- Xiaomi Mi 8 - így csinálunk csúcsmodellt Mi
- Szakít a OnePlus és a Hasselblad?
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Leesett a kamionról több millió eurónyi Z Fold7
- iPhone topik
- Kifelé is csukható a Z Flip7?
- One mobilszolgáltatások
- Melyik napszakban merül majd le az iPhone 17 Air?
- Fotók, videók mobillal
- Magisk
Hirdetés
Köszönjük a sok biztatást, támogatást! Utolsó pillanat a féláras hirdetésfeladásra, előfizetésre!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
proof88
addikt
válasz
Declare #109148 üzenetére
Látszik full kezdő vagyok a témában, 1 éve próbálok rendszeresen vezetni, de valahogy nekem kimaradt ez a traffis villogás. Pont hétfőn volt olyan hogy mentünk haza Dunakanyarból kocsival az M2 felé, és szembejövő villantott nekem 3x is, én meg nem értettem, azt hittem szarul világítok vagy valami van, de néztem minden jól fel volt kapcsolva és nem is vakított, aztán láttam hogy állnak az út szélén és traffiznak, arra akart figyelmeztetni.
-
szőröscica
addikt
-
válasz
Declare #109013 üzenetére
Egyetértek!
Az a baj, ez a rohadt város annyira rapszodikus, hogy képtelenség jó autót választani ide. A Focus tök jó, és jól is fogyaszt amikor nem kell a hülyéket kerülgetni vagy ülni miattuk a dugóban. Nem lineárisan közlekedik az autósok bő fele. Nem figyelnek/alszanak/nemtörődöm/túl óvatos.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
Declare #109002 üzenetére
Nem cseszegetésből írtam
Inkább csak örülök magamban, hogy engem (még?) elkerült ez a glass-cockpit divathullám. A problémád pedig nem egyedi. A Gläserne Manufaktur-ban kiállított Passat GTE (vagy esetenként Arteon) és e-Golf középkonzola is folyton poros, pedig a bemutatótermet gondolhatod milyen gyakran tisztogatjákValami Pronto Por-STOP-féle '90-es évekbeli csoda sem segítene rajta vajon?
Az ujjlenyomatok eltüntetésére már van megoldás szerencsére, hála az érintőképernyős mobiltelefonoknak -
Johnny_vT
senior tag
válasz
Declare #108997 üzenetére
Képernyő került a szöszök alá...
(#107821) MunezXBK
Csak viccből írtad, vagy tudtál valamit már akkor?(#108973) Declare válasza
Köszi, megnézem! -
-
válasz
Declare #108208 üzenetére
En az eletben nem vennem 1.4-el, de meg 1.6-al sem. De fatert lehetetlen rabeszelni nagyobb motorra. O csak azt latja hogy 90Le, a mostani 60-nal az mennyivel tobb, mindenre (is) eleg kell legyen. Csak jo esellyel a fastra könnyebb volt 300kg-al mint a H, meg nem folytotta annyi euro norma ... Mondjuk annal az astranal lomhabb vasban meg nem ultem, 1.4 kombi gázzal, megtanit a turelemre
-
-
footy
addikt
válasz
Declare #103319 üzenetére
Mondjuk nemet ulesbol kevesebb a jo mint a rossz.
Probaultem mostanaban 1-2 autot megint a kereses miatt. A Golf7 trendline ules ritka gagyi, de mostmar legalabb a comfortline-t is elszartak.(Golf6ban meg jo volt) A sportulesek(ergoactive) voltak amikre hosszu tavon ramondtam hogy na ez kenyelmes.
Az astranal is az AGR ulesek nagyon kiralyak, de az alap kisse bena. BMW-nel(3 - ennel meg a padlon is kell ulni), mercinel ugyanez.
A japoknal, olaszoknal azert az ergonomiara ilyen szempontbol sokkal jobban figyelnek. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Declare #103159 üzenetére
2.0 TDI? Kifejezetten jó a DSG, 1.6 mellett még tétova picit a száraz kuplungos, de az olajos mellett a nagyobb nyomaték mondhatni kiegészíti, nekem tetszett, kb 3 órát vezettem BiTDI-t, 1.6 CR-t pedig egész sokat
Cég veszi vagy tartós bérlet? (Váltóban rejlő kockázat nehogy drága legyen hosszú távon.)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Declare #103151 üzenetére
A 6-os valóban kicsit buta, nem mindig sikerül eltalálni mit is akarok igazán. Főleg ha hirtelen kell gyorsítani, akkor elgondolkozik 1-2 másodpercre, hogy akkor most mennyit is váltson vissza (általában előzés előtt áthúzom S-be és akkor nincs hezzitálás). Ha 1-et az gyorsan megvan miután döntésre jutott de ha 2-t az szívás, mert akkor azonos tengelyen lévő fokozatot vált és azt csak lassan tudja váltani.
Ugyanígy agyfrászt kapsz ha pl gyorsan megfordulnál mert az 1-es és a R is azonos tengelyen van, tehát azt is csak lassan tudja váltani. Arról nem is beszélve, hogy különösen háklis a dsg arra ha forgó keréknél váltasz át előremenetből hátramenetbe.
Tehát a "gyors" Y forduló így néz ki: állóra fékezel, R, vársz amíg kapcsol, hátramész, állóra fékezel, D, megvárod amíg vált, majd elindulsz. Ha nincs elég helyed a fordulóhoz akkor ugyanezt újra zongorázod. Közben meg mögötted nyomják a dudát, hogy mit pöcsölsz már ennyit ettől még egy lefosott H Astrában is gyorsabban vált a reumás nagymuter.Amúgy kényelmes és ha nem csinálsz semmit gyorsan és/vagy váratlanul akkor szépen kapcsolgat.
A miénkben már több mint 250k km van, ugyan a méregdrága kettős tömegű lendkerék már nem éppen tökéletes kondiban van de hát ez van ha rendes automata helyett egy robotizált kézit veszel.mod:
kisza25: Akiknek jobban meg kell küzdenie az autóért azok általában nagyobb becsben is tartják.
-
kisza25
félisten
válasz
Declare #103141 üzenetére
a dusterek kb 1,5M től indulnak és én FB csoportot szoktam nézegetni, mert nem kizárt, hogy veszek egyet és ne tud meg micsoda becsben tartják a kis dacia-kat (amúgy logan-nál dettó), attól, hogy valakinek csak egy olcsóbb autóra futja, attól még féltheti és vigyázhat rá, meg fordítva is (drága autó és tojik rá)
szóval jópár csoportot követek és a legnagyobb szeretet a dacia-kat övezi (ami így FB-n keresztül átjön)
folyamatos szervezkedések mennek autós talikra és büszkén posztolják a fotókat ugyanúgy az új verdáról, a lemosott verdáról, a csupasár dusterekről, a talikról, új felniről... legaktívabb és legszerethetőbb autos FB közösség, pedig kb 15-re felvagyok iratkozva. Azért ez érdekes nem? -
válasz
Declare #103133 üzenetére
Én speciel legyintek egyet, ha most plusz egy karcot felfedezek valahol a 10 másik mellett. De egy nulla karcos kocsin fáj az első..
Hétvégi vicces bénázásom ehhez kapcsolódóan: szombaton a belvárosban egy elég szűk helyre szenvedtem be a kocsit párhuzamos tolatva parkolással, a mögöttem parkoló kocsi egy rendőrautó volt, rendőrök nélkül szerencsére. Már folyamatosan sípolt a tolatóradar, de ilyenkor még van ott azért 20-30 centi.. hát nem nekimentem?
Az életben nem volt még ilyen, de most sikerült. Mivel sima fényezetlen fekete lökhárítóm van, baja nem lett, ahogy a másiknak sem szerencsére.
-
-
-
Land
veterán
válasz
Declare #102502 üzenetére
Pontosan ezért szeretnék turbóst. A 159-es 5 fővel telepakolt csomagtartóval sem volt löttyedt pöts.
Évi 12-15k km-t megyünk. 2-3 éves autókat néztem bőven 50k km alatti futással. 150k kmt-t kb 5-6 év alatt érnénk el, amely futás után kezdődhetnek a bajok egy turbós autónál (turbó, kettős tömegű, ilyen olyan bajok). Ezért szeretnék utána járni mi várható egy mai TSI-től, T-GDI-től, Boosterjettől, új Opel motoroktól... Ha jól sikerült konstrukciók, akkor már nagy baj nem lehet. Vigyázni fogok rá. -
Land
veterán
válasz
Declare #102498 üzenetére
Nekem a 165 vs 120 ló kérdésben az jött le, hogy kb 4000 fordulatig nincs lényegi különbség. Felette van, illetve pályán. Tehát a tesztek is a 120 lovasat ajánlják. Nem tudom. Most 147 lovas autót hajtok, mely ahogy nő a súly az autóban egyre inkább gyengül. Talán egy turbós autó ezt ennyire nem érezteti. Legalábbis remélem, hogy nem az lesz mint most: egyedül korrekt, 4-en "mi a faszrt nem megy, pedig nyomom".
-
hülyegyerek
addikt
válasz
Declare #102247 üzenetére
Én pont egy ilyen kanyart mentem 2 éve, mivel nekem is régi vágyam volt. Győr - Bibione- Nizza - Barcelona útvonalon mentünk, és a spanyol-francia szakasz rohadt nagy csalódás volt, mivel semmit nem láttunk a tengerből (alagút, hegy, zajvédő fal ). Választhattam volna főutakat is az autópálya helyett, de az egész napos dugóban zötykölődés után a hátam közepére kívántam az egészet.
Azóta max Olaszországig megyünk autóval, messzebbre csak repülővel. A francia fizetőskapuk, meg úgy általában az ottani közlekedési morál tönkrevágja az egészet. -
EQMontoya
veterán
válasz
Declare #102247 üzenetére
Hogy hogy lehet meleg? Hát, ülsz egy belül alapvetően sötét színű fémdobozban, és tűz rád a nap.
Igazából az csak egy következmény, hogy meleged van, a nagyobb probléma, hogy egy hosszabb úton leégsz. Pl. barátnőm fehérebb bőrű, mint én, volt, hogy kérte, hogy csapjuk fel a tetőt, mert félt, hogy leég.
Ilyen esetben, ha nincs klímád, akkor kb. baszhatod, mert fentről fűt a tetőn keresztül a nap, előlről a motor, oldalról meg a váltó/kardán páros, aztán have fun. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Declare #102213 üzenetére
Ez ám a pech...
A tényleges költségről terjesztenék elő kárigényt, tejeljenek. Attól még megcsináltathatod a kocsit ha akarod, így még akár pluszban is jöhetsz ki a végre. Haver a Vento-ját törte meg, gtk lett és a végén +120k-val jött ki a buliból.
A hátránya az a dolognak, hogy ha kifizetik a kocsid gtk-ra soha többet nem fizetnek rá. Tehát ha akár már másnap beléd jönnek 0 aza nulla kártérítést kapsz.mod:
joamilestoné: Teljes mértékben egyetértek veled.
A hosszabb távú megoldás más lesz de ideiglenesen jelenleg nincs jobb alternatíva a lokális kibocsátás szempontjából.
Az persze más kérdés, hogy ez a lokális kibocsátás csökkentés kb olyan mintha a koszt a szőnyeg alá söpörnénk... Mert az akku előállítás nem éppen környezetbarát dolog plusz az áram nagy része sem zöldáram.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Declare #102209 üzenetére
Ha a kerítés sérült akkor az autópálya kezelő sara (legyen fotó bizonyítékként) ha nem akkor a vadásztársaságé (hiszen autópályán nincs kint a vadveszély tábla). Szóval hozható a dolog ne félj.
mod:
Mind a kettő társaságnak van biztosítás ha jól tudom és az rendezi a károd. De azt inkább a biztosítás topikban tenném fel ott sztem nagyobb sansszal kapsz választ.
Integrale: Vagy ha még régebbre nyúlunk vissza ott az Opel Calibra... Annak is elég jó Cw értéke van.
Speeedfire: Felni sokat tud fogni a mélytengeri külalak meg azért is van mert nem az európai ízlés szerint tervezett autó.
kisza25: Érdekek. Látod az E85-öt is kinyírták hamar pedig még az is jobb megoldás mint a gázolaj vagy a benzin.
-
EQMontoya
veterán
válasz
Declare #101894 üzenetére
Amire vettem, arra pont jó. Messzire továbbra is a Lexusszal megyünk, arra meg, hogy városon belül elmegyünk A-ból B-be élvezetesen, teljesen jó. Vásárlás belefér simán, nem olyan rémisztően kicsi a csomagtér, mint elsőre tűnik.
Parkolni baromi jó vele, nyitott tetővel nem nagyon van holttér.Legyen 8/10, hogy a negatívumokat is említsem:
-Hiányzik a sorhat kifinomultsága
-Kicsit többet kell vele fogalkozni (ápolni a tömítéseket/műanyagokat a tetőben, vízelvezetőket kitakarítani, ilyenek)
-Csak fekve lehet betenni a borosüveget. -
stickermajom
addikt
válasz
Declare #100008 üzenetére
Nem is a know-how a baj, hanem az idő, illetve a nyelvtudás hiánya. Egy német túra nálam úgy indulna, hogy valaki kell, aki beszéli a nyelvet, illetve valaki aki ért az autókhoz. Sok mindent meg tudok nézni, de nem ez a szakmám, simán beszopok valamit. Plusz autóbérlés, mert nincs mivel nekiindulni az útnak. Illetve mindezt leegyeztetni.
(#100013) mdani01 Nekem van.
-
stickermajom
addikt
válasz
Declare #100004 üzenetére
Igen, de ez a kategória Magyarországon gyakorlatilag nem létezik. 3 évesen az átlag autós nem adja el az autóját, mert nincs olyan helyzetben, hogy váltson ilyen gyakran. Maradnak a szétküldött cégesek, és a nepper által behozott kétes autók. Hatalmas mázli kell, hogy itthon találj ilyet.
-
pit stop
addikt
válasz
Declare #99943 üzenetére
Máshogy jelentkezik az értékvesztés.
Van az autó piaci értéke - ahogy régen, most is. A piac áraz.
DE! régen megvette, és használta idősebben is, legjelentősebb gond az volt, hogy elrohadt alóla. Most viszont megveszi, és több olyan alkatrész is van, hogy ha meghal akkor gyak. nem tudja használni az autót - miközben ha ki kell cserélnie az autó árát rá kell költenie (és ebből van egyre több is, ahogy haladunk előre az időben). Szerintem -
válasz
Declare #99904 üzenetére
Astra K Enjoy 1.4T 125 LE (start-stop nélküli verzió, rendeléskor egy rakás extrát adtak ajándékba az Enjoyhoz, lehet kifelejtek valamit)
• Téli csomag 1 (Fűthető első ülések, fűthető kormánykerék)
• Kilátás és világítás csomag (Esőérzékelő, fényérzékeny belsővisszapillantó tükör, automatikus világításkapcsoló alagútérzékelővel)
• Ergonomikus sportülés csomag a vezető- és utasoldalon (8-irányban manuálisan állítható vezető- és első utasülés, manuális ülőlap hosszabbítás a vezető és az utas oldalán, biztonsági övfeszitő az első üléseknél, zseb a jobb és a bal első ülés háttámláján, 4 irányban elektromosan állítható deréktámasz az első üléseknél, utasoldali figyelmeztetés biztonsági öv bekapcsolására)
• Metál fényezés (sötétszürke - GR5 a kódja)
• Első ködlámpák
• Kétzónás, automata légkondícionáló
• Digitális audiorendszer, digitális rádióvevővel (DAB/DAB+/DMB-R)
• Hátsó tolatóradar (6 hangszórós prémium audiorendszer)
• Elektromos kézifék
• Behajtható elsődleges színezett kulcs és szemcsés behajtható pótkulcsEz a felni lesz:
Amit én ezen felül kértem volna bele (az 1.6 Turbo motor
), az az IntelliLux LED fényszóró és az automata váltó, de faterom szinte csak nappal használja, az automata nem nem érdekli. A fentiekkel együtt lesz a vége olyan 5,35M + 132k forgalomba helyezés. Azt hiszem, hogy ebben már benne van anyám révén valami köztisztviselői kedvezmény is.
Évente megy vele az öreg ~10-12.000 kilométert, 3-4 évente szokta cseréli a kocsit, a Kia Rióból átülve amúgy is más világ lesz ez az Astra minőségben és motorerőben egyaránt, ennyi pénzért abszolút megértem, hogy ezt vette egy Mazda 3-al vagy Golffal szemben. Ahogy itt olvasom, azok minimum 1 millióval drágábbak hasonló felszereltséggel, motorral.
-
brumi1024
veterán
válasz
Declare #99808 üzenetére
Egészen közel vagyok a tűzhöz, a SAE level 5-től messze vagyunk. A Tesla SAE level 2 (és messze nem járnak annyira elöl ebben a témában, mint ahogy az be van állítva).
Az X5 is megy magától, sávottart, megáll, megindul, autópályán dugóban megerősítő gázpöccintés nélkül. De ez nem az önvezetés.
-
brumi1024
veterán
válasz
Declare #99799 üzenetére
Golfban és a Passatban ugyanaz a navi van (meg az Arteonban, meg a Tiguanban, meg stbstb.).
"Ha esik az esö es van esöben mas sebesseghataros tabla, azt is tudja."
Azért ez nem egy nagy wasistdas, bonyolultságra kb ott van, ahol a hőmérő 3 fok alatt csipog és hópihét jelez az MFA-n funkciónak.
"eleg durvan közelit ez az önvezetö autozas"
Röpke 10+ év és itt is van.
-
EQMontoya
veterán
válasz
Declare #99781 üzenetére
es a legfullosabb felszereltseg is egy 10x5 cm szines tft kijelzö, ami akadozva zoommol a terkepen
Az egy 7 colos kijelző, ami touchos, egy két magos arm van alatta, és nem nagyon akadozik emlékeim szerint, szóval ezt nem tudom, honnan veszed.
bitpork (#99776): nem egészen értem a kérdést.
-
válasz
Declare #99778 üzenetére
Sem-sem
Ellenben a többi közlekedőnek is szép lassan erősödnek a járművei. Hogy le tudd lépni a hülyéket, kell a nyúlmókus+lóerő. Valóigaz nem vezettem a 125-öset, lehet hogy élhető, de a 140-es civic/150es Focusból indultam ki.
Mondjuk handras cikke után igencsak rákívántam a Modell 3-ra -
EQMontoya
veterán
válasz
Declare #99762 üzenetére
Najah, kicsit el vannak szállva a VW árak, ennyiért bármikor adnak egy elég jól felszerelt Mazda 6-ot, amit azért sokkal inkább vennék a Golf tdi helyett.
brumi: árban már ott is van sajnos. Ha 200 ló fölé tolsz egy Passatot, simán benézel a Lexus IS árkategóriájába... Amiből ugye szintén csak 200 ló fölötti változat van. De egy fapados 3-er még olcsóbb is bőven.
-
-
mr_kickass
tag
válasz
Declare #99084 üzenetére
Olyan felhasznaloknak, akik nem tudjak, mi a kulonbseg a ketto kozott, talan a meretbeli elteres a legjelentosebb kulonbseg.
Golf: C-szegmens (kozepes auto) - Opel Astra, Ford Focus, Skoda Octavia (BMW 1, Audi A3, stb)
Passat: D-szegmens ("nagy" auto) - Opel Insignia, Ford Mondeo, Skoda Superb (BMW 3, Audi A4, stb)Menetbiztonsagra tudsz nezni EuroNCAP tesztet.
-
válasz
Declare #99084 üzenetére
Padlólemez (MQB) ugyanaz, futómű nagyjából ugyanaz, kezelőszervek, motorok úgyszintén.
Miben más a Passat: nagyobb tengelytáv, szélesebb, hosszabb, több hangszigetelés, nagyobb önsúly - ergo autópályára jobban való. Nagyobb hátsó utastér és csomagtartó.
Miben jobb a Golf: kisebb önsúly, agilisabb, olcsóbb, könnyebb parkolni. Értéktartóbb, ha ez számít.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Declare #95372 üzenetére
Addig jó a dsg amíg nem csinálsz semmit hirtelen. Ha összezavarod pl egy kövér gázadással, akkor elkezd matekozni hogy 1-et vagy 2-t váltson vissza ami elég idegtépő tud lenni (főleg ha már megkezdted az előzést). Ezért az előzés úgy kezdődik, hogy áthúzom S-be vagy manuálisként használom. Tehát én alkalmazkodom a géphez és nem fordítva, ami minden egyes alkalommal felb@sz.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Battlefield 6
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Hardcore café
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Klarstein Aero Ring Smart 9000 BTU Mobil klíma
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD+ 2TB HDD
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R5 5600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 4060 TI 16GB Zalman N5 Chieftec 700W
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
- Designer 4K Monitor - BenQ PD-3200-U
- Lenovo Thinkpad Tablet X1 Gen 3
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest