nem látom annyira drámaian:
Például segítenek sávváltásnál, az meg vidéken elég ismeretlen fogalom. Azt is meg merem kockáztatni, hogy az átlag autós rutinosabb Pesten (nehezebb vezetni ott, és átlagosan naponta többet is kell). Tény, hogy előbb nyomják a dudát, ha valaki hülyeséget csinál. -
ngaba
aktív tag
válasz stickermajom #180090 üzenetére
Köszönöm, továbbítom az infót.
-
ngaba
aktív tag
válasz ΞΔGLΞ #180100 üzenetére
Jogos. Azért dudálni bunkóság, pesti mércével én is elég hamar megállok a pirosnál. (De rám még nem dudált senki.)
Szerintem mindenhol egyre jellemzőbb, hogy ha véletlenül szabályos vagy, akkor nyomás alatt tartanak a többiek. Most csak a sebességkorlátokra kihegyezve- Merj 50-nel (vagy akár 60-nal) a belső sávban menni a városban...
- Merd betartani a sebességkorlátozást autópályás útépítésnél, még a kamionos is beleáll a fenekedbe, majd fejcsóválva előz meg. (Pedig 2-3 km-en azért olyan sokat nem lehet ezzel nyerni.)
- Aki főúton 90-nel megy, az forgalmi akadály.Én sem vagyok szent, nem azért írtam. Ha sietek, engem is tudnak a fentiek idegesíteni, de nem szoktam nyomasztani senkit.
-
ngaba
aktív tag
válasz Szoszo94 #180439 üzenetére
Ó, Szegeden is a többsávos lámpás körforgalom a legkomplikáltabb forgalmi szituáció, ott figyelni kell, hogy ne kunkorodjon át akaratlanul senki a sávodba. (Gyakran megtörténik.)
Illetve szinte az egész belváros jobbkéz-szabályos (kivéve, ahol van tömegközlekedés). Na ott is vannak érdekes szituációk: főleg a nem szegedieknek kell szokni a jobbkezes kétsávos + egyirányú utca T-kereszteződéseket mondjuk...
-
ngaba
aktív tag
válasz Doki16 #180506 üzenetére
Én alapvetően egy békés típus vagyok, de az vezetett ide, hogy mindent a joggal próbálunk elintézni:
1. "Bizonyítsd, ha tudod".
2. "Ezért nem fogsz beperelni, minden más önbíráskodás, és még te kerülsz bajba."Alattunk lakik egy megzakkant idős pár (szó szerint, a gyerekükkel se beszélnek 30 éve állítólag). Ordítoznak azért, ha mászik a gyerek a padlón stb. Én drogdíler vagyok szerintük, a barátnőm adócsaló kurva. Amikor megyek haza, kiszól, hogy "na itt megy ez a rohadék drogdíler". Folyton leskelődnek az ablakból, erkélyen, soha nem ég náluk a villany. Face-to-face ordítozott a 7 hónapos terhes barátnőmmel. Erre egy megoldás van: Egyszer megütöm, de utána megütöm a bokámat is. A rendőrségen voltam, ügyvédet kérdeztem. Pereskedni lehetne velük becsületsértés miatt, de semmi értelme. A törvény az időset védi amúgy is.
Falun ezeket már megverték volna, a lépcsőházban csak nem szól hozzájuk senki. És ha megütHETném, akkor nem is merné lekurvázni a barátnőmet, nem is létezne a probléma.
Az segített valamennyit, hogy elkezdtem mobillal felvenni (ami szintén tilos lenne amúgy, és nem bizonyít semmit - éljen a jog), most azóta egy kis nyugi van. De ez csak ideig-óráig szokott tartani.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Sajnos ők is csak ebből értenek / értenének. Arra körülbelül a második alkalommal rájöttem, hogy a racionális érvek el sem jutnak a tudatukig: Én egy vörös posztó vagyok, akinek olyankor ordít, és ennyi. (Sajnos ezt csinálták az összes előttünk ott lakóval is. Kíváncsi leszek, hogy mi kitartunk-e, vagy minket is elüldöznek. Ha mégis elüldöznek, akkor jól meg fogom nézni, hogy kinek adom el a lakást: Jelige: Nagydarab félelemkeltő emberek sok gyerekkel és kutyával kedvezményt kapnak. )
És az a baj, hogy ez sokkal idegesítőbb, mint amilyennek hangzik. Mondta már pár rokon, hogy engedjük el a fülünk mellett, aztán meglepődtek, amikor meglátogattak minket. Az otthon az a nyugalom szigete kellene legyen, nem ilyen emberekkel kellene "háborúzni". Amúgy innen már csak családi házba fogunk költözni, ha összejön majd (falusiként úgysem szeretem a társasházat, csak nyilván anyagi kényszer - meg nyilván a lányunknak is jobb lesz).
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Nem is tudom, nehéz megfogalmazni, hogy mi a bajom. Talán az, hogy érzem, hogy öregszem. Szerintem az autós újságírást és pláne tévéműsort nehéz jól csinálni, ők pedig felépítettek valamit, ami jól működött ~20 évig. És most szépen lassan, dicstelenül "elmúlik" / esik szét ez is...
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Na várjál, megnézem az értelmező kéziszótárban, hogy mi az a vlogger.
Igen, azon már én is gondolkodtam, hogy a lányomnak Al Pacino, Bruce Willis, Leonardo DiCaprio stb. olyan lesz, mint amikor nekem Marlon Brandoztak, Alain Delonoztak meg Gina Lollobrigidáztak. És amúgy én sem követem már a mai fiatal sztárokat (úgy értem, nem tudnék megnevezni sokat). Ez is az élet rendje: Ilyenekre már nincs ideje az embernek...
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
kisza25 fórumtársnak: [link]
Az új motorral már a Tipo is felejtős...
-
ngaba
aktív tag
válasz CactuS #181279 üzenetére
Én személy mindig drukkoltam a Fiatéknak. Bár volt néhány elég furcsa húzásuk, Bravo/Brava után a Stilo stb. Sajnálom, hogy beolvadnak a PSA-ba. (Bocsánat, egyesülnek.) Lassan lesz összesen 3-4 autógyártó, és lehet választani, hogy melyiket szeretnéd, milyen logóval. De sajnos ez is a technikai fejlődés velejárója, processzort se gyártanak túl sokan...
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Integrale #181286 üzenetére
Á, a Brava után apám is csak legyintett rá. "Miért nem gyártják inkább a Bravat tovább?"
Szerintem meg Golf akart lenni, de a legjobb Golf az mégiscsak a Golf. Egy olasz autó ne legyen kicsi(nek tűnő) és jellegtelen.
szerk.: És sajnos a megbízhatóságuk is olyan lett, amilyen.
A Bravoval viszont visszakanyarodtak a helyes útra szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Integrale #181289 üzenetére
Nem úgy értettem, hogy külsőre hasonlít valamelyik tényleges Golfra. Hanem olyan golfosan csapott hátú + semmilyen az egész autó (elnézést a Stilotól és a golfoktól is). Egyébként ha VW emblémával jött volna ki, akkor vették volna, mint a cukrot. (A Bravoért meg A VW elkért volna 1,5-szer annyit is. És azt is vették volna.) Ilyen ez a marketing / hírnév.
-
ngaba
aktív tag
válasz Darko_addict #181326 üzenetére
Elektronikai boltból Szegeden itt kezdenék: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek